لوازم جانبینرم افزار

شیائومی ۱۳ اولترا با ۴ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

بالاخره ساعاتی قبل گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با ۴ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و دیگر ویژگی‌های بسیار جذاب رسما رونمایی شد. در ضمن برخلاف گوشی شیائومی ۱۲S اولترا که فقط به دست کاربران چینی رسید، این گوشی جدید قرار است راهی بازار جهانی شود. در ادامه به مشخصات جدیدترین پرچم‌دار شیائومی می‌پردازیم.

دوربین‌های این گوشی بدون شک مهم‌ترین مشخصه‌ی آن محسوب می‌شوند و بنابراین توضیح در مورد مشخصات شیائومی ۱۳ اولترا را با دوربین‌های آن آغاز می‌کنیم. ماژول دوربین غول‌پیکر این گوشی میزبان ۴ دوربین است که شیائومی برای آماده‌سازی آن‌ها از تخصص شرکت لایکا بهره برده است.

شیائومی 13 اولترا

دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی سونی استفاده می‌کند و بر روی آن لنز دارای فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متری تعبیه شده است. همانطور که انتظار داشتیم، این لنز از دیافراگم متغیر بهره می‌برد و کاربران برای حالت بوکه بهتر می‌توانند دیافراگم F/1.9 را انتخاب کنند و با انتخاب F/4.0 هم طبیعتا پس‌زمینه‌ی واضح‌تری خواهید داشت. این سنسور با ترکیب ۴ در ۱ پیکسل‌ها می‌تواند تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را در اختیار کاربر قرار دهد.

سه دوربین دیگری که در کنار دوربین اصلی قرار دارند، از سنسور IMX858 سونی بهره می‌برند. یک دوربین زوم ۳.۲ برابری ارائه می‌کند، دوربین پریسکوپی قادر به زوم ۵ برابری است و در نهایت دوربین اولترا واید می‌تواند به‌عنوان دوربین ماکرو هم انجام وظیفه کند. برای ثبت عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کنید که با ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

دوربین اصلی از حالت UltraRAW پشتیبانی می‌کند که با بهره‌گیری از این حالت، قادر به ثبت عکس‌های ۱۴ بیتی با فرمت DNG هستید. با ثبت عکس‌ها با این فرمت، برای ویرایش آن‌ها به اطلاعات بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید و در کل ادیت‌های پیشرفته‌تر امکان‌پذیر می‌شود. شیائومی برای عکاسان خیابانی یک حالت مخصوص به نام Fast Shot ارائه کرده که بعد از مشخص کردن تنظیمات فوکوس، عکس‌های موردنظر با سرعت بسیار زیادی ثبت می‌شوند.

مطالب مرتبط
سونی SRS-XB13 در برابر انکر Mini 3 Pro؛ جدال اسپیکرهای اقتصادی

شیائومی 13 اولترا

در پنل جلویی شاهد نمایشگر ۶.۷۳ اینچی هستیم که رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ را ارائه می‌دهد و از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز متغیر بهره می‌برد. شیائومی می‌گوید حداکثر روشنایی نمایشگر حین تماشای محتوای HDR به حداکثر ۲۶۰۰ نیت می‌رسد. قلب تپنده‌ی شیائومی ۱۳ اولترا چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که در کنار آن حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی قرار دارد.

باتری قرار گرفته درون این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که از شارژ سیمی ۹۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۸۷۳ دلار راهی بازار چین می‌شود و کاربران چینی برای خرید مدل ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی باید ۹۴۵ دلار بپردازند. گران‌ترین مدل هم که از رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی استفاده می‌کند ۱۰۶۲ دلار قیمت دارد. بر اساس اعلام شیائومی، این گوشی تا چند ماه دیگر به بازار دیگر کشورها راه پیدا می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی مدل 11T Pro 2107113SG 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۸,۴۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG دو سیم‌ کارت ظرفیت 32 گیگابایت

۳,۷۹۹,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا