لوازم جانبینرم افزار

نقد و بررسی کلاسیک گوشی شیائومی ۱۲ لایت

یکی از ویژگی‌های غیر قابل انکار شیائومی، اهمیت ندادن این شرکت به وزن و طراحی گوشی‌های هوشمند است. با وجود اینکه طراحی گوشی یک موضوع سلیقه‌ای محسوب می‌شود، ولی از سوی دیگر وزن قابل اندازه‌گیری است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. گوشی‌های شیائومی که در چند سال اخیر راهی بازار شده‌اند، معمولا وزن بالایی دارند و بدنه‌ی آن‌ها مبتنی بر ضخامت قابل توجهی است. در این میان گوشی‌های سری لایت معمولا طراحی ظریف‌تر و بدنه‌های سبک‌تری دارند. در ادامه به بررسی گوشی شیائومی ۱۲ لایت می‌پردازیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

این گوشی از نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED با حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بهره می‌برد. برخلاف نسل قبلی که رفرش ریت ۹۰ هرتز را ارائه می‌داد، این نمایشگر از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این گوشی در همه‌ی پارامترها، یک ارتقای محسوس نسبت به نسل قبلی پیدا کرده است. از نظر طراحی هم باید اعتراف کنیم که با یکی از خوش‌ساخت‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های موجود در بازار روبرو هستیم.در کنار طراحی جذاب، نباید استفاده از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ در پنل پشتی و جلویی را از قلم بیندازیم که دوام گوشی را در برابر ضربات و خط و خش به طور قابل توجهی افزایش داده است.

قلب تپنده‌ی این گوشی، چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G است که یکی از بهترین تراشه‌های میان‌رده‌ی موجود محسوب می‌شود. این تراشه می‌تواند بازی‌های سنگینی مانند Call Of Duty را با بالاترین تنظیمات اجرا کند و در حین حال مصرف باتری بهینه‌ای هم دارد. شیائومی ۱۲ لایت به جای استفاده از دوربین معمولی، از دوربین بسیار خوبی بهره می‌برد. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ است که عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم می‌تواند به خوبی نیازهای طرفداران سلفی را به خوبی برطرف کند. در محیط‌های کم‌نور هم عکس‌های ثبت شده با حالت شب، احتمالا شما را غافلگیر می‌کند. البته مانند تمام گوشی‌های شیائومی، رنگ‌های ثبت شده در تصویر نسبت به دنیای واقعی اندکی اغراق‌شده‌تر هستند. در کنار دوربین اصلی، شاهد اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی هم هستیم.

مطالب مرتبط
بررسی تبلت شیائومی ردمی پد؛ یک تبلت میان‌رده ولی فوق‌العاده

حسگر اثر انگشت شیائومی ۱۲ لایت زیر نمایشگر تعبیه شده و با وجود اینکه دقت خوبی ارائه می‌کند، اما کمی کند به نظر می‌رسد. همچنین مکان قرارگیری این سنسور هم چندان مناسب نیست ولی بعد از مدتی استفاده، به موقعیت آن عادت می‌کنید. اسپیکرهای این گوشی از نوع استریو هستند که کیفیت خوبی دارند. اما اگر طرفدار بیس زیاد هستید، این اسپیکرها احتمالا تا حدی شما را ناامید خواهند کرد.

ظرفیت باتری به ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد و با وجود اینکه از پردازنده‌ی بهینه‌ای استفاده شده، اما طول عمر باتری بیشتر از یک روز نیست. البته خوشبختانه این باتری از شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ کامل در عرض حدود ۵۰ دقیقه صورت می‌گیرد. اگر هم عجله دارید، فقط با ۱۳ دقیقه اتصال به شارژر می‌تواند از ۰ به ۵۰ درصد برسد. برای کاربرانی که طراحی گوشی اهمیت زیادی دارد، شیائومی ۱۲ لایت یکی از گزینه‌های جذاب موجود در بازار محسوب می‌شود که خوشبختانه این گوشی در کنار طراحی خوب، از سخت‌افزار قدرتمند و مناسبی هم بهره می‌برد.

نقد و بررسی کلاسیک، یکی از نوستالژیک‌ترین برنامه‌های ویدیویی دیجی‌کالا مگ، یک بار دیگر بازگشته است؛ با شکل و شمایلی جدید، اما در عین حال با حفظ المان‌هایی که شما همراهان همیشگی دیجی‌کالا مگ طی این سال‌ها دوست داشته‌اید.

سری جدید نقد و بررسی کلاسیک دیجی‌کالا مگ به نویسندگی «محمد یوسفی‌زاده»، فیلمبرداری و تدوین «فرزان دلدار» و روایت گرم و آشنای «شاهین شرافتی» هر هفته به نقد و بررسی گجت‌های خاص دنیای فناوری می‌پردازد؛ گجت‌هایی که شاید بسیاری از شما دوست داشته باشید آن‌ها را خریداری کنید اما نیاز به یک راهنمای دقیق و تخصصی برای این کار دارید.

مطالب مرتبط
بررسی امکانات و کاربردهای Surface Pen

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا