لوازم جانبینرم افزار

مقایسه گلکسی A54 با شیائومی ۱۲X؛ فرسنگ‌ها تفاوت با قیمت مشابه!

گلکسی A54 جدیدترین گوشی سامسونگ در بازار است که البته یک میان‌رده‌ی پریمیوم محسوب می‌شود. شیائومی ۱۲X اما یک گوشی برای اوایل سال ۲۰۲۲ است که می‌شود تقریبا ۱ سال و ۳ ماه فاصله. از لحاظ قابلیت‌های سخت‌افزاری اما فرسنگ‌ها بین دو گوشی فاصله است این در حالی است که تفاوت زیادی از لحاظ قیمت بین آن‌ها دیده نمی‌شود. در نتیجه تصمیم گرفتیم به مقایسه‌ی گلکسی A54 با شیائومی ۱۲X بپردازیم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل 12X 2112123AG دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت


نام گوشی گلکسی A54 شیائومی ۱۲X
ابعاد و وزن ۸٫۲ × ۷۶٫۷ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متر – ۲۰۲ گرم ۸٫۲ × ۶۹٫۹ × ۱۵۲٫۷ میلی‌متر – ۱۷۶ گرم
کیفیت ساخت – استاندارد مقاومتی پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ۵، فریم پلاستیکی – IP67، مقاومت در عمق ۱ متری آب تا ۳۰ دقیقه پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ۵ و فریم از جنس آلومینیوم – استاندارد IP ندارد
ابعاد و وضوح نمایشگر ۶٫۴ اینچی ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل ۶٫۲۸ اینچی ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل
امکانات نمایشگر Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و چگالی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ – محافظت شده توسط گوریلا گلس ۵ – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲٫۹٪ – نمایشگر خمیده AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و چگالی ۴۱۹ پیکسل بر هر اینچ – محافظت شده توسط گوریلا گلس ویکتوس – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹٫۲٪ – نمایشگر تخت
سیستم‌عامل/رابط کاربری اندروید ۱۳ / One UI 5.1 اندروید ۱۱ / MIUI 13
مدت زمان آپدیت نرم‌افزاری/امنیتی ۵/۴ سال حداقل ۲ سال (نامشخص)
پردازنده و گرافیک اگزینوس ۱۳۸۰ – ۸ هسته‌ای با چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G68 MP5 اسنپدراگون ۸۷۰ – ۸ هسته‌ای با یک هسته از نوع Cortex-A77 با فرکانس ۳٫۲، سه هسته از همان نوع با فرکانس ۲٫۴۲ و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – گرافیک آدرنو ۶۵۰
ترکیب رم و حافظه داخلی ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۱ ترابایت ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲ حافظه داخلی از نوع UFS 3.1
دوربین اصلی – کیفیت فیلم‌برداری ۵۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز ۱/۱٫۵۶ اینچی – ۴K@30fps ،۱۰۸۰p@30/60fps ،۷۲۰p@480fps ۵۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.9 و لنز ۱/۱٫۵۶ اینچی – ۸K@24fps ،۴K@30/60fps ،۱۰۸۰p@30/120/240/960fps
دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 ۱۳ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی ماکرو ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو با قابلیت فوکوس خودکار
دوربین سلفی – کیفیت فیلم‌برداری ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 – کیفیت فیلم‌برداری – ۴K@30fps ،۱۰۸۰p@30/60fps ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.5 – کیفیت فیلم‌برداری – ۱۰۸۰p@30/60fps ،۷۲۰p@120fps
بلندگوی استریو دارد (هیبریدی) دارد – دو بلندگوی مستقل
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد ندارد
باتری و شارژر – شارژر درون جعبه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – ۲۵ وات – درون جعبه نیست ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – ۶۷ وات – درون جعبه قرار دارد
قیمت پایه حدودا ۲۰ میلیون حدودا ۲۰ میلیون
مطالب مرتبط
گلکسی A53 در مقابل پوکو X5؛ کدام میان‌رده بهتر است؟

گلکسی A54 و شیائومی ۱۲X در یک نگاه

  • شیائومی ۱۲X سبک‌تر و کوچک‌تر است و جنس مواد به کار رفته در آن بهتر است.
  • گلکسی A54 استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 دارد.
  • پنل جلوی شیائومی ۱۲X توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود که بهتر از گوریلا گلس ۵ در گلکسی A54 است.
  • نمایشگر شیائومی ۱۲X خمیده ولی نمایشگر A54 تخت است.
  • شیائومی ۱۲X حواشی کمتری روی پنل جلو دارد.
  • گلکسی A54 وضعیت نرم‌افزاری بهتری دارد.
  • شیائومی ۱۲X پردازنده‌ی بسیار بهتری دارد.
  • شیائومی ۱۲X می‌تواند در وضوح ۸K فیلم‌برداری کند اما گلکسی A54 در وضوح ۴K.
  • دوربین سلفی گلکسی A54 می‌تواند در وضوح ۴K فیلم‌برداری کند اما ۱۲X در وضوح ۱۰۸۰P.
  • شیائومی ۱۲X اسپیکر استریوی واقعی دارد ولی A54 هیبریدی.
  • گلکسی A54 باتری پرظرفیت‌تری دارد اما شارژر کندتر و شارژر هم درون جعبه‌ی آن نیست.
  • شیائومی ۱۲X یک گارد ژله‌ای هم درون بسته‌بندی خود دارد.
  • قیمت شیائومی ۱۲X در مدل ۲۵۶/۸ از گلکسی A54 به شکل محسوسی بیشتر اما قیمت پایه‌ی آن‌ها برابر است.

محتویات جعبه

گلکسی A54 شیائومی 12X

شیائومی ۱۲X

درون بسته‌بندی گلکسی A54 هیچ چیز جز خود گوشی و یک کابل دو سر تایپ C دیده نمی‌شود اما در بسته‌بندی شیائومی ۱۲X در کنار گوشی، آداپتور ۶۷ واتی، کابل شارژر و یک گارد ژله‌ای هم قرار دارد.

گلکسی A54 شیائومی 12X

گلکسی A54

طراحی و کیفیت ساخت

از لحاظ کیفیت ساخت، هر دو گوشی واقعاً فوق‌العاده هستند و به عنوان یک میان‌رده‌ی پریمیوم یا پرچم‌دار اقتصادی نمی‌توان خرده‌ای به آن‌ها گرفت. به خصوص نماینده‌ی شیائومی که از ترکیب فلز و شیشه در ساخت آن استفاده شده اما در گلکسی A54، فریم از جنس پلاستیک است تا بدین ترتیب همچنان نتوانیم آن را یک گوشی بی عیب و نقص از لحاظ طراحی به حساب بیاوریم. البته نماینده‌ی سامسونگ یک میان‌رده است و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت؛ همینکه در ساخت پنل پشتی آن از شیشه استفاده شده یک اتفاق عالی محسوب می‌شود.

از لحاظ استاندارد مقاومتی، می‌بینیم که گلکسی A54 دست بالاتر را دارد. این گوشی اگرچه از فریم پلاستیکی بهره می‌برد اما استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 باعث شده در عمق ۱ متری هم تا ۳۰ دقیقه بتواند در برابر نفوذ آب به درون مقاومت کند. نه تنها این استاندارد بلکه هیچ استاندارد IP دیگری در شیائومی ۱۲X دیده نمی‌شود تا کاربران آن امیدوار باشند در صورت افتادن در آب، گوشی بتواند جان سالم به در ببرد. هرچند معمولا تمام گوشی‌های امروزی تا حدودی در برابر آب مقاومت دارند و نمی‌توان گفت کاملا آسیب‌پذیر هستند.

شیائومی 12X گلکسی A54

روی پنل جلوی دو گوشی شیشه‌ی گوریلا گلس به عنوان محافظ ایفای نقش می‌کند اما در گلکسی A54 این شیشه از نوع گوریلا گلس ۵ و در شیائومی ۱۲X، از نوع ویکتوس است که یک شیشه‌ی بسیار جدید محسوب می‌شود و مقاومت آن هم در برابر خط و خش و ضربه از گوریلا گلس ۵ بیشتر است. هرچند در نهایت کاربر برای هر دو گوشی یک محافظ صفحه‌ی شخص ثالث و قاب محافظ هم تهیه می‌کند تا بدین ترتیب این تفاوت‌ها در عمل خیلی تأثیر خود را نشان ندهند. اما نمی‌توان برتری شیائومی ۱۲X را از این حیث، هرچند نامحسوس، نادیده گرفت.

شیائومی 12X گلکسی A54

شیائومی ۱۲X

از لحاظ اندازه، گلکسی A54 اندکی بزرگ‌تر است (حدودا ۶ میلی‌متر). هر دو گوشی روی بالاترین قسمت مرکزی پنل نمایشگر خود یک حفره‌ی کوچک دارند که دوربین سلفی درون آن تعبیه شده است. نمایشگر شیائومی ۱۲X خمیده است و همین باعث شده هیچ حواشی در اطراف پنل آن وجود نداشته باشد. گلکسی A54 یک پنل تخت دارد و میزان حواشی در اطراف آن هم به شکل قابل توجهی زیاد است. علاوه بر این‌ها، در قسمت بالا و پایین هر دو گوشی حواشی اندکی بیشتر خود را نشان می‌دهد اما میزان آن در شیائومی ۱۲X بسیار کمتر است. وجود حواشی زیاد در گلکسی A54 نسبت پنل به بدنه‌ی آن را به ۸۲٫۹٪ رسانده در حالی که این میزان در شیائومی ۱۲X بسیار بیشتر است (۸۹٫۲٪).

گلکسی A54

گلکسی A54

در حالی که گلکسی A54 هیچ ماژولی روی پنل پشتی ندارد، شیائومی ۱۲X از یک ماژول مستطیلی عمودی بهره می‌برد که به شکل زیبایی برش خورده و دوربین‌ها را در خود جای داده است. در گلکسی A54 سه دوربین بدون هیچ ماژولی و به صورت عمودی روی پنل تعبیه شده‌اند. طبیعتا با ماژول، لنز دوربین‌ها بیشتر محافظت می‌شوند اما اگر قرار به استفاده از قاب محافظ باشد، خیلی هم این تفاوت در طراحی تأثیر خاصی نخواهد داشت.

شیائومی 12X

شیائومی ۱۲X

پنل پشتی شیائومی ۱۲X هم به طرف داخل انحنا دارد اما در گلکسی A54 پنل پشت کاملا تخت است تا بدین ترتیب دو گوشی عملا هیچ وجه شبهی از لحاظ طراحی نداشته باشند. در فریم بالایی A54 شما درگاه سیم‌کارت و یک میکروفون را شاهد خواهید بود اما در شیائومی ۱۲X اسپیکر دوم، فرستنده‌ی مادون قرمز و یک میکروفون به چشم می‌خورند. روی فریم پایینی گلکسی، اسپیکر اولیه، دو حفره‌ی میکروفون و پورت USB-C دیده می‌شوند اما در شیائومی ۱۲X، در کنار اسپیکر اولیه، پورت USB-C و میکروفون، درگاه سیم‌کارت هم وجود دارد. در نهایت می‌رسیم به فریم سمت راست که میزبان کلیدهای کنترل صدا و پاور است. روی فریم سمت چپ اما چیزی تعبیه نشده است.

مطالب مرتبط
اطلاعاتی از گوشی‌های سری شیائومی ۱۳T منتشر شد

صرف نظر از کیفیت ساخت و طراحی، هر دو گوشی واقعاً خوش‌دست هستند. قطعا شیائومی ۱۲X به لطف انحنای خاصی که دارد و وزن پایین‌تر و نمایشگر کوچک‌تر، برای کار با یک دست بسیار مناسب‌تر است و حتی در استفاده‌ی طولانی هم دست را خسته نمی‌کند. اما گلکسی A54 با وزن ۲۰۲ گرمی خود شاید در استفاده‌ی طولانی کمی شما را خسته کند اما از لحاظ کار با یک دست، اگر دست‌تان خیلی کوچک نباشد، مشکلی وجود نخواهد داشت.

در گلکسی A54 شما نمایشگر بزرگ‌تری خواهید داشت اما حواشی و وزن هم به همان میزان بیشتر هستند و افرادی با دست کوچک‌تر، رقیب را ترجیح می‌دهند؛ استاندارد ضد آب IP67 خواهید داشت اما فریم پلاستیکی است؛ پنل تخت می‌تواند برای خیلی‌ها یک مزیت باشد اما از لحاظ زیبایی، شیائومی ۱۲X به نظر می‌رسد دست بالاتر را داشته باشد. بنابراین به ازای هر برتری در هر دو گوشی، یک ضعف هم وجود دارد.

برنده: برابر


نمایشگر

اندازه‌ی نمایشگر گلکسی A54 به ۶٫۴ اینچ و نمایشگر شیائومی ۱۲X هم به ۶٫۲۸ اینچ می‌رسد اما از لحاظ کیفیت و نوع پنل، تفاوت اندک است. هر دو گوشی پنلی OLED با وضوح +FHD دارند که البته روی کاغذ، اندکی اعداد و ارقام به نفع نماینده‌ی شیائومی است ولی در عمل شما واقعاً تفاوت خاصی را شاهد نخواهید بود.

XIAOMI 12X

گلکسی A54

شیائومی مدعی شده ۱۲X می‌تواند به بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیت در حالت خودکار دست پیدا کند اما این میزان در تست‌ها به ۹۲۵ نیت رسیدن که عالی ارزیابی می‌شود. در حالت دستی هم این میزان ۵۰۴ نیت است. در گلکسی A54 اما عدد تبلیغ شده ۱۱۰۰ نیت بوده اما در تست‌ها به ۹۸۰ نیت در حالت خودکار و ۴۵۷ نیت در حالت دستی رسیده که آن هم عالی است.

مطالب مرتبط
۱۵ ساعت هوشمند با نمایشگر گرد؛ از گران‌ترین تا ارزان‌ترین

پنل هر دو گوشی قادر است تصاویر را با سرعت ۱۲۰ هرتز به نمایش بگذارد که این یعنی گشت و گذار در منوهای مختلف آن‌ها به نرم‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن رقم خواهد خورد. در شیائومی ۱۲X شما می‌توانید رفرش‌ریت را روی حالت خودکار و سفارشی تنظیم کنید. در حالت خودکار، گوشی رفرش‌ریت را آزاد می‌گذارد تا متناسب با نوع محتوی آن را نمایش دهد (بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰). در حالت سفارشی شما می‌توانید انتخاب کنید رفرش‌ریت روی ۶۰ هرتز باشد یا ۱۲۰. در حالت نخست، رفرش‌ریت ثابت و در حالت دوم باز هم با توجه به نوع محتوا متغیر خواهد بود.

XIAOMI 12X

شیائومی ۱۲X

در گلکسی A54 هم این تغییر رفرش‌ریت به نوعی دیده می‌شود. اگر تصویر را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید، همیشه این میزان را دریافت خواهید کرد اما اگر روی حالت تطبیق‌پذیر بگذارید، با توجه به نوع محتوا آن‌ها رو روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند. اگر بازی‌ها از رفرش‌ریت بالا پشتیبانی کنند و ویدیوها هم از رفرش‌ریت ۲۴، ۴۸ و ۶۰ فریم بر ثانیه برخوردار باشند، باز هم پنل روی ۱۲۰ هرتز ثابت خواهد ماند.

قابلیت‌هایی نظیر HDR10، دالبی ویژن و Widevine L1 DRM در شیائومی ۱۲X و HDR10 و +HDR10 و Widevine L1 DRM در گلکسی A54 شما را در استریم محتوا از یوتیوب و نتفلیکس همراهی خواهند کرد تا هیچ کم و کاستی نداشته باشید. بنابراین در این بخش هم نمی‌توان برنده‌ی خاصی را معرفی کرد.

برنده: برابر


کیفیت صدا، طول عمر باتری، سرعت شارژر

XIAOMI 12X VS GALAXY A54

از لحاظ کیفیت صدا، شیائومی ۱۲X به لطف دو بلندگوی استریوی واقعی، عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته و توانسته امتیاز «خیلی خوب» را کسب کند در حالی که گلکسی A54 چون از همان اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم بهره می‌برد و در واقع حالت استریو در آن هیبریدی است، از لحاظ شدت و کیفیت صدا دست پایین‌تر را داشته و امتیاز «خوب» را کسب کرده است. شما می‌توانید تست بلندگوی دو گوشی را در زیر بشنوید.

مطالب مرتبط
نخستین گوشی شیائومی با جزیره پویا شاید به بازار جهانی بیاید

شیائومی ۱۲X

گلکسی A54

برنده: شیائومی ۱۲X

XIAOMI 12X

از لحاظ طول عمر باتری، شیائومی ۱۲X عملکرد ضعیف‌تری دارد چون باتری آن کم ظرفیت‌تر است. باید انتظار داشته باشید این تفاوت در نگهداری شارژ به شکل محسوسی خود را نشان دهد چون گلکسی A54 توانست امتیاز ۱۱۹ و ۱۲X هم امتیاز ۱۰۴ ساعت را در این تست‌ها کسب کنند. شما می‌توانید عملکرد دو گوشی را هم در سه بخش مکالمه، وب‌گردی و پخش ویدیو در تصاویر زیر مشاهده کنید.

گلکسی A54 و شیائومی 12X
گلکسی A54 و شیائومی 12X

برنده: گلکسی A54

سرعت شارژر هم نیاز به بیان برنده ندارد چون پر واضح است که شیائومی ۱۲X به لطف شارژر فوق‌العاده سریع‌تر و باتری کم‌ظرفیت‌تر می‌تواند بهتر ظاهر شود. وضعیت شارژ دو گوشی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید. لازم به ذکر است شما شارژر ۶۷ واتی شیائومی ۱۲X را همراه خود محصول دریافت خواهید کرد اما برای شارژر ۲۵ واتی گلکسی A54 باید به صورت جداگانه مبلغ زیادی را پرداخت کنید.

نام گوشی گلکسی A54 شیائومی ۱۲X
بعد از ۳۰ دقیقه ٪۵۶ ٪۷۸
شارژ کامل ۶۳ دقیقه ۴۸ دقیقه

برنده: شیائومی ۱۲X


سخت‌افزار و نرم‌افزار

شیائومی ۱۲X به لطف بهره‌مندی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ کاملا دست بالاتر را در مقایسه با رقیب دارد. این تفاوت نه تنها در بنچمارک‌ها بلکه در عمل و در انجام کارهای سنگین هم به وضوح خود را نشان خواهد داد. از لحاظ پایداری، ۱۲X بعد از انجام کارهای بسیار سنگین به صورت مداوم، ۸۰٪ از توان خود را حفظ کرد در حالی که اگزینوس ۱۳۸۰ در بدترین حالت خود بیش از ۴۰٪ توان خود را از دست داد. اگرچه این اتفاق فقط یک بار رخ داد اما به صورت کلی این اگزینوس بسیار پرنوسان ظاهر شد.

در بخش گرافیک، نماینده‌ی سامسونگ بی‌نظیر ظاهر شد و توانست بعد از ۲۰ دور، باز هم ۹۹٫۶٪ توان خود را حفظ کند در حالی که نماینده‌ی شیائومی حدودا ۲۸٪ توان خود را از دست داد. به صورت کلی هر دو گوشی در انجام کارهای سبک عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و هیچ لگ یا کندی در آن‌ها مشاهده نخواهد شد. اما با این حال اسنپدراگون ۸۷۰ قادر است کارهای شما را سریع‌تر و با کیفیت بیشتری انجام دهد و بازی‌های روز را با گرافیک بهتری اجرا کند.

نام گوشی گلکسی A54 شیائومی ۱۲X
گیک‌بنچ تک و چند هسته‌ای ۷۷۰ / ۲۷۰۳ ۹۴۳ / ۳۱۶۸
GFX Car Chase ۲۵ ۴۷
GFX Manhattan ۴۶ ۷۰
AnTuTu 9 ۵۰۶۶۷۸ ۶۹۰۲۹۸

برنده: شیائومی ۱۲X

در بخش نرم‌افزار اما وضعیت کاملا به سود نماینده‌ی سامسونگ است. از امکانات نرم‌افزاری بیشتر گرفته تا پشتیبانی نرم‌افزاری دو برابر بیشتر، دو نسخه اندروید بیشتر به عنوان سیستم‌عامل پایه، رابط کاربری غنی‌تر و حتی آپدیت امنیتی طولانی‌تر.

مطالب مرتبط
بهترین نرم افزارهای امنیتی ویندوز

شما اگرچه در MIUI 13 و آپدیت‌های بعد از آن که برای ۱۲X منتشر می‌شوند قابلیت‌های خوب متعددی را دریافت خواهید کرد اما گلکسی A54 از لحاظ نرم‌افزاری دو نسل از رقیب پیش است که هیچ، حداقل ۲ سال آپدیت بیشتری هم دریافت می‌کند.

برنده: گلکسی A54


دوربین

دوربین اصلی شیائومی ۱۲X قادر است در وضوح ۸K فیلم‌برداری کند (در مقابل ۴K) که یک برتری محسوس به حساب می‌آید و دوربین سلفی گلکسی هم می‌تواند فیلم‌های ۴K بگیرد (در مقابل ۱۰۸۰P) که آن هم اهمیت بسیار زیادی دارد. حال قضاوت را به شما می‌سپاریم تا تعیین کنید کدام گوشی می‌تواند بهتر و جذاب‌تر عکاسی و فیلم‌برداری کند. هر دو گوشی در نور روز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و در شب هم به لطف حالت شب می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. در کل در این بخش نمی‌توان با توجه به محدوده‌ی قیمتی، خرده‌ای به دو محصول گرفت. شما می‌توانید با دیدن نمونه تصاویر ثبت شده، قضاوت بهتری از کیفیت دو گوشی داشته باشید.

اصلی

فوق عریض

پرتره

سلفی

ماکرو

فیلم‌برداری ۸K 24FPS – شیائومی ۱۲X

فیلم‌برداری ۴K 30FPS

۱۲X

A54

۱۲X

A54


گلکسی A54 یا شیائومی ۱۲X؟ نتیجه

نقاط قوت شیائومی ۱۲X

  • طراحی بسیار زیبا و چشم‌نواز با گوشه‌های خمیده
  • کوچک و سبک
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بسیار باکیفیت
  • بلندگوهای باکیفیت
  • سرعت شارژر بالا، شارژر درون جعبه
  • عملکرد سخت‌افزاری بسیار عالی با پایداری مناسب
  • کیفیت تصاویر و ویدیوی بسیار خوب (۸K)
نقاط ضعف شیائومی ۱۲X

  • اندروید بسیار قدیمی‌تر
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی
  • عدم بهره‌مندی از استاندارد ضد آب
  • سلفی می‌توانست بهتر باشد
نقاط قوت گلکسی A54

  • استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بسیار باکیفیت
  • باتری با ماندگاری بالا
  • سلفی بسیار خوب (فیلم‌برداری ۴K)
  • پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی
  • اندروید ۱۳ با ۴ سال پشتیبانی نرم‌افزاری و امکانات بسیار فراوان
  • عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوب با پایداری مطلوب
  • کیفیت تصاویر و ویدیوی بسیار خوب در تمامی سناریوها
نقاط ضعف گلکسی A54

  • عدم وجود شارژ درون جعبه
  • سخت‌افزار ضعیف‌تر
  • عدم امکان فیلم‌برداری ۸K
  • فریم پلاستیکی
  • وزن بالا
  • اسپیکر نسبتا ضعیف‌تر

به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ گلکسی A54 یا شیائومی ۱۲X؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۶,۹۳۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۲۲,۱۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۱,۲۳۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۳,۶۰۰,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena (۱,۲)

سوالات متداول درباره گلکسی A54 و شیائومی ۱۲X

آیا این دو گوشی ضد آب هستند؟

گلکسی A54 به لطف استاندارد IP67 ضد آب است اما شیائومی ۱۲X خیر چون هیچ استاندارد رسمی ندارد.

آیا این دو گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارند؟

کدام گوشی بیشتر آپدیت می‌شود؟

گلکسی A54 به مدت ۴ سال و شیائومی ۱۲X هم نهایتا ۲ سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کنند.

این دو گوشی با چه اندرویدی راهی بازار می‌شوند؟

گلکسی A54 با اندروید ۱۳ و شیائومی ۱۲X با اندروید ۱۱.

آیا درون جعبه‌ی این دو گوشی شارژر وجود دارد؟

درون جعبه‌ی گلکسی A54 خیر اما درون جعبه‌ی شیائومی ۱۲X یک آداپتور ۶۶۷ واتی سریع وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا