لوازم جانبینرم افزار

گلکسی A53 در مقابل پوکو X5؛ کدام میان‌رده بهتر است؟

قیمت گوشی‌های هوشمند این روزها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، در نتیجه کمی سخت شده بخواهیم یک گوشی با قیمت مناسب و مشخصات فنی قابل قبول پیدا کنیم. اما با این حال هنوز هم گوشی‌های میان‌رده‌ای در بازار وجود دارند که اگرچه قیمت آن‌ها در مقایسه با قبل افزایش پیدا کرده، اما در مقایسه با پرچم‌دارها به شکل قابل توجهی ارزان‌تر هستند و در عین حال مشخصات سخت‌افزاری خوبی را ارائه می‌دهند. دو مدل از این گوشی‌ها گلکسی A53 و شیائومی پوکو X5 هستند که در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر بپردازیم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری در مقایسه با دیگری دارد. با ما همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال
گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت


جعبه‌گشایی

گلکسی A53 پوکو X5

سامسونگ و شیائومی در عرضه‌ی گوشی‌های خود به بازار دو رویه‌ی کاملا متفاوت را در پیش گرفته‌اند. شرکت کره‌ای از سال گذشته تصمیم گرفته تمام متعلقات یک گوشی را به جز یک کابل شارژر از درون جعبه‌ی آن حذف کند و برخلاف قبل که فقط این سیاست شامل پرچم‌داران می‌شد، حالا میان‌رده‌های این شرکت هم بدون شارژر و یا قاب ژله‌ای ساده راهی بازار می‌شوند. گلکسی A53 هم از این قاعده مستثنی نیست و درون جعبه‌ی خود هیچ شارژر یا قابی ندارد.

گلکسی A53 پوکو X5

در طرف مقابل اما نماینده‌ی شیائومی را داریم که نه تنها یک قاب ژله‌ای معمولی بلکه یک شارژر سریع ۳۳ واتی هم با خود به همراه دارد تا بدین ترتیب کاربر دیگر مجبور نباشد سوا از هزینه‌ی خود گوشی، برای شارژر هم هزینه‌ی مجزایی را پرداخت کند. درون جعبه‌ی هیچ یک از این دو گوشی هم مطابق انتظار خبری از هندزفری نیست این در حالی است که نماینده‌ی شیائومی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد اما این قابلیت در کهکشانی سامسونگ وجود ندارد.


طراحی

مقایسه‌ی طراحی را با گلکسی A53 5G آغاز می‌کنیم. اگر از گلکسی A52 یا A52s استفاده کرده باشید، A53 حس غریبی را به شما القا نخواهد کرد. پنل پشتی این گوشی مات طراحی شده و دوربین‌ها هم درون ماژولی قرار دارند که جزئی از پنل پشتی بوده و اندکی برآمده‌تر است. همچنین انتخاب رنگ سامسونگ هم به گونه‌ای بوده که ظاهر گوشی به شکل قابل توجهی جذاب‌تر شده است. روی پنل جلو هم دوربین سلفی را به صورت حفره‌ای شاهد هستیم که ظاهر مدرن و زیبایی هم به گوشی بخشیده است. سامسونگ همچنین در طراحی این گوشی از حواشی اطراف نمایشگر اندکی کاسته تا اکنون در مقایسه با نسل گذشته، نسبت پنل به بدنه ۸۵٫۴ درصد باشد (حدودا ۱٪).

گلکسی A53 پوکو X5

در طرف مقابل شیائومی پوکو X5 در پنل پشتی از یک طراحی کاملا متفاوت بهره می‌برد. روی پل جلو دوربین حفره‌ای کوچکی به چشم می‌خورد که دور تا دور آن را نمایشگری با حواشی بسیار کم (نسبت پنل به بدنه ۸۵٪) فرا گرفته و باعث شده از این حیث پوکو X5 در مقابل گلکسی A53 کم نیاورد. پنل پشتی این گوشی اما برخلاف نمونه‌ی به کار رفته در گلکسی A53، کاملا مات نیست و یک حالت شفاف هم دارد ولی نه آنقدر که جاذب اثر انگشت باشد یا بتوانید مثل آیینه خودتان را درون آن ببینید. آنچه که روی پنل پشتی در همان نگاه نخست توجه بیننده را به خود جلب می‌کند، ماژول دوربینی است که بخش عظیمی از قسمت بالایی پنل پشتی را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط
سری ردمی نوت ۱۲ در تاریخ ۳ فروردین راهی بازار جهانی می‌شود

گلکسی A53 پوکو X5

هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده‌اند و خبری از آلومینیوم یا شیشه در ساخت آن‌ها نیست اما سامسونگ نماینده‌ی خود را به استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 مجهز کرده و این یعنی شما اگر ناخواسته گوشی را در معرض آب قرار دادید نباید نگران باشید چون تا عمق ۱ متری آب، به مدت ۳۰ دقیقه هیچ آبی وارد آن نخواهد شد. در طرف مقابل نماینده‌ی شیائومی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP53 بهره می‌برد که این یعنی گوشی در برابر قطرات باران و خیسی‌های این‌چنینی مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این‌ها،‌ به لطف استفاده از گوریلا گلس ۵ روی صفحه‌ی گلکسی A53، این گوشی در مقابل رقیب که از پوشش گوریلا گلس ۳ بهره می‌برد در برابر خط و خش مقاوم‌تر است.

گلکسی A53 به صورت نامحسوسی از رقیب خود کوچک‌تر است؛ اما از آن طرف ۰.۱ میلی‌‌متر ضخیم‌تر هم هست. هرچند سامسونگ عرض و ارتفاع گوشی را ۷۴٫۸ × ۱۵۹٫۶ میلی‌متر در نظر گرفته. این در حالی است که نماینده‌ی شیائومی ۸ میلی‌متر ضخامت داشته و عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب ۷۶٫۲ و ۱۶۵٫۹ میلی‌متر هستند. نکته‌ی جالب اما اینجاست که علی‌رغم اختلاف اندازه‌ی ۰.۱۷ اینچی، وزن هر دو گوشی کاملا با هم یکسان است (۱۸۹ گرم). در نتیجه اگر دست کوچکی دارید احتمالا گلکسی A53 را بیشتر بپسندید اما به صورت کلی تفاوت چشمگیری در این بخش بین دو محصول وجود ندارد و با خرید هر کدام از آن‌ها، لذت خوبی را از در دست داشتن آن‌ها تجربه خواهید کرد.

روی فریم سمت راست گلکسی A53 شاهد تعبیه‌ی تمام کلیدهای سخت‌افزاری آن یعنی پاور و کلیدهای کنترل صدا هستیم که در پوکو X5 هم همین موارد دقیقا در فریم سمت راست تعبیه شده‌اند. اما در فریم پایینی، بلندگوی نخست گلکسی A53 درگاه شارژر و سیم‌کارت مشاهده می‌شود. در فریم بالا هم فقط یک حفره‌ی بسیار کوچک به چشم می‌خورد که به عنوان میکروفون دوم جهت حذف نویز فعالیت می‌کند. از آن جایی که این گوشی از سیستم استریو استفاده می‌کند، باید یک بلندگوی دیگر هم داشته باشد که همینطور است اما این بلندگو مثل خیلی از گوشی‌های سامسونگ در بالاترین قسمت پنل نمایشگر تعبیه شده و هنگام پخش محتوای صوتی تعادل خوبی را با بلندگوی پایینی برقرار می‌کند.

در پوکو X5 هم تقریبا طراحی مشابهی را شاهد هستیم. بلندگو به علاوه‌ی پورت شارژر و یک میکروفون روی پنل پایینی، جک ۳.۴ میلی‌متری هدفون، میکروفون حذف نویز و بلندگو روی فریم بالایی و کلیدهای کنترل صدا و پاور هم در سمت راست گوشی تعبیه شده‌اند. در سمت چپ فریم هم درگاه سیم‌کارت دیده می‌شود.

مطالب مرتبط
تبلت‌های شیائومی پد ۶ و پد ۶ پرو با قیمت مناسب رونمایی شدند

نمایشگر

گلکسی A53 پوکو X5

همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، از لحاظ اندازه دو گوشی تقریبا شبیه به هم هستند. اما پوکو X5 از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی بهره می‌برد و گلکسی A53 هم نمایشگری ۶٫۵ اینچی دارد. همین موضوع سبب شده نماینده‌ی شیائومی تقریبا ۶ میلی‌متر بزرگ‌تر و ۱٫۴ میلی‌متر عریض‌تر از رقیب باشد که این اندازه‌ها در دنیای واقعی اصلا به چشم نمی‌آیند.

از لحاظ کیفیت نمایشگر، پوکو X5 به پنلی +FHD از نوع OLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. تراکم پیکسلی در این پنل به ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. با بیشینه‌ی روشنایی ۷۲۸ نیت در بیرون از خانه و ۴۵۶ نیت در زمانی که حالت تطبیق‌پذیر غیر فعال است، این نمایشگر کیفیت و روشنایی لازم را برای راضی کردن شما در شرایط نوری مختلف دارد.

گلکسی A53 پوکو X5

گلکسی A53 از لحاظ کیفیت پنل دقیقا مشابه رقیب خود عمل کرده و حتی نسبت تصویر آن‌ها هم با هم برابر است (۲۰:۹). اما تراکم پیکسلی در نماینده‌ی سامسونگ ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ است که این تفاوت در مقایسه با ۳۹۵ پیکسل خود را نشان نمی‌دهد و در عمل شما از هر دو نمایشگر کیفیتی را دریافت می‌کنید که شما را راضی نگه می‌دارد. این پنل در حالت بیرون از خانه به روشنایی ۸۳۰ نیت می‌رسد که عالی است و در حالت معمولی هم این میزان ۴۲۷ نیت است. در نتیجه شما احتمالا در زیر نور مستقیم خورشید، خوانایی بهتری را از پنل کهکشانی سامسونگ شاهد خواهید بود.

در بخش رفرش‌ریت هر دو گوشی در نهایت ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی می‌کنند. در هر دو گوشی وقتی شما رفرش‌ریت را روی ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کنید، در تمامی شرایط همان میزان را به شما نشان می‌دهد؛ حتی اگر در حال دیدن یک تصویر باشید که این موضوع در تخلیه‌ی سریع‌تر انرژی نقش به‌سزایی دارد. البته این دو گوشی فقط در اپ‌هایی نظیر دوربین و گوگل مپس رفرش‌ریت که از رفرش‌ریت بیشتر از ۶۰ پشتیبانی نمی‌کنند، به صورت خودکار به ۶۰ هرتز سوییچ می‌کند. اگر زیاد ویدیو تماشا می‌کنید پیشنهاد می‌شود در هر دو گوشی حتما رفرش‌ریت را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید.

طول عمر باتری

هر دو گوشی از لحاظ سخت‌افزاری در بخش باتری وضعیت مشابهی دارند. این یعنی به عنوان منبع تغذیه، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را شاهد هستیم که عملکرد بسیار خوبی در نگهداری شارژ دارد. از آن جایی هم که هر دو گوشی از لحاظ اندازه و استانداردهای نمایشگر تقریبا مشابه یکدیگر هستند، در نتیجه حداقل روی کاغذ بعید است دو گوشی تفاوت خاصی با هم داشته باشند.

گلکسی A53 و شیائومی پوکو X5 در عمل هم از لحاظ میزان شارژدهی عملکرد بسیار خوبی دارند و تقریبا با هم برابر هستند. شما می‌توانید در جدول زیر، میزان دوام باتری آن‌ها را در عمل مشاهده کنید؛ جایی که پوکو X5 بدون هیچ مشکلی توانسته A53 را در دو بخش به راحتی پشت سر بگذارد اما در یک بخش نتوانست نماینده‌ی سامسونگ را شکست دهد که البته تفاوت آنقدری زیاد نیست که تأثیرگذار باشد.

مطالب مرتبط
اطلاعاتی از گوشی‌های سری شیائومی ۱۳T منتشر شد
نام گوشی گلکسی A53 پوکو X5
مکالمه ۳۲ ساعت و ۱۱ دقیقه ۳۸ ساعت و ۵۶ دقیقه
وب‌گردی ۱۲ ساعت و ۴۳ دقیقه ۱۲ ساعت
پخش ویدیو ۱۹ ساعت و ۵۸ دقیقه ۲۱ ساعت و ۱۶ دقیقه

توجه داشته باشید تمام تست‌های ویدیو در حالت ۶۰ هرتز صورت گرفته‌اند اما در وب‌گردی، رفرش‌ریت گوشی در حالت حداکثر قرار داشت که با این حال نماینده‌ی شیائومی خوب توانست دوام بیاورد.

تست سرعت شارژر گلکسی A53 و پوکو X5

از لحاظ شارژر، برتری کاملا با پوکو X5 است. نه تنها شارژری که این گوشی از آن پشتیبانی می‌کند سرعت بیشتری از شارژر پشتیبانی شده توسط گلکسی A53 دارد (۳۳ وات) بلکه شما بدون نیاز به خرید مجزای آن می‌توانید درون جعبه به آن دسترسی داشته باشید. این در حالی است که تقریبا ۱ میلیون تومان یا حتی بیشتر باید برای خرید شارژر ۲۵ واتی گلکسی A53 هزینه کنید. اگرچه ۳۳ وات و ۲۵ وات خیلی از لحاظ سرعت با هم تفاوت ندارند اما در عمل این تفاوت کم تأثیر قابل توجهی دارد که می‌توانید در جدول زیر اعداد و ارقام مربوط به این دو گوشی را ببینید.

نام گوشی گلکسی A53 پوکو X5
سرعت شارژر ۲۵ وات ۳۳ وات
میزان شارژ در ۳۰ دقیقه ۴۵٪ ۶۳٪
شارژ کامل ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه ۱ ساعت و ۶ دقیقه

تست بلندگوی گلکسی A53 با پوکو X5

پوکو X5 بلندگوی استریو ندارد و جز معدود گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود که فقط یک بلندگو درون آن وجود دارد. این در حالی است که گلکسی A53 از بلندگوی استریوی هیبریدی بهره می‌برد. با این حال کیفیت صدای خارج شده از نماینده‌ی سامسونگ آنقدرها بلند نیست که بخواهیم بگوییم A53 در این زمینه عالی است. پوکو X5 هم دقیقا همین وضعیت را دارد؛ نمی‌توان گفت وضعیت خیلی خوبی در مقایسه با رقیب دارد اما با این حال در تست‌های صورت گرفته امتیازی تقریبا نزدیک به A53 کسب کرد (اندکی ضعیف‌تر). البته پیشنهاد می‌شود برای فهم بهتر، از هندزفری استفاده کنید.

گلکسی A53

پوکو X5


نرم‌افزار و سخت‌افزار

گلکسی A53 پوکو X5

در بخش نرم‌افزار هر دو گوشی واقعاً عالی هستند. گلکسی A53 از اندروید ۱۲ با رابط One UI 4.1 بهره می‌برد که هم سرعت بالایی دارد، هم بهینه است و هم آنقدر غنی از امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری است که عملا هیچ کمبودی را در مدت زمان استفاده از گوشی احساس نخواهید کرد. البته در مقایسه با پرچم‌داران سامسونگ، قطعا این گوشی امکانات نرم‌افزاری کمتری دارد ولی با این حال آنقدر این امکانات زیاد هستند که ناامیدتان نکند.

آنچه که باعث می‌شود گلکسی A53 در این بخش فوق‌العاده باشد و بسیاری از کاربران آن را به سایر گوشی‌ها ترجیح دهند، پشتیبانی ۴ ساله‌ی نرم‌افزاری آن است در حالی که شیائومی خیلی سیاست مشخصی در زمینه‌ی آپدیت پوکو X5 ندارد. هرچند به نظر می‌رسد تا دو سال باید انتظار دریافت آپدیت اندروید توسط این گوشی را داشته باشید. نماینده‌ی شیائومی هم از رابط MIUI 13 سوار بر اندروید ۱۲ بهره می‌برد که آن هم رابطی فوق‌العاده با امکانات و قابلیت‌های فراوان است.

مطالب مرتبط
ساعت و مچ‌بند هوشمند ردمی واچ ۳ و ردمی بند ۲ معرفی شدند

گلکسی A53 پوکو X5

در هر دو گوشی امکانات شخصی‌سازی زیادی وجود دارد که اجازه می‌دهد گوشی را طبق سلیقه‌ی خود تغییر دهید. البته سامسونگ در اندروید ۱۲ میزان تغییراتی که می‌توانید در گوشی‌هایش اعمال کنید را به شکل قابل توجهی افزایش داده به گونه‌ای که می‌توان گفت از شیائومی امکانات بیشتری از این لحاظ در اختیار شما قرار می‌دهد.

از لحاظ سخت‌افزاری هم وضعیت به نظر می‌رسد برای گلکسی A53 بهتر باشد. این گوشی از پردازنده‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که یک تراشه‌ی ۴ نانومتری با هشت هسته است؛ دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٬۴ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز. به عنوان پردازشگر گرافیکی هم Mali-G68 ایفای نقش می‌کند که عملکرد بسیار خوبی در انجام کارهای گرافیکی و سنگین دارد.

اسنپدراگون ۶۹۵ اما پردازنده‌ای است که فعالیت‌های پردازشی در پوکو X5 را بر عهده دارد. این پردازنده از ۸ هسته بهره می‌برد که شامل دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز می‌شود. این یعنی اگرچه هر دو تراشه هسته‌های مشابهی دارند ولی از لحاظ فرکانس، برتری برای پردازنده‌ی سامسونگ است. البته در عمل می‌بینیم که تست‌های مربوط به گرافیک با برتری Mali-G68 بر آدرنو ۶۱۹ همراه بوده است. با این حال شما می‌توانید نتایج تست‌های صورت گرفته روی این گوشی‌ها را در زیر مشاهده کنید.

نام گوشی گلکسی A53 شیائومی پوکو X5
GeekBench 5 (تک و چند هسته‌ای) ۷۴۳ تک هسته‌ای / ۱۸۹۱ چند هسته‌ای ۶۹۳ تک هسته‌ای / ۲۰۸۸ چند هسته‌ای
AnTuTu 9 ۳۷۹۳۱۳ ۴۰۰۸۹۵
GFX Aztek ES 3.1 High ۱۵ ۱۱
GFX Aztek Vulkan High ۱۵ ۱۲
GFX Car Chase ES 3.1 ۱۹ ۱۹
GFX Manhattan ES 3.1 ۳۵ ۳۰
۳DMark Wild Life Vulkan 1.1 ۲۲۹۲ ۱۲۱۱

ار لحاظ پایداری عملکرد هم هر دو گوشی توانستند عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارند و در تست‌های سنگین صورت گرفته حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی هم عملکرد خوب خود را حفظ کردند.


دوربین

تاکنون در تمامی بخش‌ها جز نرم‌افزار، گلکسی A53 و پوکو X5 تفاوت چشمگیری با هم نداشته‌اند. در نتیجه تنها بخشی که می‌تواند تفاوت بین آن‌ها را رقم بزند، دوربین است. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هنگام خرید گوشی اهمیت ویژه‌ای دارد. گلکسی A53 یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد که یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق آن را همراهی می‌کنند. در طرف مقابل پوکو X5 یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد که یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو آن را همراهی می‌کنند. تصاویر ثبت شده در زیر می‌توانند به شما ایده‌ی خوبی از این بدهند که کدام گوشی در ثبت تصویر عملکرد بهتری دارد. البته گلکسی در اینجا دو برتری دارد که یکی بهره‌مندی از لرزشگیر اپتیکال است و دیگری هم امکان ضبط ویدیوی ۴K؛ دو قابلیت بسیار تعیین‌کننده که در گوشی پوکو X5 وجود ندارند.

مطالب مرتبط
راهنمای خرید بهترین هندزفری برای مکالمه در دیجی کالا

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

دوربین ماکرو

دوربین سلفی

پرتره

گلکسی A53 پوکو X5

حالت شب


گلکسی A53 در مقابل شیائومی پوکو X5؛ نتیجه

به صورت کلی به نظر می‌رسد عملکرد هر دو گوشی در بخش‌های مختلف عالی است. در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت به خرید یکی از آن‌ها اقدام کنید بدون اینکه نگران از دست دادن چیزی باشید. البته گلکسی A53 یک برتری محسوس در مقایسه با رقیب دارد و آن هم پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله و امنیتی ۵ ساله است به این معنا که شما می‌توانید با خیال راحت، تا چندین سال قابلیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی جدید را دریافت کنید. همچنین از لحاظ کیفیت دوربین هم به لطف امکان فیلم‌برداری ۴K و لرزشگیر اپتیکال، گلکسی دست بالاتر را دارد. به تمام این برتری‌ها باید کیفیت ساخت را هم اضافه کنیم تا گلکسی A53 در مجموع گوشی ارزشمندتری برای خرید باشد. هرچند فراموش نکنید باید مبلغ قابل توجهی را برای شارژر آن هم هزینه کنید. موردی که می‌تواند نقاط قوت این گوشی در مقایسه با پوکو X5 را کم‌اهمیت‌تر جلوه دهد.

نقاط قوت گلکسی A53

  • طراحی زیبا به همراه استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67
  • نمایشگر AMOLED باکیفیت با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
  • طول عمر بالای باتری
  • رابط کاربری و سیستم‌عامل با امکانات فراوان
  • کیفیت بالای دوربین اصلی به خصوص به لطف لرزشگیر اپتیکال
  • امکان ضبط ویدیوی ۴K با تمام دوربین‌ها با امکان زوم دیجیتال
نقاط ضعف گلکسی A53

  • قیمت بالا در مقایسه با برخی از رقبا
  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • عدم پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری
  • لرزشگیر ویدیو فقط در وضوح ۱۰۸۰P کار می‌کند
نقاط قوت پوکو X5

  • نمایشگر باکیفیت با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و دقت بالا در نمایش رنگ‌ها
  • طول عمر بالای باتری و سرعت خوب شارژر (درون جعبه)
  • بهره‌مندی از جک هدفون
نقاط ضعف پوکو X5

  • عدم بهره‌مندی از بلندگوی استریو
  • عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری ۴K
  • عملکرد نه چندان عالی دوربین‌ها به خاطر نبود لرزشگیر

با تمام این تفاسیر، فکر می‌کنید کدام گوشی ارزش خرید بیشتری از دیگری دارد؟ لطفاً نظر خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

loading...

کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ گلکسی A53 یا پوکو X5؟

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۹,۷۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال

۸,۷۵۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

۷,۱۸۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۴,۴۰۰,۰۰۰

تومان

سوالات متداول درباره گلکسی A53 و پوکو X5

گلکسی A53 و پوکو X5 چند سال آپدیت دریافت می‌کنند؟

از لحاظ نرم‌افزاری (دریافت اندروید)، ۴ سال و از لحاظ امنیتی، ۵ سال – پوکو X5 تا دو سال از لحاظ نرم‌افزاری آپدیت می‌شود.

آیا پوکو X5 و گلکسی A53 لرزشگیر اپتیکال دارند؟

گلکسی A53 از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد اما پوکو X5 خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا