لوازم جانبی

بهترین تلویزیون سامسونگ (در سال 1401-2022)

راهنمای انتخاب و خرید بهترین تلویزیون سامسونگ

کمپانی سامسونگ یکی از بهترین و قدرتمندترین سازنده‌های لوازم خانگی و گجت‌های هوشمند است. دراین مقاله قصد داریم به معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ بپردازیم. در لیست بهترین تلویزیون سامسونگ به معرفی چهار تلویزیون سامسونگ می‌پردازیم که نسبت به سایر مدل‌ها دارای بهترین ویژگی‌ها هستند. برای این مقاله بیش از ۱۰۰ تلویزیون سامسونگ مورد آزمایش قرار گرفته است. تلویزیون‌های سامسونگ، به طور کلی، بسیار متنوع هستند و می‌توانند کیفیت تصویر خوب تا عالی را ارائه دهند.
سامسونگ به خاطر مدل‌های LED خود که عموماً دارای ویژگی‌های بازی عالی هستند شناخته شده است. سامسونگ تلویزیون‌های جدید Neo QLED خود را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد که بهبودی در خط تولید QLED سنتی‌تر آن‌ها است، زیرا نور پس‌زمینه LED Mini را معرفی می‌کند. در ترکیب با لایه کوانتومی، تلویزیون‌های سطح بالای آن‌ها کیفیت تصویر عالی را ارائه می‌دهند. همراه با سونی، سامسونگ هم اولین تلویزیون QD-OLED را در سال ۲۰۲۲ برای رقابت با سری OLED ال‌جی عرضه کرد.

تلویزیون سامسونگ QN90A QLED، بهترین تلویزیون سامسونگ

سامسونگ QN90A QLED اولین گزینه موجود در لیست بهترین تلویزیون سامسونگ، یک تلویزیون LED پرچمدار ۴k است. این تلویزیون زیرمجموعه سری Neo QLED ۲۰۲۱ سامسونگ است که نور پس زمینه Mini LED را با لایه کوانتومی ترکیب می‌کند تا طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در سطوح مختلف روشنایی نمایش دهد. نور پس‌زمینه Mini LED به تلویزیون کمک می‌کند رنگ‌ها را به طور عمیق‌تری نمایش دهد. این دستگاه دارای پلتفرم هوشمند تایزن است که استفاده از آن آسان است. تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس دارد. کنترل از راه دور جدید دارای یک پنل خورشیدی در پشت است، بنابراین از نور خورشید برای شارژ استفاده می‌کند. این دستگاه دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های بازی مانند پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) و پهنای باند HDMI ۲.۱ است. با این حال در این پورت، جای کار بیشتری وجود دارد. کاربران در این نسخه نمی‌توانند همزمان از دو کنسول بازی نسل بعدی به طور کامل استفاده کنند.

ظاهر و بدنه

این تلویزیون فاقد انحنا است. Samsung QN90A طراحی ممتازی دارد که به نظر بسیار شبیه Q۹۰/Q۹۰T QLED سامسونگ است، با این تفاوت که بسیار نازکتر است. ظاهری تمیز با حاشیه‌های نازک دارد که در هر تنظیماتی خوب به نظر می‌رسند و این همان چیزی است که از یک تلویزیون درجه یک انتظار دارید. این ویژگی ها سامسونگ QN90A QLED را در لیست بهترین تلویزیون سامسونگ قرار می‌دهد.

بهترین تلویزیون سامسونگ

پایه

تلویزیون روی پایه فلزی خود کمی لرزان به نظر می‌رسد، اما زیاد قابل توجه نیست. پایه نصب شده در مرکز نیز صفحه نمایش را به اندازه کافی از میز بالا می‌برد تا بتوانید نوار صوتی را در جلو قرار دهید و نگران مسدود شدن دید خود نباشید.

قسمت عقبی تلویزیون

قسمت پشتی از یک پانل پلاستیکی اچ ساخته شده است و مسیرهایی برای مدیریت کابل وجود دارد. ورودی‌ها رو به پهلو هستند، اما اگر تلویزیون را به دیوار نصب کنید، دسترسی به آن‌ها دشوار خواهد بود.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت سامسونگ QN90A فوق العاده است. اگرچه کل تلویزیون، به جز پایه، از پلاستیک ساخته شده است، اما بسیار محکم و خوب به نظر می‌رسد. هیچ مشکل آشکار یا لق شدن قطعات وجود ندارد. این همان چیزی است که از یک مدل سطح بالا انتظار داریم. پایه کمی لرزان است، اما به این دلیل که پنل آن بسیار نازک است و جابجایی آن آسان است، مشکلی پیش نخواهد آمد.

بازی کردن

سامسونگ QN90A برای بازی شگفت‌انگیز است. دارای ویژگی‌های بازی مانند پهنای باند HDMI ۲.۱ و پشتیبانی از VRR است. پنل ۱۲۰ هرتزی آن زمان پاسخگویی بسیار سریعی دارد. در نتیجه حرکت نرم و تاخیر ورودی بسیار کم است. به لطف نسبت کنتراست طبیعی عالی، برای بازی در اتاق تاریک مناسب است. متأسفانه، فقط یک پورت HDMI دارد که از HDMI ۲.۱ پشتیبانی می‌کند، بنابراین در صورت اتصال همزمان PS5 و Xbox Series X نمی‌توانید از مزایای کامل آن‌ها استفاده کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست عالی کمی اطراف اجسام روشن در هنگام بازی قابل توجه است
زمان پاسخ بسیار سریع
پشتیبانی از FreeSync VRR
تاخیر ورودی بسیار کم

 

مانیتور کامپیوتر

سامسونگ QN90A یک انتخاب عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. دارای تاخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخگویی سریع برای ارائه یک تجربه عالی است. به لطف زاویه دید وسیع آن، اگر خیلی نزدیک بنشینید، تصویر در لبه‌ها به طور مناسبی باقی می‌ماند. همچنین در یک اتاق با نور خوب نیز مشکلی نخواهید داشت، زیرا به اندازه کافی روشن می‌شود تا با تابش خیره کننده مقابله کند و دارای بازتاب فوق العاده‌ای است. در نهایت، کروما مناسب ۴:۴.۴ را با اکثر سیگنال‌ها نمایش می‌دهد که به نمایش متن به شکل واضح کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
بررسی سامسونگ گلکسی اس۲۳ و اس۲۳ اولترا

تماشای فیلم‌های HDR

سامسونگ QN90A برای تماشای فیلم‌های HDR عالی است. طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش می‌دهد و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند، اما از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین نمی‌توانید از فرمت Dolby Vision در برخی از محتوای پخش استفاده کنید. روشنایی آن به اندازه‌ای است که هایلایت‌ها را برجسته می‌کند، نسبت کنتراست طبیعی عالی دارد و ویژگی کم نور محلی Mini LED به نمایش سیاهی عمیق کمک می‌کند.

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست بومی عالی کمی جلوه دادن در اطراف اجسام روشن قابل توجه است
ویژگی کم نور محلی مینی LED با آرایه کامل بدون پشتیبانی از Dolby Vision
اوج روشنایی HDR باورنکردنی
طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش می‌دهد

 

تماشای برنامه های تلویزیونی

سامسونگ QN90A برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی در اتاق‌های روشن بسیار عالی است. به راحتی به اندازه کافی روشن می‌شود تا با تابش خیره کننده در اتاق‌های با نور خوب مقابله کند و دارای بازتاب فوق العاده‌ای است، به این معنی که دید مشکلی نخواهد داشت. زاویه دید وسیعی دارد، بنابراین هنگام مشاهده از کناره، تصویر دقیق باقی می‌ماند، که برای تماشای برنامه‌ها با کل خانواده عالی است. در نهایت، محتوای با وضوح پایین‌تر مانند تلویزیون کابلی را بدون هیچ مشکلی ارتقا می‌دهد.

بهترین تلویزیون سامسونگ

تماشای فیلم

سامسونگ QN90A برای تماشای فیلم در اتاق تاریک عالی است. دارای یک پنل VA با کنتراست طبیعی عالی و کم نور محلی LED مینی عالی برای نمایش سیاهی عمیق است. همچنین محتوای با رزولوشن پایین‌تر را به خوبی ارتقا می‌دهد، مانند بلوری، و به‌طور خودکار لرزش ۲۴p را از هر منبعی حذف می‌کند.

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست بومی عالی کمی اطراف اجسام روشن قابل توجه است
ویژگی کم نور محلی مینی LED با آرایه کامل
لرزش ۲۴p را از هر محتوا حذف می‌کند

 

برآورد نهایی تلویزیون سامسونگ QN90A QLED

سامسونگ QN90A برای تماشای ورزش بسیار عالی است. محتوای متحرک به لطف زمان پاسخ‌دهی بسیار سریع و روان به نظر می‌رسد و دارای ویژگی نور پس‌زمینه است که به کاهش تاری حرکت کمک می‌کند. به دلیل کنترل بازتاب فوق العاده و حداکثر روشنایی بالا، برای تماشا در اتاق‌های روشن عالی است. همچنین اگر کاربر بخواهد بازی ورزشی را با چند دوست تماشا کند، برای همه افراد زاویه دید مناسبی دارد.

سامسونگ Q70/Q70A QLED،بهترین تلویزیون میان رده سامسونگ

Samsung Q۷۰/Q۷۰A QLED یک تلویزیون ال‌ای دی ۴k میان رده در سری QLED ۲۰۲۱ سامسونگ است که بعد از تلویزیون Q۸۰/Q۸۰A QLED سامسونگ قرار دارد. دارای ویژگی‌هایی است که معمولاً در مدل‌های پیشرفته‌تر گنجانده می‌شود، مانند پهنای باند HDMI ۲.۱، پانل ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR). با این حال، برخی از ویژگی‌هایی را که معمولاً در تلویزیون‌های سطح بالاتر می‌بینید، مانند ویژگی کاهش نور محلی، و در مورد سامسونگ، فناوری «زاویه دید فوق‌العاده» را ندارد. با این حال، این یک تلویزیون خوب است که با استفاده آسان از سیستم عامل تایزن به عنوان پلتفرم هوشمند خود همراه است.

دارای یک پنل VA است که بهترین عملکرد را در اتاق‌های تاریک دارد و حتی در اتاق‌های با نور خوب، دید مشکلی ایجاد نخواهد کرد. متأسفانه، داشتن یک پنل VA به این معنی است که زوایای دید باریکی نیز دارد و انتخاب خوبی برای قرار گرفتن در مقابل صندلیهای گسترده و تعداد بالا نیست.

ظاهر و بدنه

QLED‌های ۲۰۲۱ سامسونگ همگی بسیار نازک و براق هستند و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست. این پایه دارای طراحی جدیدی است که با سایر تلویزیون‌های سامسونگ مانند Samsung Q۶۰/Q۶۰A QLED و Samsung Q۸۰/Q۸۰A QLED متفاوت است. در مرکز نصب شده است، بنابراین می‌تواند روی میزهای کوچکتر نیز قرار گیرد.

پایه

پایه کمی ارزان به نظر می‌رسد، اما در بیشتر موارد به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند. در مرکز نصب شده است، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید آن را روی یک میز کوچکتر قرار دهید. همچنین، تخت است بنابراین می‌توانید نوار صوتی را در بالای آن قرار دهید.

مطالب مرتبط
معرفی بهترین لوازم جانبی کنسول نینتند و سوییچ( Nintendo Switch)
قسمت پشتی تلویزیون

پشت پلاستیکی دارای حکاکی‌های افقی ظریف است تا ظاهری آلومینیومی برس خورده به آن بدهد. مسیرهایی در پشت تلویزیون و پایه مدیریت کابل وجود دارد. از آنجایی که ورودی‌ها رو به پهلو هستند، اگر تلویزیون روی دیوار نصب شده باشد، دسترسی به آن‌ها آسان است.

کیفیت ساخت

سامسونگ Q۷۰A کیفیت ساخت خوبی دارد. علیرغم کمی تکان خوردن به دلیل پایه باریک، در کل کیفیت ساخت بالایی دارد.

بهترین تلویزیون سامسونگ

بازی کردن

سامسونگ Q۷۰A برای انجام بازی‌های ویدیویی بسیار خوب است. زمان پاسخ دهی چشمگیر آن تصویری شفاف با حداقل تاری حرکتی ارائه می‌دهد و تاخیر ورودی فوق العاده کمی دارد. برای کاهش تاخیر در به‌روزرسانی صفحه، از فناوری نرخ نوسازی متغیر FreeSync (VRR) پشتیبانی می‌کند. همچنین، از بازی‌های ۴k @ 120Hz بدون مشکل پشتیبانی می‌کند، اما تنها دارای پهنای باند HDMI ۲.۱ در یک پورت است که اگر بیش از یک دستگاه HDMI ۲.۱ داشته باشید، قابل استفاده نیست.

نقاط قوت نقاط ضعف
از FreeSync VRR پشتیبانی می‌کند پهنای باند HDMI ۲.۱ تنها در یک پورت
زمان پاسخ دهی چشمگیر، حرکتی روان را ارائه می‌دهد
تاخیر ورودی کم

 

مانیتور کامپیوتر

سامسونگ Q۷۰A برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر عالی است. این می‌تواند کرومای مناسب ۴:۴.۴ را برای همه رزولوشن‌ها به جز ۱۴۴۰p نمایش دهد که برای وضوح متن در هنگام استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه کامپیوتر مهم است. همچنین دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده کم برای تجربه بازی مناسب است.

نقاط قوت نقاط ضعف
کروما مناسب ۴:۴.۴ را در اکثر وضوح‌ها نشان می‌دهد. هنگام نشستن نزدیک، تصویر از لبه‌ها خوب به نظر نمی‌رسد
از FreeSync VRR پشتیبانی می‌کند Chroma ۴:۴.۴ در ۱۴۴۰p کار نمی‌کند
تاخیر ورودی کم

 

تماشای فیلم‌های HDR

سامسونگ Q۷۰A برای تماشای فیلم در حالت HDR مناسب است. نسبت کنتراست فوق‌العاده بالا به حالت تماشای فیلم کمک می‌کند. همچنین طیف رنگی گسترده‌ای را برای HDR نمایش می‌دهد. با این حال، روشنایی HDR آن کمی محدود است، بنابراین روشن‌ترین هایلایت‌ها آنطور که باید ظاهر نمی‌شوند.

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست فوق العاده بالا به اندازه کافی روشن نیست که هایلایتها را برجسته کند
لرزش ۲۴p را از همه منابع حذف می‌کند
طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش می‌دهد

 

SAMSUNG

تماشای برنامه های تلویزیونی

سامسونگ Q۷۰A برای نمایش‌های تلویزیونی مناسب است. آنقدر روشن می‌شود که در بیشتر اتاق‌ها بر تابش نور از سمت مقابل غلبه کند. متأسفانه، زاویه دید باریکی دارد، بنابراین دقت تصویر را در بخش جانبی از دست می‌دهید. با این حال، هیچ مشکلی در ارتقاء کانال‌های تلویزیون کابلی ندارد و سیستم عامل Tizen به شما امکان دسترسی به محبوب‌ترین برنامه‌های پخش را می‌دهد.

نقاط قوت نقاط ضعف
به اندازه کافی روشن است که بر تابش خیره کننده غلبه کند وقتی خارج از مرکز حرکت می‌کنید، دقت تصویر را از دست می‌دهد
برنامه‌ها و رابط کاربری به راحتی اجرا می‌شوند

 

کارابی همه جانبه

سامسونگ Q۷۰A برای استفاده ترکیبی مناسب است. به لطف نسبت کنتراست بالا، برای تماشای فیلم مناسب است و برای بازی در تاریکی بسیار خوب است. همچنین برای تماشای نمایش‌ها و ورزش‌ها در اتاق‌هایی با نور مناسب مناسب است، زیرا به اندازه کافی روشن می‌شود تا بر تابش خیره کننده غلبه کند. زمان پاسخ‌دهی سریع آن، حرکت نرمی را در محتواهایی مانند ورزش‌ها و بازی‌های ویدیویی ارائه می‌کند، و تاخیر ورودی کم آن باعث می‌شود هنگام بازی یا اتصال به رایانه کامپیوتر، سرعت بالایی را تجربه کنید. HDR مناسب به نظر می‌رسد، اما به اندازه کافی روشن نیست که روشن‌ترین هایلایت‌ها را نشان دهد، و فاقد ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود کنتراست است.

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست فوق العاده بالا بدون تیرگی محلی
به اندازه کافی روشن است که بر تابش خیره کننده غلبه کند وقتی خارج از مرکز حرکت می‌کنید، دقت تصویر را از دست می‌دهد
زمان پاسخ دهی چشمگیر، حرکت روانی را ارائه می‌دهد

 

سامسونگ AU8000، بهترین تلویزیون اقتصادی سامسونگ

Samsung AU8000 یک تلویزیون ۴k سطح مبتدی است که جایگزین TU8000 سامسونگ از سال ۲۰۲۰ شده است. این یک مدل ساده است که فاقد ویژگی‌هایی مانند نرخ نوسازی متغیر (VRR) و پشتیبانی از HDMI ۲.۱ است. دارای یک پنل شبیه VA است که در اتاق‌های تاریک بهترین عملکرد را دارد، زیرا نسبت کنتراست بومی بالایی دارد، اما هیچ ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود سطح سیاهی وجود ندارد. در مقایسه با مدل قبلی خود در چند زمینه بهبود یافته است، از جمله کنترل بازتاب عالی آن، بنابراین اگرچه خیلی روشن نمی‌شود، اما برای اتاقی با چند نور انتخاب بدی نیست.

مطالب مرتبط
رندرهای شیائومی ۱۳ اولترا ماژول دوربین غول‌پیکر آن را نشان می‌دهند

ظاهر و بدنه

این مدل فاقد انحنا است. این تلویزیون برای یک مدل ابتدایی بیش از حد شیک است. در مقایسه با TU8000 سامسونگ ۲۰۲۰، پایه‌های جدیدی دارد و روی میز صاف قرار می‌گیرند. ظاهری ساده با حاشیه‌های نازک در اطراف دارد و در هر تنظیماتی زیبا به نظر می‌رسد.

پایه

پایه از دو  استند پلاستیکی تشکیل شده است که به خوبی تلویزیون را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید پایه‌ها را طوری تنظیم کنید که تلویزیون را در یک موقعیت عمودی بالاتر قرار دهید تا یک نوار صوتی در جلو بدون مسدود کردن صفحه قرار دهید.

قسمت عقب تلویزیون

پشت تلویزیون دارای خطوط افقی حک شده مشابه با سایر تلویزیون‌های سامسونگ است. از نظر مدیریت کابل چیز زیادی ارائه نمی‌دهد، اما می‌توانید کابل‌ها را از طریق گیره‌های پا و مسیرهای موجود در پنل پشتی اجرا کنید. پورت‌ها همه رو به پهلو هستند، اما از آنجایی که در داخل یک بریدگی در پشت قرار می‌گیرند، دسترسی به آن‌ها در زمانی که تلویزیون به دیوار نصب شده است تقریباً غیرممکن است.

کیفیت ساخت

این تلویزیون کیفیت ساخت مناسبی دارد. کاملاً از پلاستیک ساخته شده است که حس خوبی دارد، و همه چیز بدون هیچ مشکل آشکاری به خوبی در کنار هم قرار گرفته شده است. با این حال، پنل پشتی در نزدیکی مرکز و ورودی‌ها خم می‌شود، که وصل کردن کابل‌های HDMI کمی سخت است.

SAMSUNG

بازی کردن

Samsung AU8000 برای بازی مناسب است. دارای تاخیر ورودی کم برای تجربه بازی مناسب است. با این حال، هیچ ویژگی مانند پشتیبانی از VRR ندارد و زمان پاسخ آهسته‌ای دارد که باعث می‌شود حرکت تار به نظر برسد. نکته مثبت این است که به لطف نسبت کنتراست بالا، برای بازی در اتاق تاریک خوب است، اما ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود کنتراست ندارد.

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست بالا زمان پاسخ آهسته که باعث می‌شود حرکت تار به نظر برسد
بازتاب عالی محدود به ۶۰ هرتز و بدون پشتیبانی از VRR
تاخیر ورودی کم در داخل و خارج از حالت بازی

 

مانیتور کامپیوتر

Samsung AU8000 برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر مناسب است. تاخیر ورودی کمی برای تجربه دسکتاپ پاسخگو دارد، اما زمان پاسخ آهسته باعث می‌شود حرکت تار به نظر برسد. اگر می‌خواهید در اتاقی با نور نسبتاً خوب از آن استفاده کنید، بازتابی عالی دارد. chroma ۴:۴.۴ را نمایش می‌دهد که به وضوح متن کمک می‌کند. متأسفانه، زوایای دید باریکی دارد، بنابراین اگر خیلی نزدیک بنشینید، تصویر در کناره به نظر می‌رسد.

نقاط قوت نقاط ضعف
بازتاب عالی زوایای دید باریک
تاخیر ورودی کم در داخل و خارج از حالت بازی ۱۴۴۰p نمایش داده نمی‌شود
کروما ۴:۴.۴ را نمایش می‌دهد

 

تماشای فیلم‌های HDR

Samsung AU8000 برای تماشای محتوای HDR قابل توجه نیست. نسبت کنتراست بومی بالایی دارد که باعث می‌شود رنگ تیره، سیاه به نظر برسند، اما ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود آن ندارد. اگرچه از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می‌کند، اما طیف رنگی وسیع مورد نیاز برای محتوای HDR را نمایش نمی‌دهد و روشنایی پایینی دارد، بنابراین هایلایت‌ها آنطور که باید ظاهر نمی‌شوند.

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست بالا فاقد ویژگی کاهش نور موضعی است
لرزش را از منابع ۲۴p حذف می‌کند در SDR یا HDR خیلی روشن نمی‌شود
نمی‌توان طیف رنگی وسیعی را نمایش داد

 

تماشای برنامه های تلویزیونی

Samsung AU8000 برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی مناسب است. اگرچه روشنایی چندانی ندارد، اما بازتاب بسیار خوبی دارد، به این معنی که دید در اتاق‌هایی با نور متوسط مشکلی نخواهد داشت. مشکلات ارتقاء مقیاس با محتوای با وضوح پایین‌تر مانند جعبه کابل ندارد. متأسفانه، زوایای دید باریکی دارد، بنابراین هنگام مشاهده از پهلو، تصویر نادرست به نظر می‌رسد.

کارایی همه جانبه

Samsung AU8000 برای استفاده ترکیبی مناسب است. به دلیل نسبت کنتراست بالای خود، برای تماشای فیلم مناسب است، اما ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود کنتراست ندارد. برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی خوب است و برای ورزش مناسب است، زیرا انعکاس بسیار خوبی دارد، اما زاویه دید باریکی دارد، بنابراین برای چیدمان صندلی‌های وسیع ایده آل نیست. هیچ ویژگی بازی ندارد و زمان پاسخ آهسته‌ای دارد، بنابراین حرکت تار به نظر می‌رسد، اما هنوز هم تاخیر ورودی کمی برای تجربه بازی دارد. متأسفانه، نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را برای محتوای HDR نمایش دهد و به اندازه کافی روشن نمی‌شود تا نکات برجسته را نشان دهد.

مطالب مرتبط
۱۵ ساعت هوشمند با نمایشگر گرد؛ از گران‌ترین تا ارزان‌ترین
نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست بالا فاقد ویژگی کاهش نور موضعی است
بازتاب عالی در SDR یا HDR خیلی روشن نمی‌شود
تاخیر ورودی کم در داخل و خارج از حالت بازی زمان پاسخ آهسته که باعث می‌شود حرکت تار به نظر برسد

 

سامسونگ S95B OLED، بهترین تلویزیون سامسونگ برای سینمای خانگی

Samsung S۹۵B OLED یک تلویزیون منحصر به فرد در خط تولید سامسونگ است. این تلویزیون با سری QLED سامسونگ، از جمله Samsung QN95B رده بالا، متفاوت است، زیرا این تلویزیون از پنل QD-OLED جدید استفاده می‌کند. همراه با سونی A۹۵K، این فناوری تلویزیون جدید از پنل‌های OLED آبی با فیلترهای رنگی کوانتومی استفاده می‌کند و ادعا می‌شود که رنگ‌های بسیار روشن‌تری نسبت به نمایشگرهای OLED سفید سنتی، مانند LG G۲ OLED ارائه می‌کند. مانند سایر تلویزیون‌های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن OS سامسونگ استفاده می‌کند که مجموعه زیادی از برنامه‌ها و بازی‌ها را ارائه می‌دهد.

بهترین تلویزیون سامسونگ

تمرکز اصلی سامسونگ امسال بر روی ویژگی‌های اضافی است، از جمله پشتیبانی از Google Duo، که با اتصال یک وب‌کم پشتیبانی‌شده، از تماس‌های ویدیویی با حداکثر ۳۲ نفر مستقیماً روی تلویزیون شما پشتیبانی می‌کند. همچنین تمرکز زیادی روی ویژگی‌های بازی وجود دارد و از پهنای باند HDMI ۲.۱ در هر چهار پورت پشتیبانی می‌کند و دارای گواهی FreeSync Premium است. همچنین محدود به ۶۰ هرتز و بدون پشتیبانی از VRR است.

سبک

این تلویزیون فاقد انحنا و به شکل تخت است. Samsung QD OLED دارای حاشیه‌های فوق‌العاده نازکی است که به آن کمک می‌کند وقتی از آن استفاده نمی‌کنید با محیط شما ترکیب شود. مانند تمام تلویزیون‌های OLED، بخش پنل تلویزیون فوق العاده نازک است. طراحی کلی بسیار شبیه QN90B QLED سامسونگ به نظر می‌رسد. پایه مرکزی سنگین و عالی به نظر می‌رسد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.

پایه

پایه نصب شده در مرکز نسبتاً کوچک است. به دلیل سایز بزرگ تلویزیون نسبت به پایه، کمی تکان می‌خورد، اما سریع ثابت می‌شود. پایه نمایشگر را حدود سه اینچ بالاتر از میز قرار می‌دهد، بنابراین اکثر نوارهای صوتی بدون مسدود کردن صفحه در جلوی آن قرار می‌گیرند.

پشت تلویزیون

پشت تلویزیون از دو قسمت تشکیل شده است. پانل مرکزی که لوازم الکترونیکی را در خود جای می‌دهد از پلاستیک صاف ساخته شده است. پوشش‌هایی برای پنهان کردن ورودی‌ها و کمک به مدیریت کابل وجود دارد. اگر آن را با یک پایه ثابت به دیوار نصب کنید، مخصوصاً زمانی که روکش‌ها در جای خود قرار گیرند، دسترسی به ورودی‌ها واقعاً آسان نیست.

حاشیه

حداکثر ضخامت ۱.۶۱ اینچ (۴.۱ سانتی متر)
بخش اصلی پنل سامسونگ S۹۵B فوق‌العاده نازک است، اما انحنای بسیار کمی نیز در آن دیده می‌شود. این انحنای خفیف روی دید تأثیری نمی‌گذارد و در نمایشگرهای OLED بسیار رایج است، زیرا به‌طور باورنکردنی نازک هستند.

کیفیت ساخت

سامسونگ QD OLED فوق العاده خوش ساخت است. متریال استفاده شده عالی به نظر می‌رسد و انعطاف‌پذیری بسیار کمی در هر یک از پانل‌ها وجود دارد. پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل اندازه بزرگ آن کمی لرزش وجود دارد. پنل اصلی نمایشگر کمی خم می‌شود و فقط حرکت دادن آن در اطراف آن کمی خمیده می‌شود، اما این مورد در نمایشگرهای OLED رایج است زیرا آن‌ها فوق العاده نازک هستند. متأسفانه، نمایشگر اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کند و حذف آن‌ها دشوار است.

بازی کردن

سامسونگ S۹۵B یک تلویزیون عالی برای بازی است. دارای تاخیر ورودی کم فوق العاده برای تجربه بازی خوب است و پنل OLED آن به لطف زمان پاسخگویی تقریباً آنی، حرکتی فوق‌العاده صاف را ارائه می‌کند. همچنین دارای چند ویژگی بازی عالی از جمله پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر است و از پهنای باند HDMI ۲.۱ در هر چهار پورت HDMI پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از چندین منبع با پهنای باند بالا نهایت استفاده را ببرید. اگر هم Xbox Series X و هم PS5 داشته باشید عالی است. .

نقاط قوت

  • بازتاب فوق العاده
  • تاخیر ورودی کم
  • اوج روشنایی خوب در SDR.
  • پهنای باند HDMI ۲.۱ در هر چهار پورت.

مانیتور کامپیوتر

Samsung S۹۵B یک تجربه بازی کامپیوتری فوق‌العاده را ارائه می‌کند، اما برای بهره‌وری مناسب نیست. زاویه دید استثنایی دارد، بنابراین اگر نزدیک به آن بنشینید، کناره‌های صفحه دقیق باقی می‌مانند. همچنین دارای تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی تقریباً آنی برای تجربه دسکتاپ شفاف و پاسخگو است. متأسفانه، با وجود اینکه می‌تواند سیگنال کامل کروما ۴:۴.۴ را بپذیرد و نمایش دهد، متن به دلیل طرح‌بندی غیرمعمول زیرپیکسل، که با تنظیمات ClearType قابل اصلاح نیست، خیلی واضح نیست. همچنین در یک اتاق کاملا تاریک بهترین لذت را می‌برید، زیرا فقدان پلاریزه‌کننده باعث می‌شود که در صورتی که حتی کمی نور محیط وجود داشته باشد، رنگ مشکی برجسته‌تر شود.

مطالب مرتبط
شیائومی از پوکو C55 با قیمت ۱۱۵ دلار رونمایی کرد
نقاط قوت نقاط ضعف
بازتاب فوق العاده حاشیه‌های رنگی قابل توجه
زاویه دید فوق العاده وسیع اگر در اتاقی با هر نور محیطی باشد، رنگ های سیاه را بسیار برجسته می‌کند.
تاخیر ورودی کم
پهنای باند HDMI ۲.۱ در هر چهار پورت

 

بهترین تلویزیون سامسونگ

تماشای فیلم‌های HDR

Samsung S۹۵B یک تجربه بازی HDR فوق العاده را ارائه می‌دهد. این یک تجربه بازی عالی، با تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی تقریباً آنی، و چند ویژگی بازی اضافی، از جمله پهنای باند HDMI ۲.۱ و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر، ارائه می‌کند. محتوای HDR به لطف اوج روشنایی بالا، طیف رنگی استثنایی و نسبت کنتراست تقریباً بالا، عالی به نظر می‌رسد. متأسفانه، بهتر است از آن در یک اتاق کاملاً تاریک استفاده کنید، زیرا فقدان پلاریزه کننده باعث می‌شود که اگر حتی کمی نور محیط وجود داشته باشد، رنگ مشکی برجسته شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
تاخیر ورودی کم عبور از DTS یا Dolby Vision را پشتیبانی نمی‌کند
پهنای باند HDMI ۲.۱ در هر چهار پورت

 

تماشای برنامه های تلویزیونی

Samsung S۹۵B یک تلویزیون عالی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی در یک اتاق روشن است. اوج روشنایی خوب و کنترل انعکاس باورنکردنی دارد، بنابراین می‌تواند به راحتی بر تابش خیره کننده در یک اتاق روشن غلبه کند. متأسفانه، اگر در اتاقی با هر مقدار نور محیطی هستید، رنگ مشکی برجسته به نظر می‌رسد و رنگ صورتی در صفحه نمایش وجود دارد. این دارای زاویه دید استثنایی است که برای یک فضای نشیمن وسیع یا اگر دوست دارید با تلویزیون حرکت کنید عالی است، زیرا تصویر دقیق باقی می‌ماند. همچنین محتوای با وضوح پایین‌تر را به خوبی ارتقا می‌دهد، و رابط هوشمند دارای مجموعه‌ای عالی از برنامه‌های پخش جریانی است، بنابراین مطمئناً برنامه‌های مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

نقاط قوت نقاط ضعف
بازتاب فوق العاده ABL تهاجمی می‌تواند با مناطق بزرگ روشنایی حواس را پرت کند
زاویه دید فوق العاده وسیع اگر در اتاقی با هر نور محیطی باشد، سیاه‌های برجسته
اوج روشنایی خوب در SDR

 

کارایی همه جانبه

سامسونگ S۹۵B به طور کلی یک تلویزیون فوق العاده است. فناوری پنل خود تابشی آن برای تماشای فیلم یا بازی در اتاق تاریک عالی است. محتوای HDR به لطف اوج روشنایی بالا و طیف رنگی استثنایی، عالی به نظر می‌رسد. همچنین دارای زاویه دید استثنایی است، بنابراین شما می‌توانید از یک تصویر دقیق از هر زاویه‌ای لذت ببرید و آن را برای تماشای برنامه‌های ورزشی یا تلویزیونی شگفت‌انگیز می‌کند. متأسفانه، از یک طرح پیکسل بسیار غیر معمول استفاده می‌کند که منجر به حاشیه‌های رنگی قابل توجه و تار شدن متن می‌شود، بنابراین برای استفاده در بهره وری به عنوان مانیتور رایانه شخصی مناسب نیست. همچنین برای اتاق‌های کاملاً تاریک مناسب است، زیرا رنگ‌های سیاه را در اتاقی با هر نور محیطی افزایش می‌دهد و صفحه نمایش رنگ صورتی دارد.

برآورد نهایی

در این مقاله به معرفی چهار تلویزیون از سری بهترین تلویزیون سامسونگ پرداختیم. تاپ‌ترین تلویزیون سامسونگ، مدل QN90A QLED است که در هر زمینه تخصصی و بسیار با کیفیت است. به تبع دارای قیمت بالایی هم می‌باشد. تلویزیون بعدی بهنرین تلویزیون سامسونگ میان رده است که نام مدل آن Q۷۰/Q۷۰A QLED است. این تلویزیون همه حداقل‌های مورد نیاز کاربر را دارد با تفاوت کیفیت کمی پایینتر و همچنین قیمت پایینتر. تلویزیون بعدی این لیست، بهترین تلویزیون اقتصادی سامسونگ است که علاوه بر داشتن حداقل ها، قیمت بسیار به صرفه و پایینی نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. در آخر به معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ برای نمایش خانگی با مدل S۹۵B OLED پرداختیم که بسیار مناسب برای کاربران اهل هنر هفتم و سینما است. هر چهار مدل فاقد انحنا و به صورت تخت هستند و هر مدل در زمینه معرفی شده، بهترین گزینه کمپانی سامسونگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا