لوازم جانبینرم افزار

با بهترین ساعت‌های هوشمند میبرو آشنا شوید

در این مطلب با بهترین ساعت‌های هوشمند برند میبرو (Mibro) آشنا می‌شویم؛ محصولاتی که قیمت بسیار مناسب، قابلیت‌های فراوان و در نتیجه ارزش خرید بالایی دارند.

درباره‌ی میبرو

میبرو شاید برای شما یک برند ناشناخته به نظر برسد؛ میبرو در واقع یک شرکت فناوری اطلاعات است که ۷ سال قبل (۲۰۱۵) در شانگهای چین تأسیس شد. این شرکت که در حال حاضر فعالیت گسترده‌ای در زمینه‌ی تولید گجت‌های هوشمند ندارد چرا که بیشتر تمرکز خود را روی ساخت ساعت‌های هوشمند منعطف کرده و در این زمینه یکی از بهترین‌های بازار چین محسوب می‌شود.

میبرو در حال حاضر به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی مشغول به فعالیت است که همین موضوع می‌تواند خیالمان را از بابت کیفیت بالای محصولات آن آسوده کند. این شرکت توانسته با کاهش هزینه تحقیق و توسعه محصولاتی خوش ساخت با قیمت بسیار پایین را تولید و روانه‌ی بازار کند که همین امر هم سبب شده اکنون بسیار طرفدار داشته باشد.

آنچه که در این مطلب قصد داریم معرفی کنیم، بهترین ساعت‌های هوشمند میبرو در بازار ایران هستند که همین حالا می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. نکته‌ی جالبی که در رابطه با این محصولات باید بدانید این است که گران‌ترین ساعت هوشمند آن حتی از ارزان‌ترین ساعت‌های برندهای مشهوری چون سامسونگ و اپل هم بسیار قیمت کمتری دارد، این در حالی است که می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را هم برطرف کند.

ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch

۱,۴۰۰,۰۰۰

تومان

ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

۱,۲۷۵,۰۰۰

۱,۲۲۹,۰۰۰

تومان


بهترین ساعت‌های هوشمند میبرو در دیجی‌کالا


۱. ساعت هوشمند میبرو مدل A1

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند میبرو در بازار که حتی در میان کاربران خارج از ایران هم طرفداران زیادی دارد، میبرو مدل A1 است. این ساعت هوشمند از نمایشگری ۱٫۲۸ اینچی بهره می‌برد که کیفیت مطلوبی دارد. از جمله قابلیت‌های آن هم می‌توان به واچ‌فیس‌های قابل شخصی‌سازی، سنسور پایش ضربان قلب، سنسور سنجش فشار خون، پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، امکان مکان‌یابی و مهم‌تر از همه، استاندارد ضد آب ۵ATM اشاره کرد. این یعنی شما نه تنها محصولی با قابلیت‌های فراوان و نسبتا حرفه‌ای دارید بلکه می‌توانید در زیر باران، استخر و… هم از آن استفاده کنید.

ساعت هوشمند میبرو A1 به واسطه‌ی طراحی خوبی که دارد هم می‌تواند برای نیازهای ورزشی و هم در مهمانی‌های رسمی مورد استفاده قرار بگیرد. ابعاد آن ۹٫۸ × ۴۵ × ۴۵ میلی‌متر است و وزن آن هم تنها به ۴۲ گرم می‌رسد. میبرو در ساخت این محصول از فلز استفاده کرده که کیفیت بالایی دارد؛ بند هم از سیلیکون ساخته شده که به خاطر جنس نرم، حس خوبی به کاربر القا می‌کند.

این ساعت هم از اندروید بالاتر از ۵.۰ پشتیبانی می‌کند و هم iOS 10 به بالا تا بدین ترتیب حتی کاربران آیفون هم که توانایی خرید ساعت‌های هوشمند اپل را ندارند یا به هر دلیلی نمی‌خواهند برای این محصولات هزینه کنند، بتوانند از داشتن یک ساعت خوب بهره‌مند شوند. از جمله قابلیت‌های خوب این ساعت که برای کاربران ایرانی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پشتیبانی آن از زبان فارسی است که باعث می‌شود افرادی که خیلی از زبان‌های خارجی سر در نمی‌آورند بتوانند بدون مشکل با ساعت کار کنند.

مطالب مرتبط
بررسی شیائومی می بند ۷ پرو؛ بزرگ، زیبا، با امکانات فراوان

باتری که درون این محصول قرار گرفته ۲۷۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که در بررسی‌ها توانست تقریبا ۱۰ روز ساعت را روشن نگه دارد. البته این در حالی است که استفاده‌ای کاملا معمولی از آن داشته باشید؛ مثلا اعلانات خاموش باشند، ضربان قلب پیوسته در حال پایش نباشد و… . به صورت کلی این ساعت می‌تواند به صورت تضمینی تا ۷ روز شما را همراهی کند. هنگام اتمام شارژ هم فقط کافی است ۲ ساعت آن را به شارژر متصل کنید تا بار دیگر تا ۷ روز بتوانید از آن استفاده کنید.

نقاط قوت ساعت هوشمند میبرو مدل A1

  • باتری با شارژدهی بسیار بالا و زمان شارژ پایین
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب ۵ATM
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • وزن پایین و کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از ۲۰ حالت ورزشی مختلف
نقاط ضعف ساعت هوشمند میبرو مدل A1

  • نمایشگر نسبتا کوچک
ساعت هوشمند میبرو مدل A1

۲. ساعت هوشمند میبرو مدل Color

یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند میبرو با قیمت بسیار عالی در بازار مدل Color است. این محصول برخلاف مدل بالا از نمایشگری مستطیل شکل بهره می‌برد و تمام قابلیت‌های خوبی که یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه باید داشته باشد را در خود دارد. میبرو برای نمایشگر این محصول از یک پنل ۱٫۵۷ اینچی استفاده کرده که انحنای ۲D در گوشه‌ها دارد و می‌تواند تصاویر را با وضوح نسبتا خوب ۲۴۰ × ۲۴۰ پیکسل در پنل IPS خود به نمایش بگذارد.

از لحاظ قابلیت، تفاوت خاصی بین این مدل با مدل بالایی وجود ندارد؛ شما با خرید این ساعت  هوشمند هم از قابلیت‌هایی نظیر سنسور پایش ضربان قلب، سنسور اندازه‌گیری فشار خون، امکان پایش خواب، واچ‌فیس‌های متعدد با امکان شخصی‌سازی، پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف و استاندارد ضد آب ۵ATM دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است این محصول هم از باتری ۲۷۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند در حالت عادی تا ۷ روز و در حالت آماده به کار تا ۱۰ روز شارژ نگه دارد. شارژ شدن آن هم فقط ۱٫۵ ساعت طول می‌کشد که بسیار عالی است.

البته این ساعت هوشمند در مقایسه با مدل بالا اندکی سنگین‌تر است و وزن آن به ۵۱ گرم می‌رسد. میبرو سعی کرده تا جایی که امکان دارد این محصول را باریک و سبک نگه دارد در نتیجه از آلومینیومی با ضخامت ۱۰ میلی‌متر و اندازه‌ی ۴۳ میلی‌متر استفاده کرده تا بدین ترتیب میبرو مدل Color روی دست فوق‌العاده راحت و سبک باشد به گونه‌ای که در همان تجربه‌ی نخست، کیفیت بالای آن را متوجه خواهید شد.

نقاط قوت ساعت هوشمند میبرو مدل Color

  • باتری با شارژدهی بسیار بالا و زمان شارژ پایین
  • نمایشگر بزرگ
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب ۵ATM
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • وزن پایین و کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از ۱۵ حالت ورزشی مختلف
مطالب مرتبط
نقد و بررسی کلاسیک ماوس بی‌سیم شیائومی Silent Edition
ساعت هوشمند میبرو مدل Color Smart Watch

۳. ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch

می‌رسیم به یکی از مقاوم‌ترین ساعت‌های هوشمند میبرو با وزن تنها ۴۸ گرم؛ محصولی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و در برابر آب و گرد و غبار بیشترین مقاومت را دارد. این محصول از استاندارد IP68 بهره می‌برد به این معنا که عملا می‌توانید با در دست داشتن آن دوش بگیرید بدون اینکه مشکل خاصی برایش پیش بیاید. هرچند توصیه می‌شود درون دریا که آب با مقدار زیادی نمک همراه است، از در دست داشتن آن خودداری کنید.

نمایشگر این ساعت از نوع AMOLED است و کیفیت بسیار خوبی دارد؛ این پنل می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۳۹۰ × ۳۹۰ پیکسل به چشم کاربر برساند که وضوح قابل قبولی در دنیای ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود. رنگ‌ها هم به شکل بسیار جذاب و درخشانی به نمایش گذاشته می‌شوند به گونه‌ای که حتی زیر نور مستقیم خورشید هم می‌توانید بدون مشکل با ساعت کار کنید. پنل آن هم انحنای ۲٫۵ بعدی دارد که جذابیت خاصی به ظاهر آن بخشیده است.

این محصول از سنسورها و قابلیت‌های متنوعی برخوردار است که از جمله این موارد می‌توان به پشتیبانی از ۱۵ حالت ورزشی مختلف، سنسور پایش ضربان قلب، سنسور پایش اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت تنفس و… بهره می‌برد تا بدین ترتیب یکی از کاربردی‌تری ساعت‌های هوشمند در محدوده‌ی قیمتی ۵۰ دلار لقب بگیرد. در نهایت باید به باتری ۲۳۰ میلی‌آمپر ساعتی این محصول اشاره کنیم که قادر است تا ۷ روز استفاده‌ی سنگین هم کاربران را همراهی کند. شارژ کاملا آن هم حدودا ۲ ساعت طول می‌کشد.

نقاط قوت ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch

  • باتری با شارژدهی بسیار بالا و زمان شارژ پایین
  • نمایشگر با کیفیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • وزن پایین و کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از ۱۵ حالت ورزشی مختلف
نقاط ضعف ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch

  • نمایشگر نسبتا کوچک است
ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch

۴. ساعت هوشمند میبرو مدل Watch GS

یکی از بهترین و ارزشمندترین ساعت‌های هوشمند میبرو در بازار، مدل Watch GS است؛ محصولی که از نمایشگر AMOLED با اندازه‌ی ۱٫۴۳ اینچ بهره می‌برد و تصاویر را هم با کیفیت قابل قبولی به نمایش می‌گذارد. این ساعت دایره‌ای شکل بوده و هم برای ورزش کردن و هم برای پوشیدن در مجالس رسمی کاملا ظاهر مناسبی دارد. این ساعت هم مثل بسیاری از ساعت‌های هوشمند میبرو از آلومینیوم ساخته شده و ۵۶٫۵ گرم وزن دارد؛ در دست داشتن آن هم حس بسیار خوبی به کاربران منتقل خواهد کرد.

میبرو مدل Watch GS از استاندارد ضد آب ۵ATM و IP68 بهره می‌برد به این معنا که حتی می‌توانید با آن دوش بگیرید اما توجه داشته باشید دمای آب نباید خیلی بالا باشد که به خود ساعت آسیب برسد. این ساعت را حتی می‌توان هنگام شنا کردن هم به دست داشت که البته توصیه می‌شود این کار را انجام ندهید، خصوصا هنگام شنا در دریا.

مطالب مرتبط
مشخصات فنی ردمی K60 ،K60 پرو و K60SE لو رفت

این محصول از بلوتوث ۵٫۱ بهره می‌برد و از اندروید ۵ به بالا و iOS 10 به بالا هم پشتیبانی می‌کند. از جمله مزیت‌های این محصول می‌توان به وجود GPS داخلی و قدرتمند آن اشاره کرد که کمک می‌کند کاربران در محیط‌های خارج از خانه یا هنگام مسافرت با خیال راحت و بدون نیاز به گوشی، مسیریابی کنند. از جمله قابلیت‌های این محصول هم می‌توان به پایش ضربان قلب، پایش وضعیت خواب، پایش سطح اکسیژن خون و… اشاره کرد.

منبع تغذیه‌ی این محصول یک باتری بزرگ ۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند کاربران را تا ۵ روز در صورت استفاده‌ی سنگین همراهی کند. همچنین در صورت استفاده‌ی عادی می‌توانید خیلی راحت تا ۷ روز روی توانایی‌های آن حساب کنید. برای شارژ آن هم تقریبا ۲ ساعت زمان نیاز است که با توجه به ظرفیت بالای آن کاملا عادی است.

نقاط قوت ساعت هوشمند میبرو مدل Watch GS

  • باتری با شارژدهی بسیار بالا و زمان شارژ پایین
  • نمایشگر بزرگ با کیفیت بسیار بالا
  • GPS داخلی قدرتمند و دقیق
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 و ۵ATM
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از ۳۸ حالت ورزشی مختلف
ساعت هوشمند میبرو مدل Watch GS

۵. ساعت هوشمند میبرو مدل C2 global

ساعت‌های هوشمند میبرو

ساعت هوشمند میبرو مدل C2 global در بین ساعت‌های این لیست بزرگ‌ترین نمایشگر را با اندازه‌ی ۱٫۶۹ اینچ دارد. بدین ترتیب شما فضای بسیار بزرگی برای تعامل با آن خواهید داشت. نمایشگر این ساعت هم مستطیلی است که می‌تواند تصاویر را با وضوح ۲۴۰ × ۲۴۰ پیکسل به چشم شما برساند.

این ساعت در محدوده ی قیمتی ۲۵ دلار قرار دارد اما با این حال یکی از بهترین‌ها در حد و اندازه‌های خود محسوب می‌شود چرا که قابلیت‌های مختلفی از جمله امکان پایش ضربان قلب، پایش فشار خون، امکان تشخیص حالت‌های مختلف ورزشی، استاندارد ضد آب ۵ATM، واچ‌فیس‌های گوناگون و بسیاری موارد دیگر را می‌توان در آن یافت.

این محصول برخلاف بسیاری از مدل‌های دیگر این لیست از فولاد ضد زنگ ساخته شده و فوق‌العاده باکیفیت است. اما با این حال می‌بینیم که وزن آن فقط کمی بیشتر از ۴۰ گرم است که با توجه به نمایشگر بزرگ و جنس بدنه، بسیار عالی ارزیابی می‌شود.

استاندارد ضد آب شاید تنها نقطه ضعف این ساعت هوشمند در مقایسه با مدل‌های دیگر باشد. در این ساعت هوشمند شاهد استاندارد ۲ATM هستیم که البته از اینکه ساعت هیچ استانداردی نداشته باشد بسیار بهتر است اما باید دقت کنید که محصول را در معرض آب پرفشار قرار ندهید. با این حال استاندارد یادشده یعنی تا عمق ۲۰ متری، آب نمی‌تواند به ساعت هوشمند میبرو مدل C2 صدمه‌ای وارد کند.

این ساعت از یک باتری ۲۷۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می‌برد که طی بررسی‌های صورت گرفته می‌تواند بسته به نوع استفاده از بین ۵ تا ۷ روز دوام داشته باشد. شارژ آن هم تقریبا ۱٫۵ ساعت به طول می‌انجامد.

نقاط قوت ساعت هوشمند میبرو مدل C2 global

  • باتری با شارژدهی بسیار بالا و زمان شارژ پایین
  • نمایشگر بزرگ با کیفیت خوب
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • وزن پایین و کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از ۲۰ حالت ورزشی مختلف
مطالب مرتبط
بهترین تلویزیون ال جی (در سال 1401، 2022)
نقاط ضعف ساعت هوشمند میبرو مدل C2 global

  • کیفیت نمایشگر می‌توانست بهتر باشد
  • استاندارد ضد آب ۲ATM
ساعت هوشمند میبرو مدل C2 global

۶. ساعت هوشمند میبرو مدل DIM MIBRO T1 NEW 2022

ساعت‌های هوشمند میبرو

از جدیدترین ساعت‌های هوشمند میبرو در بازار ایران می‌توان به مدل T1 اشاره کرد. ساعتی که در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شده و فوق‌العاده جذاب و پر از قابلیت‌های خوب است. در همین ابتدای کار باید بگوییم این ساعت می‌تواند دمای بدن کاربران را هم اندازه‌گیری کند و این قابلیتی است که حتی در ساعت‌های چند صد دلاری هم به ندرت یافت می‌شود. یک فلز برای این منظور روی پنل پشتی تعبیه شده که دقت آن بسیار بالاست.

نمایشگر این ساعت ۱٫۶ اینچی است و می‌تواند تصاویر را با وضوح ۳۶۰ × ۳۶۰ پیکسل به چشم شما برساند که کیفیت بسیار خوبی هم محسوب می‌شود؛ خصوصا اینکه نوع پنل بکار رفته در آن از نوع AMOLED است تا بدین ترتیب در مصرف انرژی هم به مراتب در مقایسه با نمونه‌های مجهز به پنل LCD صرفه‌جویی بیشتری شود.

صحبت از صرفه‌جویی در مصرف انرژی شد جا دارد به باتری ۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی این محصول هم اشاره‌ای داشته باشیم که می‌تواند در صورت استفاده‌ی عادی تا ۷ روز و در صورت استفاده‌ی سنگین هم تا ۵ روز شما را همراهی کند. طبق ادعای میبرو، این ساعت در حالت آماده به کار می‌تواند تا ۴۵ روز هم روشن بماند که عدد قابل توجهی است.

این محصول که از فلز ساخته شده، ۵۳٫۵ گرم وزن دارد و روی دست هم بسیار راحت است. استاندارد مقاومتی T1 اگرچه ۲ATM است یعنی تا عمق ۲۰ متری می‌تواند فشار آب را تحمل کند اما با این حال توصیه می‌شود فقط در روزهای بارانی آن را بپوشید؛ هرچند در هنگام شنا هم نباید خیلی مشکل خاصی برایش به وجود بیاید.

این ساعت از سنسور ضربان قلب، سنسور پایش اکسیژن خون، کالری‌سنج، پشتیبانی از ۲۰ حالت ورزشی متنوع، میکروفون برای برقراری تماس به صورت مستقیم از طریق خود ساعت، امکان پایش خواب، پشتیبانی از اندروید و iOS و… بهره می‌برد و یکی از ارزشمندترین گزینه‌ها برای خرید در این دسته محسوب می‌شود.

نقاط قوت ساعت هوشمند میبرو مدل DIM MIBRO T1 NEW 2022

  • باتری با شارژدهی بسیار بالا و زمان شارژ پایین
  • اندازه‌گیری دمای بدن
  • پشتیبانی از تماس از طریق بلوتوث
  • نمایشگر بزرگ با کیفیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • وزن پایین و کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از ۲۰ حالت ورزشی مختلف
مطالب مرتبط
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های ضد آب شیائومی
نقاط ضعف ساعت هوشمند میبرو مدل DIM MIBRO T1 NEW 2022

  • عدم بهره‌مندی از GPS داخلی
  • استاندارد ضد آب ۲ATM
ساعت هوشمند میبرو مدل DIM MIBRO T1 NEW 2022

۷. ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

ساعت‌های هوشمند میبرو

می‌رسیم به آخرین ساعت میبرو در این لیست یعنی میبرو واچ X1؛ محصولی که از نمایشگر دایره‌ای بهره می‌برد و فوق‌العاده زیبا و خوش ساخت است. نمایشگر این محصول در مقایسه با بسیاری از گزینه‌های بالا کوچک‌تر است و فقط به ۱٫۳ اینچ می‌رسد اما با این حال پنل AMOLED آن که کیفیت بسیار خوبی هم دارد این مسأله را تا حدودی جبران می‌کند.

این ساعت که در دسته‌ی ساعت‌های بالارده‌ی میبرو قرار می‌گیرد از ۳۸ نوع حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند و استاندارد ضد ‌آب آن هم ۵ATM است به این معنا که می‌توانید با خیال راحت با آن به استخر بروید و شنا کنید. این محصول که از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده کیفیت ساخت بالایی دارد و وزن آن هم ۵۲ گرم است که با توجه به اندازه و نوع مواد بکار رفته در ساخت آن، نسبتا بالاست؛ اما با این حال روی دست به خوبی می‌نشیند و حس راحت و جذابی دارد.

از ویژگی‌های جذاب ساعت میبرو X1 می‌توان به پشتیبانی از بیش از ۳۸ حالت ورزشی و امکان آپدیت بیشتر آن، پایشگر خواب، پایشگر اکسیژن خون و ضربان قلب، پشتیبانی از تماس‌ها و پیام‌ها، واچ فیس‌های متنوع و از همه مهمتر مقاوم در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد.

این ساعت جذاب از یک باتری ۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می‌برد که می‌توانید در حالت معمولی حتی تا ۱۴ روز هم کاربران را همراهی کند. البته یک ضعف در این بخش وجود دارد و آن هم مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن آن است که به ۴٫۵ ساعت می‌رسد. در غیر این صورت هیچ مشکل خاصی در این محصول دیده نمی‌شود.

نقاط قوت ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

  • باتری با شارژدهی بسیار بالا و زمان شارژ پایین
  • کیفیت بالای نمایشگر
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • وزن پایین و کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از ۳۸ حالت ورزشی مختلف
نقاط ضعف ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

  • نمایشگر نسبتا کوچک
ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

سخن پایانی

میبرو یکی از بهترین زیرمجموعه‌های شیائومی در زمینه‌ی تولید ساعت هوشمند به حساب می‌آید که تاکنون محصولات متنوعی را هم با قیمت بالا راهی بازار کرده است. این برند محبوب اکنون در سراسر جهان میلیون‌ها کاربر دارد و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود چرا که کیفیت محصولات آن هم پیوسته در حال افزایش است.

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند خوب چه برای سیستم‌عامل اندروید و چه iOS هستید اما توان خرید مدل‌های گران‌قیمت ساخت برندهایی نظیر سامسونگ و اپل را ندارید، می‌توانید روی ساعت‌های میبرو به عنوان ارزشمندترین گزینه‌های جایگزین حساب ویژه‌ای باز کنید؛ محصولاتی که از محبوبیت بسیار زیادی هم در نزد کاربران برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا