لوازم جانبینرم افزار

۹ گوشی برتر برای فیلم‌برداری؛ بهترین‌ها برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز

به لطف پیشرفت چشمگیر کیفیت سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند و اضافه شدن فناوری‌های پیشرفته، فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل دیگر کار سختی نیست. اگر به‌ دنبال بهترین گوشی هوشمند برای فیلم‌برداری هستید، در این مقاله قصد داریم ۹ گوشی هوشمند برتر برای فیلم‌برداری را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که سوژه‌های این مطلب با تمرکز برای بازار ایران، بر اساس نقد و بررسی چند مورد از وب‌سایت‌هایی معتبر فناوری انتخاب شده و شاید بعضی گوشی‌های مورد علاقه‌ی کاربران در این لیست نباشند.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۴,۹۹۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۷,۰۷۰,۰۰۰

تومان

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

فهرست راهنمای خرید بهترین گوشی‌ هوشمند برای فیلم‌برداری را با معرفی و بررسی برترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی S23 اولترا آغاز می‌کنیم. سامسونگ برای سیستم دوربین قوی‌ترین گوشی هوشمند خود، سنگ‌ تمام گذاشته و با تغییرات بسیار خوبی نسبت به سیستم دوربین نسل قبلی، آن را روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند کرده است. گلکسی S23 اولترا از یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی و ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو بهره می‌برد.

اندازه‌ی سنسور اصلی این گوشی ۱/۱٫۳ اینچ است و از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار با تشخیص فاز چند جهته پشتیبانی می‌کند. پرچم‌داران سامسونگ معمولا در زمینه‌ی فیلم‌برداری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گوشی‌های اپل دارند، اما S23 اولترا در این زمینه به طور محسوسی بهتر شده است. دوربین این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد که در نوع خودش فوق‌العاده است و این گوشی را می‌توان بهترین موبایل سامسونگ برای فیلم‌برداری به کاربران معرفی کرد.

همچنین در پنل جلویی این گوشی شاهد قرارگیری یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که اگرچه نسبت به سنسور سلفی ۴۰ مگاپیکسلی S22 اولترا روی کاغذ ضعیف‌تر است، اما این کاهش مگاپیکسل منجر به کاهش کیفیت عکس‌های سلفی نشده است. غول کره‌ای فناوری برای این گوشی از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی از جنس Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و تصاویر را با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ برای کاربران به نمایش می‌گذارد. قلب تپنده این گوشی پردازنده‌ی ۴ نانومتری اسپندراگون ۸ نسل ۲ است. در نهایت باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن با پشتیبانی از سرعت شارژ ۴۵ وات اشاره کنیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - ویتنام
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

آیفون ۱۴ پرو مکس اپل

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

سیستم دوربین همواره نقطه قوت اصلی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اپل بوده و این موضوع را می‌توان در گل سرسبد پرچم‌داران این برند یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس به وضوح مشاهده کرد. آیفون ۱۴ پرو مکس با تغییرات بسیار خوبی روانه‌ی بازار شده که یکی از این تغییرات در سیستم دوربینش اتفاق افتاده است. اپل پس از سال‌ها استفاده از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، این بار به استفاده از سنسور اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۱.۲۸ اینچی با فیلتر رنگ Quad bayer در مدل‌های پروی آیفون ۱۴ روی آورده تا پتانسیل‌های عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی‌ها را افزایش دهد. در کنار دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو مکس، باید به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و تله فوتوی این گوشی نیز اشاره کنیم.

مطالب مرتبط
پوکو M5 در برابر گلکسی A13؛ جدال گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و شیائومی

سیستم دوربین این گوشی هوشمند قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین، امکان فیلمبرداری Dolby Vision HDR در همه‌ی حالت‌های هر چهار دوربین امکان پذیر است. حالت Cinematic نیز که توجه زیادی به آن شده، در دوربین‌های اصلی، تله فوتو و سلفی در دسترس کاربران قرار دارد و برای انجام کارهایی نظیر تولید محتوا بسیار عالی است. آیفون ۱۴ پرو مکس از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و این دوربین، همانند دوربین اصلی می‌تواند با وضوح ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد.

جدا از سیستم دوربین، این گوشی مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED است که از رفرش ریت متغیر ۱۲۰ هرتزی و وضوح تصویر ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل بهره می‌برد. باتری ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که از سرعت ۲۷ وات شارژر سیمی پشتیبانی می‌کند. تراشه‌ی ۴ نانومتری جدید A16 بایونیک اپل، قلب تپنده‌ی این گوشی است که با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ی داخلی همراه می‌شود.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۴,۹۹۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Mini ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۳۷,۵۰۰,۰۰۰

تومان

هواوی میت ۵۰ پرو

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

تحریم‌های آمریکا ضربه‌های اقتصادی زیادی به هواوی زده، اما این شرکت محبوب چینی سعی دارد با عرضه‌ی محصولات باکیفیت و قدرتمند نظیر گوشی هوشمند پرچم‌دار هواوی میت ۵۰ پرو باز هم نظر مساعد کاربران را نسبت به خودش جلب کند. فیلمبرداری حرفه‌ای با گوشی هوشمند میت ۵۰ پرو هواوی بسیار ساده است، چرا که این شرکت از سیستم دوربین بسیار خوبی در این گوشی بهره برده که شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری می‌‌شود. دوربین اصلی این گوشی مبتنی بر قابلیت دیافراگم متغیر است و در زوم بالا نیز عملکرد بسیار موفقی دارد.

هواوی امکان فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را در این گوشی هوشمند به کاربران ارائه می‌دهد و در کل آن‌ها از نظر فیلم‌برداری با کیفیت بسیار خوبی روبرو می‌شوند. همچنین باید به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی که حفره‌ی نمایشگر از آن پذیرایی می‌کند نیز اشاره کنیم که این دوربین قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. پردازنده‌ی ۴ نانومتری اسپندراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده و حداکثر ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را یاری می‌کنند. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند هواوی باید به نمایشگر ۶.۷۴ اینچی OLED با پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، گواهی ضدآب IP68 و باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۶۶ واتی اشاره کرد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Mate 50 Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

پیکسل ۷ پرو گوگل

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

گوشی‌های هوشمند پیکسل به داشتن دوربین‌های قدرتمند شهرت دارند و این موضوع را می‌توان در بهترین پرچم‌دار حال حاضر گوگل یعنی پیکسل ۷ پرو به وضوح دید. سیستم دوربین این گوشی هوشمند درست همانند نسل قبلی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۵۶ درجه‌ای بهره می‌برد، اما ابعاد سنسور اولترا واید آن با افزایش ۲۵ درصدی اندازه روبرو شده و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. در کنار این سنسور‌ها، باید به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو نیز اشاره کنیم که با پردازش نرم‌افزاری قادر است زوم دیجیتال باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل پیکسل ۷ پرو به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با کیفیت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازند.

مطالب مرتبط
مشخصات کامل شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو فاش شد

سنسور سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی تعبیه شده روی پنل جلویی این گوشی نیز قادر است ویدیوهای کاربران را با کیفیت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. گوگل از نسل جدید پردازنده‌ی اختصاصی خود یعنی تنسور G2 در این گوشی استفاده کرده که سرعت و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبل دارد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از جنس AMOLED است و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پیکسل ۷ پرو با حداکثر سرعت ۲۳ وات شارژ می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو مکس

iPhone 13

با توجه به ریجیستر نشدن سری آیفون ۱۴ در بازار ایران، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به ویژه آیفون ۱۳ پرو مکس همچنان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار در بازار به شمار می‌رود و سیستم دوربین قدرتمندش نیز، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای فیلم‌برداری تبدیل کرده است. آیفون ۱۳ پرو مکس از یک سیستم دوربین سه‌گانه متشکل از سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، اولترا واید و تله فوتو بهره می‌برد. یک حسگر لیدار سه‌بعدی بی‌نظیر هم این سیستم دوربین را همراهی می‌کند. برای فیلم‌برداری نیز این گوشی، امکانات بسیار پیشرفته‌ای دارد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد و نتیجه‌ی کار هم فراتر از انتظار است. همچنین باید به لرزشگیر فوق حرفه‌ای این دوربین که با روش جابجایی سنسور کار می‌کند نیز اشاره کنیم که ویدیویی روان و بدون لرزش را برای شما ضبط می‌کند. به این قابلیت‌ها، همچنین باید حالت فیلم‌برداری سینمایی را نیز اضافه کرد.

دوربین سلفی آیفون ۱۳ پرو مکس یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که از قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری سینمایی را نیز دارد و می‌تواند با حداکثر رزولوشن FullHD و حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به انجام وظیفه بپردازد. جدا از بحث دوربین، این گوشی پرچم‌دار از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED با پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 Bionic آن نیز از پس اجرای سنگین‌ترین اپ‌ها به خوبی بر می‌آید. حداکثر ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی برای استفاده کاربران در این گوشی در نظر گرفته شده است. باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نیز از سرعت شارژ ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط
مشخصات شیائومی پوکو F5 فاش شد
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max تک سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - اروپا نات اکتیو
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - اکتیو
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max LLA تک سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - نات اکتیو
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max تک سیم‌ کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - اروپا نات اکتیو

شیائومی ۱۲ پرو

بهترین گوشی شیائومی برای فیلم‌برداری

در لیست بهترین گوشی برای فیلم‌برداری، محصولات شیائومی نیز به چشم می‌خورند که گوشی هوشمند پرچم‌دار شیائومی ۱۲ پرو، یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست. شیائومی ۱۲ پرو مجهز به یک سیستم دوربین سه‌گانه است که از سنسورهای اصلی، تله فوتو با زوم دو برابری و و اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی از نظر وایت بالانس و جزییات، بسیار عالی هستند و نویز زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود. دوربین اصلی این گوشی قادر است قابلیت فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه دهد و از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی نیز قابلیت ضبط ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

این گوشی هوشمند پرچم‌دار شیائومی قدرت خود را از پردازنده‌ی ۴ نانومتری اسپندراگون ۸ نسل ۱ تأمین می‌کند که حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کنند. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از جنس LTPO AMOLED است و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای این گوشی هوشمند خود از یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره برده که با آداپتور ۱۲۰ واتی در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12 Pro 2201122G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

S22

قدرتمندترین پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا از لحاظ قابلیت‌های فیلم‌برداری و عکاسی، حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد و یکی دیگر از نمایندگان سامسونگ در فهرست بهترین گوشی برای فیلم‌برداری به شمار می‌رود. این گوشی هوشمند پیشرفته مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه است که سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی با قابلیت زوم بی‌نظیر ۱۰ برابری به انجام وظیفه می‌پردازند. همچنین نباید سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتوی این گوشی هوشمند قدرتمند را از قلم بیندازیم. سنسور اصلی این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد و دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی آن نیز از قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

جدا از بحث دوربین، این گوشی هوشمند پیشرفته مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی از جنس Dynamic AMOLED 2X است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل بهره می‌برد. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به عنوان مغز متفکر این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد و حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک ترابایت حافظه‌ی رم آن را همراهی می‌کنند. در نهایت باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی اشاره کنیم که پشتیبانی از سرعت شارژ ۴۵ وات را دارد.

مطالب مرتبط
نکات مثبت و منفی تقویت‌کننده WiFi شیائومی AC1200
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت نسخه اسنپدراگون
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

موتورولا اج ۳۰ فیوژن

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

اج ۳۰ فیوژن را می‌توان بهترین گوشی برای فیلم‌برداری موتورولا در فروشگاه دیجی‌کالا دانست که از قابلیت‌های بسیار خوبی بهره می‌برد و می‌تواند تجربه‌ی خرید بسیار خوبی را برای علاقه مندان این برند رقم بزند. موتورولا اج ۳۰ فیوژن، مجهز به یک سیستم دوربین سه‌گانه است که از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی عمق میدان بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت ۸K و با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین با وضوح ۴K و با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی نیز از قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

این گوشی مجهز به نمایشگری ۶.۵ اینچی از جنس P-OLED با پشتیبانی از رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی قدرتمند با شارژر سریع ۶۸ واتی شارژ می‌شود.

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 30 Fusion دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

وان‌پلاس ۱۰ پرو

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

می‌رسیم به محصولی تولید وان‌پلاس که یکی از قدرتمندترین دوربین‌های به کار رفته در گوشی‌های موجود در بازار را با همکاری هاسلبلاد در خود دارد؛ سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX789 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و با اندازه‌ی ۱/۱٫۴۳ اینچ که در کنار سنسور فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو، وظیفه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری را در این گوشی بر عهده دارند. این گوشی در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری آنقدر باکیفیت هست که بتوانید روی آن به عنوان یک گوشی قدرتمند حساب باز کنید. وان‌پلاس ۱۰ پرو قابلیت فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و همچنین ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین نباید دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی هوشمند را از قلم بیندازیم.

این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی LTPO2 Fluid AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ بهره می‌برد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هوشمند نیز به لطف شارژر فوق سریع ۸۰ واتی آن در عرض ۳۲ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام به عنوان قلب تپنده در این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می‌پردازد.

گوشی موبایل وان پلاس مدل 10 PRO WHITE EDITION دو سیم‌ کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

گلکسی A73 سامسونگ

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

گلکسی A73 سامسونگ، بهترین گوشی هوشمند میان‌رده برای فیلم‌برداری است که از قابلیت‌ها و امکاناتی بسیار پیشرفته و در حد یک گوشی پرچم‌دار بهره می‌برد. این گوشی هوشمند یک سیستم دوربین چهارگانه دارد که سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان درون ماژول دوربین آن به چشم می‌خورند. کاربران این گوشی، امکان ضبط ویدیو با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را خواهند داشت و لرزشگیر اپتیکال آن نیز در ویدیوها عملکرد بسیار خوبی دارد. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تعبیه شده که از قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G در دیجی کالا

گلکسی A73 سامسونگ مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی از جنس Super AMOLED Plus است که علاوه بر پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت دارد و تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل به کاربران نشان می‌دهد. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G که به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد، سنگین‌ترین اپ‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن با سرعت شارژ ۲۵ وات شارژ می‌شود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy A73 5G SM-A736B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

شیائومی ۱۳ لایت

آموزش فیلم‌برداری با گوشی

لیست بهترین گوشی برای فیلم‌برداری فروشگاه دیجی‌کالا را با معرفی و بررسی محصولی جدید از سری شیائومی ۱۳، یعنی شیائومی ۱۳ لایت که یک گوشی هوشمند میان‌رده است، به پایان می‌رسانیم. درون پنل پشتی شیائومی ۱۳ لایت سه سنسور دوربین قرار گرفته که متشکل از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو هستند. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت ۴K و حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیوها بپردازد. دوربین سلفی این گوشی نیز دقتی ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

این گوشی هوشمند از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی AMOLED بهره می‌برد که علاوه بر پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۶۷ واتی از دیگر مشخصات شیائومی ۱۳ لایت به شمار می‌رود.

گوشی موبایل شیائومی مدل  13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

سخن‌ پایانی

از آنجا که بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند برای گرفتن عکس و فیلم‌برداری میان کاربران بسیار متداول‌تر از قبل شده، خرید تجهیزات فیلم‌برداری با موبایل برای آن‌ها هزینه‌ای بسیار کمتری نسبت به هزینه‌ی خرید دوربین فیلم‌برداری به همراه خواهد داشت. در این مقاله به معرفی و بررسی لیست بهترین گوشی برای فیلم‌برداری فروشگاه دیجی کالا پرداختیم تا اگر قصد خرید بهترین گوشی برای فیلم‌برداری را دارید، با توجه به بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

به نظر شما بهترین گوشی هوشمند برای فیلم‌برداری در بازار کدام است؟ حتما نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: digitalcameraworld و Tomsguide

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۴,۹۹۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۷,۰۷۰,۰۰۰

تومان

سوالات متداول

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری مربوط به کدام برند است؟

بهترین گوشی‌های مناسب برای فیلم‌برداری مربوط به اپل و سامسونگ هستند.

قابلیت فیلم‌برداری ۴K به چه معناست؟

فیلم‌برداری ۴K به این معنی است که دوربین گوشی شما قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت چهار برابر کیفیت ۱۰۸۰p HD را دارد.

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری سامسونگ چیست؟

در حال حاضر گلکسی S23 اولترا سامسونگ را می‌توان به عنوان بهترین گوشی برای فیلم‌برداری این شرکت معرفی کرد.

آیا تعداد دوربین‌های بیشتر در یک گوشی، به معنای کیفیت بالای فیلم‌برداری است؟

خیر. هر یک از دوربین‌های موجود در گوشی وظایف خاصی دارند و این موضوع به معنی کیفیت بالای فیلم‌برداری سیستم دوربین آن گوشی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا