راهنما خریدرایانه همراهلوازم جانبی

بررسی سامسونگ گلکسی اس۲۳ و اس۲۳ اولترا

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

جدیدترین اسمارت‌فون‌های سامسونگ با مدل‌های قبلی خود تفاوت‌های بسیاری ندارند، اما همچنان یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند.

نقاط قوت

  • عملکرد روان و قدرتمند
  • نمایشگرهای روشن و چشم‌نواز
  • عمر باتری عالی
  • سیستم دوربین‌های بی‌نظیر با بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر
  • وجود استایلوس در اس۲۳
  • بهترین پشتیبانی نرم‌افزاری اندروید

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • جذابیت متوسط شکل ظاهری
  • تغییرات اندک در مقایسه با مدل قبلی

مشاهده این محصول در دیجی کالا

سری اسمارت‌فون‌های اس۲۳ سامسونگ که شامل اس۲۳ پلاس نیز می‌باشد، چندان تغییردهنده بازی نیستند و اغلب افراد به چنین دوربین‌های پیشرفته و قدرت بالای سخت‌افزاری نیاز بسیاری ندارند. اما این اسمارت‌فون‌ها جزو بهترین‌های بازار به شمار می‌روند که با وجود صفحه نمایش پرنور خود در حتی در زیر نور خورشید، محتوا را با وضوح هرچه تمام‌تر نشان می‌دهند و دست شما را برای انجام بازی‌های سنگین نیز کاملاً باز می‌گذارند.

در صورتی که پیشاپیش صاحب گلکسی اس۲۲ یا اس۲۱ یا هر مدل دیگری که در دو سال اخیر تولید شده است، باشید، نیاز چندانی برای ارتقاء به آخرین مدل اسمارت‌فون سامسونگ نخواهید داشت. اما اگر پس از چندین سال قصد خرید یک اسمارت‌فون مرغوب را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

مطالب مرتبط
مشخصات فنی ردمی K60 ،K60 پرو و K60SE لو رفت

گلکسی‌های درخشان

جدا از مشخصات سخت‌افزاری این اسمارت‌فون‌ها، بهتر است ابتدا کمی از حسی که با در دست گرفتن‌شان خواهید داشت، صحبت کنیم. اس۲۱ با اندازه ۶.۱ اینچ خود به خوبی در دست شما قرار می‌گیرد و برای استفاده از آن احتمالاً به بیش از یک دست نیاز نخواهید داشت. نمایشگر ۶.۸ اینچ اس۲۳ اولترا هرچند در اغلب اوقات به یک دست شما بسنده می‌کند، اما ممکن است بر انگشت شست شما در حین کار با یک دست فشار زیادی وارد کند، به‌طوری که در نهایت مجبور به دخالت دادن دست دیگر خود خواهید شد.

بررسی سامسونگ گلکسی اس۲۳ و اس۲۳ اولترا

یک تغییر مثبت، حاشیه  بدنه اس۲۳ اولترا است که در مقایسه با خمیدگی اس۲۲ اولترا، تخت و مسطح‌تر شده است، هرچند هنوز از این لحاظ به پای آیفون ۱۴ نمی‌رسد. اما ظاهر اسمارت‌فون‌های سری جدید خصوصاً در چینش دوربین‌ها چنگی به دل نمی‌زند و در مقایسه با سروشکل فریبنده سری اس۲۱، بیشتر شبیه به طراحی سنتی اسمارت‌فون‌ها به‌گونه‌ای است که همگی آن را در ذهن داریم. سری ۲۳ ابداً نامرغوب به نظر نمی‌رسد و همچنان وقار خود را حفظ کرده است، اما چیز ویژه‌ای نیز در مورد ظاهر آن وجود ندارد.

سه اسمارت‌فون سری اس۲۳ در بسیاری از ویژگی‌های خود همچون صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز AMOLED با بیشینه روشنایی ۱۷۵۰ نیت اشتراک دارند. بنابراین از بابت دیدن صفحه نمایش در روزهای آفتابی و در زیر تابش مستقیم نور خورشید نگرانی‌ای وجود ندارد.

هردو مدل از سری تراشه‌های Qualcomm’s Snapdragon 8 Gen 2 “for Galaxy” قدرت می‌گیرند که کمی سریع‌تر از مدل پایه Snapdragon 8 Gen 2 موجود در دیگر اسمارت‌فون‌های اندرویدی برتر همچون  OnePlus 11 است. در حقیقت باید گفت که سنجش پیشرفت حاصل‌شده در این تراشه‌های جدید به‌طور سالانه کار چندان آسانی نیست. با این همه اما زمان واکنش و عملکرد کلی اسمارت‌فون‌های دارای این پردازنده به‌شکلی محسوس سریع و بی‌تأخیر است.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی ساعت هوشمند شیائومی می واچ XMWTCL02

این سرعت در عملکرد خصوصاً در حین اجرای بازی‌های سنگینی از قبیل Genshin Impact به چشم می‌آید. این در حالی است که برخی کاربران سری قبلی گزارش دادند که برای انجام چنین بازی‌هایی مجبور به انتخاب تنظیمات گرافیکی پایین‌تر بوده‌اند تا از فشار وارد بر دستگاه بکاهند. بدنه سری اسمارت‌فون‌های اس۲۳ حتی پس از گیمینگ به مدتی طولانی فقط کمی گرم می‌شوند.

بررسی سامسونگ گلکسی اس۲۳ و اس۲۳ اولترا

دومین ویژگی دوست‌داشتنی این تراشه، کارآمدی فوق‌العاده آن است که هرچند از همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به‌کاررفته در اس۲۲ اولترا استفاده می‌کند،‌ بنابر گفته سامسونگ در اس۲۳ اولترا تا ۲۰ درصد دوام بیشتری دارد، و این عمر بیشتر باتری قطعا در حین کار روزمره به چشم می‌آید. باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپری اس۲۳ نیز تا یک روز کامل به راحتی شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

سامسونگ با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در قلمرو اندروید پیشتازی می‌کند. این گوشی‌ها نیز تا ۴ نسخه از بروزرسانی سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند و همچنین پنج سال بروزرسانی ماهانه امنیتی را تضمین می‌نمایند. از این رو می‌توانید تا مدت‌ها بدون نگرانی از بابت دریافت آخرین نمایه‌ها و آپدیت‌های اندرویدی از اسمارت‌فون خود استفاده کنید.

گلکسی اس۲۳ اولترا کماکان تنها مدل دارای استایلوس S Pen در این سری است. علاوه بر یادداشت‌برداری یا نقاشی با قلم S Pen می‌توانید با فشردن کلید آن در هنگام کار با اپ دوربین، عکس بگیرید.

چشم کهکشانی

اگر به عکاسی علاقه جدی دارید، ارزش خرید اس۲۳ اولترا برای شما بیشتر خواهد بود. عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اس۲۳ اولترا به‌طور کلی زیباتر از مدل استاندارد این سری به نظر می‌رسند، هرچند اختلاف بسیار محسوسی بین آن‌ها وجود ندارد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اس۲۳ در هر میزان روشنایی محیط، قادر به ثبت تصاویری شفاف با رنگ‌هایی زنده است و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل اولترا نیز به همین کیفیت عمل می‌کند. خبر خوب اینکه دوربین جلو در بین همه مدل‌های این سری، ۱۲ مگاپیکسلی بوده و سلفی‌های رضایت‌بخشی از خود به جای می‌گذارد.

مطالب مرتبط
شیائومی ۱۳ اولترا با ۱ درصد شارژ تا ۱ ساعت دوام می‌آورد

بررسی سامسونگ گلکسی اس۲۳ و اس۲۳ اولترا

دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو ۳X نیز با عملکردی مطلوب، کاربردهای خاص خود را دارند. شاید بتوان جذاب‌ترین دوربین اس۲۳ اولترا را  دوربین چهارم آن برشمرد که همان زوم اپتیکال ۱۰ برابر آن است که به عکاسی از پرندگان روی درختان یا هر سوژه خاص دیگری که به بزرگنمایی بسیار نیاز دارد، جذابیتی نو می‌بخشد. همین به تنهایی می‌تواند برای بسیاری از خریداران علاقه‌مند به عکاسی در سطحی حرفه‌ای‌تر، بزرگترین دلیل انتخاب اس۲۳ اولترا باشد.

البته سیستم دوربین‌های سری اس۲۳ نیز همچون هر اسمارت‌فون دیگر دارای نواقصی است. مثل اینکه رنگ‌ها گاهاً بیش از حد پررنگ به نظر می‌رسند،‌ یا اینکه اجزای صورت به‌طور خودکار صاف‌ و هموارتر از حالت واقعی به چشم می‌آیند (البته این مورد قابل غیرفعالسازی است). همینطور ممکن است موارد مصرف چندانی برای حالت‌های اختصاصی ۲۰۰ یا ۵۰ مگاپیکسلی دوربین‌ها در اس۲۳ اولترا و اس۲۳ وجود نداشته باشد.

البته که امکان ثبت جزئیات بسیاری در این تصاویر با رزولوشن بالا وجود دارد، اما عکاسی در حالت پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسلی نتایج به قدر کافی رضایت‌بخشی در پی دارد و به علاوه موجب اشغال بیش از حد ظرفیت حافظه دستگاه نمی‌گردد. دوربین‌های گلکسی‌های سری اس۲۳ به آسانی توان رقابت با پیکسل ۷ پرو و آیفون ۱۴ پرو را دارند و حتی در بسیاری موارد بهتر از آن‌ها ظاهر می‌شوند. قابلیت حذف لرزش در حین فیلمبرداری در اس۲۳ اولترا نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن در بین گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود.

بررسی سامسونگ گلکسی اس۲۳ و اس۲۳ اولترا

اما چند دلخوری کوچک باقی می‌ماند. اول اینکه اس۲۳ پلاس و اس۲۳ اولترا به جای بدنه‌ استیل ضدزنگ همچون آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، از بدنه‌ای آلومینیومی برخوردارند. برخی از گزینه‌های منوها نیز کمی سردرگم‌کننده‌اند.

مطالب مرتبط
بررسی اسپیکر بلوتوثی شیائومی XMYX04WM؛ کوچک و خوش‌ساخت

اما کدام یک از مدل‌های سری اس۲۳ مناسب شماست؟ لازم است باز هم تأکید کنیم که ضرورتی برای تهیه هیچ یک از این مدل‌های گران قیمت وجود ندارد، چراکه تجربه کار با گلکسی اس۲۲ همچنان در اصلی‌ترین موارد شباهت بسیار زیادی با سری جدید گلکسی دارد. بیشتر افراد به قدر کافی از داشتن گلکسی اس۲۳ استاندارد رضایت خاطر خواهند داشت (یا اس۲۳ پلاس، اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید). با این حال عاشقان عکاسی و افرادی که مایل به استفاده از استایلوس می‌باشند، مجذوب اس۲۳ اولترا خواهند شد.

لازم است باز هم تأکید کنیم که ضرورتی برای تهیه هیچ یک از این مدل‌های گران قیمت وجود ندارد، چراکه تجربه کار با گلکسی اس۲۲ همچنان در اصلی‌ترین موارد شباهت بسیار زیادی با سری جدید گلکسی دارد. بیشتر افراد به قدر کافی از داشتن گلکسی اس۲۳ استاندارد رضایت خاطر خواهند داشت (یا اس۲۳ پلاس، اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید). با این حال عاشقان عکاسی و افرادی که مایل به استفاده از استایلوس می‌باشند، مجذوب اس۲۳ اولترا خواهند شد.


User Rating:
۳٫۳
( ۱ votes)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا