لوازم جانبینرم افزار

گوشی‌های شیائومی و ریلمی با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ در راه هستند

شیائومی و ریلمی قصد دارند به زودی گوشی‌هایی را مجهز به تراشه‌ی جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ راهی بازار کنند.

کوالکام به تازگی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ رونمایی کرده است؛ پردازنده‌ای که برای گوشی‌های میان‌رده‌ی پریمیوم در نظر گرفته شده و قدرت پردازشی و گرافیکی خوبی هم دارد. این پردازنده از ۸ هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴ تشکیل شده که فرکانس تک هسته‌ی قدرتمند آن به ۲٫۹۱ گیگاهرتز می‌رسد. این تراشه حدودا ۵۰٪ از نسل گذشته یعنی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ سریع‌تر، دو برابر قدرتمندتر و ۱۳٪ هم بهینه‌تر است.

حالا که فقط چند روز از رونمایی از این پردازنده گذشته، ریلمی و شیائومی اعلام کرده‌اند گوشی بعدی آن‌ها یعنی ریلمی GT نئو ۵ SE و شیائومی ردمی نوت ۱۲ توربو قرار است مجهز به این پردازنده رسما راهی بازار شوند. علاوه بر این‌ها، یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری مدعی شده گوشی شیائومی پوکو F5 هم قرار است با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ راهی بازار شود. البته به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد از گوشی ردمی نوت ۱۲ ۴G هم رونمایی کند که درون آن، تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۵ را به عنوان قلب تپنده شاهد خواهیم بود.

شیائومی در نظر دارد سری ردمی نوت ۱۲ را در تاریخ ۲۳ مارس (۳ فروردین) رسما راهی بازار جهانی کند که ظاهرا به همراه آن‌ها قرار است ردمی نوت ۱۲ توربو هم با تراشه‌ی یادشده رونمایی شود. این گوشی ۶٫۶۷ اینچی با پنلی از جنس AMOLED و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود. همچنین قرار است یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی هم به عنوان سنسور اصلی آن ایفای نقش کند. علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم به عنوان منبع تغذیه‌ی آن استفاده خواهد شد. گفته می‌شود شارژر این گوشی هم ۶۷ واتی خواهد بود و درون جعبه هم قرار خواهد داشت.

مطالب مرتبط
۱۱ پاوربانک ۳۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی پرفروش؛ مناسب لپ‌تاپ و تبلت

ریلمی نئو ۵ SE اما یک گوشی با نمایشگر AMOLED و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی است که دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و احتمالا ماکروی ۲ مگاپیکسلی هم آن را همراهی خواهند کرد. این گوشی ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد داشت و از اندروید ۱۳ و رابط کاربری ریلمی UI 4.0 به  عنوان سیستم‌عامل و رابط پیش‌فرض خود بهره خواهد برد. گفته می‌شود این گوشی در ماه آوریل (ماه بعدی میلادی) رسما رونمایی و راهی بازار خواهد شد. این یعنی هر دو گوشی شیائومی و ریلمی در مدت تقریبا ۱ ماه دیگر رسما راهی بازار خواهند شد و بدین ترتیب می‌توانیم متوجه عملکرد اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ شویم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

۷,۳۰۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

۶۲,۵۰۰,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا