لوازم جانبینرم افزار

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی شدند

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، شیائومی از دو گوشی پرچم‌دار و جذاب شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو رونمایی کرد. هر دو گوشی از چیپست تازه‌نفس اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برند. در این میان باید به بهره‌گیی از دوربین بسیار بهتر و طراحی جذاب‌تر هم اشاره کنیم. در ادامه به مشخصات این دو گوشی می‌پردازیم.

شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی 13

شیائومی ۱۳ پرو از همان نمایشگر نسل قبلی بهره می‌برد و در این زمینه با تغییر چشمگیری روبرو نشده است. این یعنی بار دیگر با نمایشگر ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز سروکار داریم. از قابلیت‌های این نمایشگر می‌توانیم به تنظیم دمای رنگ با توجه به محیط اشاره کنیم. البته حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت معمولی به ۱۲۰۰ نیت افزایش پیدا کرده و در صورت تماشای محتوای HDR، می‌توانید از حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت هم بهره ببرید.

همانطور که گفتیم، این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است و در کنار آن رم مبتنی بر فناوری LPDDR5X و حافظه‌ی مبتنی بر فناوری UFS 4.0 انجام وظیفه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از همان سنسور ۱ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی موجود در گوشی شیائومی ۱۲S اولترا بهره می‌برد که بر روی آن لنز لایکا تعبیه شده است. بنابراین دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کند.

شیائومی 13

دوربین تله‌فوتو هم از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌تواند زوم ۳ برابری اپتیکال به ارمغان بیاورد. همچنین نباید دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار را از قلم بیندازیم که به همین خاطر می‌تواند به عنوان دوربین ماکرو هم انجام وظیفه کند. انرژی گوشی از طرف باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که به لطف پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی، در هر دو روش با سرعت زیادی انرژی موردنیاز را تامین می‌کند. همچنین باید به شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت ۱۰ وات هم اشاره کنیم.

مطالب مرتبط
شیائومی از رابط کاربری MIUI 14 رونمایی کرد

این گوشی به لطف گواهی IP68 یک گوشی ضدآب محسوب می‌شود که برای اولین بار یکی از پرچم‌داران اصلی شیائومی چنین قابلیتی را دریافت کرده است. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی در بازار چین ۷۱۰ دلار قیمت دارد و مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۹۰۰ دلار به دست کاربران چینی می‌رسد. هنوز مشخص نیست که این گوشی‌ها چه زمانی و با چه قیمتی راهی بازارهای جهانی می‌شوند.

شیائومی‌ ۱۳

گوشی شیائومی ۱۳ با نمایشگر ۶.۳۶ اینچی راهی بازار می‌شود که از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. البته این نمایشگر برخلاف مدل پرو، یک نمایشگر LTPO نیست و بنابراین حداقل رفرش ریت آن به ۱ هرتز نمی‌رسد. با این حال از نظر حداکثر روشنایی، تفاوتی با نمایشگر مدل پرو ندارد.

در کنار دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی که البته سنسور آن در حد دوربین اصلی مدل پرو غول‌پیکر نیست، اما حالا برخلاف نسل قبلی شاهد بهره‌گیری از دوربین تله‌فوتو هستیم که زوم ۳ برابری ارائه می‌کند. دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی هم از قابلیت فوکوس خودکار بهره نمی‌برد.

باتری استفاده شده برای شیائومی ۱۳ از ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین نباید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی را از قلم بیندازیم. این گوشی هم مانند مدل پرو ضدآب محسوب می‌شود. ارزان‌ترین مدل این گوشی که از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، با قیمت ۵۷۰ دلار راهی بازار می‌شود و کاربران چینی برای خرید مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی که گران‌ترین مدل‌ محسوب می‌شود، باید ۷۱۰ دلار بپردازند.

مطالب مرتبط
ردمی نوت ۱۲S و نوت ۱۲ پرو ۴G به زودی از راه می‌رسند

خرید گوشی‌های شیائومی از دیجی‌کالا

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا