لوازم جانبینرم افزار

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت ۱۱ پرو؛ بهترین اقتصادی‌های بازار

در این مطلب به مقایسه‌‌ی دو میان‌رده‌ی اقتصادی بسیار محبوب یعنی گلکسی A33 و شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک از این دو محصول که در حال حاضر در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان قرار دارند انتخاب بهتری در مقایسه با دیگری هستند.

شیائومی و سامسونگ؛ نام‌هایی که در دنیای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی کاملا آشنا هستند. هر دوی این شرکت‌ها در تولید گوشی‌های بالارده هم فعالیت خوبی دارند اما وقتی به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی می‌رسیم، به احتمال زیاد با انتخاب‌های متنوع‌تر و بیشتری از آن‌ها روبرو می‌شویم. در این مطلب قصد داریم دو مدل از بهترین و محبوب‌ترین میان‌رده‌های اقتصادی شیائومی و سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ میان‌رده‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را خیلی قدرتمند دانست اما با این حال آنقدر خوب و باکیفیت هستند که توانسته‌اند نظر مثبت تقریبا هزار نفر را به خود جلب کنند. این دو گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو و گلکسی A33 هستند که هر دوی آن‌ها در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شدند و جدید محسوب می‌شوند. برای اینکه متوجه شوید کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری در مقایسه با دیگری دارد، در این مطلب با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A33 5G SM-A336 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 4G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت ۱۱ پرو؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها در یک نگاه

نام گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو گلکسی A33 5G
ابعاد و وزن ۸٫۱ × ۷۶٫۱ × ۱۶۴٫۲۵ میلی‌متر – ۲۰۲ گرم ۸٫۱ × ۷۴ × ۱۵۹٫۷ میلی‌متر – ۱۸۶ گرم
کیفیت ساخت پنل پشتی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی – IP53 پلاستیک – IP67
نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ سوپر امولد – ۱۲۰ هرتزی – +FHD ۶٫۴ اینچ سوپر امولد – ۹۰ هرتزی – +FHD
پردازنده هلیو G96 – دوازده نانومتری – ۲ × Cortex-A76 به علاوه ۶ × Cortex-A55 اگزینوس ۱۲۸۰ – پنج نانومتری – ۲ × Cortex-A78 به علاوه ۶ × Cortex-A55
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ / MIUI 13 – پشتیبانی ۲ ساله اندروید ۱۲ / One UI 4.5 – پشتیبانی ۴ ساله
ترکیب حافظه‌ی رم وحافظه‌ی داخلی ۶/۶۴، ۶/۱۲۸ ، ۸/۱۲۸ ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱۰۸۰P@30 ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال ۴K@30 و ۱۰۸۰P@30/60
دوربین دوم، سوم و چهارم فوق عریض ۸ (۱۱۸ درجه)، ماکرو و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی فوق عریض ۸ (۱۲۳ درجه)، ماکرو ۵ و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ۱۰۸۰P@30 ۱۳ مگاپیکسلی ۴K@30 و ۱۰۸۰P@30/60
باتری و شارژر ۵۰۰۰ – ۶۷ واتی درون جعبه ۵۰۰۰ – ۲۵ واتی مجزا
جک ۳.۵ میلی‌متری دارد ندارد

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت ۱۱ پرو؛ طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A33 یک میان‌رده‌ی اقتصادی است، در نتیجه سامسونگ در ساخت آن از پلاستیک استفاده کرده که کیفیت مطلوبی دارد. نمایشگر هم توسط پوشش گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود که عملکرد خوبی در برابر خط و خش دارد. پلاستیکی که پنل پشتی گلکسی A33 از آن ساخته شده مات است و اثر انگشت زیادی را به خود جذب نمی‌کند. روی بالاترین قسمت سمت چپ آن هم یک ماژول با بیرون‌زدگی محسوس از بدنه دیده می‌شود که میزبان چهار دوربین به علاوه‌ی یک فلش است. جز همین ماژول و لوگوی سامسونگ در پایین پنل، چیز دیگری وجود ندارد که سادگی محض گلکسی A33 را بر هم بزند.

مطالب مرتبط
نکات مثبت و منفی تقویت‌کننده WiFi شیائومی AC1200

پنل جلویی گلکسی A33 کاملا گویای اقتصادی بودن آن است. اگرچه اطراف نمایشگر حواشی زیادی دیده نمی‌شود اما در بخش پایینی، میزان حاشیه بسیار زیاد است که چنین طراحی را فقط در گوشی‌های اقتصادی سامسونگ شاهده هستیم. با این میزان حواشی، نسبت پنل جلو به بدنه به ۸۳٫۷٪ رسیده است این در حالی است که میزان نمایشگر به بدنه در گوشی رقیب روی ۸۶٪ قرار دارد که یعنی میزان حواشی در آن گوشی کمتر است.

همچنین دوربین سلفی هم به صورت قطره‌ای در بالاترین قسمت مرکزی پنل تعبیه شده در حالی که گوشی‌های گران‌قیمت‌تر سامسونگ غالبا دوربین سلفی حفره‌ای دارند. کلیدهای فیزیکی گلکسی A33 شامل کنترل صدا و پاور و درگاه‌ها هم فقط پورت شارژر و شیار سیم‌کارت هستند؛ خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری نیست اما در عوض استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 وجود دارد که یعنی این گوشی در برابر نفوذ آب در عمق ۱ متری تا ۳۰ دقیقه مقاوم است تا بدین ترتیب از لحاظ کیفیت ساخت، نتوان ایراد خاصی به میان‌رده‌ی ارزان‌قیمت سامسونگ وارد کرد.

در آن طرف ماجرا اما ردمی نوت ۱۱ پرو را داریم. محصولی که فریم آن کاملا پلاستیکی است ولی پنل پشتی آن از فلز آلومینیوم ساخته شده که ظاهر ماتی دارد تا آن هم جاذب اثر انگشت نباشد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های ردمی نوت ۱۱ پرو با گلکسی A33 به شکل فریم بر می‌گردد؛ جایی که در نماینده‌ی شیائومی این فریم تخت و شبیه به پرچم‌داران جدید اپل و در گلکسی A33 هم منحنی است. این گوشی همچنین از استاندارد ضد آب IP53 بهره می‌برند که یعنی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار خیلی مقاوم نیست و فقط می‌تواند در برابر قطرات آب نظیر باران مقاومت کند.

گلکسی A33 ردمی نوت 11 پرو

روی پنل پشتی این گوشی یک ماژول نسبتا بزرگ به صورت مستطیلی و مستقل روی پنل پشتی تعبیه شده که میزبان چهار دوربین به علاوه‌ی یک فلش است. درست مثل گلکسی A33، روی پنل پشتی این گوشی هم جز همین ماژول و لوگوی ردمی، چیز دیگری به چشم نمی‌خورد و پنل کاملا ساده طراحی شده است.

روی پنل جلو دوربین سلفی را درون یک حفره‌ی کوچک در بالاترین قسمت مرکزی پنل شاهد هستیم میزان حواشی هم در اطراف نمایشگر در مقایسه با رقیب اندکی کمتر است تا بدین ترتیب نماینده‌ی شیائومی ظاهر جذاب‌تری از این حیث داشته باشد. این گوشی برخلاف رقیب، از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم پشتیبانی می‌کند تا بدین ترتیب کاربر مجبور به خرید هندزفری‌های بلوتوثی نباشد.

از لحاظ اندازه، گلکسی A33 با اندازه‌ی ۶٫۴ اینچ در مقایسه با رقیب ۶٫۶۷ اینچی خود گوشی کوچک‌تر و جمع و جورتری به نظر می‌رسد اما از لحاظ ضخامت هر دو گوشی ۸٫۱ میلی‌متر هستند. همچنین گلکسی A33 با ۱۸۶ گرم وزن، به شکل قابل توجهی از رقیب خود که ۲۰۲ گرم وزن دارد سبک‌تر است تا بدین ترتیب شما هنگام کار با این دو، حس بهتری از کار با نماینده‌ی سامسونگ داشته باشید چون هم از لحاظ ارتفاع و هم از لحاظ عرض و وزن، در مقایسه با رقیب در وضعیت بهتری قرار دارد. البته اگر به گوشی‌های بزرگ علاقه‌مند باشید، این نتیجه‌گیری در واقع برعکس خواهد شد.

مطالب مرتبط
تیزر پوکو X5 پرو طراحی آن را فاش کرد

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت ۱۱ پرو؛ نمایشگر، باتری و سرعت شارژر

گلکسی A33 ردمی نوت 11 پرو

نمایشگر گلکسی A33 حدودا ۰.۲۷ اینچ کوچک‌تر از رقیب است، اما با این حال وضوح تصویر در هر دو پنل به ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل می‌رسد. همچنین رفرش‌ریت نماینده‌ی سامسونگ ۹۰ هرتز ولی رقیب ۱۲۰ هرتزی است اما تراکم پیکسلی در گلکسی A33 به ۴۱۱ و در ردمی نوت ۱۱ پرو به ۳۹۵ می‌رسد که البته تأثیر رفرش‌ریت بسیار محسوس‌تر از ۱۶ پیکسل بر هر اینچ تراکم پیکسلی بیشتر است. از آن جایی هم که هر دو گوشی از پنل سوپر امولد استفاده می‌کنند، در نتیجه می‌توان برتری کلی را در این بخش به ردمی نوت ۱۱ پرو داد.

گلکسی A33 ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو اگرچه از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند اما در نمایش محتوایی که از چنین رفرش‌ریتی پشتیبانی نمی‌کنند، به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. اما گلکسی A33 در هر حالتی رفرش‌ریت ثابت خود را حفظ می‌کند که این می‌تواند روی طول عمر باتری تأثیر منفی بگذارد. در نتیجه باز هم یک برتری دیگر در این بخش به ردمی نوت ۱۱ پرو می‌رسد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت معتبر GSMArena، در بخش باتری گلکسی A33 توانست امتیاز ۱۰۴ و شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو هم امتیاز ۱۰۰ ساعت را کسب کند. هر دو گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند اما نماینده‌ی سامسونگ هم نمایشگر کوچک‌تری دارد و هم رفرش‌ریت صفحه‌ی آن به شکل قابل توجهی کمتر است. همچنین این گوشی از پردازنده‌ی ۵ نانومتری استفاده می‌کند در حالی که قلب تپنده‌ی نماینده‌ی شیائومی یک تراشه‌ی ۱۲ نانومتری است و قاعدتا چنین تفاوتی در فناوری ساخت به شکل قابل توجهی باید روی طول عمر باتری تأثیر بگذارد. با این حال اینکه ردمی نوت ۱۱ پرو فقط ۴ امتیاز کمتر از گلکسی A33 به دست آورده تحسین‌برانگیز است.

نام گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو گلکسی A33
مکالمه ۳۶ ساعت و ۴۱ دقیقه ۲۹ ساعت و ۴۵ دقیقه
وب‌گردی ۱۱ ساعت و ۲۸ دقیقه ۱۴ ساعت و ۵ دقیقه
پخش ویدیو ۱۴ ساعت و ۷ دقیقه ۱۸ ساعت و ۳ دقیقه

گلکسی A33 ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو به لطف شارژر ۶۷ واتی که درون جعبه هم در دسترس قرار دارد به شکل شگفت‌انگیزی سریع شارژ می‌شود اما گکسی A33 نه تنها در فرایند شارژ شدن خیلی سریع نیست بلکه حتی شارژر ۲۵ واتی آن درون جعبه هم در دسترس قرار ندارد و باید به صورت جداگانه برای خرید آن هزینه کنید که به صورت کلی مبلغ تمام‌شده را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. شما می‌توانید مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن این دو گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید.

مطالب مرتبط
شیائومی از دو مانیتور اقتصادی با رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز رونمایی کرد
نام گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو گلکسی A33
بعد از ۳۰ دقیقه ۷۸٪ ۵۰٪
شارژ کامل ۴۸ دقیقه ۷۵ دقیقه

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت ۱۱ پرو؛ اسپیکر

گلکسی A33 ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو دو اسپیکر قدرتمند دارد که یکی از آن‌ها در قسمت بالا و دیگری هم در فریم پایینی تعبیه شده است. اسپیکر بالای نمایشگر دو خروجی دارد؛ یکی به سمت جلو و د یگری هم به سمت بالا که حفره‌های مربوط به آن روی فریم بالایی به وضوح قابل مشاهده هستند. همین اسپیکر بالا در نقش اسپیکر مکالمه هم ظاهر می‌شود و در مقایسه با اسپیکر پایینی اندکی شدت پرتاب صدای کمتری دارد. با این حال صدای خارج شده از این گوشی واقعا متعادل و شفاف است به گونه‌ای که اصلا مشکلی از این بابت نخواهید داشت. این محصول امتیاز خیلی خوب (۲۴٫۴-) را از تست‌های GSMArena کسب کرده که برای یک میان‌رده واقعا عالی است. البته توجه داشته باشید کیفیت اسپیکر در مدل ۵G این گوشی بهتر است چرا که آن مدل از قابلیت دالبی اتموس هم پشتیبانی می‌کند. ا کسب امتیاز ۲۶٫۵- توانست امتیاز خوب را کسب کند که اندکی پایین‌تر از ردمی نوت ۱۱ پرو است اما با این حال شما در عمل خیلی این تفاوت را احساس نخواهید کرد.

ردمی نوت ۱۱ پرو

گلکسی A33

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت ۱۱ پرو؛ دوربین

گلکسی A33 ردمی نوت 11 پرو

نوت ۱۱ پرو روی پنل پشتی خود یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، فوق عرض ۸ مگاپیکسلی، ماکروی ۲ مگاپیکسلی، سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد اما گلکس A33 یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکروی ۵ مگاپیکسلی و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی دارد. همچنین دوربین سلفی این گوشی هم سنسوری به بزرگی ۱۳ مگاپیکسل دارد.

درباره‌ی کیفیت دوربین گلکسی A33 باید بگوییم در طول روز واقعا تصاویر فوق‌العاده‌ای به عنوان یک میان‌رده ثبت می‌کند. جزئیات به اندازه‌ی کافی وجود دارند، کنتراست خوب است و گستره‌ی دینامیکی هم به خوبی اعمال می‌شود. تنها ایراید که شاید بتوان به دوربین اصلی این گوشی وارد کرد، رنگ‌های بیش از حد اشباع‌شده‌ای هستند که بیشتر برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌توان آن‌ها را استفاده کرد و نه لذت بردن از یک منظره‌ی واقعی. عمکلرد سه سنسور دیگر هم در حد و اندازه‌های یک میان‌رده واقعا عالی است و شما را کاملا راضی نگه می‌دارد. همچنین دوربی سلفی هم به لطف ثبت تصاویری با جزئیات بالا در میان دوربین‌های سلفی خوب دسته‌بندی می‌شود.

مطالب مرتبط
چگونه با کمک اپلیکیشن و ساعت هوشمند ۱۰۰ کالری در روز بسوزانیم؟

از لحاظ فیلم‌برداری، نماینده‌ی سامسونگ چه با دوربین اصلی و چه سلفی قادر است ویدیوهایی ۴K با کیفیت خیره‌کننده ضبط کند در حالی که انجام چنین کاری با دوربین‌های شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو که سنسور بزرگ‌تری هم دارند امکان‌پذیر نیست. با این حال نماینده‌ی چینی‌ها در ثبت تصاویری با رنگ‌بندی درست و دقیق، نویز کم، گستره‌ی دینامیکی خوب و قانع‌کننده کاملا موفق عمل می‌کند. جالب است بدانید عملکرد این گوشی در ثبت تصاویر از مدل ۵G بهتر است.

عملکرد دوربین فوق عریض این گوشی خوب است اما عالی نه. نویزها کم هستند، جزئیات به خصوص در مرکز تصاویر به خوبی دیده می‌شوند، کنتراست اندکی پایین است و گستره‌ی دینامیکی هم خیلی خوب نیست به همین دلیل نقاط روشن کاملا جزئیات خود را از دست می‌دهند و سایه‌ها هم ظاهری کاملا غیر طبیعی دارند.

عملکرد دوربین سلفی هم به صورت کلی خوب ارزیابی می‌شود. اگرچه میزان جزئیات بالا نیست اما رنگ‌ها دقیق، کنتراست عالی و نویز هم تا جایی که امکان دارد کم دیده می‌شوند. برای اینکه تفاوت دو گوشی را در زمینه‌ی عکاسی بهتر متوجه شوید، می‌توانید تصاویر زیر را با یکدیگر مقایسه کنید.

دوربین اصلی

زوم ۲ برابری دیجیتال

دوربین اصلی در شب

پرتره

فوق عریض

فوق عریض در شب

ماکرو

سلفی

سلفی پرتره

گلکسی A33 در مقابل ردمی نوت ۱۱ پرو؛ نرم‌افزار و سخت‌افزار

گلکسی A33 ردمی نوت 11 پرو

در بخش نرم‌افزار، سامسونگ به دو دلیل دست بالاتر را دارد. یک اینکه رابط کاربری آن تقریبا غنی‌ترین رابطی است که در بین تمام رابط‌های موجود برای اندروید می‌توان یافت، دو اینکه سامسونگ به مدت بسیار طولانی از آن از لحاظ نرم‌افزاری و امنیتی پشتیبانی می‌کند. شما با خرید گلکسی A33 به لطف سیاست مشخص سامسونگ در این زمینه تا ۴ سال آپدیت اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت خواهید کرد اما برای ردمی نوت ۱۱ پرو واقعا زمان مشخصی نداریم اما این میزان قطعا بیشتر از ۲ سال نیست.

رابط One UI اگرچه بسیار بهینه است اما آنقدر قابلیت زیاد دارد که شاید گهگاهی هنگام گشت و گذار بین منوهای مختلف گوشی با لگ نسبتا ریزی مواجه شوید که البته با خرید مدل‌هایی با حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی بیشتر این مشکلات بسیار کمتر دیده خواهند شد. البته MIUI 13 هم در ابتدا خیلی بهینه نیست و به خاطر قدرت سخت‌افزاری پایین ردمی نوت ۱۱ پرو، شاید تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان نیاورد. البته انتظار می‌رود با دریافت آپدیت‌های جدیدتر این مشکلات ریز و درشت برطرف شوند. یک برتری دیگر گلکسی A33 در این بخش، اندروید پیش‌فرض آن است. سامسونگ این گوشی را با اندروید ۱۲ راهی بازار کرده که با دریافت ۴ نسخه‌ی دیگر (اندروید ۱۶) بازنشسته خواهد شد در حالی که ردمی نوت ۱۱ پرو با اندروید ۱۱ عرضه شده و نهایتا تا اندروید ۱۴ آپدیت خواهد شد. از لحاظ تجربه‌ی کاربری دو رابط واقعا متفاوت هستند. شما با کوچ از یک گوشی سامسونگ به شیائومی و برعکس گویا وارد یک دنیای کاملا جدید شده‌اید اگرچه هر دو دستگاه مبتنی بر یک سیستم‌عامل واحد یعنی اندروید هستند.

مطالب مرتبط
گوشی‌های شیائومی و ریلمی با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ در راه هستند

در بخش سخت‌افزار هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند اما گلکسی A33 از تراشه‌ی جدیدتر و قدرتمندتری بهره می‌برد. این تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ با لیتوگرافی ۵ نانومتری است که از دو هسته‌ی قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و شش هسته‌ی کم‌مصرف از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد و قدرت گرافیکی آن هم توسط Mali-G68 تأمین می‌شود. به لطف همین تراشه هم هست که گلکسی A33 از اینترنت ۵G بهره می‌برد اما خبری از این فناوری در ردمی نوت ۱۱ پرو نیست. در آن طرف هلیو G96 را به عنوان قلب تپنده شاهد هستیم که ۱۲ نانومتری است و از هشت هسته بهره می‌برد؛ دو هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۰۵ و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز. به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی هم Mali-G57 ایفای نقش می‌کند. در هر صورت بخواهیم در نظر بگیریم برتری برای گلکسی A33 و اگزینوس ۱۲۸۰ است و این برتری هم اصلا چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

نام گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو گلکسی A33
گیک‌بنچ ۵ تک – چند هسته‌ای ۵۱۱ – ۱۷۲۹ ۷۴۲ – ۱۹۰۰ 
GFX Car Chase (گرافیک) ۱۲ ۲۰
GFX Manhattan (گرافیک) ۲۲ ۳۵
۳DMark Wild Life (گرافیک) ۱۱۰۱ ۲۲۶۰
AnTuTu 9 (تجربه‌ی کلی کار با سیستم) ۳۱۹۰۹۳ ۳۹۴۹۱۸
پایداری زیر فشار سنگین – پردازنده – گرافیک بین ۶۹ تا ۱۰۰٪ – ۹۹٫۶٪ ۷۵٪ – ۹۹٪

نتیجه‌گیری

نقاط قوت گلکسی A33 در مقایسه با ردمی نوت ۱۱ پرو

  • استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 در مقابل IP53
  • طول عمر بهتر باتری
  • پشتیبانی نرم‌افزاری به مراتب بهتر
  • پردازنده و گرافیک بسیار قدرتمندتر
  • امکان فیلم‌برداری ۴K با دوربین اصلی و سلفی
  • عملکرد بهتر مجموعه‌ی دوربین به لطف لرزشگیر اپتیکال
  • پشتیبانی از اینترنت ۵G
  • قیمت مناسب
نقاط قوت ردمی نوت ۱۱ پرو در مقایسه با گلکسی A33

  • نمایشگر بزرگ‌تر با رفرش‌ریت بیشتر (۱۲۰ در مقابل ۹۰ هرتز)
  • شارژر بسیار سریع‌تر
  • وجود شارژر درون جعبه
  • رابط کاربری سبک و بهینه
  • وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

به صورت کلی می‌توان گفت گلکسی A33 با توجه به قدرت سخت‌افزاری به مراتب بیشتر و پشیتبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر و همچنین به لطف بهره‌مندی از فناوری ۵G، به عنوان یک میان‌رده که بخواهید مدت زمان طولانی آن را نگه دارید یک گوشی عالی محسوب می‌شودو خرید آن منطقی‌تر از ردمی نوت ۱۱ پرو خواهد بود. اما اگر رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی، شارژر سریع‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر را می‌خواهید و همچنان دوست دارید با هندزفری‌های سیمی با رابط ۳.۵ میلی‌متری محتوای صوتی را گوش دهید، نماینده‌ی شیائومی برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A33 5G SM-A336 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 4G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

منبع: GSMArena (۱ , ۲)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا