لوازم جانبینرم افزار

شیائومی ۱۳ اولترا با ۴ دوربین فوق‌العاده راهی بازار می‌شود

شیائومی در چند سال گذشته در زمینه‌ی دوربین موجود در گوشی‌های خود عملکرد بسیار خوبی داشته است. شیائومی ۱۳ پرو از ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت بهره می‌برد که عکس‌های باکیفیت و بسیار جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حالا به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد برای شیائومی ۱۳ اولترا از ۴ دوربین فوق‌العاده استفاده کند.

یکی از افشاگران مشهور، در توییتر مشخصات کلیدی این گوشی را فاش کرده است. بر اساس این اطلاعات، شیائومی ۱۳ اولترا یک پرچم‌دار همه‌فن‌حریف به حساب می‌آید. همچنین با توجه به عملکرد شیائومی برای دوربین‌های شیائومی ۱۳ پرو و ۱۲S اولترا، به احتمال زیاد شیائومی ۱۳ اولترا از نظر دوربین یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳ خواهد بود.

در پنل جلویی این گوشی با نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED LTPO روبرو می‌شویم که می‌تواند رفرش‌ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. همانطور که احتمالا می‌دانید، رفرش‌ریت متغیر نقش مهمی در کاهش مصرف باتری دارد. قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که در کنار آن ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی انجام وظیفه می‌کنند. انرژی گوشی از طرف باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سیمی ۹۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.

اما در کنار این مشخصات سخت‌افزاری جذاب، با ۴ دوربین اصلی قدرتمند هم سروکار داریم. به طور مشخص، شیائومی برای این گوشی ۴ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته که در کنار دوربین مرکزی، دوربین اولترا واید، تله‌فوتو و پریسکوپی تعبیه شده است. این در حالی است که شیائومی ۱۳ پرو فقط دارای یک دوربین تله‌فوتو است و از دوربین پریسکوپی استفاده نمی‌کند.

مطالب مرتبط
با بهترین ساعت‌های هوشمند میبرو آشنا شوید

شیائومی 13 اولترا

هنوز مشخص نیست دوربین پریسکوپی موجود در این گوشی چه حد از زوم را ارائه می‌کند. اما طبیعتا مانند دیگر دوربین‌های پریسکوپی موجود در گوشی‌ها، با زوم بین ۵ تا ۱۰ برابر روبرو می‌شویم. دوربین سلفی مبتنی بر سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است و این یعنی از این جهت تفاوتی با نسل قبلی ندارد. از نظر سیستم‌عامل هم قرار است با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ روبرو شویم.

هنوز در مورد تاریخ معرفی این گوشی نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی یکی از افشاگران اعلام کرده که احتمالا ماه آینده شاهد رونمایی از این گوشی خواهیم بود. در ضمن این گوشی فقط راهی بازار چین نمی‌شود و سایر کشورها هم آن را دریافت می‌کنند. در هر صورت روی هم رفته با گوشی بسیار جذابی روبرو هستیم و باید ببینیم شیائومی چه قیمتی برای آن در نظر گرفته است.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۴۴,۹۰۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

۶,۷۹۹,۰۰۰

تومان

منبع: Android Authority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا