لوازم جانبینرم افزار

بهترین گوشی‌های شیائومی موجود در بازار؛ از اقتصادی تا پرچم‌دار

شیائومی یکی از بهترین برندهای گوشی موبایل به حساب می‌آید که محصولات آن خوشبختانه در مدل‌های مختلف با قیمت‌های گوناگون در بازار کشور ما به فروش می‌رسند. البته تنوع بالای محصولات این شرکت شاید برخی از کاربران را هنگام خرید دچار سردرگمی کند، در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی محبوب‌ترین، پرفروش‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی در سه دسته‌ی اقتصادی، میان‌رده و بالارده بپردازیم.

شیائومی در حال حاضر یکی از جدی‌ترین رقبای سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. این شرکت چینی که به خاطر سیاست عالی خود در زمینه‌ی قیمت‌گذاری محصولاتش شناخته می‌شود، توانسته از زمان تولید نخستین گوشی تاکنون پیشرفت چشمگیری را تجربه کند و اکنون به سومین قدرت در این زمینه تبدیل شود. شیائومی در حال حاضر محصولات متنوعی در بازار کشور ما دارد که تصمیم گرفته‌ایم برای راحت‌تر شدن فرایند خرید، به نگارش مطلبی بپردازیم و در آن، چندین مورد از گوشی‌های خوب این شرکت را معرفی کنیم.


بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی


۱. گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس

محدوده قیمت: ۲ – ۳ میلیون تومان

شاید باور نکنید اما شیائومی در دورانی که قیمت گوشی‌های اقتصادی هم افزایش پیدا کرده، محصولی دارد که کمتر از ۳ میلیون تومان قیمت دارد. این محصول ردمی A1 پلاس است که با قیمت استثنائی خود می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای افراد مسن و کودکان باشد. در واقع برای کسانی که خیلی کار سنگینی با گوشی انجام نمی‌دهند و عمده‌ی فعالیت‌شان هم به رسیدگی به کارهای تحصیلی، تماس، پیامک و مواردی از این دست خلاصه می‌شود.

ردمی A1 پلاس به لطف نمایشگر ۶٫۵۲ اینچی بزرگ با پنلی از جنس IPS LCD و وضوح +HD، اندروید ۱۲ نسخه‌ی Go، پردازنده‌ی هلیو A22 با چهار هسته از نوع Cortex-A53، ۳۲ گیگابایت رم و ۲/۳ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌تواند تجربه‌ای حداقلی از کار با سیستم‌عامل اندروید را در اختیار شما قرار دهد. دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند در وضوح FHD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. بهره‌مندی از جک ۳.۵ میلی‌متری و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود ردمی A1 پلاس را به کسانی که استفاده‌ی کاملا معمولی از یک گوشی دارند توصیه کنیم.

خرید ردمی A1 پلاس از دیجی‌کالا

۲. گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

محدوده قیمت: ۴٫۵ – ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی‌های شیائومی

دومین گوشی از اقتصادی‌های شیائومی، ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ است. سری ردمی ۱۰ یکی از محبوب‌ترین گوشی های شیائومی به حساب می‌آیند و فروش فوق‌العاده‌ای را هم از زمان عرضه به بازار تجربه کرده‌اند. گوشی‌های این سری هم قیمت مناسبی دارند و هم از لحاظ مشخصات فنی در وضعیت قابل قبولی به سر می‌برند. در همین راستا شیائومی تصمیم گرفت مدل ۲۰۲۲ آن را هم اوایل امسال رونمایی و راهی بازار کند.

این گوشی ۶٫۵ اینچی نمایشگری ۹۰ هرتزی با کیفیت +FHD دارد که این یعنی می‌توانید بین منوهای مختلف آن گشت و گذار کنید و از نرمی و روانی آن لذت ببرید. به عنوان قلب تپنده هم پردازنده‌ی مدیاتک هلیو G88 را شاهد هستیم که ۱۲ نانومتری و ۸ هسته‌ای است و در کنار ۴/۶ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، می‌تواند از پس کارهای معمولی به خوبی بر بیاید.

روی پنل پشتی هم شامل تعبیه‌ی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق هستیم که کیفیت فیلم‌برداری آن‌ها به وضوح ۱۰۸۰P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شود. دوربین سلفی هم سنسوری به بزرگی ۸ مگاپیکسل دارد که آن هم با همین کیفیت و سرعت قادر به عکاسی و فیلم‌برداری است. از جمله مشخصات خوب این محصول می‌توان به پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، بلندگوهای استریو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژر سریع ۱۸ واتی درون جعبه و پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس سیمی با سرعت بالای ۹ وات اشاره کرد.

خرید ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ از دیجی‌کالا

۳. گوشی شیائومی پوکو M4 پرو (۵G/4G)

محدوده قیمت: ۵٫۲ – ۷٫۲ میلیون تومان

می‌رسیم به محصولی از پوکو، یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی شیائومی. گوشی‌های این شرکت غالبا کیفیت ساخت مطلوب، قدرت سخت‌افزاری بالا و قیمت مناسبی دارند. پوکو M4 پرو که در دو نسخه‌ی ۴G و ۵G در بازار کشور به فروش می‌رسد اما یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های این شرکت به حساب می‌آید؛ در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت خیلی قدرتمند باشد.

پوکو M4 پرو در نسخه‌ی ۴G پردازنده‌ی هلیو G96 و در نسخه‌ی ۵G هم پردازنده‌ی دایمنسیتی ۸۱۰ را به عنوان قلب تپنده در خود می‌بیند که اگرچه نوع، تعداد و چینش هسته‌ها کاملا با هم برابر هستند اما در مدل ۵G فرکانس هسته‌های Cortex-A76 به ۲٫۴ و فرکانس هسته‌های Cortex-A55 هم به ۲٫۰ گیگاهرتز می‌رسد در حالی که این میزان برای مدل ۴G روی ۲٫۰۵ و ۲٫۰ گیگاهرتز قرار دارد. همچنین پردازنده‌ی به کار رفته در مدل ۵G مبتنی بر لیتوگرافی ۶ نانومتری است و مدل ۴G هم ۱۲ نانومتری. در نتیجه پوکو M4 پرو ۵G عملکرد به مراتب کم‌مصرف‌تری دارد.

بهترین گوشی‌های شیائومی

پوکو M4 پرو ۵G

هر دو محصول نمایشگری ۹۰ هرتزی دارند با این تفاوت که مدل ۵G از پنل ۶٫۶ اینچی با وضوح +FHD بهره می‌برد و مدل ۴G هم از پنل AMOLED با اندازه‌ی ۶‎٫۴۳ اینچ. در هر دو گوشی اندروید ۱۱ به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض تعبیه شده و شاهد ۶/۸ گیگابایت رم نیز هستیم. البته برای مدل ۵G یک مدل با ۴ گیگابایت رم هم در نظر گرفته شده است. هر دو مدل همچنین از ۰۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 2.2 نیز بهره می‌برند.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی ساعت هوشمند میبرو مدل Lite

برای مدل ۴G از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عرض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی استفاده شده که کیفیت فیلم‌برداری در آن به ۱۰۸۰P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شود. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی است و با همین کیفیت فیلم‌برداری می‌کند. برای مدل ۵G اما از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و فوق عریض ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که با همان کیفیت اما سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه قادر به فیلم‌برداری است. دوربین سلفی دو گوشی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

در هر دو محصول منبع تغذیه‌ای ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را شاهد هستیم که سرعت شارژر آن‌ها به ۳۳ وات می‌رسد. این شارژر خوشبختانه درون جعبه هم قرار دارد. از جمله قابلیت‌های دو گوشی می‌توان به پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری و بلندگوهای استریو اشاره کرد.

خرید پوکو M4 پرو ۵G از دیجی‌کالا
خرید پوکو M4 پرو از دیجی‌کالا

۴. گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G

محدوده قیمت: ۷٫۹ میلیون تومان

در نهایت می‌رسیم به یکی از بهترین گوشی های میان‌رده‌ی شیائومی یعنی ردمی نوت ۱۰ پرو (پک چین) که یکی از گوشی‌های محبوب شیائومی در دسته‌ی اقتصادی محسوب می‌شود اما از لحاظ مشخصات و امکانات، فوق‌العاده قدرتمند و مجهز است. ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G قرار بود در بازار چین به فروش برسد اما در صورت تمایل می‌توانید این محصول را با پک چین از فروشگاه دیجی‌کالا تهیه کنید.

این گوشی نمایشگری ۶٫۶ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD دارد و رفرش‌ریت آن هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. برای محافظت از آن هم از برچسب گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده که یکی از قدرتمندترین برچسب‌های محافظ موجود به حساب می‌آید. به عنوان قلب تپنده پردازنده‌ی قدرتمند دایمنسیتی ۱۱۰۰ را در این محصول شاهد هستیم که به لطف هسته‌های Cortex-A78، قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد. این پردازنده ۶ نانومتری است که این یعنی در کنار سرعت و قدرت گرافیکی بالا، مصرف بسیار کمی هم دارد.

در کنار این پردازنده‌ی قدرتمند از ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 هم استفاده شده که حافظه‌ای بسیار سریع است و در انجام کارهای روزانه تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این گوشی از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که نمونه‌ی اصلی آن قادر است با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰P با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. اندازه‌ی سنسور دوربین سلفی هم به ۱۶ مگاپیکسل می‌رسد؛ سنسوری که قادر است با کیفیت ۱۰۸۰P و ۷۲۰P با سرعت‌های (به ترتیب) ۳۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

این گوشی از جک هدفون بهره نمی‌برد اما به بلندگوهای استریو مجهز شده که کیفیت بالایی دارند. همچنین ظرفیت باتری آن هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که کاربر می‌تواند با استفاده از شارژر ۶۷ واتی موجود درون جعبه آن را در مدت زمان کمتر از ۱ ساعت به صورت کامل شارژ کند.

خرید ردمی نوت ۱۰ پرو از دیجی‌کالا

گزینه‌ی جایگزین: به عنوان گزینه‌ی جایگزین، گلکسی A33 5G سامسونگ هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این گوشی اگرچه از لحاظ پردازشی و گرافیکی ضعیف‌تر از نماینده‌ی شیائومی است اما از نمایشگر سوپر امولد، استاندارد مقاومتی IP67، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال و اندروید ۱۲ با پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله مجهز شده است.


بهترین گوشی های میان‌رده‌ی شیائومی


۱. گوشی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE

محدوده قیمت: ۹ – ۹٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی‌های شیائومی

یکی از بهترین گوشی های میان‌رده‌ی شیائومی، ۱۱ لایت ۵G NE است. محصولی که هم توان سخت‌افزاری بالایی دارد، هم نسبتا جدید است و هم ظاهر بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد. شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE از نمایشگری ۶٫۵۵ اینچی بهره می‌برد که پنلی از جنس AMOLED دارد و رفرش‌ریت آن هم ۹۰ هرتزی است. وضوح تصویر در این پنل به +FHD می‌رسد و یک محافظ صفحه از نوع گوریلا گلس ۵ هم از آن مراقبت می‌کند تا در برابر خط و خش آسیبی به گوشی وارد نشود. نماینده‌ی شیائومی همچنین از استاندارد مقاومتی IP53 هم بهره می‌برد به این معنا که در برابر گرد و غبار و آب تا حد قابل قبولی مقاوم است.

مطالب مرتبط
تصاویر واقعی ردمی واچ ۳ لایت طراحی این ساعت را نشان می‌دهند

علی‌رغم اندازه‌ی نسبتا بزرگی که این گوشی دارد، وزن آن فقط به ۱۵۸ گرم می‌رسد تا یکی از سبک‌ترین گوشی‌های بزرگ‌تر از ۶ اینچ بازار باشد. قلب تپنده‌ی این محصول پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G است که به لطف هسته‌های Cortex-A78 می‌تواند تقریبا تمام کارهای سنگینی که دارید را با سرعت قابل قبولی انجام دهد. در کنار این پردازنده همچنین از ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 2.2 هم استفاده شده که اگرچه سریع‌ترین فناوری موجود نیست اما با این حال می‌تواند عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

روی پنل پشتی یک دوربین اصلی ۶۸ مگاپیکسلی را شاهد هستیم که قادر است در وضوح ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. همچنین امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰P با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم از جمله توانایی‌های این دوربین محسوب می‌شود. در کنار آن هم یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و تله‌ماکروی ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. اندازه‌ی سنسور سلفی هم به ۲۰ مگاپیکسل می‌رسد که می‌تواند در وضوح FHD با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه و در وضوح ۷۲۰P با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

از جمله قابلیت‌های این محصول می‌توان به بلندگوهای استریو، باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژر سریع ۳۳ واتی و سنسور اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور اشاره کرد. شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی های شیائومی بازار به حساب می‌آید.

خرید شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE از دیجی‌کالا

توجه: در این محدوده‌ی قیمتی، گوشی گلکسی A52s هم در دسترس قرار دارد که اگرچه ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی آن با قیمت مشابه، ۱۲۸/۶ گیگابایت است اما از پردازنده‌ی مشابه بهره می‌برد، استاندارد ضد آب IP67 دارد، تا سه سال به صورت نرم‌افزاری از سوی سامسونگ پشتیبانی می‌شود و دوربین اصلی آن هم از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. از لحاظ باتری هم به لطف یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، روز کاغذ وضعیت نماینده‌ی سامسونگ بهتر به نظر می‌رسد.

۲. گوشی شیائومی پوکو F4

محدوده قیمت: ۱۰ – ۱۲ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی

پوکو F4 که به عنوان جانشین پوکو F3 راهی بازار شده، ظاهری جذاب و زیبا دارد و مشخصات سخت‌افزاری آن هم بسیار عالی است، به گونه‌ای که اصلا شما را ناامید نخواهد کرد. پوکو F4 یک گوشی ۶٫۶۷ اینچی است که از شیشه ساخته شده و از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP53 بهره می‌برد. نوع پنل به کار رفته در این گوشی AMOLED است که رفرش‌ریت آن به ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر آن هم به ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل می‌رسد. وظیفه‌ی حفاظت از نمایشگر هم بر عهده‌ی یک برچسب محافظ از نوع گوریلا گلس ۵ است. به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض، اندروید ۱۲ را روی این گوشی می‌بینیم که سوار بر رابط کاربری MIUI 13 درون این گوشی ایفای نقش می‌کند و امکانات و قابلیت‌های فراوانی هم دارد.

به عنوان قلب تپنده، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ را در این محصول شاهد هستیم که مشابه نمونه‌ی به کار رفته در مدل نسل قبل است. این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای قادر است در انجام کارهای پردازشی و گرافیکی، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش بگذارد. در کنار این پردازنده از ۶/۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 استفاده شده و این یعنی در انجام کارهای مختلف، بالاترین سرعت را شاهد خواهید بود.

در بخش دوربین، شاهد سه سنسور هستیم که مورد اصلی، ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال است. بدین ترتیب شما در ثبت تصاویر یا ضبط ویدیو دیگر به خاطر لرزش‌های ناخواسته شاهد افت کیفیت نخواهید بود. این دوربین همچنین قادر است در وضوح ۴K و ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. در کنار این دوربین هم شاهد سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ماکروی ۲ مگاپیکسلی هستیم. به عنوان دوربین سلفی، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی روی بالاترین بخش مرکز نمایشگر تعبیه شده که می‌تواند در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

مطالب مرتبط
محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو C31 در دیجی کالا

در این گوشی خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست اما دو بلندگوی قدرتمند را به صورت استریو شاهد هستیم. همچنین سنسور اثر انگشت این محصول هم با کلید پاور ادغام شده و سرعت و دقت بالایی دارد. به عنوان منبع تغذیه، درون این گوشی یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته که می‌توان آن را با شارژر ۶۷ واتی در مدت زمان کمتر از ۴۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کرد.

خرید پوکو F4 از دیجی‌کالا

توجه: در همین بازه‌ی قیمتی، گلکسی A73 به عنوان قدرتمندترین گوشی میان‌رده‌ی کنونی سامسونگ هم در دسترس قرار دارد. این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۷۰ است اما از طرفی استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 دارد، دوربین آن ۱۰۸ مگاپیکسلی با امکان پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال است، نمایشگر بزرگ‌تری دارد، باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است، از اندروید ۱۲ بهره می‌برد و تا ۴ سال هم به صورت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌شود.

۳. گوشی شیائومی ردمی K40S

محدوده قیمت: ۱۲ – ۱۲٫۸ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی

می‌رسیم به یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی که در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۱۳ میلیون تومان می‌تواند بهترین گزینه‌ی خرید باشد؛ ردمی K40S، یک گوشی که اگرچه مشخصات قدرتمندی دارد اما به خاطر قیمت، در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد. گوشی‌های سری ردمی K معمولا قاتلین پرچم‌دار محسوب می‌شوند اما ردمی K40S شبیه به مدل استاندارد این سری است و قاعدتا یک سری امکانات کمتری دارد.

این گوشی ۶٫۶۷ اینچی از نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی با وضوح +FHD بهره می‌برد که توسط یک برچسب محافظ گوریلا گلس ۵ هم از آن مراقبت می‌شود. به عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری پیش‌فرض، اندروید ۱۲ و MIUI 13 را شاهد هستیم که عملکرد و امکانات نرم‌افزاری خوبی را ارائه می‌دهند. اسنپدراگون ۸۷۰ قلب تپنده‌ی این گوشی است که عملکرد بسیار خوبی دارد. در کنار این پردازنده از ۶/۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 هم استفاده شده تا عملکرد سریع و روان گوشی در انجام کارهای مولتی تسکینگ، اجرای اپ‌ها و بازی‌ها و… تضمین شده باشد.

روی پنل پشتی سه دوربین را شاهد هستیم که شامل ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با امکان ضبط ویدیوی ۴K با سرعت ۳۰ و ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شوند. روی پنل جلو هم یک دوربین سلفی با اندازه‌ی ۲۰ مگاپیکسل تعبیه شده که می‌تواند در وضوح ۱۰۸۰Pبا سرعت ۳۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

از جمله قابلیت‌های این گوشی ارزشمند می‌توان به بلندگوهای استریو، حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر سریع ۶۷ واتی اشاره کرد.

خرید ردمی K40S از دیجی‌کالا

۴. گوشی شیائومی ۱۱T پرو ۵G

محدوده قیمت: ۱۲ – ۱۶ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی

می‌رسیم به یکی از محبوب‌ترین، ارزشمندترین و بهترین گوشی های شیائومی در بازار که هم امتحان خود را پس داده و هم کاربران زیادی دارد. از جمله مواردی که باعث شده ۱۱T پرو به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شود، قیمت مناسب در کنار قدرت سخت‌افزاری بسیار بالاست که تقریبا می‌توان گفت جای هیچ بحثی را باقی نگذاشته است.

این گوشی ۶٫۶۷ اینچی از شیشه و آلومینیوم ساخته شده و ۲۰۴ گرم هم وزن دارد. با بهره‌مندی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP53، خیالتان راحت است که این محصول می‌تواند در برابر قطرات آب و گرد و غبار نه چندان شدید جان سالم به در ببرد. نمایشگر به کار رفته در این گوشی از نوع AMOLED بوده و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی دارد. وضوح تصویر آن هم به +FHD می‌رسد. برای محافظت از این پنل، شیائومی از برچسب محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده که یکی از بهترین نمونه‌های موجود به حساب می‌آید.

به عنوان قلب تپنده، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ در این گوشی ایفای نقش می‌کند که یکی از بهترین پردازنده‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. با این هسته‌ها و در کنار پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۶۰، عملا هیچ کاری نیست که شیائومی ۱۱T پرو نتواند از پس انجام آن بر بیاید. همچنین به لطف ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1، بدون اینکه با افت سرعت حتی بعد از مدت‌ها استفاده مواجه شوید، می‌توانید از این گوشی استفاده کرده و لذت ببرید.

مطالب مرتبط
شیائومی از هدفون بی‌سیم بادز ۴ با قابلیت حذف نویز فعال رونمایی کرد

روی پنل پشتی این محصول سه دوربین تعبیه شده که نمونه‌ی اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. همچنین یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و تله‌ماکروی ۵ مگاپیکسلی هم در کنار آن تعبیه شده‌اند. به صورت کلی این گوشی می‌تواند علاوه بر وضوح یادشده، در وضوح ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ و در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰/۲۴۰/۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی است و می‌تواند با وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

از جمله قابلیت‌های این محصول می‌توان به بهره‌مندی از بلندگوهای استریوی تنظیم شده توسط شرکت هارمن کاردن، حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر بسیار سریع ۱۲۰ واتی اشاره کرد. در رابطه با شارژر این محصول باید بگوییم که قادر است این گوشی را در مدت زمان تقریبا ۲۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کند.

توجه: این گوشی در مدل ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی خود بیش از ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد که در این بازه‌ی قیمتی وان‌پلاس Ace با همین ترکیب و البته پردازنده‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ و شارژر ۱۵۰ واتی وجود دارد، هم گلکسی S21 فن ادیشن ۱۲۸/۸ گیگابایتی که از همه لحاظ ضعیف‌تر از این گوشی است اما برای عاشقان سامسونگ تنها گزینه‌ی موجود است و هم موتورولا Edge 20 پرو با ترکیب ۲۵۶/۱۲ گیگابایت و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰، دوربین تله‌فوتو و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (با قیمت نسبتا کمتر).

خرید شیائومی ۱۱T پرو از دیجی‌کالا


بهترین گوشی های پرچم‌دار اقتصادی شیائومی


اما می‌رسیم به بخش آخر این مقاله یعنی بخشی که قرار است در آن از گوشی‌هایی صحبت کنیم که پتانسیل تبدیل شدن به یک پرچم‌دار را دارند اما متأسفانه عدم بهره‌مندی از یکی دو قابلیت مهم باعث شده این اتفاق نیفتد.

۱. گوشی شیائومی پوکو F4 GT

محدوده قیمت: ۱۳٫۵ – ۱۵٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی

در بخش گوشی‌های میان‌رده، در رابطه با پوکو F4 صحبت کردیم و گفتیم که مدل GT آن هم وجود دارد اما با قیمت بیشتر. حالا می‌رسیم به پوکو F4 GT که یک گوشی پرقدرت، از لحاظ پردازشی و گرافیکی یک پرچم‌دار کامل و از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها هم یک گوشی نسبتا عالی محسوب می‌شود و یکی از بهترین گوشی های شیائومی است.

پوکو F4 GT از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با وضوح +FHD، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد. به عنوان قلب تپنده، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را در این گوشی شاهد هستیم که اگرچه در زیر فشار سنگین نمی‌تواند عملکرد خوب خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کند اما با این حال اگر یک خنک‌کننده‌ی خوب تهیه کنید، می‌بینید که می‌تواند سنگین‌ترین کارها را هم در مدت زمان بسیار کوتاهی برایتان انجام دهد. این پردازنده یک هسته‌ی Cortex-X1 و سه هسته از نوع Cortex-A710 دارد و در کنار پردازشگر گرافیکی آدرنو ۷۳۰، کاری نیست که از پس انجام آن بر نیاید.

دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی است و می‌تواند در وضوح ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین ۷۲۰P با سرعت ۱۲۰ بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی هم ۲۰ مگاپیکسلی است که قادر است در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰ و ۷۲۰P با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

از جمله قابلیت‌های این محصول می‌توان به بلندگوهای استریو، حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور، باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۱۲۰ واتی اشاره کرد که می‌تواند گوشی را در مدت زمان کمتر از ۲۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

خرید شیائومی پوکو F4 GT از دیجی‌کالا

۲. گوشی شیائومی ۱۲X

محدوده قیمت: ۱۵ – ۱۶٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی

سری شیائومی ۱۲ در حال حاضر که سری ۱۳ رونمایی و راهی بازار نشده‌اند، پرچم‌داران شیائومی محسوب می‌شوند. اما مدل X آن یک پرچم‌دار اقتصادی است که قابلیت‌های خوب و جذابی دارد و یکی از بهترین گوشی های شیائومی با این قیمت محسوب می‌شود.

این گوشی نمایشگری ۶٫۲۸ اینچی از نوع AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و وضوح +FHD دارد که توسط پوشش گوریلا گلس ویکتوس هم از آن مراقبت می‌شود. به عنوان قلب تپنده، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ را در آن شاهد هستیم که در کنار آن از ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 استفاده شده تا بدین ترتیب دیگر نگرانی از بابت کندی، هنگ یا لگ در انجام کارهای مختلف وجود نداشته باشد.

مطالب مرتبط
شیائومی ۱۳ پرو در مقابل گلکسی S23 اولترا؛ بهترین پرچم‌دار اندروید کدام است؟

روی پنل پشتی سه دوربین تعبیه شده که شامل ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال، ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی تله‌ماکرو می‌شوند. این دوربین اصلی قادر است در وضوح ۸K با سرعت ۲۴، ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ و ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۱۲۰/۲۴۰/۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سفلی هم ۳۲ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P و ۷۲۰P با سرعت‌های ۳۰/۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

از جمله قابلیت‌های این محصول می‌توان به بهره‌مندی از بلندگوهای استریو، حسگر اثر انگشت زیر صفحه، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۶۷ واتی اشاره کرد که در مدت زمان حدودا ۴۰ دقیقه شارژ گوشی را کامل می‌کند.

خرید شیائومی ۱۲X از دیجی‌کالا

۳. گوشی شیائومی ۱۲

محدوده قیمت: ۱۷٫۵ – ۱۹٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی

در آخرین ماه از سال ۲۰۲۱، شیائومی از گوشی‌های سری ۱۲ رونمایی کرد. این سری شامل دو مدل استاندارد و پرو می‌شدند که البته مدل پرو در دسته‌ی پرچم‌داران پریمیوم و مدل استاندارد هم در دسته‌ی پرچم‌داران اقتصادی قرار می‌گیرد و یکی از بهترین گوشی های شیائومی در بازه‌ی قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

شیائومی ۱۲ از لحاظ مشخصات نمایشگر کاملا با مدل ۱۲X برابر است، با این تفاوت که به عنوان قلب تپنده، به‌جای اسنپدراگون ۸۷۰، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ایفای نقش می‌کند. در کنار این پردازنده هم از ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 استفاده شده تا مشکلی از بابت کندی یا هنگ و لگ شما را آزار ندهد. سیستم دوربین و باتری این گوشی هم کاملا مشابه ۱۲X است و تفاوتی بین دو مدل دیده نمی‌شود. به عبارتی دیگر، این محصول فقط به خاطر پردازنده با مدل ۱۲X متفاوت است و تا این اندازه هم بین آن‌ها اختلاف قیمت وجود دارد.

خرید شیائومی ۱۲ از دیجی‌کالا

۴. گوشی شیائومی ۱۲T پرو

محدوده قیمت: ۲۰ – ۲۱٫۳ میلیون تومان

در نهایت می‌رسیم به یکی از بهترین گوشی های حال حاضر دنیا و البته خود شیائومی یعنی ۱۲T پرو. محصولی که اخیرا راهی بازار شده و امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده جذاب و زیادی هم دارد. این گوشی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل بهره می‌برد که وظیفه‌ی محافظت از آن بر عهده‌ی پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ است.

به عنوان قلب تپنده پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را در آن شاهد هستیم که کمتر از مدل استاندارد داغ می‌کند و در عین حال قدرتمندتر هم هست.به لطف ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1، شما عملا تا یکی دو سال دیگر هم هیچ مشکلی از بابت اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها روی این گوشی نخواهید داشت.

به عنوان دوربین اصلی، یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را شاهد هستیم که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و قادر است در وضوح ۸K، ۴K و ۱۰۸۰P با سرعت‌های ۲۴ فریم، ۳۰/۶۰ فریم و ۳۰/۶۰/۱۲۰/۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی هم در کنار این سنسور قدرتمند حضور دارند. به عنوان دوربین سلفی هم یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی روی نمایشگر تعبیه شده که قادر است در وضوح ۱۰۸۰P با سعرت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

از جمله قابلیت‌های این گوشی می‌توان به بلندگوهای استریوی قدرتمند، حسگر اثر انگشت زیر صفحه، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۱۲۰ واتی اشاره کرد که گفته می‌شود می‌تواند گوشی را در مدت زمان حدودا ۲۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کند. در این محدوده‌ی قیمتی، تقریبا می‌توان گفت هیچ گوشی از هیچ برندی وجود ندارد که از شیائومی ۱۲T پرو ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

خرید شیائومی ۱۲T پرو از دیجی‌کالا


شیائومی یک برند محبوب و شناخته شده در بازار موبایل به حساب می‌آید و محصولات بسیار زیادی را هم تاکنون تولید کرده است و در این مطلب هم تلاش شده تا بهترین و محبوب‌ترین گوشی‌های این شرکت را به شما معرفی کنیم اما قطعا محصولات ارزشمند و قدرتمند دیگری هم بوده‌اند که می‌شود هنگام خرید آن‌ها را هم مد نظر داشت. با این حال شما می‌توانید برای خرید محبوب‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی، به لینک زیر مراجعه و با توجه به امتیازات و نظر سایر کاربران، خرید بهتر و جذاب‌تری داشته باشید.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی از دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا