لوازم جانبینرم افزار

شیائومی از دو گوشی پوکو X5 و پوکو X5 پرو رونمایی کرد

گوشی‌های سری پوکو X معمولا از نمایشگر دارای رفرش‌ریت بالا، باتری بزرگ مبتنی بر سرعت شارژ عالی و چیپست قدرتمند بهره می‌برند. ساعاتی قبل شیائومی از گوشی‌های پوکو X5 و X5 پرو رونمایی کرد که از تمام این ویژگی‌ها بهره می‌برند و در این میان مدل پرو مانند نسل قبلی دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در ادامه به مشخصات این دو گوشی می‌پردازیم.

پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو جانشین مستقیم X4 پرو است که سال گذشته راهی بازار شد. ضخامت این گوشی ۷.۹ میلی‌متر است و این یعنی باریک‌ترین گوشی در بین مدل‌های سری پوکو X محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین ارتقاهای صورت گرفته برای این گوشی، استفاده از چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G است که یک چیپست ۶ نانومتری محسوب می‌شود و از پردازنده گرافیکی قدرتمندی استفاده می‌کند. این پردازنده نسبت به تراشه‌ی استفاده شده در نسل قبلی به طور قابل توجهی سریع‌تر است.

پوکو X5 پرو

مدل پایه پوکو X5 پرو ۲ برابر نسل قبلی ظرفیت دارد و با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود. ولی رم مدل پایه همچنان ۶ گیگابایت است. در صورتی که به دنبال استفاده از حافظه و رم بیشتر هستید، می‌توانید مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی خریداری کنید. این گوشی از MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۲ استفاده می‌کند.

از دیگر ارتقاهای صورت گرفته باید به نمایشگر آن اشاره کنیم. در پنل جلویی شاهد نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED هستیم که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی آن ۹۰۰ نیت است که ۲۰۰ نیت بیشتر از نسل قبلی به حساب می‌آید. بر روی این نمایشگر شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ تعبیه شده است. در پنل پشتی پوکو X5 پرو دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده و دوربین سلفی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط
چگونه با کمک اپلیکیشن و ساعت هوشمند ۱۰۰ کالری در روز بسوزانیم؟

پوکو X5 پرو

به لطف استفاده از چیپست بهتر، پردازش تصویر بسیار بهتر شده و در ضمن باید به امکان فیلمبرداری ۴K هم اشاره کنیم. شیائومی می‌گوید عکس‌برداری با این گوشی ۶۹ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است و در ضمن نباید افزایش ۳۸ درصدی حالت شب را از قلم بیندازیم. خوشبختانه در بدنه‌ شاهد جک هدفون هستیم که این یعنی مشکلی برای استفاده از هدفون‌های سیمی نخواهید داشت.

انرژی پوکو X5 پرو از طریق باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از سرعت شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۳۰۰ دلار راهی بازار می‌شود و برای خرید مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی باید ۳۵۰ دلار بپردازید.

پوکو‌ X5

پوکو X5 از همان چیپست استفاده شده برای X4 پرو یعنی اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده می‌کند ولی حافظه مدل پایه به ۱۲۸ گیگابایت افزایش یافته است. این گوشی برخلاف مدل پرو از کارت حافظه microSD مبتنی بر حداکثر ظرفیت ۱ ترابایت بهره می‌برد و این یکی از مزایای آن محسوب می‌شود. همچنین برخلاف مدل پرو، این مدل از MIUI 13 استفاده می‌کند.

اندازه‌ی نمایشگر به ۶.۶۷ اینچ می‌رسد و از رزولوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این یک نمایشگر ۸ بیتی است و بر روی آن گوریلا گلس ۳ تعبیه شده است. حداکثر روشنایی آن ۱۲۰۰ نیت است و در نتیجه از این بابت نسبت به مدل پرو حرف بیشتری برای گفتن دارد. در پنل پشتی آن شاهد سه دوربین هستیم که در کنار دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. برای ثبت عکس‌های سلفی هم باید از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کنید.

مطالب مرتبط
بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی؛ میان‌رده‌ای جذاب با باتری پرظرفیت

با وجود اینکه این مدل مانند مدل پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند، ولی سرعت شارژ آن فقط ۳۳ وات است. این یعنی برای شارژ کامل گوشی باید ۶۸ دقیقه منتظر بمانید. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد و برای خرید مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی باید ۳۰۰ دلار بپردازید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۶,۸۹۹,۰۰۰

۶,۵۸۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۰,۷۶۰,۰۰۰

۱۰,۴۸۹,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا