لوازم جانبینرم افزار

شیائومی از دو گوشی پوکو F5 و F5 پرو رونمایی کرد

شیائومی فردا به طور رسمی برای بازارهای جهانی از گوشی‌های پوکو F5 و F5 پرو رونمایی خواهد کرد ولی امروز این گوشی‌ها بی سروصدا در سایت نمایندگی امارات این شرکت ظاهر شده است. در ادامه به مشخصات این دو گوشی می‌پردازیم و باید این نکته را هم بیان کنیم که قیمت هر دو مدل در جریان مراسم فردا اعلام خواهد شد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۰,۱۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۳,۶۲۵,۰۰۰

تومان

پوکو F5 پرو

این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره می‌برد و برای انتخاب حافظه داخلی و رم می‌توانید بین سه مدل مختلف دست به انتخاب بزنید. اگر ظاهر این گوشی برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که عملا همان ردمی K60 معرفی شده در بازار چین است. با این تفاوت که از سرویس‌های گوگل بهره می‌برد و البته مجهز به باتری کوچک‌تری شده است.

نمایشگر استفاده شده ۶.۶۷ اینچ اندازه دارد و رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۰۰ را ارائه می‌کند. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی بالاترین حد در بین گوشی‌های پوکو محسوب می‌شود. رفرش‌ریت نمایشگر ۱۲۰ هرتز است و زیر آن حسگر اثر انگشت تعبیه شده. همچنین گوریلا گلس ۵ وظیفه‌ی محافظت از نمایشگر را بر عهده دارد.

پوکو F5

دوربین اصلی از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. برای ثبت عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین سلفی ۱۶ مگاپکیسلی استفاده کنید که درون حفره‌ی نمایشگر قرار گرفته و می‌تواند ویدیو‌های ۱۰۸۰p ضبط کند.

سیستم خنک‌کننده‌ی استفاده شده در این گوشی اندازه‌ی بسیار بزرگی دارد و نسبت به گوشی‌های قبلی پوکو می‌تواند تا ۱۵ درصد عملکرد بهتری ارائه کند. باتری تعبیه شده در آن ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که نسبت به باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ردمی K60 از ظرفیت کمتری بهره می‌برد. البته همچنان شاهد پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی هستیم.

مطالب مرتبط
ردمی نوت ۱۲S و نوت ۱۲ پرو ۴G به زودی از راه می‌رسند

پوکو‌ F5

این گوشی با چیپست اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ به دست کاربران می‌رسد. در پنل جلویی نمایشگر شاهد نمایشگر ۶.۶۷ اینچی هستیم که از نظر رفرش‌ریت و قابلیت‌های مختلف تفاوتی با مدل پرو ندارد ولی از رفرش‌ریت ۱۰۸۰p بهره می‌برد. دوربین‌ها همچنان ۶۴+۸+۲ مگاپیکسلی هستند ولی به نظر می‌رسد دوربین اصلی از سنسور ضعیف‌تری نسبت به مدل پرو بهره می‌برد. دوربین سلفی هم از نوع ۱۶ مگاپیکسلی است.

این گوشی فقط ۱۸۱ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۷.۹ میلی‌متر است. باتری تعبیه شده در آن ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارائه می‌دهد و از سرعت شارژ ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. اگر هم مشخصات این گوشی برای شما تکراری به نظر می‌رسد، باید بگوییم که پوکو F5 مدل جهانی ردمی نوت ۱۲ توربو است که مدت‌ها قبل در بازار چین از آن رونمایی شد.

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا