لوازم جانبی

بهترین ماوس پد (در سال 1401، 2022)

راهنمای انتخاب و خرید بهترین ماوس پد

یکی از مهم‌ترین اجزاء یک کامپیوتر رومیزی ماوس آن می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که بدون یک ماوس شما به هیچ عنوان قادر به استفاده از کامپیوتر خود نخواهید بود. با روی کار آمدن لپ تاپ‌ها به دلیل برخورداری آن‌ها از تاچ پد، کاربرد ماوس مقداری کمرنگ‌تر شد. اما با این حال بسیاری از افراد به ویژه گیمرها استفاده از یک ماوس را به تاچ پد ترجیح می‌دهند. اما آیا تا به حال با عملکرد نامناسب ماوس خود مواجه شده‌اید؟ یکی از شایع‌ترین دلایل پدید آمدن این مشکل عدم استفاده از یک ماوس پد استاندارد است. خرید بهترین ماوس پد به شما کمک می‌کند تا هنگام کار کردن با کامپیوتر خود احساس فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. بهترین ماوس پد موجود در بازار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه‌ی این مطلب از مبیت همراه ما باشید تا با بهترین ماوس پدهای گیمینگ اما ارزان قیمت آشنا شوید.

ماوس پد چیست؟

ماوس پد سطحی صاف و هموار برای قرار دادن و جابجایی ماوس کامپیوتر است. این محصول شرایطی را فراهم می‌کند تا ماوس شما بتواند هرگونه حرکتی را بدون لرزش و با دقتی بالا تشخیص دهد. گاهی اوقات ماوس پد‌ها همراه با یک بالشتک نرم همراه می‌شوند تا مچ و دست شما هنگام کار کردن دچار خستگی نشود.

اگر قصد خرید یک ماوس مقرون به صرفه را دارید مطلب “ارزان ترین ماوس” را از دست ندهید.

کاربرد ماوس پد در گیمینگ 

گیمینگ

مهم‌ترین وظیفه‌ی ماوس پدها گیمینگ روان سازی حرکات ماوس و سر خوردن راحت‌تر آن برای گیمر است. این ویژگی کمک می‌کند تا افراد بتوانند دقت و سرعت عمل بسیار بالاتری در بازی خود داشته باشند. بنابراین اگر قصد دارید تا در حوزه‌ی گیمینگ بدرخشید به دنبال خرید بهترین ماوس پدهای گیمینگ باشید.

استفاده نکردن از ماوس پد

عدم استفاده از یک ماوس پد سبب می‌شود تا ماوس شما نتواند حرکات اعمال شده را به خوبی تشخیص دهد. به همین جهت با عملکرد نادرست آن مواجه خواهید شد که در بسیاری از مواقع آزار دهنده است. در ادامه‌ چند عدد از بهترین ماوس پدهای گیمینگ و طبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

قبل از خرید اسپیکر کامپیوتر مطلب “بهترین اسپیکر کامپیوتر” را بخوانید.

ماوس پد گیمینگ تسکو مدل GMO 50، بهترین ماوس پد

شرکت تسکو یک برند ایرانی است که در زمینه‌ی تولید لوازم و تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند، پاور بانک، شارژر موبایل، شارژرهای وایرلس، اسپیکرهای قابل حمل، هندزفری، هدفون و سایر وسایل دیجیتال فعالیت دارد. این برند به لطف استفاده از متریال باکیفیت در ساخت محصولات خود توانسته است محبوبیت زیادی در بین کاربران کسب کند. ماوس پد تسکو مدل GMO 50 نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و  تا به حال نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. اگر می‌خواهید همراه با خرید یک ماوس پد به میز خود جلوه‌ی زیبایی نیز بدهید، GMO 50 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. 

این محصول دارای ابعادی به اندازه‌ی 800×300×4 میلی‌متر می‌باشد. بنابراین سطحی نسبتا گسترده و بزرگ را در اختیار شما قرار خواهد داد. کاربران به راحتی قادر خواهند بود تا ماوس خود را در هر جهتی روی این مدل حرکت دهند. همچنین میزان اصطکاک پایین کمک می‌کند تا جابجایی ماوس روی آن بسیار روان و سریع باشد. این موضوع در گیمینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. 

اگر می‌خواهید با بودجه‌ای محدود یک دوربین مداربسته مناسب بخرید مطلب “ارزان ترین دوربین مداربسته” به شما کمک خواهد کرد.

نورپردازی RGB جذاب

نورپردازی

یکی از ویژگی‌های جذاب ماوس پد گیمینگ تسکو مدل GMO 50 که آن را منحصر به فرد کرده است برخورداری از نورپردازی RGB می‌باشد. این مدل از طریق پورت USB به لپ تاپ یا کامپیوتر شما متصل می‌شود و انرژی خود را مستقیما از آن تامین می‌کند. GMO 50 دارای 12 حالت وضعیت نور مختلف می‌باشد. هرکدام از آن‌ها در شب یا زمانی که نور محیط کم می‌باشد بسیار جذاب به نظر می‌رسند. لازم به ذکر است که کابل USB ماوس پد مذکور 1.5 متر طول دارد تا کاربران با هیچ دردسری روبه‌رو نشوند. به طور کلی می‌توان گفت که این مدل با سایز نسبتا بزرگ و نورپردازی خارق‌العاده‌ی خود تجربه‌ی بی‌نظیری را در زمینه‌ی گیمینگ به شما هدیه خواهد داد. 

ماوس پد GMO 50 ترکیبی از پارچه و پلاستیک باکیفیت و مقاوم می‌باشد. بنابراین می‌تواند برای مدت‌های طولانی بدون هیچ مشکلی نیازهای شما را مرتفع سازد. این مدل حدود 720 گرم وزن دارد که ممکن است کمی سنگین به نظر برسد. اما شما نیاز زیادی به حمل کردن و یا جابجایی آن نخواهید داشت. به همین دلیل وزن زیاد برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. این مدل انعطاف پذیری بالایی دارد و با خم یا حتی مچاله شدن، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

علاقه‌مندان به مچ بندهای هوشمند بخوانند: ارزان ترین مچ بند هوشمند 

ماوس پد تسکو مدل TMO 20

این محصول در یک بسته بندی ساده و جمع و جور ارائه می‌شود تا کاملا سالم و بدون عیب به دست خریداران برسد. TMO 20 کاملا به رنگ مشکی می‌باشد که مورد پسند بسیاری از کاربران قرار گرفته است. رنگ مشکی یک مزیت حائز اهمیت برای شما خواهد داشت. از آنجایی که شما دست خود را ساعت‌ها روی این ماوس پد قرار می‌دهید تعریق دست و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند موجب کثیفی آن شوند. اما در اینجا رنگ مشکی کمک می‌کند تا لکه‌های ایجاد شده به راحتی قابل مشاهده نباشند. بنابراین این محصول حتی پس از گذشت مدت‌ها استفاده زیبایی اولیه‌ی خود را حفظ می‌کند. در ساخت ماوس پد تسکو مدل TMO 20 از مواد اولیه‌ی درجه یک استفاده شده است. 

زمانی که شما این مدل  را در دست بگیرید متوجه‌ی کیفیت ساخت بالای آن خواهید شد. ماوس پد مذکور دارای ابعادی به اندازه‌ی 26×22 سانتی‌متری می‌باشد. این ابعاد برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است. همچنین فضای زیادی از میز شما را اشغال نخواهد کرد. بنابراین در این زمینه مشکلی به چشم نمی‌خورد. یکی از ویژگی‌های جذاب TMO 20 برخورداری از استراحتگاه مچ دست می‌باشد. 

برای خرید بهترین ساندبار “بهترین ساندبار موجود در بازار” را از دست ندهید.

استراحتگاه مچ دست

استراحتگاه مچ

اگر دقت کنید در قسمت پایینی آن یک برآمدگی وجود دارد. این ناحیه بسیار نرم و انعطاف پذیر است. زمانی که ازماوس خود استفاده می‌کنید مچ دست شما روی این برآمدگی قرار می‌گیرد. به همین دلیل حتی پس از گذشت چندین ساعت استفاده از کامپیوتر، شما هیچ‌ گونه خستگی را در ناحیه‌ی مچ دست خود احساس نخواهید کرد. چنین خصوصیتی برای کاربرانی که نیاز دارند در طول روز ساعت‌های زیادی را صرف استفاده از رایانه‌ی شخصی خود کنند بسیار مفید می‌باشد.

اصطکاک مناسب با سایر سطوح

قسمت زیرین این ماوس پد به گونه‌ای طراحی شده است که زمانی آن را روی سطحی قرار می‌دهید به راحتی سر نخورد. بنابراین با حرکت دست شما،‌ ماوس پد به هیچ عنوان جابجا نخواهد شد. به طور کلی ماوس پد تسکو مدل TMO 20 را می‌توان به دلیل کیفیت ساخت بالا، طراحی ارگونومیک و قیمت پایین به عنوان بهترین ماوس پد کامپیوتر معرفی کرد.

اگر CPU کامپیوتر شما با مشکل مواجه شده است “ارزان ترین CPU” را بخوانید.

ماوس پد مخصوص بازی تسکو مدل TMO 40، بهترین ماوس پد

اگر به دنیای بازی علاقه دارید و می‌خواهید با قیمتی پایین یک ماوس پد گیمینگ باکیفیت را تهیه کنید پیشنهاد ما به شما TMO 40 می‌باشد. این مدل نیز مانند سایر محصولات برند تسکو از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های ماوس پد گیمینگ TMO 40 بهره‌مندی از ابعاد 320×250×3 میلی‌متری می‌باشد. سایز این ماوس پد نسبت به سایر مدل‌های معمولی موجود در بازار بزرگ‌تر می‌باشد. بنابراین فضای بیشتری را برای حرکات دست در اختیار شما قرار خواهد داد. از آنجایی که گیمرها نیاز دارند به طور مداوم و در جهات مختلف ماوس خود را جابجا کنند برخورداری از یک سطح بزرگتر به‌ آن‌ها کمک شایانی می‌کند. 

از نظر میزان اصطکاک با موس نیز می‌توان گفت که این مدل در سطح متوسطی قرار می‌گیرد. یعنی ماوس شما روی سطح آن به راحتی حرکت می‌کند اما در عین حال آزادانه سر نخواهد خورد. بخش زیرین ماوس پد گیمینگ ماسکو مدل TMO 40 نیز چسبندگی بالایی دارد. زمانی که آن را روی سطحی قرار می‌دهید به ندرت جابجا می‌شود و موجب آزردگی شما نخواهد شد. دور تا دور این محصول توسط لیزر و به صورت دقیق برش خورده است. همچنین یک نوار باریک به رنگ زرد نیز در اطراف آن مشاهده می‌شود که جذابیت این ماوس پد را دوچندان می‌کند.

قبل از خرید مانیتور مطلب “ارزان ترین مانیتور” را بخوانید. ‌

ماوس پد تسکو مدل TMO 27

با خرید ماوس پد تسکو مدل TMO 27 می‌توانید بدون هیچ گونه خستگی ساعت‌ها با کامپیوتر خود کار کنید. طراحی خاص این محصول کمک می‌کند تا شما در ناحیه‌ی دست خود احساس راحتی داشته باشید. یک استراحتگاه بسیار نرم و انعطاف پذیر در قسمت پایینی آن تعبیه شده است تا مچ دست کاربران روی آن قرار گیرد. این طراحی ارگونومیک به راحتی مصرف‌کنندگان هنگام استفاده کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند. ماوس پد تسکو مدل TMO 27 دارای ابعادی‌ به اندازه‌ی 265x240x25 میلی‌متر است. این سایز برای کاربران عادی که قصد رسیدگی به امورات روزانه‌ی خود را دارند کاملا مناسب است. 

اما در زمینه‌ی گیمینگ ممکن است کمی مشکل ساز شود. زیرا در چنین فضای شما به راحتی قادر به جابجا کردن ماوس خود نخواهید بود. لازم به ذکر است که ماوس پد تسکو مدل TMO 27 تماما از چرم مصنوعی باکیفیت ساخته شده است. این خصوصیت علاوه بر زیبایی بیشتر سبب شده است تا این محصول دوام بیشتری نیز در مقایسه‌ با مدل‌های مشابه داشته باشد. اگر دقت کنید دور تا دور TMO 27 کاملا به صورت دوختنی می‌باشد. بنابراین از قسمت لبه‌ها نیز دچار هیچ گونه مشکلی نخواهد شد. طراحی خاص در کنار مواد اولیه‌ی باکیفیت باعث شده است تا این محصول بتواند برای مدت‌های طولانی نیاز شما را مرتفع سازد. 

اگر قصد خرید یک تبلت اقتصادی را دارید مطلب “ارزان ترین تبلت” به شما کمک خواهد کرد.

ضد آب

ضد آب

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب تی ام او 27 مقاوم بودن در برابر آب می‌باشد. به گونه‌ای که شما به راحتی می‌توانید آن را با آب شستشو دهید. بنابراین اگر هنگام کار کردن ناگهان قهوه یا نوشیدنی شما روی ماوس پد بریزد با خیالی راحت قادر خواهید بود تا آن را تمیز کنید. لازم به ذکر است که اصطکاک سطح TMO 27 نیز بسیار پایین است. کابران به راحتی می‌توانند ماوس خود را روی آن بلغزانند. به طور کلی می‌توان گفت که این مدل برای کاربرانی مناسب است که قصد دارند ساعت‌‌ها بدون احساس خستگی در ناحیه‌ی دست از رایانه‌ی شخصی خود استفاده نمایند. همچنین اگر کیفیت ساخت بالا برای شما اولویت دارد TMO 27 یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود

برای آشنایی با هدفون‌های بلوتوثی ارزان قیمت مطلب “ارزان ترین هدست های بلوتوثی” را از دست ندهید.

ماوس پد طبی دیتا لایف مدل P-280

ماوس پد طبی دیتا لایف مدل P-280 یکی دیگر از محصولاتی می‌باشد که به راحتی از خستگی دست و مچ شما جلوگیری به عمل می‌آورد. همانطور که از نام آن پیداست، این مدل کاملا طبی می‌باشد و طراحی آن مطابق با ارگونومی دست انسان است. زمانی که ماوس کامپیوتر را در دست می‌گیرید مچ شما روی برآمدگی بسیار نرم و انعطاف پذیر P-280 قرار می‌گیرد. بنابراین هیچ گونه آزردگی را در این ناحیه احساس نخواهید کرد. ماوس پد مذکور نیز تماما از چرم مصنوعی ساخته شده است. اما شما همچنان به راحتی می‌توانید ماوس خود را روی آن حرکت دهید. این مدل از ابعاد 25×21 سانتی‌متری بهره می‌برد که برای بسیاری از کاربران مناسب است. با این حال ممکن است نتواند فضای کافی را در اختیار گیمرها قرار دهد. 

سطح زیرین ماوس پد اصطکاک مناسبی دارد و هنگام کار کردن به راحتی سر نخواهد خورد. در کل می‌توان گفت که این محصول از ظاهری نسبتا ساده بهره‌ می‌برد. اما طبی بودن و طراحی ارگونومیک آن توانسته‌اند نظرات زیادی را به خود جلب کنند.

ورزشکاران بخوانند: بهترین مچ بند هوشمند ورزشی 

جمع بندی بهترین ماوس پد

استفاده از ماوس پد هنگام کار کردن با کامپیوتر یا حتی لپ تاپ باعث می‌شود تا عملکرد بسیار بهتری از ماوس خود دریافت کنید. به طور کلی می‌توان گفت که سه نوع کاور در بازار وجود دارد. نوع اول کاملا ساده هستند و تنها سطحی را برای حرکت راحت‌تر ماوس در اختیار خریداران قرار می‌دهند. نوع دوم طبی می‌باشند که با یک استراحتگاه نرم و انعطاف پذیر همراه شده‌اند. نوع سوم ماوس پدهای گیمینگ هستند که سطح بزرگترین نسبت به سایر مدل‌ها دارند و ممکن است با نورپردازی RGB نیز ارائه شوند. بنابراین مبنای اصلی خرید بهترین ماوس پد تنها نوع نیاز شما خواهد بود.


آخرین ویرایش:
24 مرداد 1401 | 6:32

مطالب مرتبط
سونی SRS-XB13 در برابر انکر Mini 3 Pro؛ جدال اسپیکرهای اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا