لوازم جانبینرم افزار

شیائومی ۱۳ با قیمت بیشتری در مقایسه با نسل قبل عرضه می‌شود

به‌تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ را با ۱۵ تا ۲۰٪ افزایش قیمت در مقایسه با قبل راهی بازار کند.

شیائومی قصد دارد به‌زودی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود از سری ۱۳ رونمایی کند. این گوشی‌ها با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قرار است جانشین سری شیائومی ۱۲ شوند که سال گذشته حوالی همین زمان‌ها بود که رسما رونمایی شدند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شیائومی در کنار افزایش توان سخت‌افزاری نماینده‌های جدیدش، قصد دارد قیمت آن‌ها را نیز در مقایسه با سری شیائومی ۱۲ افزایش دهد.

طبق اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده، ظاهرا این شرکت چینی در نظر دارد سری شیائومی ۱۳ را با قیت ۴۵۰۰ یوآن در مدل پایه (معادل ۶۳۰ دلار آمریکا) راهی بازار کند. این در حالی است که سری شیائومی ۱۲ با قیمت ۳۷۰۰ یوآن (معادل ۵۱۷ دلار) در بازار در دسترس قرار گرفت. به لطف اضافه شدن قابلیت‌های جدید نظیر لنز تله‌فوتو لایکا، پردازنده‌ی بسیار قدرتمندتر و سریع‌تر و همچنین بدنه‌ی باکیفیت‌تر، انتظار می‌رفت قیمت سری شیائومی ۱۳ بیشتر از قبل باشد. هرچند برخی از افراد انتظار دارند این شرکت قیمت گوشی‌های جدید خود را ثابت نگه دارد.

در رابطه با گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ تاکنون خبرهای بسیار زیادی منتشر شده که از جمله این موارد می‌توان به بدنه‌ی سرامیکی و بیش از ۱۰ رنگ مختلف اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود برای شیائومی ۱۳ پرو از یک سنسور به بزرگی ۱ اینچ استفاده خواهد شد که مشابه سنسور به کار رفته در شیائومی ۱۲S اولترا است. طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا نمایشگر این محصول هم انحنا خواهد داشت.

مطالب مرتبط
شیائومی از رابط کاربری MIUI 14 رونمایی کرد

شیائومی ۱۳ هم کوچک‌ترین عضو این مجموعه با اندازه‌ی ۶٫۲ اینچ خواهد بود اما از لحاظ مشخصات فنی نظیر پردازنده، هیچ تفاوتی با مدل‌های قدرتمندتر نخواهد داشت. گفته می‌شود شیائومی برای پرچم‌داران این سری خود از رم‌های LPDDR5X و معماری حافظه‌ی داخلی UFS 4 استفاده کرده که فوق‌العاده سریع هستند و در کنار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌توانند ترکیب قدرتمندی را تشکیل دهند.

به‌تازگی هم شاهد انتشار تصویری از نتیجه‌ی بنچمارک شیائومی ۱۳ بودیم؛ جایی که این محصول توانست در بخش تک و چند هسته‌ای امتیاز خوب ۱۴۹۷ و ۵۰۸۹ را کسب کند. در این گوشی که نتیجه‌ی بنچمارک آن هم منتشر شده از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم (مدل ۸ گیگابایتی هم وجود خواهد داشت) و اندروید ۱۳ به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض استفاده شده و این یعنی نمایندگان جدید شیائومی با جدیدترین سیستم‌عامل موجود راهی بازار می‌شوند.

شیائومی قصد دارد در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) از گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ رونمایی کند.

منبع: NotebookCheck ،Gizchina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا