لوازم جانبینرم افزار

شیائومی چگونه به برندی محبوب تبدیل شد؟ [زیرنویس فارسی]

این روزها شیائومی به یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین برندها در دنیای فناوری تبدیل شده است که نه تنها لوازم فناورمحور بلکه دیگر لوازم روزمره مانند نوشت افزار و ابزارآلات هم تولید می‌کند.

راهی که شرکت شیائومی طی کرده هم مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است. شرکتی که به دست یک جوان خلاق و پرتلاش شکل گرفت و با شناسایی نیاز بازار و استراتژی کسب‌وکار مناسب، توانست در زمانی کوتاه به موفقیت‌هایی بزرگ دست پیدا کند.

در سال ۲۰۱۰ بود که «لی جون» (Lei Jun) با هدف در دست گرفتن بخشی از بازار فناورانه‌ی تلفن‌های هوشمند «شیائومی» (Xiaomi) را تأسیس کرد. هنگامی که نه محصولات شرکت‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ از نظر قیمت، اقتصادی بودند و نه گوشی تولیدکنندگان چینی از نظر کیفیت حرفی برای گفتن داشتند، او نیاز بازار را تشخیص داد و دریافت که مردم به گوشی‌هایی باکیفیت اما با قیمت مناسب نیاز دارند.

در ابتدای کار اما اولویت شیائومی را توسعه‌ی رابط کاربری اختصاصی خود «می‌یو‌آی» (MIUI) قرار داد تا بتواند به بازار بالقوه‌ی مشتریان دست یابد. با این پایه‌گذاری، یک سال بعد نخستین گوشی خود را، فقط با فروش آنلاین عرضه کرد و به موفقیتی چشمگیر دست یافت.

در حقیقت موفقیت شرکت شیائومی را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها مقرون‌به‌صرفه بودن محصولاتش است. شیائومی ترکیبی از مشخصات کاربردی و حتی پریمیوم را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد که برای بسیاری از افراد دردسترس است.

ویژگی‌های دیگری مانند حضور آنلاین قوی، اکوسیستم یکپارچه‌ی محصولات، خدمات پس از فروش و توانایی بهره‌مندی از چالش‌های رقبا هم در موفقیت شیائومی نقش داشته‌اند و حالا شیائومی به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه‌ی طراحی، توسعه و فروش تلفن‌های هوشمند، نرم‌افزارهای تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و ابزار تبدیل شده است.

مطالب مرتبط
سری شیائومی ۱۳ در تاریخ ۲۰ آذر رونمایی می‌شود

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۷,۲۲۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۰,۸۹۹,۰۰۰

تومان

این ویدیو از Business Stories داستان پسری است که با سختی‌های بسیار در نزدیکی شهر صنعتی ووهان بزرگ شد اما با تلاش خود و با الهام از «استیو جابز» (Steve Jobs) به موفقیت در لبه‌ی فناوری دست یافت.

عکس کاور: لی جون هنگام معرفی لوگوی جدید شیائومی در سال ۲۰۲۱
Credit: Xiaomi Planet

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا