لوازم جانبینرم افزار

گلکسی A54 یا شیائومی ۱۳ لایت؟ یک انتخاب سخت!

در این مطلب به مقایسه گلکسی A54 و شیائومی ۱۳ لایت می‌پردازیم تا ببینیم کدام گوشی به عنوان یک میان‌رده ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل  13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت


نام گوشی گلکسی A54 شیائومی ۱۳ لایت
ابعاد و وزن ۸٫۲ × ۷۶٫۷ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متر – ۲۰۲ گرم ۷٫۷ × ۷۲٫۷ × ۱۵۹٫۲ میلی‌متر – ۱۷۱ گرم
کیفیت ساخت – استاندارد مقاومتی پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ۵، فریم پلاستیکی – IP67، مقاومت در عمق ۱ متری آب تا ۳۰ دقیقه پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ۵ و فریم از جنس پلاستیک – استاندارد IP53 – مقاوم در برابر پاشش آب
ابعاد و وضوح نمایشگر ۶٫۴ اینچی ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل ۶٫۵۵ اینچی ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل
امکانات نمایشگر Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و چگالی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ – محافظت شده توسط گوریلا گلس ۵ – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲٫۹٪ – نمایشگر خمیده AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و چگالی ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ – محافظت شده توسط گوریلا گلس ۵ – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹٫۵٪ – نمایشگر منحنی
سیستم‌عامل/رابط کاربری اندروید ۱۳ / One UI 5.1 اندروید ۱۲ / MIUI 14
مدت زمان آپدیت نرم‌افزاری/امنیتی ۵/۴ سال احتمالا ۴/۲ سال
پردازنده و گرافیک اگزینوس ۱۳۸۰ – ۸ هسته‌ای با چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G68 MP5 اسنپدراگون ۷ نسل ۱– ۸ هسته‌ای با یک هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۴، سه هسته از همان نوع با فرکانس ۲٫۳۶ و چهار هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – گرافیک آدرنو ۶۴۴
ترکیب رم و حافظه داخلی ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۱ ترابایت ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۶، ۲۵۶/۸ حافظه داخلی از نوع UFS 2.2
دوربین اصلی – کیفیت فیلم‌برداری ۵۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز ۱/۱٫۵۶ اینچی – ۴K@30fps ،۱۰۸۰p@30/60fps ،۷۲۰p@480fps ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز ۱/۱٫۵۶ اینچی – ۴K@30 ،۱۰۸۰p@30/120 و ۷۲۰p@960fps
دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 ۸ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید ۱۱۹ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی ماکرو ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی – کیفیت فیلم‌برداری ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 – کیفیت فیلم‌برداری – ۴K@30fps ،۱۰۸۰p@30/60fps ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 – کیفیت فیلم‌برداری – ۱۰۸۰p@30/60fps – دوربین ۸ مگاپیکسلی سنجش عمق
بلندگوی استریو دارد (هیبریدی) دارد (هیبریدی)
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد ندارد
باتری و شارژر – شارژر درون جعبه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – ۲۵ وات – درون جعبه قرار ندارد ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – ۶۷ وات – درون جعبه قرار دارد
قیمت بهترین مدل (۲۵۶/۸) حدودا ۲۲ میلیون حدود ۲۰ میلیون

گلکسی A54 و شیائومی ۱۳ لایت در یک نگاه

  • گلکسی A54 استاندارد IP بهتری دارد.
  • گلکسی A54 یک نسخه سیستم‌عامل جدیدتر و پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی طولانی‌تری دارد.
  • گلکسی A54 حافظه‌ی داخلی سریع‌تری دارد.
  • گلکسی A54 مجموعه دوربین حرفه‌ای‌تری دارد.
  • باتری گلکسی A54 دوام بیشتری دارد.
  • شیائومی ۱۳ لایت حواشی کمتری دارد.
  • شیائومی ۱۳ لایت باریک‌تر، سبک‌تر و کم‌عرض‌تر است.
  • شیائومی ۱۳ لایت از یک دوربین سنجش عمق در کنار دوربین سلفی خود بهره می‌برد.
  • شیائومی ۱۳ لایت شارژر سریع‌تری داشته که درون جعبه هم قرار دارد.
  • شیائومی ۱۳ لایت قیمت کمتری دارد.
  • هیچ کدام جک ۳.۵ میلی‌متری ندارند.
  • هیچ کدام بلندگوی استریوی واقعی ندارند.
مطالب مرتبط
بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی؛ بهترین میان‌رده‌ی ۲۰۲۳؟

محتویات جعبه

XIAOMI 13 LITE

شیائومی ۱۳ لایت

درون بسته‌بندی گلکسی A54 جز گوشی و یک کابل دو سر تایپ چیز دیگری دیده نمی‌شود اما در بسته‌بندی شیائومی ۱۳ لایت در کنار گوشی، آداپتور ۶۷ واتی، کابل شارژر و یک گارد ژله‌ای هم قرار دارد.

گلکسی A54 شیائومی 13 لایت

گلکسی A54


طراحی و کیفیت ساخت

از لحاظ طراحی، هر دو گوشی واقعاً خوب هستند اما اگر به گوشی‌هایی با نمایشگر منحنی علاقه‌مند هستید که حواشی کمی هم در اطراف نمایشگر آن‌ها دیده می‌شود، قطعا عاشق شیائومی ۱۳ لایت خواهید شد. این گوشی آنقدر حواشی کمی دارد که نسبت پنل آن به بدنه در آستانه‌ی رسیدن به ۹۰٪ است در حالی که این میزان در گلکسی A54 که نمایشگر تخت با حواشی فراوان در هر چهار طرف دارد به تقریبا ۸۳٪ می‌رسد. شما می‌توانید شکل ظاهری این دو گوشی را در ادامه مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.

XIAOMI 13 LITE

شیائومی ۱۳ لایت

این طراحی منحنی روی پنل پشتی شیائومی ۱۳ لایت هم دیده می‌شود تا بدین ترتیب این محصول بسیار خوش‌دست باشد. البته از لحاظ اندازه، نماینده‌ی شیائومی اندکی از گلکسی A54 بزرگ‌تر است ولی از لحاظ ضخامت، پهنا و وزن، در مشخصات فنی گلکسی A54 اعداد بیشتری را شاهد هستیم که این یک ضعف محسوب می‌شود. خصوصا اینکه بین وزن دو گوشی به شکل قابل توجهی تفاوت دیده می‌شود (حدودا ۳۰ گرم) این درحالی است که شیائومی ۱۳ لایت هم جنس بدنه‌ی مشابهی با گلکسی A54 دارد و هم متریال به کار رفته در ساخت بدنه‌ی هر دو مشابه است. همچنین پنل پشتی هر دو گوشی هم تا حدودی براق است اما خیلی آزاردهنده نیست.

روی فریم هر دو گوشی هم مطابق معمول کلیدهای کنترل صدا و پاور دیده می‌شود اما حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد و دیگر با کلید پاور ادغام شده نیست. کلیدها کیفیت خوبی دارند و مشکلی از این بابت متوجه هیچ یک از این دو گوشی نیست. همانطور هم که مشاهده می‌کنید، فریم شیائومی ۱۳ لایت به شکل قابل توجهی باریک‌تر طراحی شده که این موضوع می‌تواند باعث خوش‌دست‌تر شدن آن شود.

واضح‌ترین تفاوت دو گوشی از لحاظ طراحی به پنل پشتی آن‌ها بر می‌گردد. جایی که برای نماینده‌ی شیائومی یک ماژول بزرگ در نظر گرفته شده که یک حلقه‌ی بسیار بزرگ هم درون آن تعبیه شده و میزبان دو دوربین است. دوربین سوم هم زیر این حلقه و در کنار آن فلش دیده می‌شود.

در گلکسی A54 اما دوربین‌ها درست مثل طراحی که در سری گلکسی S23 دیده‌ایم، بدون هیچگونه ماژولی به صورت عمودی پشت سر هم قرار گرفته‌اند. این طراحی باعث شده دوربین از بدنه بیرون بزند و نه ماژول که یعنی بعد از برخورد به زمین امکان دارد دوربین گلکسی A54 زودتر آسیب ببیند این در حالی است که لنزهای شیائومی ۱۳ لایت به لطف ماژول بزرگ آن بهتر محافظت می‌شوند. از لحاظ بیرون زدگی از بدنه هم ماژول شیائومی ۱۳ لایت ضخامت بسیار کمی دارد و شاید بتوان گفت دوربین‌های گلکسی A54 حتی از آن ضخیم‌تر هستند.

Galaxy a54

گلکسی A54

گلکسی A54 اما یک گوشی تحت هم در پشت و هم در جلو است که البته این طراحی هم طرفداران خاص خود را دارد به خصوص اینکه فریم‌ها آنقدرها هم تخت و تیز نیستند که به کف دست فشار وارد کنند. به صورت کلی یک طراحی ساده و جذاب را در نماینده‌ی سامسونگ شاهد هستیم اما به نظر می‌رسد رأی برنده باید به شیائومی داده شود.

XIAOMI 13 LITE

شیائومی ۱۳ لایت

از لحاظ کیفیت ساخت اما گلکسی A54 یک برگ برنده‌ی بزرگ دارد و آن هم استاندارد ضد آب IP67 است؛ این یعنی گوشی یادشده در عمق ۱ متری آب هم تا ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد اما نماینده‌ی چینی‌ها استاندارد IP53 دارد و این یعنی در صورت پاشش آب روی آن می‌تواند مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد و نه بیشتر. از لحاظ متریال به کار رفته در ساخت گوشی هر دو محصول پنل پشتی شیشه‌ای (گوریلا گلس ۵)، فریم پلاستیکی و محافظ صفحه از نوع گوریلا گلس ۵ دارند.

GALAXY A54

گلکسی A54


نمایشگر

در بخش نمایشگر، بیشترین شباهت را بین دو گوشی از لحاظ کیفیت شاهد هستیم. هر دو گوشی وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی دارند و از لحاظ نمایش محتوا هم در حد و اندازه‌های یک میان‌رده واقعاً عملکرد بی‌نظیری از خود به نمایش می‌گذارند. اما اگر بخواهیم خیلی دقیق نگاه کنیم، می‌بینیم که بیشینه‌ی روشنایی در شیائومی ۱۳ لایت در حالت دستی و خودکار به ترتیب به ۵۱۲ و ۹۳۸ نیت می‌رسد اما در گلکسی A54 این دو میزان ۴۵۷ و ۹۸۰ نیت هستند. این یعنی گلکسی A54 زیر نور خورشید به شکل نامحسوسی درخشان‌تر است که البته این میزان تفاوت اصلا یک برتری محسوب نمی‌شود.

XIAOMI 13 LITE

شیائومی ۱۳ لایت

پنل هر دو گوشی قادر است تصاویر را با سرعت ۱۲۰ هرتز به نمایش بگذارد که این یعنی گشت و گذار در منوهای مختلف آن‌ها به نرم‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن رقم خواهد خورد. در هر دو گوشی رفرش‌ریت به نوعی تطبیق‌پذیر هم هست به این معنا که با توجه به نوع محتوا، گوشی رفرش‌ریت را روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند.

گلکسی A54 شیائومی 13 لایت

گلکسی A54


کیفیت صدا، طول عمر باتری، سرعت شارژر

از آن جایی که هیچ یک از این دو گوشی از دو بلندگوی استریو بهره نمی‌برند و در واقع بلندگوی دوم همان اسپیکری است که برای مکالمه از آن استفاده می‌شود، در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت هنگام پخش یک محتوای صوتی، عملکرد چشمگیری داشته باشند.

مطالب مرتبط
معرفی بهترین پاوربانک های لپ تاپ که در سال ۲۰۲۰ می‌توانید خریداری کنید

البته در این بین گلکسی A54 به شکل قابل توجهی در میزان شفافیت، بلندی و کیفیت صدا عملکرد بهتری دارد و می‌توان گفت شیائومی ۱۳ لایت عملکردی بسیار دور از انتظار داشته است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، نماینده‌ی شیائومی در این تست امتیاز «متوسط» و کهکشانی سامسونگ هم امتیاز «خوب» را دریافت کرده‌اند. با این حال شما می‌توانید کیفیت صدای دو گوشی را در زیر با هم مقایسه کنید.

گلکسی A54

شیائومی ۱۳ لایت

در بحث طول عمر باتری، دو گوشی قضاوت را بسیار ساده کرده‌اند. مشخصات فنی و نوع پردازنده از همین حالا نشان می‌دهد که باید گلکسی A54 را برنده بدانیم. نخست اینکه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ پردازنده‌ی خیلی بهینه‌ای نیست و در تست‌ها هم عملکرد فوق‌العاده‌ای از این حیث نداشته است.

گلکسی A54 شیائومی 13 لایت

اگرچه اگزینوس ۱۳۸۰ هم نوسانات زیادی از لحاظ پایداری دارد اما حداقل از لحاظ توان گرافیکی پایداری بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشته است. مورد دوم ظرفیت باتری است. شیائومی ۱۳ لایت یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد در حالی که منبع تغذیه‌ی گلکسی A54 یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

گلکسی A54 شیائومی 13 لایت

بدین ترتیب شکی وجود ندارد که با نماینده‌ی سامسونگ، مدت زمان بیشتری می‌توانید از کار با گوشی لذت ببرید. البته انتظار نمی‌رفت شیائومی ۱۳ لایت تا این اندازه در تست‌های مربوط به باتری ضعیف عمل کند.

از لحاظ سرعت شارژر اما برتری کاملا از آن شیائومی ۱۳ لایت است. نخست اینکه از شارژر بسیار سریع‌تری پشتیبانی می‌کند (۶۷ در مقابل ۲۵ وات) دوم اینکه نیازی نیست بیش از ۱ میلیون تومان برای خرید یک شارژر هزینه کنید چون درون همان جعبه‌ی گوشی می‌توانید به شارژر دسترسی پیدا کنید. عملکرد دو گوشی در تست‌های مختلف مربوط به باتری به شرح زیر است.

مطالب مرتبط
بررسی مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi Band 7؛ همچنان جذاب و اقتصادی
نام گوشی گلکسی A54 شیائومی ۱۳ لایت
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژدهی در مکالمه  ۲۹:۱۶ ساعت ۲۳:۴۸ ساعت 
شارژدهی در وب‌گردی  ۱۷:۵۵ ساعت ۱۲:۱۴ ساعت 
شارژدهی در تماشای ویدیو ۲۰:۱۱ ساعت  ۱۷:۰۱ ساعت
سرعت شارژر ۲۵ وات – درون جعبه نیست ۶۷ وات – درون جعبه
میزان شارژ پس از نیم ساعت ۵۶٪ ۸۳٪
مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۶۳ دقیقه ۴۲ دقیقه

بنابراین اگر شارژدهی بیشتر ملاک است، گلکسی A54 قطعا گوشی برنده‌ای است اما اگر سرعت شارژ شدن گوشی پس از اتمام شارژ ملاک است، نماینده‌ی شیائومی می‌تواند انتخاب بهتری باشد خصوصا اینکه پس از مدت کوتاهی می‌تواند گوشی را تا یک نصف روز دوباره برای کار آماده کند.


سخت‌افزار و نرم‌افزار

از لحاظ سخت‌افزاری، واقعاً سخت است بین دو گوشی یکی را انتخاب کنیم. چرا که با هیچ یک از این دو محصول در انجام کارهایی که برایشان ساخته شده‌اند با مشکل مواجه نمی‌شوید. البته از لحاظ پایداری پردازشی، دو گوشی برابر هستند ولی در بخش گرافیک، اگزینوس ۱۳۸۰ بسیار پایدارتر عمل می‌کند و این یعنی اگر کار گرافیکی زیادی انجام می‌دهید، شانس اینکه گلکسی A54 در مدت زمان طولانی عملکرد خوب خود را بهتر حفظ کند بیشتر است. هرچند در حالت عادی و فشارهای معمولی هیچ یک از این دو محصول خم به ابرو نمی‌آورند.

گلکسی A54 شیائومی 13 لایت

گلکسی A54

به صورت کلی در تست‌ها اسنپدراگون ۷ نسل ۱ به شکل قابل توجهی بهتر ظاهر شده که طبیعی هم هست چون این پردازنده هسته‌های جدیدتری دارد و گرافیک آن هم بسیار توانمند است. در نتیجه می‌توان گفت اگر قدرت پردازشی برایتان ملاک است، شیائومی ۱۳ لایت بیشتر شما را خرسند نگه می‌دارند تا گلکسی A54.

مطالب مرتبط
اطلاعاتی از گوشی‌های سری شیائومی ۱۳T منتشر شد
نام گوشی گلکسی A54 شیائومی ۱۳ لایت
گیک‌بنچ تک و چند هسته‌ای ۷۷۰ / ۲۷۰۳ ۷۹۵ / ۲۹۳۶
GFX Car Chase ۲۵ ۳۳
GFX Aztek ES 3.1 High ۱۹ ۲۳
AnTuTu 9 ۵۰۶٫۶۷۸ ۵۳۴٫۱۴۳

از لحاظ پایداری عملکرد هم می‌توانید عملکرد دو گوشی را با هم با توجه به تصویر زیر مقایسه کنیم. اگرچه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ حدودا ۶۲٪ از توان خود را بعد از گذشت ۱ ساعت حفظ کرد و گهگاهی هم نوساناتی را تجربه کرد ولی اگزینوس ۱۳۸۰ نوسان بسیار شدیدتری داشت. هرچند در بسیاری از مواقع، نمودار عددی بالاتر از ۶۵ را نشان می‌داد به این معنا که این پردازنده و در نتیجه گلکسی A54 احتمالا اندکی بهینه‌تر هستند.

گلکسی A54 شیائومی 13 لایت
گلکسی A54 شیائومی 13 لایت

در بخش نرم‌افزار تفاوت اصلی دو گوشی خود را نشان می‌دهد. اگرچه هر دو گوشی واقعاً از این حیث عالی هستند اما اگر MIUI 13 رابط کاربری شیائومی ۱۳ لایت بود شاید راحت‌تر رأی برنده را به نفع نماینده‌ی سامسونگ صادر می‌کردیم اما مهندسین شیائومی MIUI 14 را از نو برنامه‌نویسی کرده‌اند و اکنون شیائومی مدعی شده به خاطر بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، رابط کاربری حدودا ۶۰٪ نرم‌تر و سریع‌تر شده است که این اصلا رقم کمی به حساب نمی‌آید. از جمله امکانات این رابط کاربری می‌توان به آیکون‌های بزرگ‌تر و جذاب‌تر، پوشه‌هایی با اندازه‌ی مختلف، گالری جدید با قابلیت حذف اشیا ناخواسته از تصاویر، امکان اتصال سریع از طریق بلوتوث، تصاویر زمینه‌ی جدید، کاهش اپلیکیشن‌های بلا استفاده، ویجت‌های جدید و بسیاری موارد خوب دیگر اشاره کرد.

در One UI 5.1 اما تمام این قابلیت‌ها به اشکال مختلفی وجود دارد و نمی‌توان گفت رابط کاربری غنی و به بلوغ رسیده‌ی سامسونگ دست کمی از MIUI 14 دارد. در واقع حالا می‌توان گفت One UI بالاخره یک رقیب جدی در دنیای رابط کاربری پیدا کرده و کار سختی هم برای پشت سر گذاشتن آن دارد. هرچند از لحاظ نرم‌افزاری باز هم گلکسی A54 به خاطر تجهیز به یک نسخه اندروید بیشتر و همچنین پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر (حداقل ۱ سال)، گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شود.


دوربین

از لحاظ دوربین اصلی به جز لرزشگیر اپتیکال که در گلکسی A54 وجود دارد، تفاوتی بین دو محصول دیده نمی‌شود. دوربین فوق عریض، ماکرو و سلفی گلکسی A54 اما چه از لحاظ اندازه و چه امکان فیلم‌برداری، بهتر از رقیب هستند؛ حال باید دید عملکرد آن‌ها در شرایط واقعی چگونه است. در رابطه با دوربین سنجش عمق تعبیه شده روی پنل جلوی شیائومی ۱۳ لایت هم باید بگوییم خیلی نتوانسته تفاوتی در کیفیت نه چندان خوب این دوربین سلفی ایجاد کند و در نتیجه خیلی به آن نمی‌پردازیم چرا که نتوانسته یک برتری نسبت به گلکسی A54 و سنسورهای قدرتمندش ایجاد کند.

گلکسی A54 شیائومی 13 لایت

گلکسی A54

در توضیح تصاویر چیز خاصی نمی‌گوییم و قضاوت را به شما واگذار می‌کنیم تا تصویری را که فکر می‌کنید کیفیت بیشتری دارد، خودتان انتخاب کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که گلکسی A54 به خاطر بهره‌مندی از لرزشگیر اپتیکال قادر است تصاویری ثبت و ضبط کند که جزئیات بهتری داشته و جذاب‌تر هستند. هرچند در وضوح ۴K هنگام فیلم‌برداری نمی‌توان از لرزشگیر بهره برد و این قابلیت فقط در وضوح ۱۰۸۰P فعال می‌شود.

مطالب مرتبط
معرفی بهترین پاوربانک های لپ تاپ که در سال ۲۰۲۰ می‌توانید خریداری کنید

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

دوربین ماکرو

پرتره

سلفی

فیلم‌برداری در وضوح ۴K@30 و ۱۰۸۰P@30 (در ویدیوی دوم شما می‌توانید عملکرد دو گوشی از لحاظ کیفیت لرزشگیر را با یکدیگر مقایسه کنید.)

گلکسی A54

شیائومی ۱۳ لایت


گلکسی A54 یا شیائومی ۱۳ لایت؟ سخن پایانی

چرا شیائومی ۱۳ لایت؟

  • وزن، ضخامت و عرض کمتر
  •  طراحی زیباتر
  • شارژر بسیار سریع درون جعبه
  • پردازنده‌ی قدرتمندتر
  • وجود گارد درون جعبه
  • قیمت کمتر

چرا گلکسی A54

  • استاندارد ضد آب IP67
  • باتری بادوام‌تر
  • عملکرد پایدارتر در انجام کارهای سنگین
  • بهره‌مندی از لرزشگیر اپتیکال
  • عملکرد بهتر مجموعه‌ی دوربین‌ها به خصوص دوربین اصلی در تمام سناریوها
  • پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر
  • بلندگوی باکیفیت‌تر
  • عرضه با یک نسخه اندروید بیشتر

به صورت کلی به نظر می‌رسد نماینده‌ی سامسونگ گوشی بهتری باشد اما اینکه با تقریبا ۲ میلیون تومان اختلاف قیمت، ارزش خرید بیشتری هم داشته باشد یا خیر تصمیمی است که با توجه به نقاط قوت و ضعف هر گوشی باید توسط شما اتخاذ شود. فکر می‌کنید کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد و می‌تواند لقب بهترین میان‌رده‌ی سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دهد؟

loading...

کدام میان‌رده را ترجیح می‌دهید؟ گلکسی A54 یا شیائومی ۱۳ لایت؟

گوشی موبایل شیائومی مدل  13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

منبع: GSMArena (۱,۲)

سوالات متداول درباره گلکسی A54 و شیائومی ۱۳ لایت

آیا این گوشی‌ها از جک هدفون بهره می‌برند؟

خیر. هیچ یک از این دو گوشی جک هدفون ندارند.

آیا گلکسی A54 و شیائومی ۱۳ لایت ضد آب هستند؟

به صورت کلی نباید گوشی را در معرض آب قرار دهید اما گلکسی A54 با توجه به استاندارد IP67 در صورت خیس شدن، به مراتب عملکرد بهتری از شیائومی ۱۳ لایت با استاندارد IP53 خواهد داشت.

این گوشی‌ها چند سال آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی دریافت می‌کنند؟

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو سه سال آپدیت نرم افزاری و ۵ سال امنیتی دریافت می‌کنند اما در رابطه با ۱۳ لایت سیاست مشخصی وجود ندارد. به نظر می‌رسد باید این میزان یک سال کمتر باشد. اما گلکسی A54 به شکل مشخصی ۴ سال آپدیت نرم‌افزاری و ۵ سال امنیتی دریافت می‌کند.

بلندگوی استریوی هیبریدی یعنی چه؟

یعنی دو بلندگوی مجزا درون گوشی وجود ندارد بلکه بلندگوی دوم در واقع همان اسپیکر مکالمه است که در بالای نمایشگر تعبیه شده.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا