لوازم جانبینرم افزار

بررسی گوشی پوکو X5 5G؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با قیمت مناسب

پوکو یکی از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند به حساب می‌آید که گوشی‌های آن غالبا ارزان‌قیمت و باکیفیت هستند. پوکو X5 5G هم یکی از همین محصولات است که در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل آن بپردازیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال


مقدمه

پوکو X5 5G یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی شیائومی محسوب می‌شود که اوایل سال ۲۰۲۳ رسما رونمایی و راهی بازار شد. در نتیجه یک گوشی کاملا جدید به حساب می‌آید که هم قیمت مناسبی دارد و هم مشخصات فنی آن از جمله نمایشگر، دوربین، پردازنده، باتری و شارژر و… بسیار خوب و عالی هستند. اگرچه این محصول در مقایسه با مدل پرو خود که از اسنپدراگون ۷۷۸G به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد ضعیف‌تر است اما به لطف قیمت مناسب خود، ارزش خرید بسیار بالایی هم دارد.

مشخصات فنی پوکو X5 5G

نام گوشی شیائومی پوکو X5 5G
نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی – ۱۲۰ هرتزی – +FHD
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G – با دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۲ و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز – گرافیک آدرنو ۶۱۹
ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۶ – ۲۵۶/۸ – حافظه از نوع UFS 2.2
نرم‌افزار و رابط کاربری اندروید ۱۲ / MIUI 13
دوربین ۴۸ مگاپیکسلی – ۸ مگاپیکسلی فوق عریض – ۲ مگاپیکسلی ماکرو – ۱۳ مگاپیکسلی سلفی – فیلم‌برداری با وضوح ۱۰۸۰P@30
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – شارژر ۳۳ واتی
سایر امکانات اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور – جک ۳.۵ میلی‌متری

جعبه‌گشایی پوکو X5 5G

پوکو X5

درون جعبه‌ی شیائومی پوکو X5، علاوه بر شارژر ۳۳ واتی و کابل شارژر USB-A به USB-C، یک قاب ژله‌ای بی‌رنگ هم دریافت خواهید کرد که اگرچه کیفیت آن خیلی بالا نیست اما می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

طراحی، کیفیت ساخت

پوکو X5 را تقریبا می‌توان یک محصول برگرفته از زبان طراحی مدل قبلی یعنی X4 دانست. این یعنی پنل ماژول دوربین آن در امتداد عرض بخش بالایی پنل پشتی قرار گرفته که در بخش سمت چپ آن سه دوربین و سمت راست هم لوگوی POCO به چشم می‌خورد. کل پنل جز این بخش که رنگ متفاوتی هم دارد، ساده و مات است تا بدین ترتیب دیگر خبری از جذب اثر انگشت نباشد. البته این پنل پلاستیکی است و یک پوشش ضد بازتاب هم روی آن قرار دارد تا وقتی نور به آن می‌خورد، بازتاب شدیدی نداشته باشد. فریم این گوشی هم پلاستیکی است و هم رنگ با خود پنل طراحی شده است. پوکو X5 در سه رنگ سبز، مشکی و آبی در دسترس قرار دارد که در تمامی آن‌ها رنگ ماژول دوربین مشکی است.

پوکو X5

از رنگ‌بندی که بگذریم می‌رسیم به ظاهر خود گوشی. درباره‌ی ماژول و پنل پشتی که صحبت کردیم؛ روی فریم بالایی گوشی یک جک ۳.۵ میلی‌متری، فرستنده‌ی مادون قرمز و یک میکروفون قرار دارد، روی فریم سمت چپ هم درگاه کارت حافظه و سیم کارت به چشم می‌خورد، فریم پایینی هم میزبان پورت شارژر USB-C، یک میکروفون و متأسفانه تنها بلندگوی گوشی است. در نهایت روی پنل سمت راست هم می‌توانید کلیدهای کنترل صدا و پاور را مشاهده کنید که حسگر اثر انگشت هم با آن ادغام شده است. البته این گوشی از نمایشگری با پنل OLED بهره می‌برد اما این موضوع به تنهایی باعث نمی‌شود حسگر یادشده زیر نمایشگر ادغام شود. از طرفی حسگر ادغام شده با کلید پاور هم سرعت بیشتری دارد و هم دقت آن زیادتر است. در نتیجه نکته‌ی منفی محسوب نمی‌شود که آن را با کلید پاور ادغام‌شده می‌بینیم.

مطالب مرتبط
تیزر پوکو X5 پرو طراحی آن را فاش کرد

پنل جلوی پوکو X5 اما کاملا شبیه به همه‌ی گوشی‌های همرده‌ی شیائومی است؛ یعنی پنلی تخت با اندکی حواشی در طرفین و بالای نمایشگر اما کمی حواشی بیشتر در قسمت پایینی. همچنین دوربین سلفی هم درون حفره‌ای بسیار کوچک در بالاترین قسمت پنل تعبیه شده تا بدین ترتیب ظاهر گوشی چیز جدیدی نداشته باشد. در بالای حفره‌ی دوربین سلفی هم یک بلندگو دیده می‌شود اما این بلندگو فقط برای شنیدن صدای مخاطبین در مکالمات کاربرد دارد. کل پنل هم توسط پوشش گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود که با توجه به عرضه‌ی این گوشی در سال ۲۰۲۳ استفاده از چنین پوششی ناامید کننده بود و حداقل انتظار داشتیم از گوریلا گلس ۵ استفاده شود. هرچند این پوشش هم در برابر خط و خش و ضربه‌ها مقاومت خوبی دارد.

پوکو X5

ابعاد این گوشی ۸ × ۷۶٫۲ × ۱۶۵٫۹ میلی‌متر است که ۱۸۹ گرم هم وزن دارد. اگر بخواهیم یک گوشی میان‌رده با ابعاد و وزن ایدئال را در نظر بگیریم، قطعا پوکو X5 5G از تمام مشخصات ظاهری آن بهره می‌برد. در دست گرفتن آن حس خوبی دارد، نه خیلی سنگین است و نه خیلی بزرگ. میزان ضخامت آن هم کاملا استاندارد است. به عبارتی دیگر، این گوشی خوش‌دست است اما برای کسانی که دست نسبتا بزرگی دارند. در نهایت باید به استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP53 اشاره کنیم که از گوشی در برابر قطرات آب و خاک نه چندان شدید جلوگیری می‌کند.

نمایشگر، باتری، سرعت شارژ و بلندگو

پوکو X5

یکی از بهترین مشخصه‌های پوکو X5 5G به عنوان یک گوشی میان‌رده این است که از نمایشگری باکیفیت بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی ۶٫۶۷ اینچی با پنلی از جنس OLED و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی است که وضوح تصویر در آن به ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل می‌رسد. با چگالی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ، نرخ الگوبرداری لمس ۲۴۰ هرتز و بیشینه‌ی روشنایی ۷۲۸ نیت، نمایشگر این گوشی در لیست بهترین پنل‌های تعبیه شده برای یک گوشی میان‌رده قرار دارد.

پوکو X5

در رابطه با رفرش‌ریت هم باید بگوییم دو حالت در پوکو X5 وجود دارد؛ ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی. تنظیمات صفحه را روی هر کدام که قرار دهید، همان میزان را حفظ می‌کند و در شرایط غیر ضروری هم این میزان را کاهش نمی‌دهد که این باعث می‌شود در مصرف انرژی خیلی صرفه‌جویی نشود. این قابلیتی است که غالبا در گوشی‌های بالارده می‌بینیم ولی تمایل داشتیم در پوکو X5 هم این قابلیت را شاهد باشیم. البته اپلیکیشن‌هایی که بیشتر از ۶۰ هرتز را پشتیبانی نمی‌کنند نظیر دوربین، گوگل مپس و… حتی اگر رفرش‌ریت روی ۱۲۰ هرتز هم تنظیم شده باشد باز هم به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط
بررسی اسپیکر بلوتوثی شیائومی XMYX04WM؛ کوچک و خوش‌ساخت

پوکو X5

به عنوان منبع تغذیه، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در پوکو X5 ایفای نقش می‌کند که توانسته در تست‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت GSMArena امتیاز خوب ۱۰۶ ساعت را کسب کند. نتیجه‌ی تست‌های صورت گرفته در سه بخش به شرح زیر است:

  • مکالمه: ۳۸ ساعت و ۵۶ دقیقه
  • وب‌گردی با وای‌فای: ۱۲ ساعت
  • پخش ویدیو: ۲۱ ساعت و ۱۶ دقیقه

تمامی این تست‌ها با رفرش‌ریت ثابت ۱۲۰ هرتز صورت گرفته است در نتیجه امتیازی که پوکو X5 توانست در این بخش‌ها کسب کند در واقع بسیار خوب بوده است. هرچند امتیازی که این گوشی در نهایت موفق به کسب آن شده فراتر از انتظار و فوق‌العاده نیست اما آنقدرها هم بد نیست که ناامیدکننده در نظرش بگیریم.

پوکو X5

به همراه این گوشی یک شارژر ۳۳ واتی هم عرضه می‌شود تا دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ی مجزا برای آن نداشته باشید. این شارژر سرعت خوبی دارد اما شیائومی می‌توانست از شارژر ۶۷ واتی هم برای این گوشی استفاده کند تا باتری پرظرفیت آن سریع‌تر به میزان ۱۰۰٪ برسد. با این حال، شارژر ۳۳ واتی هم سرعت بدی ندارد و در تست‌های صورت گرفته توانسته عملکردی به شرح زیر داشته باشد:

  • میزان شارژ پس از ۳۰ دقیقه: ۶۳٪
  • مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل: ۱ ساعت و ۶ دقیقه

بدین ترتیب نماینده‌ی خوب شیائومی می‌تواند در کمتر از ۷۰ دقیقه، از ۰ تا ۱۰۰٪ شارژ شود. همچنین بعد از گذشت ۳۰ دقیقه هم آنقدر شارژ خواهد شد که بتواند تا پایان روز به راحتی همراهی‌تان کند. بنابراین در این بخش اگرچه امتیاز عالی نمی‌گیرد اما خوب در نظر گرفته می‌شود.

پوکو X5

پوکو X5 از یک بلندگو بهره می‌برد و متأسفانه علی‌رغم بسیاری از میان‌رده‌های دیگر شیائومی و یا حتی میان‌رده‌های شرکت‌های دیگر از بلندگوی استریو بهره نمی‌برد. برای اینکه از بلندگوی استریو بهره‌مند شوید باید به سراغ مدل پرو این گوشی بروید. بین گوشی‌هایی که شیائومی در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ راهی بازار کرده، فقط این گوشی و ردمی نوت ۱۲S مدل جهانی و چینی هستند که از بلندگوی استریو بهره نمی‌برند. با این حال پوکو X5  کیفیت صدا شرایط خوبی دارد و توانسته امتیاز «خوب» را از GSMArena دریافت کند؛ هرچند شدت بیس صدا کم است و تن بالا هم خیلی بلند به گوش نمی‌رسد. شما می‌توانید تست بلندگوی این گوشی را در زیر گوش کنید.

رابط کاربری، عملکرد سخت‌افزاری

پوکو X5 از اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 به عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری پیش‌فرض خود بهره می‌برد. این در حالی است که شیائومی می‌توانست از نسخه‌ی جدیدتر رابط کاربری یعنی MIUI 14 هم در آن استفاده کند اما طی یک اقدام عجیب این نسخه در مدل پرو به عنوان رابط پیش‌فرض قرار دارد.

از این موارد که بگذریم، عملکرد نرم‌افزاری گوشی خوب است. یک سری ضعف‌ها وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد که با یک بار ضربه روی نمایشگر فقط ۱۰ ثانیه باقی می‌ماند. اما وجود آن‌ها از نبودشان بسیار بهتر است. اگر از کاربران گوشی‌های شیائومی بوده باشید، قطعا کار با پوکو X5 برایتان حس و حال کاملا آشنایی خواهد داشت.

مطالب مرتبط
نکات مثبت و منفی تقویت‌کننده WiFi شیائومی AC1200

پوکو X5

از لحاظ سخت‌افزاری اگر بخواهیم پوکو X5 را ارزیابی کنیم، باید بگوییم این گوشی قدرتمندترین میان‌رده‌ی موجود در بازار نیست. به عبارتی دیگر یک میان‌رده‌ی اقتصادی است که از مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری در مقایسه با مدل‌های پریمیوم و گران‌قیمت بهره می‌برد اما نه آنقدر ضعیف که ناامیدکننده باشد. در واقع شاید حتی بتوان به نوعی این گوشی را از این حیث تا حدودی توانمند به حساب آورد.

پوکو X5

به عنوان قلب تپنده یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ در این گوشی فعالیت می‌کند. به لطف دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز، تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۹ و در نهایت ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و رم، این گوشی قطعا شما را در انجام کارهای مختلف ناامید نخواهد کرد اما باید این را هم بدانید که نمی‌توانید با آن به انجام بازی‌های روز با بالاترین تنظیمات گرافیکی بپردازید. این گوشی توانست در بنچمارک‌ها عملکردی به شرح زیر را از خود به نمایش بگذارد:

  • بنچمارک گیک‌بنچ تک هسته‌ای: ۶۹۳
  • بنچمارک گیک‌بنچ چند هسته‌ای: ۲۰۸۸
  • بنچمارک AnTuTu 9 (کلی): ۴۰۰۸۹۵

همانطور که می‌دانید، AnTuTu 9 بنچمارکی است که عملکرد کلی یک گوشی را با توجه به تمام مشخصه‌های آن از لذت گشت و گذار در منوهای مختلف آن گرفته تا کیفیت اجرای بازی مورد بررسی قرار می‌دهد که پوکو X5 توانست با پشت سر گذاشتن میان‌رده‌های نسبتا گران‌قیمتی چون گلکسی A33 و A53 عملکرد بسیار خوبی از این حیث از خود به نمایش بگذارد.

متأسفانه تست ۳DMark در این گوشی انجام نگرفت چون آن را اجرا نمی‌کرد. بدین ترتیب نشد با توجه به آمار و ارقام دقیق، میزان پایداری گوشی در انجام کارهای سنگین مورد بررسی قرار بگیرد. اما با توجه به اینکه اسنپدراگون ۶۹۵ در گوشی‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته، می‌دانیم در انجام کارهای سنگین عملکرد پردازشی و گرافیکی آن اصلا بعد از فشار طولانی مدت دچار افت شدید نمی‌شود و این یعنی به مدت زیاد می‌توانید با پوکو X5 5G به انجام بازی یا کارهای نرم‌افزاری سنگین بپردازید بدون اینکه گوشی بعد از مدتی با افت فریم شدید یا لگ و کندی مواجه شود.

کیفیت دوربین

پوکو X5

پوکو X5 در مجموع چهار دوربین دارد؛ اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسل، ماکروی ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۳ مگاپیکسلی که در ادامه به بررسی کیفیت آن‌ها خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی – نور روز

تصاویر ثبت شده توسط پوکو X5 در نور روز خوب هستند و نه بیشتر. یک سری ضعف‌ها وجود دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. برای مثال اگرچه میزان جزئیات خوب است اما شدت نویز به شکل قابل توجهی بالاست که حتی با زوم کردن ساده‌ی صفحه هم به سادگی قابل رویت هستند. گستره‌ی دینامیکی هم چه در حالت HDR و چه در حالت ساده نسبتا محدود است به گونه‌ای که که نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. تعادل نور سفید هم خوب ارزیابی می‌شود. در محیط خارج از خانه وضعیت تصاویر ثبت شده با این گوشی خوب و قابل قبول و رنگ‌بندی هم اشباع و جذاب است.

مطالب مرتبط
معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم و اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو

دوربین فوق عریض – نور روز

دوربین فوق عریض این گوشی هم مثل دوربین اصلی در بخش‌های مشابهی ضعف دارد اما به مراتب ضعیف‌تر. هرچند از یک دوربین فوق عریض خیلی نمی‌توان انتظار زیادی داشت. اگرچه سنسور این دوربین فقط ۸ مگاپیکسل است اما جزئیات به خوبی به نمایش گذاشته می‌شوند ولی میزان نویز به شدت بالاست. گستره‌ی دینامیکی بسیار محدود اما تعادل نور سفید خوب است و رنگ‌ها به خوبی به نمایش در می‌آیند.

دوربین اصلی – حالت شب غیرفعال

پوکو X5
پوکو X5

در عکاسی با حالت Auto HDR، حالت شب فعال نیست و در نتیجه تصاویر کمی نرم و نویزدار ثبت می‌شوند. نقاط روشن خیلی خوب کنترل نمی‌شوند و در نتیجه در این بخش‌ها شاید با جزئیات از دست رفته مواجه شوید. هرچند گستره‌‌ی دینامیکی قابل قبول است و می‌توان به آن امیدوار بود. در نمایش رنگ هم وضعیت خیلی فوق‌العاده نیست چون عدم کنترل روی نقاط روشن باعث شده برخی از تصاویر نارنجی به نظر برسند. با این حال به صورت کلی در حالت عادی عملکرد ناامیدکننده‌ای را از این گوشی شاهد نخواهید بود، به خصوص که می‌دانیم حالت شب هنوز فال نیست.

دوربین اصلی – حالت شب فعال

پوکو X5

در حالت شب به نسبت حالت استاندارد تفاوت محسوسی وجود دارد و به صورت کلی تصاویر بهتر و اندکی روشن‌تر به ثبت می‌رسند. به کمک HDR سایه‌ها و نقاط روشن به خوبی به نمایش گذاشته می‌شوند و تعادل نوردهی خوبی را شاهد هستیم. اندکی تصاویر نرم هست اما وقتی حالت شب را فعال می‌کنیم اوضاع فرق می‌کند و به مراتب بهتر می‌شود، بنابراین می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد.

دوربین فوق عریض

پوکو X5
پوکو X5

عملکرد دوربین فوق عریض پوکو X5 در شب خیلی خوب نیست و نتایج هم مادامی که نخواهید روی آن‌ها زوم کنید قابل قبول ارزیابی می‌شوند. نرمی تصاویر، نویز زیاد و عدم اشباع رنگ‌ها از جمله مشکلاتی است که در عکاسی با دوربین فوق عریض پوکو X5 در نور شب با آن‌ها باید دست و پنجه نرم کنید.

ماکرو

پوکو X5

تصویر ماکروی ثبت شده با این گوشی هم خیلی خوب نیستند. اگرچه قبل از عکاسی و در شرایطی که در حال عکاسی از یک سوژه هستید شاید از صحنه‌ی کلی لذت ببرید اما بعد از ثبت یک تصویر می‌بینید که جزئیات زیادی در آن وجود ندارد، نویز زیاد است و گستره‌ی دینامیکی هم عملا وجود ندارد.

حالت پرتره

حالت پرتره اما واقعاً خوب است. پوکو X5 به لطف دوربین اصلی خود توانسته در این بخش امیدوارکننده ظاهر شود و سوژه را به خوبی از پس‌زمینه جدا کند. میزان محو شدن پس‌زمینه هم به شکل شگفت‌انگیزی استاندارد است به گونه‌ای که هم می‌توان متوجه شد در پس‌زمینه چه می‌گذرد و هم آنقدری تار هست که تصویر یک حالت هنری و جذاب به خود بگیرد.

مطالب مرتبط
شیائومی از گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن رونمایی کرد

دوربین سلفی

در عکاسی با دوربین سلفی چه HDR فعال باشد و چه غیرفعال وضعیت فرقی نخواهد کرد و برای توصیف نتایج هم نمی‌توان کلمه‌ای بهتر از «خوب» را به کار برد. نکته‌ی عجیب اینجاست که حتی اگر شرایط نور محیط، طبیعی هم نباشد (محیط داخل خانه) باز هم تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی خوب هستند؛ اما نویز در آن‌ها به شکل قابل توجهی دیده می‌شود، هرچند میزان جزئیات بالا این ضعف را جبران می‌کند. در شرایط عکاسی داخل خانه هم مقداری نرمی را شاهد هستیم که وحشتناک نیست اما قابل رویت است.

ویدیو

از آن جایی که پوکو X5 فقط می‌تواند در وضوح ۱۰۸۰P آن هم با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند، نباید انتظار ویدیوهای باکیفیتی را از آن داشته باشید. اما با این حال با توجه به وضعیت سخت‌افزاری گوشی که بیشترین تقصیر را در این محدودیت دارند، می‌توان وضعیت را با کمی ارفاق، نسبتا قابل قبول در نظر گرفت.

نقاط ضعف و قوت پوکو X5 5G

پوکو X5

به صورت کلی، پوکو X5 یک گوشی خوب، خوش‌ساخت و با امکانات قابل قبول است که اگرچه در یک سری جهات حتی از سطح خود هم ضعیف‌تر ظاهر می‌شود اما از یک سری جهات هم این مشکلات را جبران کرده است.

نقاط قوت پوکو X5 5G

  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عالی با دقت بالا در نمایش رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • طول عمر بالای باتری و شارژر سریع
  • بهره‌مندی از جک هدفون

نقاط ضعف پوکو X5 5G

  • انتظار داشتیم جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری را داشته باشد
  • عدم بهره‌مندی از بلندگوی استریو – کیفیت بلندگوی این گوشی هم خیلی خوب نیست
  • عدم پشتیبانی از ویدیوی ۴K – فیلم‌برداری با وضوح ۱۰۸۰P هم خیلی عالی نیست
  • عملکرد متوسط مجموعه‌ی دوربین‌ها

نظر شما در رابطه با پوکو X5 چیست؟ فکر می‌کنید آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟

loading...

آیا پوکو X5 ارزش خرید دارد؟

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 4G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۳,۵۹۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۶,۴۰۰,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena

سوالات متداول درباره پوکو X5

پوکو X5 چند سال آپدیت دریافت می‌کند؟

به صورت کلی گوشی‌های میان‌رده‌ی پوکو به مدت ۲ سال آپدیت نرم‌افزاری و ۳ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند.

آیا پوکو X5 درون بسته‌بندی خود شارژر دارد؟

بله. شارژر ۳۳ واتی درون جعبه‌ی این گوشی قرار دارد.

آیا پوکو X5 از هندزفری‌های سیمی با رابط جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند؟

بله. به لطف پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری این امکان در این گوشی فراهم است.

آیا پوکو X5 کاملا ضد آب است؟

خیر. این گوشی در برابر قطرات آب نظیر باران و گرد و غبار نسبتا کم مقاوم است ولی کاملا ضد آب نیست چون از استاندارد IP53 بهره می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا