لوازم جانبینرم افزار

بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷؛ اقتصادی با امکانات بسیار جذاب

شیائومی می بند ۷ یکی از پرفروش‌ترین و اقتصادی‌ترین گجت‌های پوشیدنی فروشگاه آنلاین دیجی کالا به شمار می‌رود که توانسته با ارائه‌ی قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی در عین داشتن قیمتی مناسب، نظر کاربران به ویژه ورزشکاران را به سمت خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این مچ بند هوشمند محبوب بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با دیجی کالا مگ همراه باشید.

ردیاب‌های تناسب اندام شرکت شیائومی در طی سال‌های اخیر چندین تغییر نام جزئی را تجربه کرده‌اند، از می اسمارت بند گرفته تا می بند. اما این موضوع موجب نشده که تغییری در امکانات بسیار خوب این ردیاب‌ها ایجاد شود و همچنان با همان ردیاب تناسب اندام اقتصادی روبرو هستیم که قادر است به صورت لحظه‌ای به بررسی و ردیابی فعالیت‌های ورزشی و داده‌های سلامتی شما بپردازد و آن را از طریق نمایشگری که هر سال ابعاد بزرگ‌تری پیدا می‌کند، به شما اطلاع دهد.

شیائومی می بند ۷ محبوبیت خوبی میان کاربران پیدا کرده و می‌تواند قابلیت‌های بسیار جذابی را به افراد ارائه دهد. در حقیقت این ردیاب تناسب اندام می‌تواند همان قابلیت‌های ورزشی اپل واچ یا گلکسی واچ سامسونگ را با قیمتی بسیار کمتر از این دو محصول در اختیار کاربران بگذارد و این اتفاق بسیار خوبی است. بنابراین اگر به دنبال یک ردیاب ورزشی هستید که در عین داشتن قیمتی مناسب، کیفیت و کارایی بالایی داشته باشد، می‌توانید مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷ را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید خود از فروشگاه آنلاین دیجی کالا در نظر بگیرید.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 7 Global Version

مشخصات کلی شیائومی می بند ۷


پیش از اینکه ببینیم آیا مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷ ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این گجت پوشیدنی محبوب داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷
ابعاد و وزن ۴۶.۵ در ۲۰.۷ در ۱۲.۲۵ میلی‌متر / ۱۳.۵ گرم
سیم‌کارت  خیر
کیفیت ساخت پلی کربنات با بند سیلیکونی
نوع و اندازه نمایشگر AMOLED با ابعاد ۱.۶ اینچ
رزولوشن و روشنایی نمایشگر رزولوشن ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل – حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت – تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ
سیستم‌عامل و نحوه اتصال به ساعت سیستم‌عامل اختصاصی سازگار با اندروید و iOS – بلوتوث
نوع هشدار ویبره
 اسپیکر ندارد
باتری باتری با ظرفیت ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعت
حسگرها  حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب‌سنج ۶ محوره، قطب‌ نما
پیام‌رسانی دریافت و نمایش پیام‌های دریافتی
فناوری بلوتوث نسخه‌ی ۵.۲
میزان شاژردهی باتری تا ۵ روز (استفاده‌ی زیاد) و تا ۳۰ روز (استفاده‌ی حداقلی)
رنگ‌های قابل عرضه  مشکی، سبز، کرم، صورتی، نارنجی، آبی آسمانی
سایر قابلیت‌ها پشتیبانی از ۱۲۰ حالت ورزشی مختلف، پایش مداوم ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، نمایش آب و هوا، کنترل موسیقی، پایش سلامت بانوان، پشتیبانی از ۱۲۰ حالت ورزشی، دستیار صوتی XIao AI، پایش وضعیت استرس، مجهز به هوش مصنوعی PAI (Personal Activity Intelligence)
پردازنده AMD

طراحی و سخت‌افزار


مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷ همانند نسل قبلی خود می بند ۶، در واقع یک دستگاه کوچک بیضی شکل است که به طور کامل از بند سیلیکونی خود جدا می‌شود و کاربران می‌توانند آن را با بند دلخواه خود استفاده کنند. این گجت پوشیدنی ضخامت بسیار کمی یعنی حدود ۱۲.۲ میلی‌متر دارد و وزن سبک ۱۳.۵ گرمی آن به هیچ عنوان کاربران را در هنگام استفاده‌های طولانی اذیت نمی‌کند. باید اشاره کنیم که با استفاده از بند وزن این محصول به حدود ۱۶ گرم می‌رسد که باز هم سبک است.

مطالب مرتبط
تاریخ معرفی شیائومی ۱۳ اولترا رسما اعلام شد

نمایشگر ۱.۶۲ اینچی از جنس AMOLED این گجت پوشیدنی، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایشی محسوب می‌شود که تا به حال برای چنین محصولی ساخته شده است. نمایشگر شیائومی می بند ۷ یک ارتقاء کوچک نسبت به صفحه‌نمایش ۱.۵۶ اینچی سال گذشته و یک جهش بزرگ نسبت به صفحه‌نمایش ۱.۱ اینچی شیائومی بند ۵ به شمار می‌رود. این نمایشگر قادر است حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت را به کاربران ارائه دهد. اگرچه این حجم از روشنایی برای دیدن محتوای نمایشگر در زیر نور آفتاب کافی نیست، اما به غیر از این، نمایشگر شیائومی می بند ۷ هیچ نقطه‌ی ضعفی ندارد.

در پشت دستگاه حسگرهایی برای ضربان قلب و اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون به همراه پنل پین مغناطیسی برای شارژر اختصاصی تعبیه شده است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که شارژر می بند ۶ برای شارژ کردن نسل ۷ نیز کارایی دارد. این دستگاه کوچک به خوبی داخل بند سیلیکونی جای می‌گیرد و درون آن چفت می‌شود. هیچ کلید یا دکمه‌ای برای خارج کردن آن از بند وجود ندارد و این بند صرفاً فقط مانند یک نوار لاستیکی به دور آن می‌پیچد.

یکی از نقاط قوت این محصول شیائومی، بندهای سیلیکونی مختلف است که شیائومی آن‌ها را در رنگ‌های جذاب مانند سبز، خاکستری و نارنجی به فروش می‌رساند. همچنین شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی محصولات هوشمند، بندهای شیائومی می بند ۷ را در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف تولید کرده‌اند که کاربران می‌توانند به دلخواه خود از آن‌ها بهره ببرند. بندهای سیلیکونی ممکن است در هنگام ورزش کردن پوست مچ دست برخی افراد را اذیت کنند و آن‌ها به جای این بندها می‌توانند بندهای چرمی را برای این گجت پوشیدنی هوشمند خود خریداری نمایند.

مطالب مرتبط
مشخصات کلیدی شیائومی ۱۳ لو رفت؛ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی متفاوت

بند این ردیاب تناسب اندام، به راحتی در اطراف مچ دست کاربران قرار می‌گیرد و در اطراف آن نیز بریدگی‌های برای افزایش یا کاهش سفتی این مچ بند روی دست وجود دارد. این گجت پوشیدنی دارای گواهی ۵ATM است؛ به این معنی که می‌توان آن را تا عمق ۵۰ متری برای ۱۰ دقیقه در آب غوطه ور کرد. البته باید اشاره کنیم که این آمار و ارقام به صورت تخمینی است و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که شیائومی می بند ۷ تا حدود ۲۰ دقیقه‌ نیز در زیر آب دوام خواهد آورد.

این محصول انرژی خود را از جانب یک باتری با ظرفیت ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند که بسته به استفاده‌ی شما تا دو هفته کامل قادر است شارژدهی به کاربران ارائه دهد. در بخش باتری، به طور کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. در حالی که نسخه‌ی چینی این محصول دارای قابلیت NFC است، نسخه‌ی جهانی آن از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند. علاوه بر این، شیائومی می بند ۷ GPS نیز ندارد و برای ردیابی دویدن باید گوشی هوشمند خود را به همراه داشته باشید. در مجموع باید اشاره کرد که برای یک چنین محصولی با قیمت بسیار مناسب، نبود NFC و GPS خیلی آزاردهنده نخواهد بود.


نرم‌افزار و قابلیت‌ها


شیائومی می بند 7

اسکرول کردن در شیائومی می بند ۷، به طور کلی با سوایپ کردن و ضربه زدن انجام می‌شود، چراکه روی این محصول هیچ دکمه‌ی فیزیکی دیده نمی‌شود و عملکرد آن به صورت تمام لمسی است. اگرچه لمسی بودن نمایشگر این محصول، یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود، اما گاهی اوقات وقتی صفحه‌نمایش خیس است یا اگر انگشت شما خیس باشد، ممکن است به سختی بتوانید عملکرد مورد نظر خود را روی دستگاه اعمال کنید و در این صورت است که باید ضربات بیشتری به مچ بند بزنید. شاید بهتر می‌بود که شیائومی برای این مواقع، یک دکمه‌ی فیزیکی روی دستگاه قرار می‌داد تا کاربران با بهره‌گیری از آن می‌توانستند در این محصول اسکرول کنند.

با این حال، این مشکل نیز چندان مهم نیست و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که به راحتی می‌توانید از طریق رابط کاربری خوب این محصول، به اسکرول کردن بپردازید. در این مچ بند می‌توانید برای مشاهده اعلان‌ها، انگشت خود را از بالا به پایین بکشید و برای دسترسی به مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که می‌توانید در اپ این محصول سفارشی‌سازی کنید، کافی است از پایین به بالا سوایپ کنید. همچنین سوایپ افقی نیز ویژگی‌های مختلف مانند پخش‌کننده موسیقی، ردیابی تمرین و دیگر موارد را به شما ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط
سونی SRS-XB13 در برابر انکر Mini 3 Pro؛ جدال اسپیکرهای اقتصادی

باید اشاره کرد که امکان دانلود و نصب اپ‌های دلخواه روی این ردیاب تناسب اندام وجود ندارد و شما مجبورید به اپ‌های پیش‌فرض این گجت پوشیدنی بسنده کنید. در حالی که این موضوع در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند اندرویدی یک نقص به نظر می‌رسد، واقعیت این است که همه پلتفرم‌های ساعت هوشمند غیر اپل واچ، خواه WearOS خود گوگل، تایزن سامسونگ، هارمونی او اس هوآوی یا سیستم عامل Fitbit، به هر حال از برنامه‌های ثالث تا حدی پشتیبانی می‌کنند و دست کاربران از این لحاظ باز است. اما این موضوع در محصول شیائومی صدق نمی‌کند.

اگر شیائومی می بند ۷ را با اپل واچ مقایسه کنیم، مطمئناً اپل واچ قادر است کارها و قابلیت‌های بسیار بیشتری را به کاربران ارائه دهد. اما در مقایسه با مثلاً هواوی Watch GT 3 یا فیت‌بیت Sense، مچ بند هوشمند شیائومی ۷ می‌تواند تقریباً از پس هر کاری را که این ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت می‌توانند انجام دهند، به راحتی بربیاید. این گجت پوشیدنی از طریق اپلیکیشن Mi Fitness شیائومی که برای اندروید و iOS در دسترس است، به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود. در تست‌های انجام شده، این مچ بند به راحتی به گوشی هوشمند شیائومی و سپس به گلکسی S22 اولترا سامسونگ متصل شد.

هیچ ویژگی انحصاری و محدود به گوشی‌های هوشمند شیائومی مانند آنچه در گجت‌های پوشیدنی‌ هواوی یافت می‌شود وجود ندارد، بنابراین می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی با هر گوشی هوشمندی که دارید، از تمام قابلیت‌های کاربردی این ردیاب تناسب اندام بهره ببرید. شما با استفاده از این محصول قادرید داده‌های سلامتی همان روز خود را مانند تعداد گام‌های پیموده شده در پیاده‌روی، ضربان قلب، تمرین‌های انجام‌شده، زمان خواب و دیگر موارد را مستقیماً از طریق مچ بند خود بررسی کنید. اما اگر می‌خواهید به داده‌های قدیمی‌تر دسترسی پیدا کنید، باید به اپلیکیشن Mi Fitness بروید که گزارش کلی در این رابطه به شما ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال هنگام بررسی یک تمرین می‌توانید نقشه دقیق ضربان قلب خود را در طول کل جلسه‌ی تمرینی مشاهده کنید. یا برای خواب، می‌توانید ببینید چه زمانی در خواب عمیق یا REM بودید. اپلیکیشن Mi Fitness همچنین دارای ده‌ها واچ فیس مختلف برای استفاده کاربران است که می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی خود از آن‌ها بهره ببرید. تغییر واچ فیس نیز در این محصول برخلاف محصولات فیت‌بیت که تقریباً همیشه پنج تا ده دقیقه زمان نیاز دارد، فقط ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد (ابتدا باید آن را دانلود کنید).

شیائومی می بند 7

برخی از این واچ‌فیس‌ها ویجت‌هایی را نیز درون خود دارند که البته تعدادشان محدود است، مثلاً می‌توانید از یک ویجت برای نشان دادن ضربان قلب یا تعداد قدم‌ها یا آب‌وهوا روی نمایشگر شیائومی می بند ۷ اختصاص دهید. اگرچه این قابلیت به هیچ عنوان به ویجت‌های پیشرفته‌ی اپل واچ نزدیک نیست، اما باز هم بسیار بهتر از هر ساعت فیت‌بیت یا هواوی است که از هیچ ویجتی پشتیبانی نمی‌کند.

مطالب مرتبط
معرفی و بررسی بهترین نرم افزار های رایگان مناسب برگزاری کلاس و تدریس آنلاین

عملکرد و عمر باتری


شیائومی می بند 7

به عنوان یک ردیاب تناسب اندام، مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷ کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. برای بررسی میزان دقت آمار و اطلاعات این گجت پوشیدنی، مقایسه‌ای بین این محصول با اپل واچ سری ۷ در حالت ردیابی پیاده‌روی انجام شد و در نهایت اطلاعات بدست آمده نشان داد که شیائومی می بند ۷ دقت بسیار بالایی دارد. ردیابی خواب این محصول نیز نسبتاً دقیق به نظر می‌رسد. این محصول شیائومی علاوه بر ردیابی موارد مورد انتظار مانند سطح اکسیژن خون و ضربان قلب، می‌تواند چرخه‌های قاعدگی و تنفس را نیز ردیابی کند.

باید اشاره کنیم که شیائومی بند می ۷ به طور خودکار تمرینات را تشخیص نمی‌دهد و این کاری است که ردیاب‌های تناسب اندام گران‌قیمت‌تر به خوبی از پس انجام آن برمی‌آیند. بنابراین باید به صورت دستی ورزش در حال انجام خود را ثبت کنید. طیف گسترده‌ای از ورزش‌های مختلف از دوچرخه‌سواری گرفته تا یوگا تا ورزش‌های دیگر مانند ماهیگیری و پارکور نیز در این مچ بند هوشمند دیده می‌شود.

یکی از نقاط ضعفی که در تست‌های صورت گرفته این محصول مشخص شد این است که شیائومی می بند ۷ فقط می‌تواند نوتیفیکیشن‌های گوشی هوشمند شما را به نمایش بگذارد و متاسفانه امکان پاسخ دادن به آن‌ها از طریق خود مچ بند وجود ندارد.  این مشکل تقریباً در ۹۹٪ از ردیاب‌های تناسب اندام و اکثر ساعت‌های هوشمند اندرویدی نیز وجود دارد و خیلی نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

مچ بند هوشمند

شارژدهی این گجت پوشیدنی بسیار خوب است و قطعا می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. اگر از قابلیت نمایشگر همیشه روشن استفاده نکنید، این محصول شیائومی می‌تواند تا حدود ۱۴ روز شارژدهی به شما ارائه دهد. در آزمایشی که روی باتری این محصول پس از شارژ شدن کامل صورت گرفت، مشخص شد که باتری این مچ بند پس از گذشت ۱۴ روز هنوز حدود ۳۸ درصد شارژ دارد و باز هم می‌توان از آن استفاده کرد. اما اگر از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره ببرید، قطعاً میزان شارژدهی کاهش خواهد یافت و به حدود یک هفته می‌رسد که باز هم با توجه به قیمت این محصول، بسیار خوب است.

برای شارژ کردن این محصول، شیائومی همچنان مانند نسل‌های قبلی از شارژر USB-A استفاده کرده که به صورت مغناطیسی به پشت مچ بند هوشمند متصل می‌شود و آن را شارژ می‌کند. بسیاری از افراد انتظار داشتند که شیائومی برای نسل جدید مچ بند هوشمند خود از درگاه USB-C استفاده کند که اینطور نشده است. با توجه به ظرفیت باتری و سرعت شارژری که این روزها از برخی گوشی‌ها انتظار داریم، فرآیند شارژ این محصول به زمان تقریباً زیادی (حدود ۲ ساعت) نیاز دارد.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو F4 در دیجی‌کالا

نقاط قوت شیائومی بند می ۷

  • نمایشگر باکیفیت AMOLED
  • شارژدهی بسیار خوب
  • حالت‌های ورزشی متنوع
  • سبک بودن
  • قیمت مناسب
  • قابلیت نمایشگر همیشه روشن
  • ضد آب

نقاط ضعف شیائومی بند می ۷

  • نداشتن NFC
  • نداشتن GPS
  • عدم پشتیبانی از دستیار صوتی

سخن پایانی

شیائومی می بند 7

در این مطلب به نقد و بررسی یکی از پرفروش‌ترین مچ بندهای هوشمند موجود در فروشگاه دیجی کالا یعنی مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷ پرداختیم و آن را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک گجت پوشیدنی باکیفیت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه را دارید، این محصول را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این ردیاب تناسب را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه‌های بهتری هم نسبت به این مچ بند هوشمند در بازار هست؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: XDA-Develpoers

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 7 Global Version

سوالات متداول

آیا شیائومی بند می ۷ از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که این محصول شیائومی به طور پیش‌فرض از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، اما با یک سری ترفندها می‌توانید پشتیبانی از زبان فارسی را هنگام مشاهده نوتیفیکیشن‌ها به این مچ بند هوشمند اضافه کنید.

آیا شیائومی بند می ۷ ضد آب است؟

بله این محصول کاملاً ضد آب است و می‌توانید بدون نگرانی از آن هنگام شنا کردن یا دوش گرفتن استفاده کنید. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد، این است که مچ بند گواهی ضد‌گردوغبار ندارد و باید به این موضوع در هنگام مسافرت به مناطقی مانند کویر توجه کنید.

 آیا خرید شیائومی بند می ۷ منطقی است؟

اگر به دنبال یک ردیاب تناسب اندام باکیفیت، با قابلیت‌های بسیار زیاد و در عین حال با قیمت مناسب هستید، مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۷ می‌تواند تجربه‌ی خرید یک گجت پوشیدنی بسیار خوب را به شما ارائه دهد. نمایشگر AMOLED بزرگ، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از حالت‌های ورزشی و عمر باتری نسبتا خوب از جمله قابلیت‌های پرشمار این محصول به شمار می‌رود که ارزش خرید آن را بسیار بالا برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا