لوازم جانبی

ارزان ترین کارت گرافیک (در سال 1401، 2022)

راهنمای خرید ارزان ترین کارت گرافیک

کارت گرافیک یک قطعه سخت افزاری است که وظیفه تولید تصاویر روی صفحه نمایش کامپیوتر شما را به عهده دارد. هر سیستم کامپیوتری که ما داریم خود دارای یک کارت گرافیک می‌باشد. با این حال برخی از کاربران برای جایگزین کردن کارت گرافیک جدید و یا با هدف ارتقای سیستم خود به تهیه کارت گرافیک مناسب با نوع فعالیتش می‌پردازد. همانطور که می‌دانیم کارت‌های گرافیک معمولا جزو قطعات گران قیمت درون کیس به شمار می‌رود.ازاین‌رو خریداری آن‌ها برای اکثریت کاربران مقدور نیست پس ما تصمیم گرفتیم که با تهیه لیستی از ارزان ترین کارت گرافیک ها به شما این فرصت را بدهیم که بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود بهترین کارت گرافیک را خریداری کنید.

اگر عملکرد ماوس شما مختل است، باید یک ماوس پد خوب را خریداری کنید. بنابراین مقاله “بهترین ماوس پد” را بخوانید.

هدف ما از جمع آوری ارزان ترین کارت گرافیک محیا سازی خرید کارت گرافیک برای هر کاربر می‌باشد. البته لازم به ذکر است بدانید که هر چه کارت گرافیک بهتری داشته باشید تصاویر بهتری را نیز دریافت خواهید کرد. پس در هنگام خرید ارزان ترین کارت گرافیک سطح توقع خود را از نتیجه این ارتقا پایین بیاورید. هرچند ما تلاش کردیم که در این بخش ارزان ترین کارت گرافیک با کارایی بالا را معرفی کرده که نتیجه رضایت بخشی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. کارت گرافیک در چندین نوع عرضه می‌شود که هر کدام مناسب با یک سیستم و یک فعالیت مشخص می‌شود. شرکت‌های معتبری به تولید کارت‌های گرافیک پرداخته‌اند که از جمله کمگپانی معتبر AMD یا Nvidia می‌باشد که تا به امروز توانسته‌اند در طول این قطعه سخت افزاری موفق عمل کنند. کارت‌های گرافیک معمولا مجهز به پورت‌های ضروری می‌باشند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا کیفیت‌های مختلفی را هنگام استفاده از کارت گرافیک تجربه کنند. کارت گرافیک همچنین در شکل‌ها و ابعاد مختلف طراحی می‌شوند. ازاین‌رو شما باید با توجه به فصای درونی کیس و سیستم خود ایده‌آل ترین را انتخاب کنید.

برای شارژ گوشی‌های خود نیاز به شارژ همراه داری؟ مقاله “ارزان ترین پاوربانک (شارژر همراه) موجود در بازار” را بخوانید.

نکته حائز اهمیت دیگر در هنگام خرید ارزان ترین کارت گرافیک سازگاری آن با مادر برد می‌باشد. این موضوع بسیار اهمیت دارد که کارت گرافیکی را خریداری کنید که با مادربرد شما سازگاری دارد در غیر این صورت امکان فعالیت آن وجود ندارد. علاوه بر این قابلیت‌ها کارت گرافیک تاثیر به سزایی روی کیفیت بازی‌ها دارد. بنابراین اگر گیمر هستید باید بدانید که هر چه کارت گرافیک قدرتمندتری داشته باشید بازی‌های با گرافیک بالاتر و سنگین‌تر را بدون هیچ کونه لگ و اختلالی اجرا خواهید کرد. همچنین آن دسته از کاربران که طراح حرفه‌ای هستند یا به این نوع مهارت‌ها علاقه‌مند می‌باشند باید بدانید که کارت گرافیک نقش به سزایی در اجرای بهتر برنامه‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بتوانید چند نمونه از ارزان ترین کارت گرافیک را مشاهده نموده و به خرید آن‌ها اقدام کنید. ما در سایت اینترنتی مبیت تلاش کردیم که محصولاتی با قیمت مناسب و کارایی عالی را فراهم آوریم تا بتوانید خرید آسوده و راحت داشته باشید.

پایه‌های خنک کننده برای لپ تاپ بسیار مفید است. قبل از هر چیز مقاله “ارزان ترین پایه خنک کننده لپ تاپ” را بخوانید. 

چند نمونه از ارزان ترین کارت گرافیک با قیمتی زیر دو میلیون تومان

در این بخش چند نمونه از محصولات کمپانی‌های معتبر را بررسی می‌کنیم که کارت‌های گرافیکشان را با قیمت مناسبی به بازار عرضه کرده‌اند..

مطالب مرتبط
طراحی گوشی ردمی K60 اولترا فاش شد

بررسی کارت گرافیک ایسوس مدل GT730_SL-2GD5-BRK

بررسی کارت گرافیک

یکی از کارت‌های گرافیک‌ خوب در لیست ارزان ترین کارت گرافیک ساخت کمپانی ایسوس می‌باشد که قابلیت‌های خوبی را در اختیارتان قرار داده است. این نمونه از اینویدیا به یک خنک کننده بی صدا مجهز است که هنگام فعالیت هیچ گونه صدایی ندارد و حتی سبب شده تا عملکرد سیستم شما به خوبی بهبود یابد. فضای موردنیاز این کارت گرافیک از کمپانی ایسوس یک اسلات است و به یک عدد پورت DVI-D مجهز شده‌است که امکان اتصال به شما می‌دهد. این کارت گرافیک از سری تولیدات میان‌رده کمپانی ایسوس است که توانایی کافی برای انجام امور روزمره و حتی فعالیت‌های حرفه‌ای شما را دارد و نظرات مثبتی را متوجه خود ساخته است. این محصول از نظر تنوع پورت، عملکرد نسبت به قیمت و مقدار حافظه توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و امتیاز بالایی را کسب کند. نوع حافظه در نظر گرفته شده برای این کارت گرافیک GDDR5 می‌باشد که جزو قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین رم‌های موجود در بازار است. این کارت گرافیک با رابط PCI Express 2.0 به سیستم شما متصل می‌شود. بهره‌مندی از پورت HDMI به شما این امکان را می‌‌دهد تا بتوانید محتواهای تصویری را به نمایش بگذارید. این کارت گرافیک از یک برند معتبر با قابلیت‌های فراوان می‌باشد که به خوبی در بین کاربران محبوب بوده و رضایت آن‌ها را به دنبال داشته است.

مچ بندها امروزه بسیار کاربردی هستند. اگر قصد خرید آن را دارید قبل از هرچیز می‌توانید مقاله “ارزان ترین مچ بند هوشمند” را بخوانید.

کارت گرافیک ای فاکس مدل gt210

از دیگر کارت گرافیک‌های موجود در لیست ارزان ترین کارت گرافیک می‌توان به gt210 از کمپانی ای فاکس اشاره کرد که در دومین جایگاه نیز واقع شده و توجه کاربران را به همراه داشته است. حافظه در نظر گرفته شده برای این کارت گرافیک GDDR3 می‌باشد که خب با توجه به قیمت مناسب این محصول منطقی است. سازنده تراشه درون این کارت گرافیک کمپانی معتبر اینویدیا است که با فرکانس موثر 1024 مگاهرتز می‌تواند عملکردی عالی را به ارمغان بیاورد. این محصول از کمپانی ای فاکس با استفاده از رابط PCI Express ۲.۰ به دستگاه شما متصل می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این کارت گرافیک می‌توان به وجود پورت‌های DVI-I و HDMI اشاره کرد که برای به اشتراک گذاری محتواهای تصویری مناسب می‌باشد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند با کیفیت عالی به تماشای انواع محتواها بپردازند. این کارت گرافیک برای انجام برخی از برنامه‌های سنگین و بازی‌هایی با گرافیک بالا مناسب است.

اهمیت ساعت هوشمند بر کاربران پوشیده نیست پس برای خرید می‌توانید مقاله “ارزان ترین ساعت هوشمند” را بخوانید.

اما باید بدانید که با توجه به بهره‌مندی از قیمت مناسب و امکانات رضایت بخش توقع زیادی نداشته باشید. حداکثر رزولوشنی که از پورت D-Sub برای ما قابل نمایش می‌باشد برابر 1536 در 2048 پیکسل است که کیفیت خوبی می‌باشد و لذت انجام بازی‌ها را دو چندان می‌کند. همچنین حداکثر رزولوشن ارائه شده توسط DVI برابر 1600 در 2560 پیکسل می‌باشد که کیفیتی بسیار قابل قبول و رضایت بخش است. از قابلیت‌های مهم این محصول می‌توان به برخورداری از تنوع پورتی بالا اشاره کرد؛ همچنین سیستم خنک کننده قدرتمندی دارد که این دو قابلیت در کنار هم کاربران را به خرید این محصول بسیار ترغیب می‌کنند.

مطالب مرتبط
با بهترین ساعت‌های هوشمند میبرو آشنا شوید

بررسی کارت گرافیک بایوستار مدل G210

بررسی کارت گرافیک اقتصادی

گزینه سوم در لیست ارزان ترین کارت گرافیک توسط ساخت کمپانی بایوستار مدل G210 پر شده‌است. این کارت گرافیک مجهز به تراشه GeForce GT 210 ساخت کمپانی اینویدیا است. این کارت گرافیک در رده بندی جزو قدرتمندترین کارت‌های گرافیک برند بایوستار است که ظرفیتی برابر 1 گیگابایت دارد. کارت‌های گرافیک معمولا وظیفه خروجی تصاویر و محتواهای تصویری را به عهده دارد. سیستم سرعت شما هنگام اجرای نرم افزارها و بازی‌ها تنها به کارت گرافیک بستگی ندارد بلکه رم هم در اجرای بهتر بازی‌ها و بهبود عملکرد آن موثر است. این کارت گرافیک با رابط PCI Express ۲.۰ به دستگاه موردنظر شما متصل می‌شود و به رم GDDR3 مجهز شده‌است.

اگر قصد خرید ماوس دارید می‌توانید مقاله “ارزان ترین ماوس” را بخوانید.

رم GDDR3 قدرت بالایی ندارد با این حال با توجه به مثرون به صرفه بودن کارت گرافیک و استفاده برای کارهای روزمره مناسب کافی است و حتی نظرات مثبتی هم از سوی کاربران داشته است. فضای موردنیاز برای نصب این کارت گرافیک تنها یک اسلات گزارش شده که فضای زیادی نیست همچنین مجهز به یک سیستم خنک کننده با یک فن می‌باشد که بهبود عملکرد کارت گرافیکک بسیار کمک می‌کند و از بروز هرگونه آسیب نیز جلوگیری می‌نماید. بهره‌مندی از یک پورت HDMI و DVI-D به ارائه کیفیت تصویر مناسب بسیار کمک کرده‌است. ازاین‌رو با استفاده از این کارت گرافیک می‌توانید انواع بازی‌ها و هر گونه محتوای تصویری را با کیفیت حداکثر رزولوشن 1600 در 2560 و 1536 در 2048 پیکسل مشاهده کنید که برای اکثریت کاربران رضایت بخش است. باس رابط این محصول 64 بیت است و با فرکانس موثر 1000 مگاهرتز تجربه خوبی را هنگام استفاده فراهم می‌اورد. علاوه براین G210 با منبع تغذیه به ولتاژ 230 ولت انرژی موردنیاز خود را برای فعالیت تامین می‌کند. از قابلیت‌های برجسته این محصول می‌توان به اقتصادی بودن آن، تنوع پورت گرافیکی، قدرت گرافیکی و بهره‌مندی از حافظه گرافیکی خوب اشاره کرد که سبب شده تا کاربران به خرید آن ترغیب شوند.

اگر به رادیو و شبکه‌های رادیویی علاقه دارید روی “بهترین برند رادیو در بازار” کلیک کنید.

بررسی کارت گرافیک ایسوس مدل PH-GTX1050TI-4G

کارت گرافیک ایسوس مدل PH-GTX1050TI-4G در جایگاه چهارم لیست ارزان ترین کارت گرافیک قرار گرفته است که با رابط PCI Express 3.0 به رایانه و کامپیوترهای شخصی شما به اندازه فضای دو اسلات متصل می‌شود. کارت گرافیک PH-GTX1050TI-4G با یک پورت HDMI و DVI-D همراه است که کاربران را برای انتقال داده‌های تصویری یاری می‌کند. پشتیبانی از پورت Display Port قادر است رزولوشن مطلوبی را مشاهده کنید. کل حافظه پشتیبانی شده توسط این کارت گرافیک برابر 4 گیگابایت است که می‌تواند به راحتی برای انجام بازی‌ها و پردازش‌های گرافیکی ایده‌ال به نظر برسد. نوع حافظه‌ای که این کارت گرافیک قصد پشتیبانی آن را دارد از نوع DDR5 است که جزو جدید ترین و قدرتمندترین حافظه‌های موجود رد بازار می‌باشد. علاوه بر این از فرکانس موثر 7008 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند که عملکرد خوبی را شاهد خواهیم بود. کارت‌های گرافیک و معمولا قطعات سخت افزاری سیستم‌های کامپیوتری در اثر کارکرد بسیار زیاد گرمای زیادی را تولید می‌کنند . بسیار اهمیت دارد که برای جلوگیری از هرگونه آسیب و اختلال و حتی بهبود عملکرد قطعه مجهز به سیستم خنک کننده یا فن باشد.

رندر کردن از جمله مهارت‌هایی است که به کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارد پس “بهترین کارت گرافیک برای رندر” را بخوانید.

ازاین‌رو تولید کنندگان برای سری‌های قدرتمند خود از جمله PH-GTX1050TI-4G یک فن قدرتمند در نظر گرفته است که گرمای آزاد شده را تا حدودی مرتفع می‌سازد. رزولوشن ارائه شده توسط این کارت گرافیک بسیار بالاست. بنابراین هنگام انتقال داده‌های تصویری شما هرگونه محتوا را با کیفیت عالی 7880 در 4320 پیکسل مشاهده خواهید کرد. این میزان کیفیت در کنار قیمت مناسب محصول توانسته کاربران زیادی را مجذوب خود سازد. از سری قابلیت‌های برجسته این نمونه می‌توان به قدرت گرافیکی بالا، مقدار حافظه خوب، تنوع بالای پورت‌ها در کنار قیمت مناسب و منطقی اشاره کرد که همین موضوع سبب شد تا در لیست ارزان ترین کارت گرافیک نیز قرار گیرد و حتی رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.

کیبورد از سری لوازم جانبی مهم است که می‌توانید با مطالعه مقاله “ارزان ترین کیبورد” بهترین خرید را داشته باشید.

جمع بندی راهنمای خرید ارزان ترین کارت گرافیک

همانطور که در بالا گفتیم کارت گرافیک یکی از قطعات سخت افزاری جذاب می‌باشد که برای ارتقای کیفیت تصویر و ارائه سرعت بالا ایده‌آل است. بیشتر کاربران که نیزا به سیستم‌های قدرتمند با کیفیت بالا دارند باید به فکر ارتقای سیستم‌های کامپیوتری خود باشند. ازاین‌رو در برخی مواقع ممکن است بخاطر هزینه‌های بالای کارت‌های گرافیک ممکن است نتوانند به خوبی از قابلیت‌های یک سیستم حرف‌ای بهره‌مند شوند. بنابرایم ما تصمیم گرفتیم که لیستی از ارزان ترین کارت گرافیک تهیه کنیم تا اکثریت کاربران با توجه به نیاز خود بتوانند یک کارت گرافیک مناسب خریداری کنید. در این لیست کمپانی‌های معتبری نیز وجود دارد که بسیار پرطرفدار هستند و برای کاربران بسیار حائز اهمیت می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به این لیست بهترین و ارزان ترین کارت گرافیک متناسب با نوع فعالیت و سیستم خود را خریداری کنید بدون آن که هزینه‌ای زیادی نیاز به پرداخت داشته باشید. ما در فروشگاه اینترنتی مبیت تلاش کرده‌ایم که محصولاتی از جمله کارت‌های گرافیک با کیفیت را با ثبات قیمتی بالا را ارائه دهیم تا بتوانید خریدی آگاهانه و رضایت بخش داشته باشید.

مطالب مرتبط
شیائومی از دو گوشی پوکو X5 و پوکو X5 پرو رونمایی کرد

 

 


آخرین ویرایش:
24 مرداد 1401 | 9:38

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا