لوازم جانبینرم افزار

بررسی پریز هوشمند شیائومی؛ گجتی ارزان برای آغاز هوشمندسازی خانه

اگر می‌خواهید از فناوری عقب نمانید، کم‌کم باید به فکر استفاده از گجت‌ها و لوازم خانگی هوشمندی باشید که به‌زودی با گسترده‌تر شدن اینترنت ۵G و دستگاه‌های اینترنت اشیاء، انقلابی در روند معمول استفاده از لوازم روزانه ایجاد می‌کنند. شاید بتوان پریزهای هوشمند را یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها برای ورود به این حوزه دانست و برند شاخص شیائومی هم مدل‌هایی ارزان و کاربردی از آن‌ها تولید کرده است.

در دنیای پریزهای هوشمند، که به سرعت در حال رشد است، معمولا شکل ظاهری بسیاری از گجت‌ها مشابه یکدیگر است و پریز هوشمند شیائومی هم تا حدود زیادی همین روند را طی کرده است اما با کیفیتی بالاتر، همچنان خاص بودن خود را به رخ می‌کشد.

پریز هوشمند شیائومی مدل ZNCZ05CM

ظاهر دستگاه

با نگاه نخست به جعبه متوجه درون جعبه دفترچه راهنما و خود پریز قرار دارند که از نگاه نخست متوجه کیفیت آن می‌شوید. طراحی مینیمال و بدون اغراق از ویژگی‌های اغلب محصولات شیائومی است.

این پریز، یک بلوک سفید بزرگ با یک دو شاخه است. روی آن یک دکمه‌ی پاور دستی وجود دارد و هنگام روشن بودن دستگاه هم یک چراغ LED کوچک به رنگ آبی می‌درخشد. این ساختار دقیقا همان چیزی است که می‌توانید از یک دوشاخه‌ی هوشمند وای-فای ارزان‌قیمت انتظار داشته باشید.

پریز هوشمند شیائومی مدل ZNCZ05CM به‌صورت کاملا پایدار می‌تواند دستگاه‌های برقی را کنترل کند. به آسانی با گوشی هوشمند می‌توانید وسایل برقی را مدیریت کنید. این پریز از فناوری اتصال Wi-Fi استفاده می‌کند که عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

خوبی این گجت این است که دوشاخه‌ی آن کاملا با پریزهای برق ایران سازگار است و برای اتصال آن نیاز به تبدیل اضافه نیست. جنس پریز هم از مواد باکیفیت و مقاوم در برابر آتش ساخته شده است و از جهت ایمنی فیزیکی، حتی زمانی که در خانه نیستید، دغدغه‌ای نخواهید داشت.

مطالب مرتبط
ارزان ترین اسپیکر خانگی

اتصال دستگاه

استفاده از این گجت هوشمند بسیار ساده است. تنها باید اپلیکیشن «می هوم» (Mi Home) را روی گوشی نصب کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. پس از اتصال به برق چراغ آن چشمک می‌زند و با استفاده از وای‌فای تلفن به دستگاه متصل می‌شود. این ویژگی باعث شده تا برای استفاده از آن به هاب مرکزی نیاز نباشد.

به سادگی با فشردن یک کلید می‌توانید پریز را روشن یا خاموش کنید. همچنین امکان برنامه‌ریزی آن در سه حالت روشن شدن دوره‌ای، روشن شدن در زمان مشخص یا خاموش شدن در زمان مشخص وجود دارد و این کار به آسانی با استفاده از اپلیکیشن قابل انجام است.

از ویژگی‌های خوب پریز هوشمند شیائومی این است که هنگام استفاده داغ نمی‌شود و با شبکه‌های رایج ۲.۴ گیگاهرتزی کار می‌کند. استفاده از خود دستگاه و اپلیکیشن آن هم پیچیده نیست و برای همه خوشایند است.

علاوه بر اتصال به اپلیکیشن که به‌خوبی روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS کار می‌کند، این گجت هوشمند با اپلیکیشن‌های دستیار صوتی مانند «آمازون الکسا» (Amazon Alexa) و «گوگل اسیستنت» (Google Assistant) هم سازگار است.

نقاط قوت پریز هوشمند شیائومی مدل ZNCZ05CM

  • قیمت مناسب
  • طراحی مینیمال و زیبا
  • نیاز نداشتن به هاب مرکزی
  • اتصال آسان به گوشی هوشمند با استفاده از وای‌فای
  • قابلیت کار توسط هر دو سیستم عامل اندروید و iOS

نقاط ضعف پریز هوشمند شیائومی مدل ZNCZ05CM

  • ریست شدن در صورت قطع برق یا وای‌فای
  • رنگ‌بندی محدود

در نهایت باید اشاره کرد که این گجت علاوه بر هوشمندسازی خانه‌ی شما، باعث ایمنی بیشتر در استفاده از وسایل الکترونیکی هم می‌شود و می‌توان آن را به‌صورت آداپتور مستقیما به هر پریز برقی متصل کرد. بدین ترتیب یک ابزار ساده اما بسیار کاربردی برای مدیریت مصرف برق لوازم الکترونیکی در اختیار خواهید داشت که آغازی برای هوشمندسازی کامل خانه‌ی شماست.

مطالب مرتبط
سیستم عامل مک بوک چیست ؟ + معرفی ۱۰ ویژگی مخفی سیستم‌عامل مک
پریز هوشمند شیائومی مدل ZNCZ05CM

پرسش‌های متداول درباره‌ی پریز هوشمند شیائومی

پریز هوشمند شیائومی چگونه باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود؟

با استفاده از اپلیکیشن مخصوص، به آسانی امکان مدیریت روشن و خاموش شدن پریز و در نتیجه لوازم الکترونیکی را خواهید داشت.

آیا پریز شیائومی به هاب مرکزی نیاز دارد؟

خیر. اتصال آن با استفاده از فناوری وای‌فای انجام می‌شود و بنابراین شما را از هاب مرکزی بی‌نیاز می‌کند.

پریز شیائومی با چه گوشی‌هایی سازگار است؟

این پریز به سادگی با استفاده از گوشی‌های هوشمند که از سیستم عامل اندروید یا iOS بهره می‌برند، قابل تنظیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا