لوازم جانبینرم افزار

شیائومی به‌زودی اولین گوشی با شارژ ۳۰۰ واتی را عرضه می‌کند

بر اساس اعلام یکی از افشاگران مشهور چینی که با نام کاربری Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo فعالیت دارد، شیائومی قصد دارد به‌زودی در آینده‌ی نزدیک تولید انبوه فناوری شارژ ۳۰۰ واتی را آغاز کند. مدتی قبل این شرکت از مدل سفارشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس رونمایی کرد که از این سرعت شارژ بهره می‌برد ولی حالا به‌نظر می‌رسد به‌زودی چند گوشی با این فناوری راهی بازار خواهند شد.

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس سفارشی که از این سرعت شارژ بهره می‌برد، می‌تواند باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود را در عرض فقط ۲ دقیقه به ۵۰ درصد شارژ برساند. همچنین شارژ کامل این باتری فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد. البته حداکثر سرعت شارژ این گوشی به ۲۹۰ وات می‌رسد که این تفاوت بین سرعت اسمی و سرعت واقعی کاملا طبیعی محسوب می‌شود.

شیائومی برای دست‌یابی به این سرعت شارژ، از مواد و ساختار جدیدی در شارژر و فناوری دریافت شارژ گوشی استفاده کرده است. به طور مشخص، شارژر موردنظر مبتنی بر نسل چهارم فناوری GaN است که از نظر اندازه تفاوتی با شارژر ۲۱۰ واتی فعلی شیائومی ندارد ولی می‌تواند ۴۳ درصد انرژی بیشتری ارائه کند. شیائومی موفق شده گرمای شارژر را تا حد زیادی پایین بیاورد که این موضوع نقش مهمی در پایداری حداکثر سرعت ارائه شده ایفا می‌کند.

شارژ 300 واتی

فناوری شارژ ۳۰۰ واتی می‌تواند تحول مهمی در زمینه‌ی استفاده از گوشی‌های هوشمند ایجاد کند و حتی نحوه‌ی استفاده از گوشی‌ها را تغییر دهد. با توجه به اینکه این فناوری می‌تواند باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در عرض فقط ۵ دقیقه شارژ کند، عملا عمر باتری دیگر اهمیت چندانی برای بیشتر کاربران نخواهد داشت. همچنین این فناوری می‌تواند به سایر محصولات مانند لپ‌تاپ‌ها و حتی وسایل نقلیه برقی هم راه پیدا کند.

مطالب مرتبط
شیائومی ۱۴ پرو با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار می‌شود

هنوز مشخص نیست اولین گوشی مبتنی بر این فناوری چه زمانی راهی بازار می‌شود ولی با توجه به این خبر، به نظر می‌رسد به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هیجان‌انگیز منتشر خواهد شد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۴۴,۹۰۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

۶۱,۰۴۴,۹۰۰

تومان

منبع: GizmoChina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا