لوازم جانبینرم افزار

شیائومی از رابط کاربری MIUI 14 رونمایی کرد

بعد از مدت‌ها انتظار، شیائومی بالاخره از جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری خود به نام MIUI 14 رونمایی کرد. در این نسخه ظاهر رابط کاربری با تغییرات گسترده‌ای روبرو شده است و به همین خاطر در کل با رابط کاربری جذاب‌تری مواجه خواهیم شد. کاربران MIUI 14 می‌توانند به راحتی اندازه‌ی آیکن‌ها را تغییر دهند و در ضمن باید به تغییر فرمت ویجت‌ها هم اشاره کنیم. بنابراین در کل کاربران برای شخصی‌سازی رابط کاربری گوشی خود به امکانات بیشتری دسترسی دارند.

بالاخره شیائومی خواسته‌ی میلیون‌ها کاربر خود را پذیرفته و در این نسخه تعداد اپ‌ها و سرویس‌های از پیش نصب شده کمتر از گذشته است. به همین خاطر شیائومی مدعی شده MIUI 14 سبک‌ترین نسخه‌ی این رابط کاربری به حساب می‌آید. به لطف تغییرات صورت گرفته، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند اجرای اپ‌های موردنظر را روان‌تر و کم‌مصرف‌تر کنند. گفتنی است تعداد اپ‌هایی که قابل حذف نیستند، به ۸ عدد کاهش پیدا کرده که این موضوع خبر خوشایندی برای کاربران گوشی‌های شیائومی است.

MIUI 14

حجم کل رابط کاربری از ۱۶.۹ گیگابایت نسخه‌ی قبلی به ۱۳.۰۹ گیگابایت کاهش پیدا کرده که چنین کاهش چشمگیری در یک کلام شگفت‌انگیز است. در این میان نباید تغییر در زمینه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را از قلم بیندازیم که فقط با یک سوایپ می‌توانید از دست تمام نوتیفیکیشن‌های به نمایش درآمده خلاص شوید. در ضمن تمام اپلیکیشن‌های جدید برای نمایش نوتیفیکیشن، نیازمند ارائه‌ی مجوز از طرف کاربر هستند. بنابراین اگر مثلا به نوتیفیکیشن‌های یک اپ نیازی ندارید، از همان ابتدا می‌توانید مجوز مربوط به این موضوع را به سادگی لغو کنید.

از قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌توانیم به امکان بیرون کشیدن متن از تصاویر اشاره کنیم. همچنین در تماس‌های تصویری، امکان بهره‌گیری از زیرنویس زنده وجود دارد. کاربرانی که از دیگر گجت‌های شیائومی استفاده می‌کنند، در این نسخه برای کنترل این گجت‌ها به امکانات بیشتری دسترسی دارند. این نسخه در ابتدا برای تعداد محدودی از گوشی‌های شیائومی در چین ارائه می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه زمانی نسخه‌ی بین‌المللی MIUI 14 به دست کاربران می‌رسد.

مطالب مرتبط
ارزان ترین پاوربانک (شارژر همراه) موجود در بازار (کیفیت خوب در سال 1401،2022)

خرید گوشی‌های شیائومی از دیجی‌کالا

منبع: Gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا