لوازم جانبینرم افزار

پوکو M5 در برابر گلکسی A13؛ جدال گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و شیائومی

سامسونگ و شیائومی از جمله شرکت‌هایی هستند که توجه زیادی به گوشی‌های اقتصادی نشان می‌دهند و بنابراین کاربران با پرداخت مبلغ پایین، می‌توانند گوشی‌های نسبتا جذابی را خریداری کنند. در این ویدیو پوکو M5 را با گلکسی A13 مقایسه می‌کنیم تا ببینیم این دو گوشی از نظر ویژگی‌های مختلف چه تفاوت‌هایی با هم دارند و کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 SM-A137 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

از نظر اندازه و وزن بدنه، این دو گوشی تفاوت خاصی با هم ندارند و هر دو از پنل پشتی پلاستیکی بهره می‌برند. بر روی نمایشگر پوکو M5 شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۳ تعبیه شده ولی نمایشگر گلکسی A13 دارای شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ است. بنابراین نمایشگر گوشی گلکسی در برابر ضربات و خط و خش مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. البته باید خاطرنشان کنیم پنل پشتی گوشی پوکو بافت مشابه چرم دارد که لمس آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و به لطف همین بافت، اثر انگشت را چندان جذب نمی‌کند و در ضمن تا حد زیادی جلوی لیز خوردن گوشی از دست را می‌گیرد.

طبیعتا در این محدوده‌ی قیمتی قرار نیست با نمایشگرهای فوق‌العاده‌ای روبرو شویم ولی با این وجود، هر دو نمایشگر می‌توانند انتظارات کاربران را تا حد زیادی برآورده کنند. پوکو M5 از نمایشگر ۶.۵۸ اینچی IPS LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد که همین رفرش‌ریت، مهم‌ترین مزیت آن نسبت به گوشی گلکسی محسوب می‌شود. در طرف مقابل گلکسی A13 با نمایشگر ۶.۶ اینچی PLS LCD راهی بازار شده و هر دو نمایشگر مبتنی بر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ هستند.

شیائومی برای پوکو M5 از چیپست ۶ نانومتری هلیو G99 مدیاتک استفاده کرده و رقیب این گوشی مجهز به چیپست ۱۲ نانومتری G80 است. در کنار تفاوت قابل توجه در فناوری ساخت، G99 از نظر پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی حرف بیشتری برای گفتن دارد و بنابراین اگرچه هر دو مناسب اجرای بازی‌های سنگین نیستند، ولی در کل پوکو M5 برای گیمرها گزینه‌ی بهتری است. در ضمن حافظه داخلی گوشی پوکو از فناوری UFS 2.2 بهره می‌برد ولی حافظه‌ی داخلی گلکسی A13 مبتنی بر فناوری قدیمی eMMC 5.1 است. خوشبختانه هر دو گوشی از کارت حافظه microSD بهره می‌برند و به لطف این مشخصه می‌توانید حافظه گوشی را افزیش دهید.

مطالب مرتبط
ساعت و مچ‌بند هوشمند ردمی واچ ۳ و ردمی بند ۲ معرفی شدند

دوربین اصلی هر دو گوشی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و پوکو M5 در کنار دوربین اصلی از ماکرو ۲ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در این حالی است که گلکسی A13 در کنار این دو دوربین، اولترا واید ۵ مگاپیکسلی هم ارائه می‌دهد. دوربین سلفی A13 از سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند ولی دوربین سلفی گوشی پوکو به سنسور ۵ مگاپیکسلی بسنده کرده است. به طور کلی عکس‌های ثبت شده توسط دوربین گلکسی A13 از نظر جزئیات و گستره دینامیکی حرف بیشتری برای گفتن دارند و در نتیجه عکس‌های بهتری محسوب می‌شوند.

از نظر ظرفیت باتری باید بگوییم که این دو گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستند با این تفاوت که باتری گوشی پوکو از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند ولی کاربران گوشی A13 باید به سرعت شارژ ۱۵ وات بسنده کنند. بنابراین تفاوت سرعت شارژ این دو گوشی چندان محسوس نیست.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا