لوازم جانبینرم افزار

گوشی‌های برنده و بازنده‌ی شیائومی در سال ۲۰۲۲

شیائومی در کنار اپل و سامسونگ، یکی از سه بازیگر مهم بازار موبایل جهان محسوب می‌شود. اگرچه این شرکت در سال ۲۰۲۲ با چالش‌های زیادی روبرو شد، اما در این میان محصولات بسیار جذابی را راهی بازار کرده است. در ادامه به گوشی‌های برنده و بازنده‌ی شیائومی در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم. باید خاطرنشان کنیم با توجه به اینکه گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ به تازگی عرضه شده‌اند، هنوز برای قضاوت کردن در مورد آن‌ها زود است و به همین خاطر در این لیست قرار ندارند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۹,۸۹۹,۰۰۰

۹,۶۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۶,۳۴۵,۰۰۰

تومان

برنده: شیائومی ۱۲S اولترا

شیائومی 2022

این گوشی در همان نگاه اول توجه زیادی را جلب می‌کند. اول از همه باید به دوربین اصلی مبتنی بر سنسور غول‌پیکر ۱ اینچی اشاره کنیم که رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد و در کنار آن دو دوربین بسیار باکیفیت هم تعبیه شده است. بنابراین این گوشی برای افرادی که به دنبال استفاده از دوربین قدرتمندی هستند، گزینه‌ی ایده‌آلی محسوب می‌شود.

از طرف دیگر باید به بهره‌گیری از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، نمایشگر دارای رزولوشن ۱۴۴۰p و بدنه‌ی ضدآب هم اشاره کنیم. این یعنی از هر جهت یک پرچم‌دار فوق‌العاده است.

بازنده: شیائومی ۱۲S اولترا

شیائومی 2022

با وجود اینکه این گوشی از نظر فوق‌العاده محسوب می‌شود، اما صرفا راهی بازار چین شده و بنابراین کاربران ساکن دیگر کشورها نمی‌توانند آن را خریداری کنند. مشخص نیست که چرا شیائومی چنین تصمیمی گرفته ولی در نهایت به دلیل همین تصمیم، کاربران زیادی در سرتاسر جهان نمی‌توانند از این گوشی فوق‌العاده استفاده کنند.

مطالب مرتبط
رندرهای شیائومی ۱۳ اولترا ماژول دوربین غول‌پیکر آن را نشان می‌دهند

برنده: شیائومی ۱۲T پرو

شیائومی 2022

با توجه به اینکه کاربران ساکن کشورهای خارج از چین امکان خرید گوشی اولترا از شیائومی را ندارند، پس باید به گوشی‌های پرو بسنده کنند. اگرچه شیائومی ۱۲ پرو مهم‌ترین پرچم‌دار شیائومی برای بازارهای جهانی محسوب می‌شود، ولی در این میان شیائومی ۱۲T پرو توانسته سروصدای زیادی راه بیندازد. این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است و با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی راهی بازار شده.

از بین ویژگی‌های جذاب این گوشی می‌توانیم به نمایشگر فوق‌العاده، باتری عالی با پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ واتی و اسپیکرهای قدرتمند اشاره کنیم. بنابراین بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12T Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال

بازنده: عرضه‌ی ۱۸ مدل عضو سری ردمی نوت ۱۱

گوشی‌های سری ردمی نوت، پرفروش‌ترین گوشی‌های شرکت شیائومی هستند. این گوشی‌ها به لطف قیمت مناسب و امکانات جذاب سال‌هاست که مورد توجه گسترده‌ای قرار می‌گیرند و در بازه‌های قیمتی متنوعی به فروش می‌رسند. با این حال شیائومی در سال ۲۰۲۲ برای این خانواده زیاده‌روی کرد و همین موضوع منجر به سردرگمی کاربران شده است.

در بازارهای بزرگی مانند چین و هند، برخی گوشی‌ها با نام‌های یکسان ولی مبتنی بر مشخصات متفاوت عرضه شدند. به همین خاطر کاربران برای خرید باید تحقیق و بررسی کنند تا دقیقا بدانند با چه گوشی روبرو می‌شوند. اما در نهایت در این سال بیش از ۶۰ میلیون گوشی سری ردمی نوت راهی بازار شد که این یعنی در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی سری ردمی نوت به فروش رسیده است. با وجود این موفقیت، امیدواریم شیائومی در سال ۲۰۲۳ در این زمینه رویکرد بهتری اتخاذ کند.

مطالب مرتبط
۱۵ بند شیک و جذاب ساعت میبرو لایت؛ بهترین‌ها برای خاص‌پسندان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۶,۳۴۵,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 4G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۸,۳۴۵,۰۰۰

تومان

برنده: پوکو F4 GT

پوکو F4 GT یک گوشی مقرون‌به‌صرفه است که از چیپست پرچم‌دار بهره می‌برد و روی هم رفته یک گوشی گیمینگ جذاب و خوش‌قیمت به حساب می‌آید. از بین ویژگی‌های جذاب آن می‌توانیم به تریگرهای پاپ‌آپ، نورپردازی RGB در پنل پشتی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی باکیفیت اشاره کنیم. خوشبختانه از نظر نرم‌افزاری هم تجربه کاربری خوبی ارائه می‌کند و در نتیجه به انتخاب اول بسیاری از گیمرها تبدیل شده است.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F4 GT 21121210G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

بازنده: شیائومی میکس فولد ۲

شیائومی در سال ۲۰۲۲ از نسل دوم گوشی تاشوی خود به نام میکس فولد ۲ رونمایی کرد. این گوشی هم هیچوقت راهی بازارهای جهانی نشد و در کل ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است. برای گوشی‌های تاشو، نرم‌افزار اهمیت بسیار زیادی دارد ولی رابط کاربری این گوشی در زمینه‌ی چندوظیفگی امکانات زیادی را در اختیار کاربر نمی‌گذارد.

از سوی دیگر باید به داغ شدن بیش از حد پردازنده‌ی گرافیکی، کیفیت معمولی دوربین‌ها و قیمت بالا نسبت به رقبا اشاره کنیم. امیدواریم نسل سوم گوشی تاشوی شیائومی محصول بهتری باشد و با قیمت مناسبی راهی بازارهای جهانی شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۹,۸۹۹,۰۰۰

۹,۶۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۶,۳۴۵,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا