لوازم جانبینرم افزار

محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو M5 در دیجی‌کالا

در این مطلب به معرفی بهترین و محبوب‌ترین لوازم جانبی گوشی اقتصادی شیائومی پوکو M5 می‌پردازیم که شامل کاور، برچسب محافظ صفحه و شارژر می‌شوند.

گوشی شیائومی پوکو M5

شیائومی در پنجمین روز ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ از گوشی پوکو M5 رونمایی کرد. محصولی که یک هفته بعد از رونمایی رسما راهی بازار شد و توانست در مدت زمان کمی پس از عرضه توجه تعداد زیادی از کاربران را هم به خود جلب کند. آنچه که باعث شده این گوشی بتواند عملکرد خوبی از لحاظ فروش داشته باشد، مشخصات سخت‌افزاری مناسب و قیمت بسیار ایدئال آن است که آن را به یکی از ارزشمندترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ تبدیل کرده است. این گوشی ۲۰۱ گرمی، نمایشگری ۶٫۵۸ اینچی از نوع IPS LCD دارد که وضوح تصویر در آن به ۱۰۸۰ × ۲۴۰۸ پیکسل و رفرش‌ریت آن هم به ۹۰ هرتز می‌رسد. به عنوان قلب تپنده، پردازنده‌ی هلیو G99 را در آن شاهد هستیم که پردازنده‌ای است ۶ نانومتری و بسیار کم‌مصرف.

هلیو G99 از هشت هسته تشکیل شده که شامل دو هسته از نوع Cortex-A76 و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۲ و ۲ گیگاهرتز می‌شوند. در کنار این پردازنده از ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 2.2 و ۴/۶ گیگابایت حافظه‌ی رم هم استفاده شده تا بدین ترتیب عملکرد آن در انجام کارهای پردازشی و گرافیکی و همچنین مولتی تسکینگ، قابل قبول باشد. در بخش دوربین شاهد سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق هستیم که سنسور اصلی در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه قادر به فیلم‌برداری است. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسلی است و در وضوح مشابهی فیلم‌برداری می‌کند. به عنوان منبع تغذیه هم یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۱۸ واتی را شاهد هستیم. از جمله سایر قابلیت‌های شیائومی پوکو M5 می‌توان به سنسور اثر انگشت، جک هدفون و اندروید ۱۲ اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو M5 بپردازیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال

محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو M5 که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن‌ها بپردازیم شامل موارد زیر می‌شوند؛

  • کاور محافظ
  • برچسب محافظ صفحه
  • شارژر

قاب محافظ شیائومی پوکو M5

۱. کاور بادیگارد مدل Sky

نخستین محصول کاور بادیگارد مدل Sky است. محصولی فوق‌العاده زیبا و شفاف که وقتی گوشی را درون آن قرار می‌دهید، پنل پشتی گوشی را می‌توانید به صورت کامل مشاهده کنید. کناره‌های این قاب ژله‌ای اما بسیار ضخیم هستند به گونه‌ای که با لمس آن به راحتی می‌توانید متوجه کیفیت بالای محصول شوید. پنل پشتی هم از جنس پلی کربنات شفاف است که به سادگی نمی‌شکند و حس خوبی هم هنگام در دست گرفتن به کاربر القا می‌کند. این قاب علاوه بر حفظ زیبایی گوشی، از آن در برابر ضربه و خط و خش هم به خوبی مراقبت می‌کند. همچنین در قسمت دوربین هم یک برآمدگی محسوس دارد تا بدین ترتیب در صورت برخورد گوشی به زمین، تحت هیچ شرایطی به دوربین صدمه‌ای وارد نشود. این قاب فقط ۱۵ گرم وزن دارد و با قرار دادن گوشی درون آن، اصلا سنگینی اضافه را حس نخواهید کرد. کاور بادیگارد مدل Sky با برش‌های دقیقی که دارد، هیچگونه مزاحمتی برای دسترسی به پورت‌ها هم ایجاد نمی‌کند تا به یکی از محبوب‌ترین قاب‌های موجود برای پوکو M5 تبدیل شود.

مطالب مرتبط
بررسی تبلت شیائومی ردمی پد؛ یک تبلت میان‌رده ولی فوق‌العاده
کاور بادیگارد مدل Sky مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M5

۲. کاور گاردتک مدل Dcamp2

لوازم جانبی پوکو M5

دومین کاور این لیست، کاور گاردتک مدل Dcamp2 نام دارد. این نوع قاب‌ها که از آن‌ها به عنوان قاب‌های جان‌سخت هم یاد می‌شود بیشتر برای جوانان طراحی می‌شوند، اما کسانی که معمولا گوشی زیاد از دستشان رها می‌شود می‌توانند این محصول را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها هنگام خرید قاب برای پوکو M5 در نظر داشته باشند چرا که عملا گوشی را در برابر هر نوع ضربه‌ای بیمه می‌کند. البته توجه داشته باشید این قاب بیشتر از پنل پشتی و فریم‌های کناری گوشی مراقبت می‌کند و اگرچه برجسته است تا از آسیب رسیدن به نمایشگر هم جلوگیری شود. از جمله قابلیت‌های این قاب می‌توان به امکان تبدیل شدن آن به استند اشاره کرد که به لطف حلقه‌ی موجود روی پنل پشتی آن امکان‌پذیر است. همچنین با قرار دادن انگشت دورن حلقه، گوشی کاملا در دست محکم می‌شود و احتمال افتادن آن از دست هم به صفر می‌رسد. علاوه بر این‌ها، این حلقه‌ی نگهدارنده باداشتن حالت آهن‌ربایی می‌تواند به خوبی روی هولدرهای آهن‌ربایی داخل خودرو بچسبد و دیگر نیازی به استفاده از برچسب‌های آهن‌ربایی مجزا نخواهید داشت.

کاور گاردتک مدل Dcamp2 مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M5 4G / Redmi 11 Prime 4G

۳. کاور کانواس مدل Airbag

یکی از زیباترین، جذاب‌ترین و در عین حال سبک‌ترین قاب‌های محافظ در دسته‌ی لوازم جانبی پوکو M5، کاور کانواس مدل Airbag است. این محصول برای کسانی طراحی شده که استفاده از کاورهای ساده را به قاب‌های محافظ پر زرق و برق ترجیح می‌دهند و از ظاهر آن هم می‌توانید کاملا متوجه این موضوع بشوید. محافظ ژله‌‌ای کانواس مدل Airbag در گروه محافظ‌های نرم و منعطف قرار دارد که از TPU بادوام و سازگار با محیط زیست و غیرسمی تولید شده است تا بدین ترتیب به بهترین شکل ممکن از گوشی شما مراقبت کند، بدون اینکه فرایند جداسازی آن از گوشی کار سخت و دشواری باشد. این قاب ۲ میلی‌متر ضخامت و ۳۰ گرم هم وزن دارد تا بدین ترتیب گوشی در برابر صدمات ناشی از افتادن آسیب نبیند. همچنین نقاط ریز برجسته‌ای درون کاور ایجاد شده تا از ایجاد لکه و حباب جلوگیری شود. از نقاط قوت این کاور برخورداری از برآمدگی‌های درست در چهارگوشه بوده که سبب می‌شود هنگام سقوط ضربات وارده به گوشی دفع شود. این گوشی از لنزهای دوربین هم به لطف پوشش کاملی که دارد، به خوبی مراقبت می‌کند.

مطالب مرتبط
با ۱۲ ساعت هوشمند برتر با نمایشگر مستطیلی آشنا شوید
کاور کانواس مدل Airbag مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M5 / Poco M4 5G / Redmi 11 Prime 4G

۴. کاور کانواس مدل Sonix

لوازم جانبی پوکو M5

قاب Sonix کانواس از مواد سیلیکونی سازگار با محیط زیست و غیر سمی ساخته شده و در نتیجه بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است و وقتی هم که آن را در دست می‌گیرید، حس فوق‌العاده‌ای را به شما القا می‌کند. این قاب که ۳۵ گرم هم وزن دارد، از لنزهای دوربین به بهترین شکل ممکن مراقبت می‌کند تا دیگر نیازی به خرید برچسب‌های محافظ لنز نباشد. همچنین به لطف استفاده از مواد LSR در فرایند ساخت، این قاب از توانایی بالایی برای مقاومت در برابر گرما و سرمای شدید هم برخوردار است و اجازه نمی‌دهد شرایط سخت آب و هوایی مشکلی برای آن به وجود بیاورد. علاوه بر این‌ها، مقاومت آن در برابر اثر انگشت، چربی و تعریق دست هم مثال‌زدن یاست. این کاور ۳۵ گرمی گوشی را از ضربه و خط و خش به خوبی حفظ کرده و به لطف برش‌های بسیار دقیق، در دسترسی به پورت‌ها هم هیچ مشکلی را به وجود نمی‌آورد. از جمله نکات مثبت این قاب می‌توان به قیمت آن اشاره کرد که باعث می‌شود تمام کاربران قدرت خرید آن را داشته باشند.

کاور کانواس مدل Sonix مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M5 4G / Poco M4 5G

۵. کاور اولد وولف مدل YCADEN

لوازم جانبی پوکو M5

 

کاور اولد وولف مدل YCADEN در چهار رنگ مختلف مشکی، سفید، سرمه‌ای و بنفش روشن به فروش می‌رسد و یکی از زیباترین قاب‌های محافظ پوکو M5 محسوب می‌شود. از لحاظ ظاهری این قاب شباهت بسیار زیادی به کاور کانواس مدل Sonix دارد چرا که هر دوی آن‌ها از سیلیکون و مواد LSR ساخته شده‌اند و در نتیجه تمام استانداردهای امنیتی و کیفیتی آن‌ها با یکدیگر مشابه است. این قاب هم از دوربین‌های گوشی به خوبی مراقبت می‌کند، لبه‌های برجسته‌ای دارد تا در صورت قرار دادن گوشی روی زمین آسیبی به نمایشگر وارد نشود، از ایجاد خط و خش روی پنل جلو جلوگیری می‌کند و ظاهر بسیار شکیل و زیبایی هم دارد. وزن آن هم به ۳۰ گرم می‌رسد تا در دسته‌ی قاب‌هایی با وزن متوسط قرار بگیرد. این قاب کیفیت بالایی دارد و در طول زمان نه رنگ آن از بین می‌رود و نه دفرمه می‌شود.

مطالب مرتبط
معرفی بهترین لپ تاپ های مخصوص گیمینگ
کاور اولد وولف مدل YCADEN مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 5G / Poco M5 4G

۶. کاور گاردتک مدل SiliCamp

لوازم جانبی پوکو M5

از آن‌جایی که پوکو M5 به‌تازگی وارد بازار شده، تعداد لوازم جانبی آن هم محدود است. در نتیجه برخلاف مطالب مشابه قبلی مجبور هستیم برای این گوشی، ۶ قاب محافظ را معرفی کنیم. آخرین قاب محافظ هم کاور گاردتک مدل SiliCamp است. محصولی که باز هم از جنس سیلیکون بوده و با ۳۰ گرم وزن، در دسته‌ی قاب‌های متوسط از لحاظ وزنی قرار می‌گیرد. این قاب نه خیلی نرم است و نه خیلی سفت و خشک، در نتیجه هنگام قرار دادن گوشی درون آن یا خارج کردن گوشی از آن با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. همچنین اطراف لنز دوربین را هم به بهترین شکل ممکن پوشش می‌دهد تا نیازی به خرید برچسب محافظ لنز وجود نداشته باشد. این قاب همه‌ی کلیدهای فیزیکی دستگاه را به خوبی پوشش می‌دهد و از طرفی در بخش پورت‌ها هم به زیبایی برش خورده تا مشکلی از بابت دسترسی به پورت‌ها وجود نداشته باشد. این قاب در برابر ضربه، آب، گرما، خراش، ساییدگی و… بسیار مقاوم است و یک انتخاب عالی برای محافظت از پوکو M5 شما به حساب می‌آید.

کاور گاردتک مدل SiliCamp مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M5 / Redmi 11 Prime 4G

برچسب محافظ صفحه‌ی شیائومی پوکو M5

 

۱. محافظ صفحه نمایش حریم شخصی گلس استار مدل PRF

لوازم جانبی پوکو M5

گلس حریم شخصی یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است که نمی‌خواهند اطلاعات شخصی، مانند عکس یا متن‌هایشان در فضاهای عمومی مثل درون اتوبوس، مترو و… توسط دیگران دیده و خوانده شود. اگر از پوکو M5 استفاده می‌کنید و به دنبال همچین گلسی برای آن می‌گردید، پیشنهاد ما به شما محافظ صفحه نمایش حریم شخصی گلس استار مدل PRF است تا بتوانید این اطمینان خاطر را داشته باشید که افراد حتی در نزدیک‌ترین حالت به شما نمی‌توانند صفحه گوشی‌تان را مشاهده کنند. جالب است بدانید این ویژگی امنیتی باعث پایین آمدن کیفیت تصویر نمایشگر گوشی نمی‌شود و دید شما را نسبت به صفحه گوشی کم نمی‌کند. جنس آن از شیشه حرارت دیده و درجه سختی آن ۹H است تا در برابر خط و خش و ضربه هم بیشترین مقاومت را داشته باشد. این گلس نصب آسانی دارد و در صورت نصب صحیح، روی صفحه نمایش حباب نمی‌اندازد. همچنین به لطف طراحی سه‌بعدی، کل پنل جلو را پوشش می‌دهد تا به هیچ قسمت نمایشگر آسیبی وارد نشود. این گلس ضخامت کمی دارد تا کاربر با بالاترین سرعت ممکن بتواند با گوشی تعامل لمسی داشته باشد.

مطالب مرتبط
نقد و بررسی کلاسیک ماوس بی‌سیم شیائومی Silent Edition
محافظ صفحه نمایش حریم شخصی گلس استار مدل PRF مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M5

۲. محافظ صفحه نمایش پرو گلس مدل سوپر دی

لوازم جانبی پوکو M5

دومین گلس محافظ صفحه برای پوکو M5، محافظ صفحه نمایش پرو گلس مدل سوپر دی است. این گلس شفاف است و برخلاف مدل بالا، از حریم خصوصی شما محافظت نمی‌کند. اما از لحاظ مقاومت در برابر خط و خش یا ضربه به همان اندازه عالی است و کیفیت بالایی دارد. این قاب از استاندارد سختی ۹H بهره می‌برد و تمام بخش پنل جلو را هم پوشش می‌دهد. از طرفی هیچ مشکلی هم هنگام استفاده با قاب‌های محافظ ایجاد نمی‌کند و به اصطلاح بلند نمی‌شود. این برچسب اگرچه شفاف است اما اصلا اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند، در برابر آب و چربی هم مقاومت بالایی دارد تا در مشکلی هنگام کار با نمایشگر به وجود نیاورد. در صورت استفاده از این گلس حساسیت لمس گوشی کمتر نمی‌شود و وضوح تصویر محصول هم با کوچک‌ترین افتی مواجه نخواهد شد. اگر هم به درستی آن را روی گوشی نصب کنید، حباب هم نمی‌اندازد.

محافظ صفحه نمایش پرو گلس مدل سوپر دی مناسب برای گوشی موبایل شیائومی POCO M5

شارژر شیائومی پوکو M5

۱. شارژر دیواری شیائومی مدل MDY-11-EZ

لوازم جانبی پوکو M5

پوکو M5 محصولی است با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اما شارژر آن فقط ۱۸ وات سرعت دارد. این سرعت مطابق چیزی است که خود گوشی از آن پشتیبانی می‌کند و این یعنی حتی اگر شارژر سریع‌تری را هم برای آن خریداری کنید، باز هم با همان سرعت ۱۸ وات شارژ خواهد شد. اما به خاطر قیمت بسیار مناسب لوازم جانبی محصولات شیائومی، پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به یک شارژر برای پوکو M5 به سراغ مدل‌های سریع‌تر بروید. تمام سرعتی که این گوشی از آن پشتیبانی می‌کند همین ۱۸ وات است اما این شارژر ۶۷ واتی است و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد تا در صورت خرید یک محصول دیگر با پشتیبانی از شارژرهای سریع‌تر بتوانید بدون نیاز به یک شارژر جدید آن‌ها را هم شارژ کنید. البته این آداپتور بدون کابل عرضه می‌شود و باید برای آن کابل USB-A به USB-C هم تهیه کنید. توجه داشته باشید این شارژر اوریجینال است و بهترین انتخاب برای گوشی شما محسوب می‌شود چرا که از داغ شدن و کاهش عمر مفید باتری در گذر زمان جلوگیری می‌کند.

مطالب مرتبط
شیائومی ۱۴ شارژر سریع‌تری از سری ۱۳ خواهد داشت
شارژر دیواری شیائومی مدل MDY-11-EZ

۲. شارژر دیواری شیائومی مدل note 9s

لوازم جانبی پوکو M5

در نهایت می‌رسیم به شارژر ۳۳ واتی شیائومی مدل note 9s که یک شارژر اوریجینال ساخت شیائومی و بسیار باکیفیت محسوب می‌شود و می‌تواند گوشی را بدون اینکه مشکلی از بابت داغ شدن یا کاهش عمر مفید باتری پیش بیاید شارژ کند. این شارژر به همراه خود یک کابل USB-C هم دارد تا بدین ترتیب نیازی به خرید کابل شارژر به صورت مجزا وجود نداشته باشد. این شارژر از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 هم پشتیبانی می‌کند و این یعنی گوشی‌هایی را که از فناوری شارژ سریع بیشتر از ۱۸ وات پشتیبانی می‌کنند را هم با سرعت بسیار خوبی شارژ می‌کند. توجه داشته باشید این شارژر ۳۳ واتی اوریجینال است و با بسته‌بندی خود شیائومی عرضه می‌شود. در نتیجه باید مراقب باشید محصول اصلی را خریداری کنید.

شارژر دیواری شیائومی مدل note 9s به همراه کابل تبدیل USB-C

سخن پایانی

شیائومی پوکو M5 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار به حساب می‌آید که این شرکت چینی آن را تقریبا سه ماه پیش رونمایی و راهی بازار کرد. متأسفانه هنوز تعداد لوازم جانبی این محصول در بازار محدود است چرا که این گوشی به تازگی عرضه شده؛ برای مثال در این مطلب خبری از برچسب محافظ دوربین نبود و تعداد قاب‌های محافظ هم برخلاف مطالب مشابه، به ۶ می‌رسد. اما با این حال مواردی که در این مطلب به عنوان محبوب‌ترین لوازم جانبی پوکو M5 معرفی شده‌اند در جلب رضایت کاربران عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌توانید با خیال راحتی به خرید آن‌ها اقدام کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO C31 211033MI دو سیم‌ کارت ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا