لوازم جانبینرم افزار

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۱R؛ تازه‌نفس خانواده ردمی

ردمی نوت ۱۱R شیائومی، گوشی اقتصادی جدید این شرکت بزرگ فناوری چینی به شمار می‌رود که توانسته با ارائه‌ی قابلیت‌های قابل قبول و داشتن قیمتی مناسب در بدو ورودش به بازار ایران نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه از سری نوت ۱۱ شیائومی بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با دیجی کالا مگ همراه باشید.

ردمی که زیر مجموعه شرکت بزرگ شیائومی محسوب می‌شود، اولین بار ۸ سال پیش از گوشی‌های سری نوت خود رونمایی کرد و در حال حاضر جدیدترین نسل از این گوشی‌ها، اعضای خانواده‌‌ی ردمی نوت ۱۲ هستند که با مشخصات فنی مختلف و در رده‌های متفاوتی روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شده‌اند. شیائومی گوشی هوشمند اقتصادی از سری نوت ۱۱ خود را با نام ردمی ۱۱R اواسط مهر سال ۱۴۰۱ برای بازار چین رونمایی کرد.

برای بسیاری از مردم، بودجه اولین و مهم‌ترین فاکتور هنگام انتخاب گوشی هوشمند است و زمانی که صحبت از مقرون‌به‌صرفه بودن به میان می‌آید، توجه‌ی بسیاری از خریداران سمت گوشی‌های شیائومی کشانده می‌شود. ردمی نوت ۱۱R به عنوان یک گوشی اقتصادی جدید شیائومی نمایشگر با رفرش ریت مناسبی دارد و با پردازنده‌ی نسبتاً خوبش از پس انجام امور روزانه‌ی کاربران بر می‌آید. باتری پرظرفیت این گوشی نیز شارژدهی مناسبی ارائه می‌دهد و در مجموع می‌توان گفت که اگر بودجه‌ی محدودی برای خرید گوشی در نظر گرفته‌اید، می‌توانید روی گوشی ردمی نوت ۱۱R شیائومی به عنوان یک گوشی اقتصادی با امکانات مناسب حساب باز کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11R 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - پک چین

مشخصات فنی ردمی نوت ۱۱R شیائومی در یک نگاه


پیش از اینکه ببینیم گوشی اقتصادی ردمی نوت ۱۱R شیائومی ارزش خرید دارد یا نه، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این گوشی هوشمند داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام گوشی ردمی نوت ۱۱R شیائومی
ابعاد و وزن ۸.۹ در ۷۶.۱ در ۱۶۴میلی‌متر / ۲۱۰ گرم
مشخصات نمایشگر IPS LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و بیشینه‌ی روشنایی ۴۰۰ نیت – ۶٫۵۸ اینچی با تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ – نسبت تصویر ۲۰:۹
کیفیت ساخت فریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت
سیستم‌عامل و پردازنده اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 /پردازنده‌ی Dimensity 700 مدیاتک همراه با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم -۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی / ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم – ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی / ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم – ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
دوربین‌ها  ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی عمق میدان
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه – دوربین سلفی ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری و شارژر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت – ۱۸ واتی
سایر مشخصات بلوتوث نسخه‌ی ۵.۱ – حسگر اثر انگشت جانبی – دو سیم‌ کارت – درگاه USB 2.0 – پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) – اسپیکر دوگانه – جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
رنگ‌های قابل عرضه مشکی، آبی، خاکستری

طراحی


گوشی ردمی نوت ۱۱R شیائومی با پنل پشتی براق، تکسچرهای خاص و سیستم دوربین دوگانه‌ی خود که درون نوار مشکی رنگ جای گرفته، طراحی بسیار زیبایی در عین سادگی دارد و این موضوع می‌تواند نظر کاربران و طرفداران زیادی را به خود جلب کند. این گوشی هوشمند تماماً پلاستیکی است و حس بسیار خوبی در هنگام در دست گرفتن به کاربران منتقل می‌کند. روی نوار مشکی رنگ پنل پشتی این گوشی، لوگوی Redmi حک شده و یک فلش LED نیز بین دو سنسور دوربین این گوشی هوشمند به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط
بررسی زنگ هوشمند شیائومی MJML06-FJ؛ جذاب ولی نه‌چندان کاربردی

ابعاد این گوشی هوشمند اقتصادی ردمی ۸.۹ در ۷۶.۱ در ۱۶۴میلی‌متر است که بیشتر آن را نمایشگر ۶.۵۸ اینچی این گوشی در اختیار دارد. این گوشی بسیار سبک است و سنگینی وزن آن به حدود ۲۱۰ گرم می‌رسد و این یعنی کاربران برای جابه‌جایی آن مشکلی نخواهند داشت. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شده است. همه‌ی دکمه‌های فیزیکی این گوشی اقتصادی در سمت راست بدنه‌ی آن قرار گرفته‌اند که شامل دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا می‌شوند.

از آن جایی که پنل این گوشی هوشمند از نوع LCD است، حسگر اثر انگشت به جای نمایشگر روی فریم جانبی آن به چشم می‌خورد و این موضوع در مورد اکثر گوشی‌های هوشمند اقتصادی نیز صدق می‌کند. فرآیند شارژ شدن و انتقال داده‌ها از طریق کابل USB-C صورت می‌گیرد و شیائومی در این گوشی خوشبختانه جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را حذف نکرده که در فریم بالایی گوشی تعبیه شده است.


نمایشگر


گوشی ردمی نوت ۱۱R شیائومی مجهز به یک نمایشگر ۶.۵۸ اینچی از جنس LCD IPS است که تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ برای کاربران به نمایش می‌گذارد و از نسبت تصویر ۲۰:۹ نیز بهره می‌برد. اگرچه این گوشی جزو گوشی‌های اقتصادی به شمار می‌رود، اما پشتیبانی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی یک مزیت بسیار خوب نمایشگر این گوشی محسوب می‌شود که در نتیجه کاربران از اسکرول کردن در این گوشی هوشمند لذت خواهند برد.

نمایشگر این گوشی طبیعتاً نمی‌تواند کنتراست عمیق و روشنایی واضحی که یک پنل OLED دارد را داشته باشد، اما با توجه به قیمتی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید، محتواهای تصویری را با کیفیت خوبی به شما نشان می‌دهد. در این نمایشگر این گوشی همچنین رنگ‌ها برجسته و جزئیات واضح هستند و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت نیز این امکان را به کاربران می‌دهد تا در زیر نور آفتاب بتوانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید و مشکلی از این بابت نداشته باشید. حاشیه‌‌‌های تقریبا نازکی اطراف پنل جلویی ردمی نوت ۱۱R شیائومی را پوشانده‌‌اند که این حاشیه‌ها البته در بخش پایینی نمایشگر ضخامت بیشتری دارند. در قسمت بالایی پنل جلویی این گوشی، حفره‌ی نمایشگر میزبان دوربین سلفی است

مطالب مرتبط
شیائومی ۱۳ پرو با استاندارد ضد آب IP راهی بازار می‌شود

دوربین


روی پنل پشتی این گوشی هوشمند اقتصادی شیائومی شاهد قرارگیری سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دوربین عمق میدان ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم که کیفیت چندان مطلوبی ندارند و یکی از نقاط ضعف این گوشی هوشمند به شمار می‌روند. البته نباید از یک گوشی هوشمند اقتصادی انتظار چندانی داشته باشیم. به طور کلی دوربین اصلی این گوشی قادر است در شرایط نوری مناسب عکس‌های قابل قبولی را ثبت کند، اما در شرایط نوری ضعیف عملکرد خوبی ندارد.

این گوشی از سنسور دوربین تله فوتو یا دوربین زوم نیز بهره نمی‌برد. روی پنل جلویی ردمی نوت ۱۱R شیائومی نیز یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تعبیه شده که در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی می‌گیرد و به کاربران این امکان را نیز می‌دهد تا با سایر دوستان خود تماس‌های تصویری برقرار کنند. با بررسی تصاویر ثبت شده‌ی دوربین این گوشی در می‌یابیم که بازتولید رنگ و کنتراست در آن‌ها مناسب است، با بهره‌گیری از قابلیت HDR تصاویر تا حد قابل قبولی روشن خواهند بود و تصویربرداری نیز سرعت خوبی دارد.

از سوی دیگر اما، جزئیات به هیچ عنوان در تصاویر دیده نمی‌شود و همچنین نویز بسیار زیادی در تصاویر به چشم می‌خورد که قطعاً نمی‌تواند برای کاربران اهل عکاسی این موضوع قابل هضم باشد. بنابراین اگر هنگام خرید گوشی، به سیستم دوربین آن اهمیت زیادی می‌دهید و قصد دارید با آن تولید محتوا کنید، باید اشاره کنیم که شیائومی نوت ۱۱R به هیچ وجه نمی‌تواند شما را در این مورد راضی نگه دارد.

دوربین اصلی این گوشی قادر است با وضوح ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازد که کیفیت قابل قبولی دارد، اما به دلیل عدم وجود استبلایز، تکانه‌های زیادی در ویدیوی ضبط شده دیده می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز امکان فیلم‌برداری ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به کاربران می‌دهد. بین دو سنسور دوربین این گوشی یک فلش LED نیز تعبیه شده است.

مطالب مرتبط
بررسی وسایل جانبی پرطرفدار برای ماشین ومعرفی7 مورد از بهترین لوازم جانبی های خودرو

عملکرد


شیائومی از پردازنده‌ی Dimensity 700 مدیاتک به عنوان قلب تپنده‌ی گوشی ردمی نوت ۱۱R استفاده کرده که ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کنند. این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت ۷ نانومتری است و از پردازنده‌های ۸ هسته‌ای بهره می‌برد. مشخصا باید به دو هسته Cortex-A76 با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 اشاره کنیم. همچنین Mali-G57 MC2 به‌عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه انجام وظیفه می‌کند که می‌تواند عملکرد تقریباً مناسبی را به ارمغان بیاورد.

 این تراشه از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند و برای این کار از مودم ۵G داخلی استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که این گوشی هوشمند اقتصادی در کارهایی مانند اجرای اپلیکیشن‌ها، گشتن در اینترنت و انجام کارهای عادی می‌تواند خوب عمل کند، اما از آن انتظار عملکرد بسیار خوب در اجرای بازی‌های گرافیکی را نداشته باشید و در این  مورد نمی‌توانید روی آن حسابی باز کنید. این گوشی همچنین از درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و بنابراین دست کاربران از این لحاظ نیز بسیار باز است.

تراشه‌ی این گوشی هوشمند در تست‌ تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ موفق شد به ترتیب امتیاز ۵۶۳ و ۱۷۲۳ را به دست آورد. زمانی که صحبت از جابه‌جایی بین برنامه‌ها و رفتن به منوی اصلی این گوشی به میان می‌آید، ردمی نوت ۱۱R در مواردی تاخیر دارد، اما نه آنقدر که تجربه کاربران را تا حد زیادی خراب کند. البته باید اشاره کرد که گوشی‌های در این رنج قیمتی همواره با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها خرده گرفت.

سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی هوشمند اقتصادی نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 شیائومی را اجرا می‌کند. این سیستم‌عامل قابل ارتقاء به سیستم‌عامل اندروید ۱۳  نیز است. قابلیت‌های بسیار زیادی در رابط کاربری این گوشی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن به می‌توان به شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی بخش‌های مختلف گوشی اشاره کرد. این گوشی همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، از فناوری نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) بهره می‌برد که این یکی دیگر از نقاط قوت ردمی نوت ۱۱R شیائومی به شمار می‌رود.


باتری


ردمی نوت 11R شیائومیگوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱R شیائومی از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که در استفاده‌ی زیاد می‌تواند یک روز کامل به شما شارژدهی ارائه دهد. همچنین اگر اهل بازی با گوشی نیستید و با آن فیلم نیز نمی‌بینید، این گوشی به‌ راحتی تا دو سه روز برای شما دوام خواهد آورد. در بررسی‌های صورت گرفته روی این گوشی مشخص شد که بعد از یک بار شارژ کامل در صبح، درصد شارژ گوشی پس از استفاده در طول روز همچنان بالای ۵۰ درصد در شب بوده است.

مطالب مرتبط
شیائومی از گوشی‌های سری ردمی K60 رونمایی کرد

بنابراین عمر باتری را می‌توان یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند به شمار آورد. یک ساعت پخش ویدیو حدود ۹ درصد از شارژ باتری (در حداکثر روشنایی و سطح صدا کم) را مصرف می‌کند، بنابراین می‌توانید در کل حدود ۱۱ تا ۱۲ ساعت با آن بازی کنید و فیلم ببینید. انرژی مجدد باتری این گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه شیائومی از طریق شارژر ۱۸ واتی به سرعت تأمین می‌شود و برای شارژ شدن گوشی به طور کامل، حدود یک ساعت یا بیشتر زمان احتیاج است. این گوشی همچنین از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.


رقبا


ردمی نوت ۱۱R در بازار رقبای سرسختی نیز دارد که در ادامه به معرفی سه مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

گلکسی A13 سامسونگ

ردمی نوت 11R شیائومی

این گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ به عنوان رقیب نوت ۱۱R از نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتزی بهره می‌برد و با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ تصاویر را به نمایش می‌گذارد. قلب تپنده‌ی این گوشی همانند نوت ۱۱R پردازنده‌ی Dimensity 700 مدیاتک است و در سیستم دوربین این گوشی سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان قرار دارد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۱۵ واتی اشاره کرد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

نوکیا G21

ردمی نوت 11R شیائومی

این گوشی اقتصادی نوکیا مجهز به پنل ۶.۵ اینچی IPS LCD با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت، پشتیبانی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی و وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ است. به عنوان قلب تپنده، این گوشی نوکیا از پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری Unisoc T606 بهره می‌برد و حداکثر ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کنند. سیستم دوربین سه‌گانه متشکل از سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان روی این گوشی تعبیه شده و از باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه قدرت می‌گیرد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل است.

گوشی موبایل نوکیا مدل G21 TA-1418 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

پوکو M5 

ردمی نوت 11R شیائومی

پوکو M5 که به عنوان دیگر رقیب جدی ردمی نوت ۱۱R به شمار می‌رود، مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD است که از رفرش ریت ۹۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد. این نمایشگر قادر است تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ به کاربران نشان دهد. قلب تپنده‌ی این گوشی اقتصادی پردازنده‌ی هلیو G99 مدیاتک است که از پس انجام امور روزانه و حتی بسیاری از بازی‌های سنگین بر می‌آید. حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم روی این گوشی هوشمند تعبیه شده و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۱۸ واتی بهره می‌برد. در نهایت باید به سیستم دوربین سه‌گانه پوکو M5 متشکل از سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان و همچنین دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو C31 در دیجی کالا
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال

جمع‌بندی


Xiaomi note 11R

ردمی نوت ۱۱R شیائومی، یک گوشی هوشمند اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است که مزایایی نظیر نمایشگر بزرگ و باکیفیت قابل قبول، باتری با ظرفیت بسیار بالا، سرعت شارژ مناسب و پشتیبانی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی را با پرداخت هزینه‌ای بسیار مناسب به شما ارائه می‌دهد. در این کنار این مزایا باید به معایبی نظیر سیستم دوربین نه چندان راضی کننده و پردازنده‌ی متوسط آن اشاره کنیم. در مجموع این گوشی به آن دسته از کاربرانی که به دنبال خرید گوشی با بودجه‌ی محدود برای انجام کارهای روزانه هستند، پیشنهاد می‌شود.

نقاط قوت ردمی نوت ۱۱R

  • باتری با شارژدهی بسیار عالی
  • شارژر پرسرعت
  • حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی

نقاط ضعف ردمی نوت ۱۱R

  • صفحه‌نمایش IPS-LCD
  • سیستم دوربین نه‌چندان راضی‌کننده
  • پردازنده‌ی متوسط
  • حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت

سخن پایانی

ردمی نوت 11R شیائومی

در این مطلب به نقد و بررسی یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی موجود در فروشگاه دیجی کالا یعنی ردمی نوت ۱۱R شیائومی پرداختیم و آن را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند باکیفیت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه را دارید، این محصول را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این گوشی هوشمند را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه‌های بهتری هم نسبت به این گوشی هوشمند اقتصادی در بازار هست؟ بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات و تجربیات شما در این رابطه هستیم.

منبع: Techradar

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11R 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - پک چین

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی نوت ۱۱R ضد آب است؟

خیر. این گوشی از هیچ گواهی پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه ضد آب نیست.

آیا گوشی ردمی نوت ۱۱R برای گیمینگ مناسب است؟

خیر. این گوشی هوشمند پردازنده‌ی چندان قوی ندارد و به همین دلیل برای گیمینگ مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا