لوازم جانبینرم افزار

ردمی نوت ۱۲ پرو در مقابل گلکسی A53؛ جدال سخت‌افزار و نرم‌افزار

در این مطلب به مقایسه دو میان‌رده‌ی قدرتمند و باکیفیت بازار یعنی گلکسی A53 و ردمی نوت ۱۲ پرو ۵G می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت


ردمی نوت ۱۲ پرو و گلکسی A53 در یک نگاه

  • ردمی نوت ۱۲ پرو حدودا ۷ ماه جدیدتر است.
  • ردمی نوت ۱۲ پرو باریک‌تر، عریض‌تر، سبک‌تر و بزرگ‌تر است.
  • ردمی نوت ۱۲ پنل پشتی شیشه‌ای دارد ولی گلکسی A53 پلاستیکی است.
  • حواشی اطراف نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو کمتر است.
  • ردمی نوت ۱۲ پرو پردازنده‌ی قدرتمندتری دارد.
  • ردمی نوت ۱۲ پرو فناوری حافظه‌ی داخلی سریع‌تری دارد.
  • ردمی نوت ۱۲ پرو امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد ولی در A53 نرخ فریم به ۶۰ می‌رسد.
  • ردمی نوت ۱۲ پرو جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد.
  • سنسور اثر انگشت در ردمی نوت ۱۲ با کلید پاور ادغام شده است.
  • ردمی نوت ۱۲ پرو شارژر بسیار سریع‌تری دارد (۶۷ در مقابل ۲۵ وات)
  • شارژر ردمی نوت ۱۲ پرو درون جعبه قرار دارد ولی شارژر گلکسی A53 را باید جداگانه خریداری کرد.
  • ردمی نوت ۱۲ پرو قیمت مناسب‌تری در ترکیب سخت‌افزاری مشابه دارد.
  • گلکسی A53 استاندارد ضد آب بهتری دارد (IP67 در مقابل IP53).
  • گلکسی A53 از لحاظ آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی بیشتر پشتیبانی می‌شود.
  • گلکسی A53 دوربین سنجش عمق دارد.
  • گلکسی A53 دوربین سلفی با امکان فیلم‌برداری ۴K دارد اما ردمی در وضوح ۱۰۸۰P فیلم‌برداری می‌کند.
  • سنسور اثر انگشت در گلکسی A53 زیر نمایشگر تعبیه شده است.
  • گلکسی A53 باتری بادوام‌تری دارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو در مقابل گلکسی A53؛ جدول مشخصات فنی


نام محصول گلکسی A53 ردمی نوت ۱۲ پرو
تاریخ رونمایی و عرضه ۱۷ مارس ۲۰۲۲ (۲۶ اسفند ۱۴۰۰) ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۵ آبان ۱۴۰۱)
ابعاد و وزن ۸٫۱ × ۷۴٫۸ × ۱۵۹٫۶ میلی‌متر – ۱۸۹ گرم ۸ × ۷۶ × ۱۶۳ میلی‌متر – ۱۸۷ گرم
کیفیت ساخت بدنه پنل پشتی از جنس شیشه و فریم از جنس پلاستیک پنل پشتی و فریم از جنس پلاستیک
استاندارد محافظتی IP67 – مقاوم در برابر نفوذ آب در عمق ۱ متری تا ۳۰ دقیقه IP53 – مقاوم در برابر پاشش آب
نوع و اندازه نمایشگر Super AMOLED و ۶٫۵ اینچی Flow AMOLED و ۶٫۶۷ اینچی
وضوح، چگالی و رفرش‌ریت ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل – ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل – ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ
نسبت صفحه به بدنه %۸۵٫۴ %۸۶٫۷
محافظ صفحه گوریلا گلس ۵ گوریلا گلس ۵
سیستم‌عامل/رابط کاربری اندروید ۱۲ / One UI 4 اندروید ۱۲ / MIUI 13
آپدیت نرم‌افزاری / امنیتی ۵/۴ ۴/۲
نام و مشخصات پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ (۵ نانومتری) – هشت هسته با ترتیب ۲ + ۶ – دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G68 دایمنسیتی ۱۰۸۰ (۶ نانومتری) – هشت هسته با ترتیب ۲ + ۶ – دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۶ و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G68
ترکیب رم و حافظه داخلی ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۶، ۲۵۶/۸ گیگابایت از نوع UFS 2.1 ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲ گیگابایت از نوع UFS 2.2
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 – پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 – پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال
دوربین دوم فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم ماکرو ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین چهارم سنجش عمق ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 ندارد
کیفیت فیلم‌برداری ۴K@30 و ۱۰۸۰P@30/60 ۴K@30 و ۱۰۸۰P@30/60/120 و ۷۲۰P@960
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5
کیفیت فیلم‌برداری ۴K@30 و ۱۰۸۰P@30 ۱۰۸۰P@30/60
سیستم صوتی استریو هیبریدی استریو هیبریدی
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد دارد
حسگر اثر انگشت دارد، زیر نمایشگر دارد، ادغام شده با کلید پاور
باتری و شارژر ۵۰۰۰/۲۵ ۵۰۰۰/۶۷
شارژر درون جعبه ندارد دارد
رنگ‌بندی مشکی، سفید، آبی و هلویی بنفش طرح‌دار، آبی یخی، مشکی اونیکس و سفید
حدود قیمت از ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان (۱۲۸/۴ تا ۲۵۶/۸) از ۱۲٫۵ تا ۱۸٫۵ میلیون تومان (۱۲۸/۶ تا ۲۵۶/۱۲)
مطالب مرتبط
شیائومی ۱۳ اولترا با ۱ درصد شارژ تا ۱ ساعت دوام می‌آورد

محتویات درون جعبه

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

حالا که با مشخصات فنی دو گوشی به طور سطحی و روی کاغذ آشنا شده‌ایم، بهتر است بپردازیم به مقایسه‌ی آن‌ها در شرایط واقعی تا ببینیم با چه محصولاتی طرف هستیم. در جعبه‌ی گلکسی A53 خبری از شارژر ۲۵ واتی که گوشی از آن پشتیبانی می‌کند نیست؛ فقط یک کابل دو سر Type-C دیده می‌شود، یک سری دفترچه، سوزن سیم‌کارت و خود گوشی.

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

درون جعبه‌ی ردمی نوت ۱۲ پرو ۵G اما محتویات کاملا متفاوت و کامل هستند. یعنی در کنار گوشی، شما نه تنها به کابل شارژر بلکه به خود آداپتور هم دسترسی خواهید داشت که بسیار سریع و از نوع ۶۷ واتی است. ردمی یک کار خوب دیگر هم انجام داده و مثل همیشه یک کاور ژله‌ای بی‌رنگ را هم به همراه گوشی درون بسته‌بندی قرار داده است.


طراحی و کیفیت ساخت

پنل پشت و جلو

گلکسی A53 در تمام رنگ‌بندی‌های خود یک گوشی مات با طراحی ساده‌ی پنل پشتی است که یک ماژول دوربین هم در بالاترین قسمت سمت چپ آن به چشم می‌خورد که میزبان چهار دوربین و یک فلش LED است اما روی پنل تعبیه نشده، بلکه یک برآمدگی از درون خود پنل پشتی است.

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

در طرف مقابل ردمی نوت ۱۲ پرو را داریم که در رنگ بنفش و آبی خود طرح‌های زیبایی دارد ولی براق‌تر بوده و بیشتر جاذب اثر انگشت است؛ به خصوص در رنگ بنفش اما رنگ‌های سفید و مشکی آن کاملا ساده هستند. روی پنل پشتی این گوشی هم ماژول دوربین را شاهد هستیم که روی بدنه به صورت مجزا تعبیه شده و میزبان سه دوربین و یک فلش LED دوگانه است.

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

گلکسی A53 در بالاترین بخش پنل جلوی خود یک حفره‌ی کوچک دارد که سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی درون آن تعبیه شده است. در ردمی نوت ۱۲ پرو هم دقیقا همین طراحی را شاهد هستیم با این تفاوت که این بار به جای ۳۲ مگاپیکسل، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی درون این حفره قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
ساعت و مچ‌بند هوشمند ردمی واچ ۳ و ردمی بند ۲ معرفی شدند

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

در هر دو گوشی اندکی حواشی در چهار طرف نمایشگر دیده می‌شود که میزان آن در قسمت پایین بیشتر هم هست ولی در گلکسی A53 میزان این حواشی در پایین اندکی بیشتر است. به صورت کلی نسبت پنل به بدنه در ردمی نوت ۱۲ پرو به شکل نامحسوسی بیشتر از رقیب است.

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

فریم

روی فریم سمت راست گلکسی A53 کلیدهای کنترل صدا و پاور را شاهد هستیم اما در فریم سمت چپ خبری از هیچ کلیدی نیست. در قسمت پایین یک بلندگو، پورت شارژر، میکروفون و درگاه سیم‌کارت به چشم می‌خورد و در فریم بالا هم فقط یک حفره که مربوط به میکروفون دوم است دیده می‌شود.

در ردمی نوت ۱۲ پرو داستان کمی فرق می‌کند. اگرچه از لحاظ کلیدهای تعبیه شده روی فریم شرایط برابر است ولی در فریم بالایی این گوشی شما حفره‌های مربوط به بلندگوی دوم، میکروفون دوم و جک ۳.۵ میلی‌متری را شاهد هستید که یک امتیاز بزرگ در مقایسه با A53 محسوب می‌شود. در فریم پایینی هم حفره‌ی نخست اسپیکر، پورت شارژر، حفره‌ی نخست میکروفون و درگاه سیم‌کارت دیده می‌شود.

جنس بدنه و مقاومت

از لحاظ جنس بدنه، ردمی نوت ۱۲ پرو گوشی مدرن‌تری است چرا که پنل پشتی آن از شیشه‌ی باکیفیتی تولید شده اما فریم آن کاملا پلاستیکی است. در طرف مقابل A53 کاملا پلاستیکی است تا بدین ترتیب حس و حالی که از ردمی نوت ۱۲ پرو می‌گیرید به مراتب لذت‌بخش‌تر باشد.

از لحاظ مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، گلکسی A53 دست بالاتر را دارد. سامسونگ برای این گوشی میان‌رده سنگ تمام گذاشته و آن را به گونه‌ای طراحی کرده که بتواند استاندارد IP67 را دریافت کند؛ این یعنی در برابر نفوذ آب تا عمق ۱ متری به مدت ۶۰ دقیقه مقاوم است در حالی که ردمی نوت ۱۲ پرو فقط می‌تواند در برابر پاشش ضعیف آب مقاومت نشان دهد.

خوش‌دست بودن

ردمی نوت ۱۲ پرو یک گوشی بزرگ‌تر، عریض‌تر و باریک‌تر است؛ این یعنی اگر دست بزرگی ندارید، احتمالا کار کردن با آن خیلی برایتان راحت نخواهد بود. این گوشی ۶٫۶۷ اینچی اگرچه فقط ۰.۱۷ اینچ بزرگ‌تر از گلکسی A53 است که البته خیلی خود را نشان نمی‌دهد. A53 اما یک گوشی با عرض و ارتفاع کمتر است و در نتیجه افراد با دست معمولی می‌توانند راحت‌تر با آن کار کنند. توجه داشته باشید باریک‌تر بودن ردمی در مقایسه با گلکسی فقط ۰.۱ میلی‌متر است که خیلی محسوس نیست.

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

از طرفی نماینده‌ی شیائومی فریم صاف و گلکسی A53 فریم منحنی دارد. هر دو واقعاً در دست حس خوبی دارند ولی ردمی سفت و سخت‌تر در دست می‌نشیند و گلکسی A53 هم اندکی راحت‌تر است و فشار زیادی به کف دست وارد نمی‌کند. وزن هر دو گوشی هم تقریبا برابر است (۱۸۹ در مقابل ۱۸۷). در اینجا باید گفت هر دو گوشی خوش‌دست هستند اما اگر مناسب با اندازه‌ی دست‌تان انتخابشان کنید.

مطالب مرتبط
شیائومی به‌زودی اولین گوشی با شارژ ۳۰۰ واتی را عرضه می‌کند

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53


نمایشگر

از لحاظ نمایشگر، دو گوشی شرایط خوبی دارند. اگر قیمت و دسته‌بندی آن‌ها را در نظر بگیریم شاید حتی بتوان آن‌ها را عالی دانست. ردمی نوت ۱۲ پرو از نمایشگری ۶٫۶۷ اینچی از نوع Flow AMOLED بهره می‌برد که وضوح آن +FHD و رفرش‌ریت آن هم ۱۲۰ هرتزی است. پشتیبانی از گاموت رنگی DCI-P3، محتوای دالبی ویژن و +HDR10 از جمله مشخصات این نمایشگر به حساب می‌آیند. رفرش‌ریت این گوشی هم بین ۱۲۰، ۶۰ و خودکار قابل انتخاب است که در صورت انتخاب گزینه‌ی سوم، نمایشگر با توجه به نوع محتوا رفرش‌ریت را روی ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند. البته ۳۰ هرتز فقط برای زمانی است که نور اعلانات به نمایش در می‌آید یا گوشی در حالت نمایشگر همیشه روشن است.

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

در طرف مقابل گلکسی A53 را داریم که نمایشگری ۶٫۵ اینچی از نوع Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی دارد. از لحاظ وضوح تصویر و بیشینه‌ی روشنایی تفاوت خاصی بین دو دستگاه دیده نمی‌شود و در نمایش رنگ‌ها هم عملکرد هر دوی آن‌ها بسیار خوب است. البته کمترین میزان روشنایی در گلکسی A53 اندکی کمتر از ردمی نوت ۱۲ پرو است که این موضوع یک برتری نه چندان قابل توجه برای نماینده‌ی سامسونگ به حساب می‌آید. در این نمایشگر خبری از دالبی ویژن و +HDR10 نیست تا بدین ترتیب نماینده‌ی شیائومی در نمایش رنگ‌ها وضعیت بهتری داشته باشد. رفرش‌ریت این گوشی هم بین ۶۰ و ۱۲۰ قابل تنظیم است و هیچ حالت خودکاری ندارد که بخواهد رفرش‌ریت را کم کند. بنابراین اگر دائما ویدیو می‌بینید، پیشنهاد می‌شود رفرش‌ریت را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید تا انرژی کمتری مصرف شود.

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53


طول عمر باتری و سرعت شارژر

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

گلکسی A53 به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که توانسته امتیاز ۱۱۳ ساعت را در تست‌های GSMArena دریافت کند. در طرف مقابل ردمی نوت ۱۲ پرو اگرچه باتری مشابهی دارد اما امتیاز کسب شده توسط آن ۹۷ ساعت است؛ در نتیجه برتری به شکل قابل توجهی به نماینده‌ی سامسونگ می‌رسد. عملکرد این دو گوشی در بخش‌های مختلف هم به شرح زیر است:

نام گوشی گلکسی A53 ردمی نوت ۱۲ پرو
مکالمه ۳۲:۱۱ ساعت ۲۴:۵۵ ساعت
وب‌گردی ۱۲:۴۳ ساعت ۱۴:۰۲ ساعت
پخش ویدیو ۱۹:۵۸ ساعت ۱۷:۵۹ ساعت
امتیاز کلی ۱۱۳ ساعت ۹۷ ساعت

همانطور که مشاهده می‌کنید، برای وب‌گردی، نماینده‌ی شیائومی گزینه‌ی بهتری به حساب می‌آید ولی در پخش ویدیو و انجام مکالمه گلکسی A53 بیشتر و بهتر شما را همراهی می‌کند.

از لحاظ شارژر اما برتری کاملا از آن ردمی است. این محصول نه تنها شارژر سریع‌تری دارد بلکه شارژر آن درون جعبه هم هست تا دیگر مجبور نباشید مبلغ زیادی را برای خرید آن بپردازید. عملکرد دو گوشی از لحاظ سرعت شارژ به شرح زیر است:

نام گوشی گلکسی A53 ردمی نوت ۱۲ پرو
سرعت شارژر ۲۵ وات ۶۷ وات
شارژر درون جعبه نیست هست
میزان شارژ گوشی در نیم ساعت نخست %۴۵ %۷۸
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل گوشی ۸۴ دقیقه ۵۵ دقیقه

کیفیت صدا

از آن جایی که ردمی نوت ۱۲ پرو دو اسپیکر استریوی هیبریدی دارد، انتظار می‌رود عملکرد آن مشابه گلکسی A53 باشد که دقیقا از همین سیستم بهره می‌برد. پشتیبانی از دالبی اتموس در ردمی باعث شده کیفیت صدا به مراتب بهتر از حالت عادی باشد اما میزان بیس صدا در فرکانس‌های بالا خیلی زیاد و خوشایند نیست. به صورت کلی این گوشی توانست در تست‌های GSMArena امتیاز «خوب» را کسب کند. گلکسی A53 هم قادر به تولید صدای خیلی بلندی نیست و عملکرد آن در فرکانس‌های میانه خیلی چنگی به دل نمی‌زند. اما در کل این گوشی هم توانسته امتیاز «خوب» را از GSMArena دریافت کند. برای مقایسه می‌توانید به فایل زیر گوش دهید.

مطالب مرتبط
شیائومی پوکو C51 با قیمت ۱۰۰ دلار معرفی شد

گلکسی A53

ردمی نوت ۱۲ پرو


دوربین

ردمی نوت 12 پرو گلکسی A53

می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه یعنی دوربین. جایی که هر دو گوشی به لطف سنسورهای قدرتمند مجهز به لرزشگیر اپتیکال باید عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند و کاربران را راضی نگه دارند. اما آیا واقعاً اینطور است؟ در تست‌ها صورت گرفته توسط GSMArena، هر دو گوشی توانستند یک امتیاز را کسب کنند و ضعف‌های آن‌ها نیز مشابه است. حال تصاویر زیر را مشاهده کنید تا خودتان تصمیم بگیرید کدام گوشی بهتر و بیشتر توجهتان را جلب می‌کند.

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

پرتره

ماکرو

سلفی

فیلم‌برداری در وضوح ۴K گلکسی A53

فیلم‌برداری در وضوح ۴K ردمی نوت ۱۲ پرو


سخت‌افزار و نرم‌افزار

از لحاظ نرم‌افزار، هر دو گوشی امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که نمی‌توان گفت کدام یک از دیگری بهتر است. کسانی که با گوشی‌های سامسونگ کار کرده‌اند قطعا از رابط کاربری غنی آن لذت بیشتری خواهند برد و کسانی هم که به استفاده از گوشی‌های شیائومی عادت داشته‌اند، از بهینه شدن و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به MIUI 14 استقبال می‌کنند. به صورت کلی از لحاظ رابط کاربری One UI بسیار غنی است اما MIUI هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو

ولی آنچه که باعث برتری بی چون و چرای گلکسی A53 شده این است که این گوشی ۴ سال از لحاظ نرم‌افزاری آپدیت می‌شود در حالی که ردمی نوت ۱۲ فقط ۲ سال آپدیت دریافت می‌کند. از لحاظ امنیتی هم گلکسی ۵ و ردمی ۴ سال پشتیبانی می‌شوند؛ از آن جایی هم که دو گوشی با یک سیستم‌عامل راهی بازار شده‌اند (اندروید ۱۲)، باید گفت کهکشانی سامسونگ با دریافت اندروید ۱۶ و نماینده‌ی ردمی با دریافت اندروید ۱۴ به کار خود پایان خواهند داد.

گلکسی A53

در بحث سخت‌افزار برتری به ردمی بازمی‌گردد. این گوشی که از پردازنده‌ی دایمنسیتی ۱۰۸۰ بهره می‌برد، تقریبا در تمامی تست‌های مربوط به سخت‌افزار توانست اگزینوس ۱۲۸۰ به کار رفته در A53 را شکست دهد و به لطف بهره‌مندی از حافظه‌ی داخلی سریع‌تر، عملکرد ترکیبی فوق‌العاده‌ای را در انجام کارهای مختلف، از بازی گرفته تا وب‌گردی و… از خود به نمایش بگذارد. شما می‌توانید نتایج تست‌ها را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام گوشی گلکسی A53 ردمی نوت ۱۲ پرو
گیک‌بنچ چند هسته‌ای ۱۸۹۱ ۲۲۲۹
گیک‌بنچ تک هسته‌ای ۷۴۳ ۷۵۸
AnTuTu 9 ۳۷۹۳۱۳ ۴۹۰۵۲۶
GFX Manhattan ES 3.0 ۳۵ ۵۷
۳DMark Wild Life ۲۲۹۲ ۲۲۵۵

از لحاظ پایداری عملکرد هر دو گوشی واقعاً عالی ظاهر شده‌اند. گلکسی A53 در مدت ۱ ساعت توانست بیش از ۸۰٪ از توان خود را همچنان حفظ کند که بسیار عالی است اما ردمی نوت ۱۲ پرو اندکی عملکرد بهتر و پایدارتری از خود به نمایش گذاشت. در کمترین حالت هم توان گلکسی و ردمی به ترتیب به ۷۴٪ و ۷۸٪ رسید که باز هم برتری از آن نماینده‌ی ردمی است. هرچند هر دو گوشی برای انجام بازی‌ها مناسب هستند و خیلی هم داغ نمی‌کنند.

مطالب مرتبط
ارزان ترین پاوربانک (شارژر همراه) موجود در بازار (کیفیت خوب در سال 1401،2022)

سخن پایانی

ردمی نوت ۱۲ پرو

نکات مثبت

  • طراحی بسیار زیبا
  • پنل پشت شیشه‌ای
  • نمایشگر بسیار باکیفیت با پشتیبانی از دالبی ویژن
  • بهره‌مندی از جک ۳.۵ میلی‌متری
  • شارژر بسیار سریع
  • عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوب
  • کیفیت بالای تصاویر و ویدیو

نکات منفی

  • طول عمر نه چندان بالای باتری
  • اسپیکر معمولی
  • عدم پشتیبانی از لرزشگیر در ویدیوهای ۴K
  • پشتیبانی نرم‌افزاری کم (۲ سال)

گلکسی A53

نکات مثبت

  • طراحی ساده و زیبا
  • بهره‌مندی از استاندارد ضد آب IP67
  • طول عمر بالای باتری
  • بهره‌مندی از رابط کاربری غنی با پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله
  • کیفیت مناسب تمام دوربین‌ها
  • امکان ضبط ویدیوی ۴K با تمام دوربین‌ها با میزان زوم متفاوت

نکات منفی

  • قیمت بالا در مقایسه با رقبا
  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • عدم بهره‌مندی از جک ۳.۵ میلی‌متری
  • عدم بهره‌مندی از رادیو
  • عدم بهره‌مندی از لرزشگیر در ضبط ویدیوی ۴K

با توجه به این نکات، به نظر شما کدام یک از این دو میان‌رده با این مشخصات و قیمت ارزش خرید بیشتری دارد؟

loading...

گلکسی A53 یا ردمی نوت ۱۲ پرو؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

منبع: GSMArena(۱,۲)

سوالات متداول درباره گلکسی A53 و ردمی نوت ۱۲ پرو

ٰاستاندارد IP53 یعنی چه؟

یعنی گوشی در برابر پاشش آب، باران و مواردی از این دست مقاوم است اما نباید درون آب غرق شود.

آیا درون جعبه‌ی این دو گوشی شارژر وجود دارد؟

درون جعبه‌ی ردمی نوت ۱۲ پرو یک شارژر ۶۷ واتی قرار دارد اما شارژر ۲۵ واتی گلکسی A53 را باید به صورت جداگانه خریداری کنید.

اسپیکر هیبریدی یعنی چه؟

یعنی گوشی دو اسپیکر مجزا برای پخش صدا و یک اسپیکر جداگانه برای مکالمه ندارد؛ بلکه یک اسپیکر مجزا و یک اسپیکر مشترک برای مکالمه و پخش صدا در آن تعبیه شده است که A53 و ردمی نوت ۱۲ پرو از نوع دوم یعنی هیبریدی هستند.

اگزینوس ۱۲۸۰ بهتر است یا دایمنسیتی ۱۰۸۰؟

اگرچه اگزینوس لیتوگرافی ۵ نانومتری دارد اما دایمنسیتی ۶ نانومتری، اما در عمل هم از لحاظ پایداری عملکرد و هم کیفیت سخت‌افزاری، پردازنده‌ی مدیاتک که در ردمی نوت ۱۲ به کار رفته عملکرد بهتری دارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو و گلکسی A53 چند سال آپدیت می‌شوند؟

ردمی نوت ۱۲ پرو ۲ سال از لحاظ نرم‌افزاری و ۴ سال امنیتی ولی گلکسی A53 از لحاظ نرم‌افزاری ۴ سال و از لحاظ امنیتی هم ۵ سال آپدیت می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا