لوازم جانبینرم افزار

نخستین گوشی شیائومی با جزیره پویا شاید به بازار جهانی بیاید

اینطور که به نظر می‌رسد، نخستین گوشی شیائومی با قابلیت جزیره پویا به احتمال زیاد قرار است به زودی راهی بازار جهانی شود.

شیائومی در حال حاضر پرچم‌داران سری ۱۳ را در سبد محصولات خود دارد اما این گوشی‌ها هنوز رسما وارد بازار جهانی نشده‌اند. طبق خبرهایی که به تازگی منتشر شده، ظاهرا این شرکت چینی قصد دارد در رویداد MWC 2023 که در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد، از این گوشی‌ها برای بازارهای جهانی رونمایی کند. اما اینطور که به نظر می‌رسد، در این رویداد از یک گوشی دیگر هم رونمایی خواهد شد؛ محصولی تحت عنوان شیائومی ۱۳ لایت که در واقع مدل اقتصادی از پرچم‌داران این سری به حساب می‌آید.

اکتبر سال گذشته بود که شیائومی از گوشی Civi 2 برای بازار چین رونمایی کرد. این محصول هنوز هم منحصرا برای بازار این کشور در دسترس قرار دارد اما طبق اطلاعات موجود، شیائومی ۱۳ لایت در واقع همین گوشی برای بازارهای جهانی خواهد بود. این نخستین باری هم نیست که چنین سیاستی را از سوی این شرکت شاهد هستیم؛ شیائومی معمولا در بازارهای تحت فعالیت خود گوشی‌هایش را با برندهای مختلف در دسترس قرار می‌دهد.

خبرهای منتشر شده از این گوشی نشان می‌دهد شیائومی ۱۳ لایت قرار است از همان مشخصات Civi 2 به علاوه‌ی یک شارژر ۶۷ واتی درون جعبه بهره ببرد. همچنین روی پنل جلویی این محصول شاهد دو  دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهیم بود که در دو حفره‌ی مجزا از یکدیگر در بالاترین بخش نمایشگر قرار گرفته‌اند. اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی این طراحی را برای آن‌ها در نظر گرفته تا بتواند قابلیت جزیره پویا را به آن‌ها اضافه کند؛ جزیره پویا همان قابلیتی است که اکنون در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس شاهد آن هستیم و وقتی اعلانی دریافت یا تماسی برقرار می‌شود، بخشی از صفحه را که حفره‌های مربوط به دوربین سلفی و حسگر تشخیص چهره را شامل می‌شود به صورت کلی به رنگ مشکی در می‌آورد به گونه‌ای که اصلا نمی‌توان تشخیص داد یک حفره در آن حوالی وجود دارد.

مطالب مرتبط
راهنمای خرید بهترین گوشی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

البته فعلا نمی‌دانیم آیا شیائومی این قابلیت را به صورت پیش‌فرض درون این گوشی قرار داده یا اینکه کاربران باید از اپلیکشین‌های شخص ثالث برای فعال‌سازی جزیره پویا استفاده کنند. از جمله سایر مشخصات شیائومی ۱۳ لایت هم می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی با وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور IMX766 سونی)، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A1 plus دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت - گلوبال

۳,۰۷۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت- گلوبال

۴,۵۱۵,۰۰۰

۴,۱۹۹,۰۰۰

تومان

منبع: Android Authority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا