راهنما خریدرایانه همراهلوازم جانبی

بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچ و بزرگ‌تر در سال ۲۰۲۳

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

تفاوت کار با لپ‌تاپی که صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد،‌ کاملاً محسوس است. اغلب لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچ قادرند ویژگی‌های افزوده خود را در بدنه‌ای که همچنان حمل‌پذیری بالایی دارد جا دهند. در این مقاله به معرفی سه لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۷ اینچ و بالاتر می‌پردازیم که در سال ۲۰۲۳ در جایگاه بهترین‌ها قرار می‌گیرند.

بهترین از هر نظر: Dell XPS 17

Dell XPS 17

نقاط قوت

  • صفحه نمایش بزرگ و خیره‌کننده با وجود اندازه مناسب دستگاه
  • قدرت گرافیکی و عملکرد بسیار عالی
  • کیفیت پخش صدای تحسین‌برانگیز

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • فاقد پورت‌های Ethernet یا USB-A

این محصول سال ۲۰۲۰ برند دل هرآنچه از یک لپ‌تاپ مرغوب انتظار دارید در اختیارتان قرار می دهد. صفحه نمایش ۱۷ اینچ چشم‌نواز آن با وضوح تصویر ۳۸۴۰×۲۴۰۰ پیکسل (کمی بالاتر از رزولوشن ۴k) برای انجام وظایف گوناگون و تماشای فیلم بهترین انتخاب است. حاشیه دور صفحه نمایش بسیار نازک و نامشهود است، به قدری که تنها بتواند دوربین جلوی نمایشگر را جای دهد.

در نتیجه این طراحی، این لپ‌تاپ حس کار با یک دستگاه ۱۵ اینچی یا حتی کوچک‌تر را به کاربر می‌دهد. مدل پایه این لپ‌تاپ در ابعاد ۰٫۷۷×۱۴٫۷۴×۹٫۷۶  و وزن ۲.۱ کیلوگرم موجود است و در صورت افزودن قبلیت‌های پیشرفته‌تر کمی سنگین‌تر می‌شود، اما حتی در این حالت جزو لپ‌تاپ‌های سنگین‌وزن به حساب نمی‌آید.

مطالب مرتبط
اطلاعاتی از گوشی‌های سری شیائومی ۱۳T منتشر شد

کار با کیبورد لپ‌تاپ XPS 17 با نور پشت در طول روز خسته‌کننده نخواهد بود و ترک‌پد آن نیز بزرگ و دقیق در اجرای فرمان‌های لمسی است. اسپیکرهای موجود در دو طرف دستگاه با دو بلندگوی ۱.۵ وات و دو ووفر ۲.۵ وات قادر به تولید صدایی رسا می‌باشند. تنها چیزی که در اینجا به چشم نمی‌آید، کلیدهای اعدادند.

اندازه کوچک دستگاه امکان استفاده از چهار پورت USB-C و یک شیار کارت‌ حافظه SD را به کاربر می‌دهد، با این حال خبری از خروجی HDMI، پورت Ethernet یا پورت‌های USB-A همچون دیگر لپ‌تاپ‌ها نیست.  با این حال یک آداپتور برای کار با چنین پورت‌هایی از سوی شرکت سازنده فراهم شده است.

در این لپ‌تاپ می‌توانید از یک پردازنده Intel Core i9-10885H، ۶۴ گیگابایت حافظه رم، و حافظه داخلی ۲ ترابایت بهره‌مند شوید و در اجرای انواع برنامه‌های و کارهای گرافیکی به آن اتکا کنید. این لپ‌تاپ مشخصاً برای گیمینگ طراحی نشده است، اما می‌تواند با پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2060 Max-Q  خود از پس اجرای بازی‌هایی با فریم ریت بالا بربیاید. در صورتی که با قیمت محصول کنار بیایید، می‌توانید از توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک لپ‌تاپ درجه یک بهره‌مند شوید.

بهترین لپ‌تاپ بزرگ اما سبک‌وزن: LG Gram 17

LG Gram 17

نقاط قوت

  • وزن بسیار کم علی‌رغم اندازه بزرگ
  • نمایشگر بزرگ و روشن
  • عمر باتری عالی

نقاط ضعف

  • فاقد کارت گرافیک مجزا
  • نسبتاً گران‌قیمت

تصور اینکه یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچ بتواند سبک‌وزن باشد کمی عجیب است. با این حال، این محصول ال‌جی موفق شده به چنین نقطه اوجی دست پیدا کند.

مطالب مرتبط
مشخصات کامل شیائومی ۱۳، ۱۳ پرو و ۱۳ لایت فاش شد

حاشیه باریک صفحه نمایش ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل این‌ لپ‌تاپ ظاهر یک دستگاه ۱۵ اینچی را به آن بخشیده است و وزن ۱.۳ کیلوگرم آن را در دسته لپ‌تاپ‌های سبک و فوق‌پرتابل قرار می‌دهد.

عمر باتری در این مدل مقدار بسیار مطلوب ۱۷ ساعت بوده و نمایشگر شفاف و باکیفیت‌اش برای تماشای فیلم و انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است. پورت‌های آن نیز کامل بوده و شامل یک پورت USB-C،‌ سه پورت USB-A، ‌یک خروجی HDMI و یک شیار کارت حافظه microSD می‌باشد.

این لپ‌تاپ برای سبک نگه داشتن خود از گنجاندن پردازنده گرافیکی مجزا صرف‌نظر کرده است و ازاین رو برای گیمینگ و انجام وظایف گرافیکی سنگین چندان مناسب نیست. از نظر عملکرد کلی اما این دستگاه از پردازنده ۱.۳ گیگاهرتز نسل دهم Intel Core i7، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی بهره‌مند است.

تاچ‌پد این مدل ارتقاء یافته و کیبورد آن نیز دارای نور پشت است تا کار تایپ را برای کاربر آسان‌تر کند.

بهترین مدل اقتصادی: HP 17-X116DX

HP 17-X116DX

این لپ‌تاپ HP هرچند فاقد بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته همتایان گران‌قیمت خود است، اما اگر در بین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچ به دنبال یک مدل اقتصادی و درعین‌ حال قدرتمند هستید، بهترین انتخاب پیش روی شماست.

این لپ‌تاپ از یک پردازنده ۲.۵ گیگاهرتز Intel Core i5، ۱ ترابایت حافظه داخلی ۵۴۰۰rpm، ۸ گگیابایت حافظه رم و یک پخش‌کننده DVD/CD بهره‌مند است. کیبورد فاقد نور پشت آن دارای کلیدهای اعداد است که به نرمی کار می‌کنند. نمایشگر ۱۷.۳ اینچ آن با رزولوشن ۱۶۰۰×۹۰۰ قادر به نمایش محتوا با کیفیتی مناسب است که با کارکرد بهینه خود از عمر باتری دستگاه نمی‌کاهد.

مطالب مرتبط
شیائومی ۱۳ با قیمت بیشتری در مقایسه با نسل قبل عرضه می‌شود

این لپ‌تاپ با وزن ۲.۵ کیلوگرم از نظر سنگینی در رده استاندارد قرار می‌گیرد و البته ضخامت کلی آن کمتر از ۲.۵ سانتی‌متر است. وجود یک پورت USB 3.1 در آن امکان انتقال داده با سرعت بالا و اتصال دستگاه‌های انتقال داده طرف ثالث را فراهم می‌آورد. وجود یک خروجی HDMI نیز امکان اتصال لپ‌تاپ به یک نمایشگر بزرگ‌تر را به کاربر می‌دهد.

پرسش و پاسخ

بهترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی برند Dell کدام است؟

اگر به دنبال بهترین لپ‌تاپ بزرگ برند Dell هستید،‌ مدل Dell XPS 17 یکی از بهترین‌ها در بین تمام محصولات است. این لپ‌تاپ تولید سال ۲۰۲۰ ظاهر بسیار جذابی دارد و با نمایشگر باکیفیت و بزرگ خود برای انجام انواع کارها ایدئال است. این لپ‌تاپ با وجود اندازه بزرگ نمایشگرش، از وزن مناسبی برخوردار بوده و با استحکام بالای بدنه خود مناسب حمل در طی روز می‌باشد. کیبورد دارای نور پشت آن نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت‌اش به شمار می‌رود.

بهترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی مناسب گیمینگ کدام است؟

برای گیمینگ یکی از بهترین محصولات قابل انتخاب، لپ‌تاپ Dell Alienware 17 R3 است. این لپ‌تاپ در رده خود یکی از قدرتمندترین دستگاه‌ها به شمار می‌رود که با پردازنده Intel Core i7، پردازنده گرافیکی Nvidia Gtx 1070،‌ ‍۱ ترابایت حافظه داخلی، رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل، اسپیکرهای استریوی ۲.۱ و کیبوردی قوی و بادوام با تحمل ضربه تا ۱۰ میلیون بار برای گیمینگ ایدئال است. عمر باتری آن نیز علی‌رغم صرف انرژی بالای دستگاه رضایت‌بخش است.

بهترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچ کمتر از هزار دلار کدام است؟

لپ تاپ ۱۷ اینچی HP 17-X116DX در بین مدل‌های اقتصادی برای افرادی مناسب است که قصد انجام کارهای سنگین را با لپ‌تاپ خود ندارند. این محصول با مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب، هرچند از رزولوشن بسیار بالایی برخوردار نیست، اما درست به همین خاطر عمر باتری بیشتری دارد. این لپ‌تاپ با وجود اندازه بزرگ‌اش،‌ کمتر از ۱ اینچ ضخامت دارد و با بهره‌مندی از یک پورت‌ USB 3.1 و یک خروجی HDMI دست شما را در اتصال مانیتور یا اکسسوری‌ها باز می‌گذارد.

مطالب مرتبط
معرفی بهترین لپ تاپ های مخصوص گیمینگ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا