لوازم جانبی

بهترین تلویزیون ال جی (در سال 1401، 2022)

راهنمای انتخاب و خرید بهترین تلویزیون ال جی

تلویزیون یکی از مهم‌ترین وسایلی است که امروزه بلا استثناء در هر خانه‌ای وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون‌ها نیز مانند هر دستگاه دیگری دچار تحولات فوق‌العاده‌ای شده‌اند. کمپانی‌های معروفی مانند سونی، ال جی، پاناسونیک و سامسونگ به طور حرفه‌ای در این زمینه‌ فعالیت دارند. اما شرکت ال جی یکی از تولید کننده‌هایی است که هر ساله تلویزیون‌های زیادی را راهی بازار می‌کند. این شرکت جز اولین برندهایی بود که مدل‌هایی با پنل‌های OLED را عرضه کرد و به سرعت به محبوب‌ترین خط تولید آن‌ها تبدیل شد. به همین دلیل ممکن است در انتخاب بهترین تلویزیون ال جی کمی دچار شک و تردید شوید. بیش از 90 تلویزیون مختلف از این برند مورد آزمایش قرار گرفته است تا بتوانیم بهترین تلویزیون ال جی را خدمت شما همراهان عزیز معرفی کنیم. در ادامه‌ی این مطلب از مبیت همراه ما باشید تا با بهترین تلویزیون ال جی در بازار ایران آشنا شوید.

یک تلویزیون هوشمند دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

تلویزیون‌های هوشمند که گاهی تلویزیون‌های متصل نیز نامیده می‌شوند به شبکه‌ی اینترنت خانه‌ی شما وصل می‌شوند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید فیلم‌ها، ویدیوها و محتواهای گوناگون را به راحتی به صورت آنلاین پخش نمایید. همچنین قادر خواهید بود تا به راحتی اینترنت را مرور کنید و فعالیت‌هایی را انجام دهید که زمانی تنها محدود به رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند بودند.

معایب تلویزیون‌های هوشمند

در اینجا برخی از معایب تلویزیون های هوشمند و اینکه چرا ممکن است بخواهید از آنها دوری کنید، آورده شده است.

در این محصولات خطرات امنیتی و مربوط به حریم خصوصی گاهی دیده می‌شوند.

برخی از آن‌ها دارای رابط‌های ناکارآمد هستند.

به طور کلی عملکرد برخی از تلویزیون‌های هوشمند اغلب غیرقابل اعتماد است.

تفاوت بین تلویزیون و تلویزیون هوشمند چیست؟

یک تلویزیون هوشمند می‌تواند هرگونه ویدیویی را به صورت آنلاین در هر لحظه برای کاربران پخش کند، موسیقی‌های مختلف را در اختیارتان قرار و کارهای بسیار بیشتری انجام دهد. این کارها ممکن است شامل دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه شما، مرور رسانه‌های اجتماعی یا دریافت به روز رسانی‌های ورزشی باشد. در بیشتر موارد، یک تلویزیون معمولی هیچ قدرت پردازشی ندارد. به این معنی که نمی‌تواند به شبکه‌ی اینترنت وصل شود.

برای آشنایی با بهترین تلویزیون سامسونگ مطلب “بهترین تلویزیون سامسونگ (در سال 1401-2022)” را بخوانید.

سوالات متداول در مورد ساعت های هوشمند

آیا تلویزیون هوشمند به وای فای نیاز دارد؟

بله، تلویزیون هوشمند شما بدون اتصال به اینترنت به خوبی کار خواهد کرد. شما می‌توانید کانال‌های تلویزیونی را با کابل یا آنتن تماشا کنید. پخش‌کننده‌های Blu-ray/DVD، بلندگوها و غیره را متصل کنید و درست مانند یک تلویزیون معمولی از آن استفاده نمایید. اما قادر نخواهید بود تا از هیچ یک از برنامه‌های استریم ویدیوی همراه با آن استفاده کنید.

آیا نتفلیکس در تلویزیون هوشمند رایگان است؟ هزینه نتفلیکس چقدر است؟

شما می‌توانید برنامه‌های نتفلیکس را به یک هزینه‌ی ثابت ماهانه در تلفن هوشمند، تبلت، تلویزیون هوشمند، لپ‌تاپ یا دستگاه پخش جریانی خود تماشا کنید. هزینه‌ی برنامه ها از 9.99 دلار تا 19.99 دلار در ماه متغیر است.

خرید تلویزیون هوشمند بهتر است یا تلویزیون معمولی؟

معمولاً تلویزیون‌های هوشمند دارای پردازش ویدیوی بهتر، به عبارت دیگر کیفیت تصویر بهتر و ویژگی‌های گسترده‌تر مانند پورت‌های HDMI بیشتر در پشت هستند. این بدان معناست که شما بیشتر از یک اتصال اینترنتی و برنامه‌ها، در مقابل پول خود دریافت می‌کنید.

تلویزیون هوشمند چگونه به اینترنت متصل می شود؟

تلویزیون‌های هوشمند یا از طریق یک اتصال اترنت سیمی (برای ثابت‌ترین سرعت) یا از طریق شبکه WiFi شخصی شما به سرویس اینترنت خانگی شما متصل می‌شوند. هنگامی که برای اولین بار آن را راه اندازی می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که اطلاعات ورود به شبکه را همانطور که توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما ارائه شده است، وارد کنید.

آیا تلویزیون های هوشمند از اینترنت زیادی استفاده می کنند؟

تلویزیون هوشمند می‌تواند روی سرعت اینترنت شما تاثیر زیادی بگذارد. اگر در حال تماشای محتوا با کیفیت 4k UHD هستید، مقدار زیادی از اتصال اینترنت شما را به خود اختصاص می‌دهد. اکثر سرویس‌های استریم 25 مگابایت بر ثانیه برای 4k UHD مصرف می‌کنند. اما اگر اتصال تلویزیون هوشمند شما غیرفعال باشد، بر سرعت اینترنت شما تأثیر زیادی نخواهد داشت.

اگر قصد خرید یک تلویزیون ارزان قیمت را دارید مطلب “ارزان ترین تلویزیون” به شما کمک خواهد کرد

مزایای داشتن تلویزیون هوشمند چیست؟

مزیت اصلی تلویزیون هوشمند دسترسی به بسیاری از کانال‌هایی است که برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و موسیقی را بدون نیاز به اتصال آنتن تلویزیون یا اشتراک سرویس کابلی/ماهواره‌ای ارائه می‌دهند. همچنین، برخی از تلویزیون‌های هوشمند، مرور وب، بازی و دسترسی به محتوای رسانه‌ای سازگار ذخیره شده در رایانه شما را فراهم می‌سازند.

تلویزیون ال جی مدل G2 OLED

جی دوپس از معرفی تلویزیون ال جی مدل G1 OLED این محصول طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. حال این کمپانی با تولید و عرضه نسل جدید آن یعنی G2 OLED انقلابی دیگر به راه انداخت. LG G2 OLED یک تلویزیون رده بالا است و به نحوی جانشین LG G1 OLED می‌باشد. تلویزیون‌های OLED مانند G2 به صورت خود تابش هستند. به این معنی که برخلاف پنل‌های LCD موجود در سایر تلویزیون‌ها، هیچ نور پس‌زمینه‌ای وجود ندارد. این ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصاویر را با نسبت کنتراست تقریباً فوق‌العاده‌ای در اتاق‌های تاریک، با رنگ‌های سیاه عمیق و بدون جلوه‌های هاله‌ای مانند منحرف کننده نشان دهند.

مطالب مرتبط
خرید ارزان ترین کابل شارژ لایتنینگ

این تلویزیون طراحی منحصربه‌فردی دارد و برخلاف اکثر محصولات، هیچ‌گونه پایه‌ای در آن مشاهده نخواهید کرد. زیرا به گونه‌ای طراحی شده است که با پایه دیواری باریک موجود در آن، به راحتی روی دیوار شما نصب خواهد شد. این محصول مانند سایر تلویزیون های ال جی، از رابط هوشمند webOS استفاده می‌کند که برای سال 2022 کمی به روز شده است. در این بروزرسانی، پروفایل‌های کاربران در میان سایر تغییرات جزئی نیز قابل مشاهده خواهد بود. در این مدل پیشرفت‌های زیادی نیز در زمینه‌ی بازی، از جمله پشتیبانی از GeForce Now و استریم بازی Stadia به چشم می‌خورد. سری G نسبت به سایر محصولات ال‌جی از محبوب زیادی برخوردار نیست. زیرا طراحی منحصربه‌فرد آن برای شما گران تمام خواهد شد. اما می‌توان گفت که بالاترین مدل 4k ال‌جی در سال 2022 به شمار می‌رود.

برای آشنایی با بهترین ساندبار مطلب “بهترین ساندبار موجود در بازار (کیفیت خوب در سال 1401، 2022)” را بخوانید.

طراحی

تلویزون ال‌جی G2 OLED دارای طراحی بسیار شیک و مدرنی می‌باشد. حاشیه‌های نقره‌ای آن نمای جانبی یکنواختی دارند که کمک می‌کنند تا به راحتی با دکوراسیون منزل شما ترکیب شود. خالی از لطف نیست که بگوییم این محصول همراه با پایه‌ی نگهدارنده به بازار عرضه نمی‌شود. یعنی زمانی که تلویزیون ال جی جی 2 را خریداری می‌کنید نمی‌توانید آن را روی میز یا هر سطح دیگری قرار دهید. شما تنها قادر خواهید بود تا آن را به یک دیوار متصل نمایید. اما با این حال ممکن است که بسیاری از کاربران قصد نداشته باشند تا تلویزیون خود را به دیوار آویزان نمایند.

از آنجایی که رضایت مشتریان برای کمپانی ال جی از اهمیت بالایی برخوردار است. این برند به صورت جداگانه پایه‌ی نگهدارنده‌ی مناسب برای جی 2 را در بازار به فروش می‌رساند. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد نداشتید تا این محصول را به دیوار منزل یا محل کار خود متصل کنید می‌توانید با تهیه‌ی یک پایه‌ی نگهدارنده مشکل خود را مرتفع سازید. به همین دلیل می‌توان آن را بهترین تلویزیون ال جی 2022 معرفی کرد. قسمت پشتی تلویزیون ال جی مدل G2 OLED ظاهر بسیار ساده‌ای دارد. این ناحیه تماما از فلز بافت دار ساخته شده است. بنابراین از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردار است.

در اطراف لبه‌های آن نیز حاشیه‌های فلزی به رنگ نقره‌ای خود نمایی می‌کند که جذابیت خاص خود را دارا می‌باشند. برش‌ها و فرورفتگی‌های کوچکی در قسمت پشتی وجود دارد که به شما در مدیریت کابل‌ها کمک می‌کند.یکی از خصوصیات جذاب این تلویزیون فوق‌العاده ضخامت ناچیز آن می‌باشد. این محصول تنها 2.5 سانتی‌متر ضخامت دارد که برای چنین وسیله‌ای فوق‌العاده می‌باشد. این ویژگی کمک می‌کند تا تلویزیون شما ظاهری جذاب داشته باشد.

قبل از خرید مانیتور کامپیوتر مطلب “ارزان ترین مانیتور (کیفیت خوب در سال 1401،2022)” را بخوانید.

کیفیت ساخت

باکیفیت

LG G2 OLED کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد. مواد استفاده شده در این مدل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.  اگرچه در قسمت پنل پشتی در نزدیکی ورودی‌ها کمی انعطاف پذیری وجود دارد، اما مشکلی خاصی برای شما ایجاد نخواهد کرد. اگر دقت کنید در قسمتی که گوشه‌های پایین تلویزیون به یکدیگر متصل می‌شوند، شکاف‌های بسیار کمی وجود دارد. اما تنها زمانی که با دقت به آن می‌نگرید قادر به مشاهده‌ی شیارها خواهید بود. لازم به ذکر است که تلویزیون ال جی مدل جی 2 با استفاده‌های طولانی مدت کمی گرم می‌شود. اما این موضوع غیرعادی نیست و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

کنتراست

از آنجایی که نمایشگرهای OLED به جای نور پس زمینه از پیکسل‌های خود تابشی استفاده می‌کنند، LG OLED G2 دارای نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت است. همچنین می‌تواند روشنایی پیکسل‌های خود را بدون تأثیرگذاری بر سایر پیکسل‌های اطراف کنترل کند. این محصول قادر است نقاطی از تصویر که مقداری روشن‌تر هستند را درست در کنار رنگ‌های مشکی بی‌نقصی به نمایش بگذارد. این ویژگی به خصوص اگر در یک اتاق کاملا تاریک قرار داشته باشید کاملا نظر شما را به خود جلب می‌کند.

تلویزیون LG G2 دارای حداکثر روشنایی بسیار خوبی در فناوری SDR است. این قابلیت زمانی که تلویزیون را در یک مکان روشن مانند نزدیکی یک پنجره قرار می‌دهید بسیار موثر خواهد بود. بنابراین در شرایطی که نور محیط نسبتا زیاد است شما در تماشای تصاویر پخش شده به مشکلی بر نخواهید خورد. اما متأسفانه، صحنه‌های روشن بزرگ به طور قابل توجهی توسط محدود کننده روشنایی خودکار تلویزیون یا (ABL) کم نور می‌شوند. این موضوع هنگام تماشای اکثر محتوای معمولی چندان اذیت کننده نمی‌باشد.

مطالب مرتبط
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ معماری ، طراحی و نقشه کشی

اما در برخی از صحنه‌های خاص، مانند تماشای ورزش هاکی، حواس‌تان را پرت خواهد کرد. اگر می‌خواهید روشن‌ترین تصویر ممکن را داشته باشید، حالت تصویر را به Vivid تغییر داده و میزان کنتراست را روی حداکثر تنظیم کنید. همچنین کنتراست دینامیک خودکار را روی حالت High و دمای رنگ را روی 0 قرار دهید. با انجام مراحل ذکر شده به بالاترین روشنایی در تصاویر دست خواهید یافت.

اگر قصد خرید یک ماوس پد باکیفیت را دارید مطلب “بهترین ماوس پد” را از دست ندهید.

نداشتن بک لایت؛ رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت

همانطور که گفتیم تلویزیون ال جی مدل جی 2 هیچ گونه بک لایتی ندارد. بنابراین می‌تواند رنگ‌ها را در نزدیک‌ترین حالت ممکن به واقعیت نشان دهد. این موضوع به ویژه در صحنه‌های تاریک و هنگام نمایش رنگ مشکی بیشتر خودنمایی می‌کند. پیکسل‌های سفید روشن حتی اگر با پیکسل‌های سیاه احاطه شده باشند کاملا به صورت واضح نشان داده می‌شوند.

ال‌جی G2 OLED در حالت HDR نیز حداکثر روشنایی خارق‌العاده‌ای دارد و نسبت به نسل قبلی تلویزیون‌های OLED از جمله LG G1 OLED و LG C1 OLED بسیار روشن‌تر به نظر می‌رسد. متأسفانه، به دلیل محدودکننده روشنایی خودکار تلویزیون (ABL)، صحنه‌های روشن بزرگ به‌طور قابل‌توجهی کم‌نورتر از نقاط برجسته کوچک‌تر هستند. این مشکل هنگام تماشای تصاویر معمولی زیاد به چشم نمی‌آید.

اما هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان یک مانیتور شما را آزرده می‌کند. لازم به ذکر است که اکثر صحنه‌ها در سطح روشنایی بسیار خوبی نمایش داده می‌شوند. بنابراین هیچ مشکلی در این زمینه به چشم نمی‌خورد. این محصول به لطف جلوه‌ی صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای که دارد هنگام تماشای برنامه‌های ورزشی احساس لذت بخشی به شما هدیه می‌دهد. همچنین گزینه‌ای بی‌نظیر برای استفاده به عنوان یک مانیتور می‌باشد.

برای خرید یک پایه‌ی خنک کننده‌ی لپ تاپ مقرون به صرفه مطلب “ارزان ترین پایه خنک کننده لپ تاپ” را از دست ندهید.

زاویه دید گسترده

زاویه دید گسترده

LG G2 OLED زاویه دید فوق العاده‌ای دارد. اگر چیدمان صندلی‌هایتان به صورت گسترده و پهن است یا دوست دارید هنگام تماشای فیلم کمی در خانه‌ی خود قدم بزنید، عالی است. زیرا تصویر حتی در زاویه‌های باز نیز به راحتی قابل رویت خواهد بود. شما در یک زاویه بسیار گسترده شاهد هیچ گونه کاهش کیفیت یا روشنایی محسوسی نخواهید بود.

ال‌جی G2 OLED از هندلینگ انعکاس نور فوق‌العاده‌ای برخوردار است. روکش براق آن به میزان قابل توجهی شدت نورهای مستقیم را کاهش می‌دهد. حتی در یک اتاق روشن نیز شما دچار آزردگی نخواهید شد. نورهای روشن در این محصول کمی رنگ ارغوانی به خود می‌گیرند. این نیز به دلیل پوشش ضد انعکاس روی پانل اتفاق می‌افتد. تلویزیون LG G2 از دقت بالایی برخوردار است. مشکلات بسیار کمی در مورد تعادل رنگ سفید یا دقت رنگ به چشم می‌خورد.

میزان بالای گاما

در این مدل مقدار گاما کمی بالا است. بنابراین بیشتر صحنه‌ها زمانی که در یک محیط نسبتا تاریک قرار دارید مقداری کم‌نور هستند. همچنین دمای رنگ کمی سرد است که باعث می‌شود تا تصاویر کمی مایل به آبی جلوه کنند. ال‌جی G2 OLED پس از کالیبره کردن به نقطه سفید D65، دقت تقریباً کاملی دارد. تعادل رنگ سفید و دقت رنگ هر دو تقریباً عالی هستند. اما هنوز هم یک سری از مشکلات جزئی در مورد رنگ‌های قرمز اشباع شده و سفید روشن وجود دارد. در چنین شرایطی دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف کالیبراسیون 6500K است و گاما نیز تقریباً عالی به نظر می‌رسد.

اگر به دنبال راهی برای افزایش ایمنی منزل یا محل کار خود هستید مطلب “ارزان ترین دوربین مداربسته” به شما کمک خواهد کرد.

پشتیبانی از محتواهای 4K

در تلویزیون ال جی مدل جی 2 محتوای 720p، از جمله اکثر کانال‌های تلویزیونی کابلی، به خوبی ارتقا یافته است. این محصول از محتواهایی با کیفیت 1080P نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی زمانی که می‌خواهید کنسول بازی خود را به تلویزیون متصل کنید یا به استفاده از Blu-ray بپردازید به کمک شما می‌آید. گفتنی است که با خرید جی 2 شما قادر خواهید بود تا هرگونه محتوایی را با کیفیت 4K بدون هیچ گونه اختلال و مشکلات پیکسلی مشاهده نمایید. از همین جهت می‌توان بهترین تلویزیون برای بازی نیز به شمار رود. اما باید بدانید که این مدل یک تلویزیون 4K می‌باشد. بنابراین قادر به پذیرش و سازگاری با سیگنال 8K نخواهد بود.

این تلویزیون بر اساس ساختار ساب پیکسلی و توزیع توان طیفی پنل، از پنل‌های جدید WBE استفاده می‌کند که آن‌ها را «Ex» نیز می‌نامند. این پنل‌ها نسبت به مدل‌های قبلی دارای روشنایی و قابلیت اتلاف حرارت بهتر می‌باشند. LG G2 دارای طیف رنگی فوق‌العاده‌ای می‌باشد. این محصول پوشش تقریباً کاملی از فضای رنگی DCI-P3 دارد که توسط اکثر محتواهای HDR، از جمله بیشتر بلوری‌های UHD مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G در دیجی کالا

کیفیت صدا

LG G2 از پاسخ فرکانسی مناسبی بهره‌می‌برد. اما با این حال نمی‌تواند باس زیادی تولید کند. این تلویزیون عملکرد اعوجاج مناسبی دارد. اعوجاج هارمونیک بسیار کمی در سطوح متوسط صدا وجود دارد. اما در محدوده‌ی سه برابری این مقدار کمی افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به برند JBL بخوانند: بهترین اسپیکر JBL

ویژگی‌های هوشمند

هوشمند

ال‌جی G2 OLED جدیدترین نسخه رابط هوشمند اختصاصی ال‌جی، یعنی webOS را اجرا می‌کند. کمپانی ال‌جی این رابط هوشمند را به عنوان نسخه 22 معرفی می‌کند. این گونه به نظر می‌رسد که ال‌جی همچنان از سیستم نسخه‌سازی قدیمی استفاده می‌کند.  زیرا صفحه‌ی اطلاعات تلویزیون نسخه webOS TV را همچنان نسخه 7.1.0 نشان می‌‌دهد. رابط کاربری سریع و آسان از ویژگی‌هایی است که در این نسخه کاربران را شگفت زده کرده است. متأسفانه، تقریباً مانند تمام تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط هوشمند این محصول نیز وجود دارد و نمی‌توان آنها را به طور کامل غیرفعال کرد.

ریموت کنترل

این تلویزیون نیز دقیقا با همان کنترل فوق‌العاده‌ی موجود در مدل‌های قبلی عرضه می‌شود. از این کنترل می‌توان به عنوان یک اشاره گر نیز استفاده کرد که باعث می‌شود پیمایش در منوها بسیار آسان شود. این مدل از کنترل صوتی نیز بهره‌ می‌برد. کنترل صوتی آن از طریق میکروفون‌های روی تلویزیون امکان پذیر است. لازم به ذکر است که اگر نگران حفاظت از حریم خصوصی هستید، هیچ سوئیچ فیزیکی برای غیرفعال کردن میکروفون‌ها تلویزیون وجود ندارد. اما با این حال، کنترل صوتی عملکرد بسیار خوبی دارد. کاربران می‌توانند از آن برای تغییر ورودی‌ها، باز کردن برنامه‌ها، جستجوی محتوا در برنامه‌ها و حتی تنظیم تنظیمات اولیه استفاده کنند که خارق‌‌العاده است.

اگر قصد خرید یک اسپیکر کامپیوتر مناسب را دارید مطلب “بهترین اسپیکر کامپیوتر” را بخوانید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل C2 OLED

LG C2 OLED یک تلویزیون خارق‌العاده و به نحوی رده بالا می‌باشد که جانشین نسل قبلی خود یعنی LG C1 OLED شده است. سری «C» محبوب‌ترین سری در میان تلویزیون‌های OLED ال‌جی به شمار می‌رود.

طراحی

سری سی

LG C2 از طراحی بسیار جذابی بهره‌ می‌برد و به راحتی نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. حاشیه‌های نازک آن از فاصله دید معمولی به سختی دیده خواهند شد. پایه‌ی نگهدارنده‌ی این تلویزیون کمی کوچک است و به خوبی نمی‌تواند آن را پوشش دهد. به همین دلیل ممکن است کمی تکان بخورد. قسمت پشتی تلویزیون در مقایسه با LG C1 OLED سال گذشته طراحی مدرن‌تری دارد. این ناحیه نیز تماما از فلزی باکیفیت و مقاوم ساخته شده است. به لطف کیفیت ساخت بالا، این مدل را می‌توان به عنوان بهترین تلویزیون ال جی در بازار ایران به شمار آورد.

حتی اگر شخصی قسمت پشتی این محصول را نبیند اما طراحی ساده و در عین حال خاص آن احساس خوبی را به کاربران القا می‌کند. LG C2 فوق‌العاده خوش ساخت است. مواد اولیه‌ی استفاده شده در آن کاملاً باکیفیت به نظر می‌رسند و در پنل پشتی انعطاف زیادی وجود ندارد. پایه نسبتا کوچک آن فضای کمتری را اشغال می‌کند و به طور قابل توجهی وزن کمتری نیز دارد. اما همانطور که گفتیم از تلویزیون شما به خوبی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین به راحتی تکان می‌خورد.

اگر قصد خرید یک تبلت با قیمتی مناسب را دارید مطلب “بهترین تبلت تا 10 میلیون” به شما کمک خواهد کرد.

کیفیت تصویر

به لطف کیفیت تصویر خارق‌العاده، ال جی سی 2 را نیز می‌توان به عنوان بهترین تلویزیون ال جی معرفی کرد. این محصول از یک پنل OLED بهره‌ می‌برد که درست مانند محصول قبلی دارای پیکسل‌های خود تابشی و کنتراست تقریبا بی‌نهایت می‌باشد. این مدل نیز همچنان از میزان روشنایی خارق‌العاده‌ای در حالت SDR برخوردار است. بنابراین حتی در روشن‌ترین مکان‌ها قادر است تصاویر را بدون هیچ مشکلی برای کاربران پخش نماید. برای دستیابی به تصاویری روشن‌تر می‌توانید مراحلی که برای محصول قبلی ذکر کردیم را در این تلویزیون نیز پیاده کنید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل C2 در حالت HDR نیز حداکثر روشنایی خارق‌العاده‌ای را برای خریداران به ارمغان می‌آورد. ویژگی زاویه دید گسترده در این مدل خودنمایی می‌کند. شما با قرار دادن آن در یک گوشه از خانه قادر خواهید بود تا از هر زاویه‌ای به راحتی تصاویر مختلف را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که ال جی سی 2 قادر است تا محتوای شما را بدون مشکل با کیفیت‌های 720P، 1080P و 4K به نمایش بگذارد. بنابراین خریداران می‌توانند به راحتی کنسول بازی خود را به آن متصل و از تک تک اوقات خود لذت ببرند. لازم است بدانید که این مدل نیز یک تلویزیون 4K است و از محتوای 8K شما پشتیبانی نخواهد کرد.

علاقه‌مندان به رادیو بخوانند: بهترین برند رادیو در بازار

تاخیر ورودی پایین

ال‌جی C2 OLED دارای تأخیر ورودی فوق‌العاده پایینی است که اطمینان می‌دهد اقدامات شما با آنچه روی صفحه می‌بینید همگام هستند. اما باید بدانید که این تلویزیون حتی در حالت 120 هرتز نیز به خوبی مانیتورهای گیمینگ سطح بالا نمی‌باشد. این موضوع ممکن است برای برخی از گیمرهای حرفه‌ای آزاردهنده باشد. مانند اکثر رقبا، تاخیر ورودی در خارج از حالت گیمینگ برای بازی‌های مبتنی بر واکنش‌های رقابتی، بسیار زیاد است. با این حال تنظیم حالت Prevent Input Delay بر روی “Boost” تاخیر ورودی را 2-3 میلی ثانیه کاهش می‌دهد. این مدل با توجه به بهره‌مندی از حالت گیمینگ می‌‌تواند به عنوان بهترین تلویزیون ال جی برای بازی نیز معرفی شود.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو C31 در دیجی کالا

پشتیبانی از تمامی فرمت‌ها

پشتیبانی از تمامی فرمت‌ها

LG OLED C2 تمام فرمت‌های رایج را به درستی نمایش می‌دهد. این موضوع شامل سیگنال‌های Chroma 4:4:4 نیز می‌شود. برخلاف برخی از تلویزیون‌ها، سیگنال‌های 4k @ 120 هرتز به خوبی نمایش داده می‌شوند و هیچ مشکلی در صفحه نمایش به چشم نمی‌خورد.

این تلویزیون با هر چیزی که کنسول‌های PS5 و Xbox Series S|X به آن نیاز دارند، از جمله ویژگی نرخ نوسازی متغیر در PS5 کاملاً سازگار است. تمامی پورت‌های HDMI از پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند که نسبت به ال جی G1 OLED کاملا پیشرفت کرده است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا سیگنال‌هایی با کیفیت 4k، نرخ 120Hz، رنگ 12 بیتی و کروما کامل 4:4:4 ارسال کنید که برای کاربران رایانه شخصی بسیار حائز اهمیت است. از همین جهت گزینه‌ای بی‌نظیر برای صاحبان کنسول‌های بازی نیز به شمار می‌رود.

اگر در حین رانندگی نیاز دارید که از گوشی خود استفاده کنید مطلب “ارزان ترین هولدر موبایل” را بخوانید.

ویژگی‌های نرم افزاری

LG C2 OLED دارای مجموعه‌ای فوق‌العاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اضافی و کاربردی است. بنابراین مطمئناً محتوای مورد علاقه خود را در میان آن‌ها پیدا خواهید کرد.

ریموت کنترل

تلویزیون هوشمند ال جی مدل C2 نیز از ریموت کنترلی مشابه با آنچه که به همراه LG G2 عرضه می‌شود، بهره می‌برد. این کنترل به عنوان یک نشانگر نیز عمل می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی در منوها جابجا شوند. خالی از لطف نیست که بگوییم میکروفون‌هایی روی خود این تلویزیون تعبیه شده‌اند تا شما از قابلیت ویس کنترل بهره‌مند شوید.

اگر در حوزه‌ی گیمینگ فعالیت دارید مطلب “ارزان ترین هدفون گیمینگ” را از دست ندهید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل NANO90 2021

نانو

LG NANO90 2021 را نیز می‌توان به عنوان بهترین تلویزیون 4K معرفی کرد. این مدل در صدر محصولات میان رده نانوسل ال‌جی قرار دارد. همچنین نسبت به LG NANO90 2020 پیشرفت‌هایی جزئی در آن مشاهده می‌شود. در صورتی که قصد دارید این تلویزیون را در اتاقی با نور مناسب قرار دهید، انتخاب بی‌نقصی برایتان خواهد بود. زیرا میزان روشنایی آن به اندازه‌ای است که بتواند با تابش‌های مستقیم و انعکاس آن مقابله کند. تلویزیون ال جی مدل NANO90 2021 به لطف بهره‌مندی از ویژگی‌هایی مانند پنل 120 هرتزی، ورودی‌های HDMI 2.1 و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR)،‌ برای گیمر‌ها نیز گزینه‌ای فوق‌العاده می‌باشد. همچنین میزان تاخیر پایین آن در این امر بسیار موثر خواهد بود.

تلویزیون مذکور دارای یک پنل IPS با زوایای دید نسبتاً وسیع می‌باشد. اما نمی‌تواند عملکردی به خوبی اکثر پنل‌های IPS موجود در بازار از خود نشان دهد. زیرا هنگام مشاهده‌ی نمایشگر از یک زاویه‌ی خارجی، تصویر تیره‌تر به نظر می‌رسد. همچنین کنتراست نسبتا پایینی دارد، بنابراین رنگ‌های مشکی مقداری خاکستری به نظر می‌رسند. در این مدل ویژگی تیره‌کردن موضعی هرگونه برجسته‌سازی روشن را از بین می‌برد، بنابراین از بهبود بخشیدن کیفیت تصویر ممانعت به عمل می‌آورد.

دارندگان گوشی‌های آیفون بخوانند: ارزان ترین پاور بانک برای آیفون 

طراحی

از نمای جلو، این تلویزیون شبیه به LG NANO90 2020 به نظر می‌رسد. زیرا دارای حاشیه‌هایی نازک و پایه‌های نگهدارنده‌ای مشابه با مدل 2020 است. اما قاب پشتی آن ظاهر جدیدی دارد و مقداری شبیه به مدل رده بالاتر یعنی LG NANO99 8k 2020 است. پنل پشتی این مدل تماما از فلز ساخته شده است. زمانی که شما آن را مشاهده می‌کنید به درجه یک بودن مواد اولیه‌ی استفاده شده در ساخت بدنه پی خواهید برد.

کنتراست

LG NANO90 نسبت کنتراست متوسطی دارد. اما باید گفت که این میزان برای یک پنل IPS کاملا مناسب است. صحنه‌های سیاه رنگ زمانی که توسط این محصول به نمایش گذاشته می‌شوند کمی خاکستری به نظر می‌رسند. ال‌جی NANO90 روشنایی SDR بسیار خوبی دارد. این موضوع را می‌توان پیشرفتی قابل توجه نسبت به LG NANO90 2020 دانست. اما باید بدانید که روشنایی آن هرگز با تلویزیون LG QNED90 برابری نمی‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که این محصول قادر است هر محتوایی را به راحتی در مکان‌های پرنور به نمایش بگذارد و از انعکاس نور محیط جلوگیری به عمل آورد. این محصول به راحتی از محتواهای 720P ،1080P ،4K پشتیبانی می‌کند. اما درست مانند دو محصول قبلی، این مدل نیز با سیگنال‌های 8K سازگار نخواهد بود.

طرفداران برند هواوی مطلب “ارزان ترین گوشی هواوی” را بخوانند.

میزان تاخیر

تاخیر متوسط

ال‌جی NANO90 2021 تا زمانی که در حالت تصویر «بهینه‌ساز بازی» باشد تاخیر ورودی بسیار کمی دارد. کمپانی ال‌جی یک تنظیم جدید با نام Prevent Input Delay را در تلویزیون‌های 2021 خود معرفی کرد. شما با تنظیم آن بر روی حالت «Boost» تاخیر ورودی را تا حدود 3 میلی‌ثانیه برای محتوای 60 هرتزی در مقایسه با LG NANO90 2020 کاهش خواهید داد. با این حال، انجام این کار در محتوای 120 هرتز تأثیری ندارد. متأسفانه، فعال کردن ویژگی motion interpolation در حالت «بازی» تأخیر ورودی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین انجام این کار برای گیمینگ پیشنهاد نمی‌شود.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی ردمی نوت ۱۰S در دیجی‌کالا

ریموت کنترل

کنترل محبوب ال‌جی برای این محصول در سال 2021 مقداری به روز شده است.در این مدل ناحیه‌ی منحنی شکل که در سال‌های گذشته به چشم می‌خورد، اکنون با دکمه‌های دسترسی سریع‌تر به Netflix، Amazon Prime Video، Disney+ و اپ استور جایگزین شده است. ریموت کنترل مذکور دقیقا عملکردی مشابه با کنترل نسل قبلی دارد. شما می‌توانید از دکمه‌های فیزیکی کنترل استفاده کنید یا از نشانگر حرکتی آن بهره ببرید. کاربران قادر هستند تا از طریق میکروفون داخلی تعبیه شده در کنترل، به دستیار گوگل یا الکسا دسترسی پیدا کنند و از آن بخواهند تا ورودی‌های تلویزیون را تغییر دهد و هر گونه محتوایی را جستجو کند. این ویژگی جذاب تاکنون توانسته است نظرات زیادی را متوجه‌ی خود سازد.

اگر قصد خرید یک گوشی آنر را دارید مطلب “ارزان ترین گوشی آنر” را از دست ندهید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل UP8000

اگر به دنبال یک تلویزیون 4K اما مقرون به صرفه هستید، UP8000 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این محصول جایگزین ال‌جی UN7300 و UN8500 2020 شده است. همچنین درست مانند مدل‌های قبلی خود، از یک پنل ADS استفاده می‌کند که عملکردی بسیار شبیه به پنل‌های IPS دارد. این پنل دارای زاویه دید گسترده‌ای است و برای منازل و محیط‌های نسبتا بزرگ فوق‌العاده می‌باشد. لازم به ذکر است که تلویزیون مذکور برای محیط‌های تاریک انتخاب مناسبی نمی‌باشد. زیرا کنتراست پایین آن سبب بروز مشکلاتی در شرایطی با شدت نور کم خواهد شد. همچنین این مدل دارای روشنایی زیادی نیز نمی‌باشد. بنابراین ممکن است در مبارزه با تابش مستقیم نور محیط شکست بخورد.

طراحی

مقرون به صرفه

LG UP8000 شباهت زیادی به LG UN8500 و UN7300 دارد. اما بسیار نازکتر از آن‌ها می‌باشد. این ویژگی کمک می‌کند که هنگام نصب روی دیوار بیش از اندازه جلو نیاید. دو عدد پایه‌ی نگهدارنده‌ی این محصول تقریبا دارای عرضی به اندازه کل تلویزیون می‌باشند. بنابراین اگر میز شما کوچکتر از سایز تلویزیون UP8000 است با مشکل روبه‌رو خواهید شد. پایه‌ی نگهدارنده‌ی این مدل می‌تواند به خوبی تعادل تلویزیون را حفظ نمایید. اما با این حال ممکن است کمی تکان بخورد که مزاحمتی ایجاد نمی‌کند.

پنل پشتی UP8000 طراحی ساده‌ای دارد و کاملا از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است. این خصوصیت در کاهش وزن تلویزیون تاثیر بسزایی داشته است. در کل می‌توان گفت که این مدل کیفیت ساخت بالایی دارد و اکثرا از پلاستیک ساخته شد است. اما پایه‌های نگهدارنده‌ای آن از این موضوع مستثنی هستند و هر دو از یک فلز مقاوم تولید شده‌اند.

برای آشنایی با بهترین سینما خانگی سونی مطلب “بهترین سینما خانگی سونی” را از دست ندهید.

کنتراست

ال‌جی UP8000 نسبت کنتراست نسبتا پایینی دارد که برای پنل‌های ADS (خانواده IPS) معمول است. در این مدل نیز رنگ مشکی کمی خاکستری به نظر می‌رسد. همچنین میزان روشنایی متوسط در SDR و عدم توانایی در مقابله با نور شدید محیط مشکلاتی هستند که در این زمینه خودنمایی می‌کنند. UP8000 در HDR نیز روشنایی نسبتا ضعیفی دارد و ممکن است در نمایش برخی از صحنه‌ها شما را دلسرد کند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیبانی از محتواهایی با کیفیت 720P،1080P،4K اشاره کرد.

رابط هوشمند

تلویزیون ال جی مدل UP8000 دارای رابط هوشمند webOS می‌باشد که برای استفاده بسیار روان و آسان است.

ریموت کنترل

ریموت کنترل

به همراه این محصول یک ریموت کنترل بسیار باکیفیت عرضه می‌شود که کاملا مشابه کنترل تلویزیون NANO90 2021 است. نشانگر آن عملکرد بدون تاخیر و روانی دارد و احساس بی‌نظیری را به شما هدیه خواهد داد. به طور کلی این محصول را نیز می‌توان به دلیل قابلیت‌های پرکاربرد و از همه مهم‌تر قیمت مناسب، بهترین تلویزیون ال جی 2021 دانست.

برای خرید یک تلویزیون ایرانی باکیفیت مطلب “بهترین تلویزیون ایرانی” را بخوانید.

جمع بندی

تمامی محصولاتی که در این مطلب معرفی شدند جز تلویزیون‌های پرطرفدار و باکیفیت بازار می‌باشند. اگر کیفیت تصویر بی‌نقص برای شما اولویت دارد بهتر است که به سراغ پنل‌های OLED بروید. اما اگر در کنار یک تصویر مناسب، مقرون به صرفه بودن تلویزیون برایتان نیز مهم است، تلویزیون‌هایی با پنل IPS به راحتی پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا