لوازم جانبینرم افزار

بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی؛ میان‌رده‌ای جذاب با باتری پرظرفیت

شیائومی علاوه بر عرضه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی نیز بسیار خوب ظاهر شده و گوشی‌های میان‌رده این شرکت جزو محصولات بسیار پرفروش بازار گوشی‌های هوشمند ایران هستند. در این بین ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی به دلیل امکانات پیشرفته و قیمت مناسبش محبوبیت خوبی بین کاربران پیدا کرده است. از همین رو، در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با دیجی کالا مگ همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

مشخصات کلی ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی در یک نگاه


شیائومی گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را در رنج‌های قیمتی متفاوت روانه بازار کرده و دست کاربران را برای انتخاب بهترین گزینه طبق نیازشان حسابی باز گذاشته است. به طور کلی، اگر بودجه‌ی محدودی برای خرید یک گوشی دارید، از بین گوشی‌های اقتصادی و حتی میان‌رده شیائومی می‌توانید گزینه‌های خرید مناسبی را پیدا کنید. پیش از اینکه ببینیم آیا ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این گوشی هوشمند میان‌رده داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی
ابعاد و وزن ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر / ۲۰۷ گرم
مشخصات نمایشگر Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و بیشینه‌ی روشنایی ۱۲۰۰ نیت – ۶.۶۷ اینچی با تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل – نسبت تصویر ۲۰:۹
کیفیت ساخت فریم و پنل پشتی از جنس شیشه
سیستم‌عامل و پردازنده اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 – قابل ارتقاء به اندروید ۱۲ / تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 619
ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۶/ ۶۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ گیگابایت از نوع UFS 2.2
دوربین‌ها ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با قابلیت فوکوس خودکار – ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با پوشش ۱۲۰ درجه – ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری و شارژر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت – ۶۷ واتی – ۵۱ درصد شارژ با ۱۵ دقیقه شارژ شدن
رابط‌ها جک ۳.۵ میلی‌متری صدا – درگاه USB-C و بلوتوث
شبکه‌های ارتباطی ۲G، ۳G ،۴G و ۵G
حسگرها قطب نما، شتاب‌سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، تشخیص آهنربا، نور
رنگ‌های قابل عرضه خاکستری، سفید و آبی

طراحی


ردمی نوت 11 پرو

در سری ردمی شیائومی، معمولا گوشی‌های هوشمندی دیده می‌شوند که علاوه بر داشتن قیمتی مناسب، طراحی بسیار زیبا و جذابی دارند و لوگوهای چاپی غول‌پیکر سری شیائومی پوکو یا تزئینات جانبی برخی از گوشی‌های هوشمند ریلمی روی آن‌ها به چشم نمی‌خورد. در واقع، طراحی که شیائومی برای گوشی‌های سری ردمی خود در نظر گرفته بیشتر شبیه به گوشی‌های پرچم‌دارش است تا گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی ارزان‌قیمت. همه‌ی این موارد در طراحی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی صدق می‌کند. طراحی این گوشی در عین سادگی بسیار جذاب است.

مطالب مرتبط
مشخصات یک لپ تاپ مهندسی

یکی از نکات بسیار قابل توجه طراحی این گوشی را می‌توان، پنل پشتی شیشه‌ای ردمی نوت ۱۱ پرو به شمار آورد. این گوشی هوشمند میان‌رده، یکی از معدود گوشی‌های ارزان‌قیمتی است که از پنل شیشه‌ای ساخته شده و در هنگام در دست گرفتن آن، احساس بسیار خوبی نسبت به پنل‌های پلاستیکی اکثر گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی به کاربران دست می‌دهد. ردمی نوت ۱۱ پرو از یک نمایشگر با لبه‌هایی صاف و تخت بهره می‌برد، این در حالی است که نسل قبلی این گوشی یعنی ردمی نوت ۱۰ پرو نمایشگری با طراحی خمیده دارد.

باید اشاره کنیم که روی صفحه‌نمایش ردمی نوت ۱۱ پرو، یک روکش مات قرار گرفته که باعث می‌شود نور منعکس شده به نمایشگر را پخش کند و مانع دید چشم کاربران در زیر نور آفتاب نشود. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G دارای اضلاع مربعی شکل است که شباهت زیادی به بسیاری از گوشی‌های سونی اکسپریا دارد. این موضوع شاید موجب افزایش ضخامت گوشی شود، اما نوت ۱۱ پرو تنها ۸.۱ میلی‌متر ضخامت دارد که در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی نوت ۱۰ پرو حتی کمی باریک‌تر نیز شده است.

این گوشی هوشمند میان‌رده شیائومی از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بهره می‌برد که هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد و قطعاً می‌تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن، نوت ۱۱ پرو از قابلیت دو سیم کارت همزمان فعال نیز پشتیبانی می‌کند. البته اگر قصد افزایش فضای ذخیره‌سازی این گوشی را دارید، می‌توانید از کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز بهره ببرید که در این صورت، باید از درگاه یکی از سیم‌ کارت‌ها برای این کار استفاده کنید.

ردمی نوت 11 پرو

پشتیبانی از گیرنده مادون قرمز نیز در این گوشی هوشمند وجود دارد که آن را به عنوان یک کنترل از راه دور تبدیل می‌کند. این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت نیز است که با دکمه‌ی پاور آن ادغام شده و عملکرد بسیار خوب و پر سرعتی را در شناسایی اثر انگشت از خود ارائه می‌دهد. روی بدنه‌ی این گوشی دو بلندگوی استریو نیز دیده می‌شود که صدای تولیدی آن‌ها، حجم و کیفیت بسیار خوبی دارد. البته باید اشاره کنیم که بلندگوی تعبیه شده در قسمت بالایی این گوشی نسبت به بلندگوی قسمت پایینی کیفیت صدای به مراتب بهتری دارد، اما اختلاف آن‌ها چندان زیاد و محسوس نیست.

گوریلا گلس ۵ که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط‌وخش و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی دارد، به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی هوشمند میان‌رده در نظر گرفته شده است. درون جعبه‌ی این گوشی نیز، شیائومی یک قاب محافظ شفاف قرار داده که کیفیت مناسبی دارد. نمی‌توان از شیائومی برای این موضوع ایراد گرفت، چراکه شرکت‌های دیگر نظیر اپل و سامسونگ درون جعبه گوشی‌های هوشمند خود، هیچ لوازم جانبی همراه گوشی قرار نمی‌دهند.

مطالب مرتبط
معرفی 11 ابزار برتر آپدیت برای نصب و دانلود درایورهای لپ تاپ و کامپیوتر

نمایشگر


ردمی نوت 11 پرو

در بخش نمایشگر، این گوشی هوشمند تفاوت چندانی با نمایشگر نسل قبلی یعنی ردمی نوت ۱۰ پرو ندارد. این یعنی در ردمی نوت ۱۱ پرو ما شاهد بهره‌گیری از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از جنس Super AMOLED هستیم که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ و نسبت تصویر ۲۰:۹ پشتیبانی می‌کند و تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل به کاربران نشان می‌دهد.

نمایشگر این گوشی، یکی از بهترین نمایشگرهایی است که می‌توانید در یک گوشی هوشمند اندرویدی اقتصادی داشته باشید. کنتراست نمایشگر این گوشی بی‌عیب و نقص است و رنگ‌ها نیز به خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب نمایشگر این گوشی باید به حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت آن اشاره کنیم که حتی در زیر نور شدید آفتاب نیز هیچ مشکلی برای دید کاربران ایجاد نمی‌کند. همچنین سنسور نور این گوشی نیز، نور صفحه‌نمایش را متناسب با نور محیط کاربر تنظیم خواهد کرد.

در نمایشگر این گوشی سه حالت رنگی در دسترس کاربران قرار دارد: واضح (vivid)، اشباع‌ شده (saturated) و استاندارد. شیائومی حالت رنگی واضح را برای استفاده کاربران توصیه می‌کند که اشباع رنگ را بر اساس هر اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید تغییر می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو، نمایشگر بسیار باکیفیتی دارد، اما با این حال فاقد قابلیت‌هایی نظیر رفرش ریت متغییر است که در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی می‌کند.

هنگامی که اپلیکیشنی در این گوشی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی نمی‌کند، گوشی به طور خودکار رفرش ریت را به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهد. استفاده از رفرش ریت ۶۰ هرتزی تا حدودی طول عمر باتری گوشی را افزایش خواهد داد. ردمی نوت ۱۱ پرو همچنین فاقد قابلیت HDR است، اما ظاهراً این موضوع ارتباط چندانی با صفحه‌نمایش ندارد. در حقیقت پردازنده‌ی این گوشی یعنی اسنپدراگون ۶۹۵ است که از استاندارد HDR پشتیبانی نمی‌کند.


دوربین


ردمی نوت 11 پرو

کیفیت دوربین، یکی از نقاط قوت نسل قبلی این گوشی یعنی ردمی نوت ۱۰ پرو بوده است. سیستم دوربین ردمی نوت ۱۱ پرو نیز از برخی جهات قابل توجه است اما متاسفانه سخت‌افزار مناسب این کار را ندارد. دوربین اصلی این گوشی مبتنی بر سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ HM2 است که در تعدادی از گوشی‌های هوشمند جدید از جمله شیائومی ۱۱T پرو و آنر ۵۰ به چشم می‌خورد. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی روی کاغذ یک سروگردن از سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی بالاتر است، اما در گوشی میان‌رده‌ای همچون ردمی نوت ۱۱ پرو، تعریف چندانی ندارد.

این گوشی ابزارهای پیشرفته‌ای عکاسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما پردازنده‌ی نه‌چندان قدرتمند آن همیشه امکان استفاده از آن‌ها را به کاربران نمی‌دهد. این دوربین در نور روز، تصاویر بسیار خوبی را ثبت می‌کند و به لطف پشتیبانی از حالت شب، کیفیت تصاویر ثبت‌شده در نور کم نیز قابل قبول است. شیائومی باید قابلیت حالت شب این سیستم دوربین را به سایر گوشی‌های میان‌رده‌ی خود نیز بیاورد، چرا که بدون استفاده از این حالت، تصاویر در شرایط نوری کم، بسیار بی‌کیفیت خواهند بود. همچنین قابلیت ضبط ویدیوی تایم‌لپس نیز در سیستم دوربین این گوشی هوشمند وجود دارد.

مطالب مرتبط
بررسی گوشی شیائومی ۱۱T پرو؛ قدرتمند با دوربین معمولی

تجزیه‌وتحلیل تصاویر ثبت شده با دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو نشان می‌دهد، که اگر از قابلیت Auto HDR استفاده کنید، عکس‌های ثبت شده کیفیتی بسیار بهتر از حالت عادی خواهند داشت. به این دلیل که قابلیت Auto HDR توانایی دوربین در ثبت جزئیات و همچنین افزایش دامنه دینامیکی را بهبود می‌بخشد. همچنین از آنجایی که دوربین این گوشی لرزشگیر اپتیکال ندارد، باید مواظب حرکت دستان خود در هنگام تصویربرداری باشید.

ممکن است بخواهید حالت هوش مصنوعی (AI) دوربین این گوشی را نیز امتحان کنید. AI در واقع یک هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص سوژه‌ی عکاسی است و بر اساس آن رنگ و کنتراست نور را به بهترین شکل ممکن تغییر می‌دهد. با استفاده از این قابلیت دوربین ردمی نوت ۱۱ پرو، نیازی به فیلتر و ویرایش نور و رنگ عکس خود ندارید و به صورت خودکار با توجه به محیط اطرافتان، بهترین رنگ و کنتراست روی آن اعمال می‌شود.

ردمی نوت 11 پرو

اگرچه دوربین اصلی این گوشی کیفیت مناسبی دارد، اما این موضوع در مورد دو دوربین دیگر این گوشی به هیچ عنوان صدق نمی‌کند. در ماژول دوربین این گوشی هوشمند میان‌رده شیائومی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو ضعیف نیز تعبیه شده است. دوربین ماکروی این گوشی نیز همانند سایر دوربین‌های ماکرو گوشی‌های میان‌رده، کیفیت قابل قبولی ندارد و به هیچ عنوان برای عکاسی ماکرو مناسب نیست. دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترای واید این گوشی نیز تعریف خاصی ندارد و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نسل قبلی دارد.

یک افت آشکار در محدوده دینامیکی سیستم دوربین این گوشی دیده می‌شود و همچنین نمی‌توانید از حالت شب در کنار حالت اولترا واید استفاده کنید. یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سیستم دوربین این گوشی، عدم پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری ۴K است، در صورتی که ردمی نوت ۱۰ پرو از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. همانطور که در ابتدا این بخش نیز به آن اشاره شد، این قضیه مربوط به سخت‌افزار دوربین این گوشی نیست و به پردازنده‌ی آن یعنی اسنپدراگون ۶۹۵ مربوط می‌شود.

کاربران می‌توانند در این گوشی به فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بپردازند. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی در پنل جلویی این گوشی هوشمند تعبیه شده که در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی ثبت می‌کند و برای برقراری تماس‌های ویدیویی نیز مناسب است. حتی اگر قدرت پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ بسیار خوب باشد، اما این تراشه برای ردمی نوت ۱۱ پرو خیلی مناسب نیست.


عملکرد سخت‌افزاری


ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام به عنوان قلب تپنده استفاده می‌کند که یک چیپست ارزان‌قیمت ۵G است. این تراشه محدودیت‌های زیادی را برای کاربران این گوشی به وجود می‌آورد و نسبت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G ردمی نوت ۱۰ پرو پیشرفت‌ اندکی در زمینه پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی داشته است. این تراشه در بنچمارک معتبر گیک‌بنچ ۵ امتیاز ۱۹۳۲ را کسب کرده که حدود ۱۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به یک گوشی مجهز به اسنپدراگون ۷۳۲G دارد. به طور کلی می‌توان گفت که این پردازنده نسبت به پردازنده گوشی نسل قبلی کمی بهبود یافته، اما بهبود آن قابل توجه نیست.

مطالب مرتبط
معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت صدا برای گوشی و کامپیوتر+مشخصات آنها

اگر به هدف گیمینگ به دنبال خرید این گوشی هوشمند هستید، باید اشاره کنیم که ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی به هیچ عنوان نمی‌تواند شما در این قضیه راضی نگه دارد. با این بودجه می‌توانید شیائومی پوکو F3 را به هدف گیمینگ خریداری  کنید. چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G آن، یکی از بهترین پردازنده‌های میان‌رده در سال های اخیر است. در تست‌های صورت گرفته مشخص شد که کاربران می‌توانند بازی Fortnite را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و تنظیمات گرافیکی متوسط در حد قابل قبولی اجرا کنند، البته همچنان لگ‌وباگ‌های متعددی در اجرای بازی شاهد خواهید بود. به غیر از بازی کردن، پردازنده‌ی این گوشی هوشمند از پس انجام کارهای روزمره کاربران مانند گشتن در اینترنت و فضای مجازی، دیدن فیلم و موارد دیگر به خوبی بر می‌آید.


عملکرد نرم‌افزاری


ردمی نوت 11 پرو

سیستم‌عامل اندروید ۱۱ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند میان‌رده شیائومی نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 را اجرا می‌کند. این رابط کاربری، قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همچنین امکان شخصی‌سازی بخش‌های مختلف گوشی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. هنگامی که گوشی را راه‌اندازی می‌کنید، طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها به صورت پیش‌فرض روی رابط کاربری این گوشی دیده می‌شود که در صورت عدم نیاز می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. این گوشی با بهره‌گیری از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، لذت اسکرول روان را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بخش نرم‌افزاری ردمی نوت ۱۱ پرو نیز بدون مشکل نیست. این گوشی یک عادت بدی دارد و اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند را بعد از مدتی خواهد بست. این گوشی برای مثال اپ رادیو و اپ‌های پادکست را هنگامی که در حال گوش دادن به آن‌ها هستید، پس از حدود ۲۰ دقیقه می‌بندد. البته شما می‌توانید این عادت بد را با خاموش کردن قابلیت battery life optimization برای اپ‌های مد نظر خود غیرفعال کنید.


عمر باتری و سرعت شارژ


ردمی نوت 11 پرواین گوشی هوشمند همانند بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و حتی پرچم‌دار از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند. در تست‌های صورت گرفته روی باتری این گوشی مشخص شد که این گوشی در استفاده‌های بسیار سنگین مانند بازی کردن و استریم کردن ویدیو در حالت ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، یک روز را دوام می‌آورد.

همچنین برای اینکه مشخص شود که باتری این گوشی می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد یا نه، تست دیگری روی آن صورت گرفته است. در این تست میزان رفرش ریت نمایشگر به ۶۰ هرتز کاهش داده شد و با انجام یک تماس ویدیویی ۳۰ دقیقه‌ای واتساپ، حدود ۳۰ دقیقه پخش ویدیو و چک کردن شبکه‌های اجتماعی، شارژ باتری این گوشی در انتهای روز به ۳۵ درصد رسید که عملکرد خوب باتری این گوشی را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی ۱۲T پرو در دیجی‌کالا

این گوشی از شارژر پرسرعت ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند که قادر است با ۱۰ دقیقه شارژ، باتری این گوشی را از درصد شارژ ۱ به ۳۴ درصد و بعد از ۱۵ دقیقه شارژ به ۴۸ درصد برساند. نیم ساعت شارژ حدود ۸۵ درصد از ظرفیت باتری این گوشی شیائومی را پر می‌کند. در نهایت باید اشاره کنیم که ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی در عرض ۴۰ دقیقه حدود ۹۴ درصد و در مدت ۵۷ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. مانند اکثر گوشی‌های موجود در این رنج قیمتی، این گوشی هوشمند شیائومی نیز از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. به طور کلی ظرفیت باتری و سرعت شارژ باتری این گوشی بسیار خوب است و می‌تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد.


جمع‌بندی و سخن پایانی


ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو، میان‌رده‌ی باکیفیت شیائومی است که با قیمت مناسبی روانه بازار شده و به طور کلی می‌تواند برای افرادی که خیلی به دنبال اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین نیستند، گزینه‌ی خرید بسیار مناسبی باشد. این گوشی نمایشگر بسیار درخشان و باکیفیتی دارد که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. شارژدهی این محصول نیز بسیار خوب است و سرعت شارژ بالایی نیز دارد. در رنج قیمتی ردمی نوت ۱۱ پرو می‌توان به رقبای خوبی مانند گلکسی A53 سامسونگ و پوکو X4 پرو اشاره کرد که اولی نسبت به گوشی شیائومی سرعت شارژ و دوربین پایین‌تری دارد و دومی نسبت به این گوشی شیائومی از پردازنده‌ی قدرتمندتری برای اجرای بازی‌های سنگین بهره می‌برد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

مزایای ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی

  • نمایشگر باکیفیت بالا
  • شارژدهی خوب و سرعت شارژ بالا

معایب ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی

  • پردازنده‌ی نه چندان قوی
  • عدم پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری ۴K

آیا شما هم خرید این گوشی میان‌رده شیائومی را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه‌های بهتری هم نسبت به این گوشی میان‌رده در بازار هست؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Techradar

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو ضد آب است؟

خیر. این گوشی از گواهی IP53 بهره می‌برد که تنها در برابر پاشش قطرات آب و گرد‌وغبار آن را مقاوم کرده است.

آیا گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو برای گیمینگ مناسب است؟

خیر. این گوشی به دلیل داشتن پردازنده‌ی نه چندان قدرتمند نمی‌تواند بازی‌‌های سنگین را بدون لگ‌وباگ اجرا کند و به همین دلیل برای گیمینگ خیلی مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا