لوازم جانبینرم افزار

شیائومی ۱۳ اولترا با ۱ درصد شارژ تا ۱ ساعت دوام می‌آورد

طی روزها و هفته‌های گذشته، گزارش‌های زیادی در مورد شیائومی ۱۳ اولترا منتشر شده و این گوشی قرار است دو روز دیگر (۲۹ فروردین) رسما معرفی شود. مطابق معمول، خود شیائومی هم اطلاعات زیادی از این گوشی را فاش کرده و از جمله ویژگی‌های جذاب این گوشی، دوام ۶۰ دقیقه‌ای باتری با فقط ۱ درصد شارژ است.

شیائومی در این گوشی از دو تراشه‌ی اختصاصی به نام‌های Surge P2 و Surge P1 استفاده کرده که هر دو در زمینه‌ی مدیریت گرما و افزایش دوام باتری نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به طور مشخص، حتی اگر درصد شارژ باتری این گوشی فقط ۱ درصد باشد، کاربران با فعال کردن قابلیت Emergency Battery Mode می‌توانند تا ۱ ساعت از گوشی استفاده کنند. در ادامه به دیگر ویژگی‌های این گوشی جذاب می‌پردازیم.

طراحی و نمایشگر

به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی علاقه‌ی بسیار زیادی به استفاده از ماژول‌های دوربین دایره‌ای شکل دارند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به برخی گوشی‌های وان‌پلاس، ویوو، آنر و اوپو اشاره کنیم. شیائومی هم تصمیم گرفته برای گوشی ۱۳ اولترا بار دیگر ماژول دوربین دایره‌ای شکل استفاده کند.

بر اساس رندرها و گزارش‌های منتشر شده، در این ماژول شاهد قرارگیری ۴ دوربین هستیم که این دوربین‌ها با همکاری شرکت مشهور لایکا توسعه پیدا کرده‌اند. لبه‌های نمایشگر هم خمیده است و دوربین سلفی در حفره‌ی نمایشگر تعبیه شده است. این نمایشگر ۶.۷ اینچ اندازه دارد و رزولوشن QHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. همچنین باید به پشتیبانی از HDR و دالبی ویژن هم اشاره کنیم. این نمایشگر مبتنی بر پنل ۱۰ بیتی است و بنابراین می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را نمایش دهد.

مطالب مرتبط
شیائومی بند ۸ احتمالا با شیائومی ۱۳ اولترا عرضه می‌شود

دوربین‌ها

شیائومی 13 اولترا

بدون شک دوربین‌های شیائومی ۱۳ اولترا می‌توانند توجهات زیادی را جلب کنند. این گوشی در کل از ۴ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی قدرتمند بهره می‌برد. دوربین اصلی دارای سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی است و در کنار آن با دوربین اولترا واید، تله‌فوتو با زوم ۳.۲ برابری و دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابری روبرو هستیم. ظاهرا دوربین اصلی از دیافراگم متغیر بهره می‌برد که با توجه به شرایط نوری، می‌توانید دیافراگم آن را تغییر دهید. برای ثبت‌ عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کنید.

دیگر مشخصه‌های سخت‌افزاری

طبیعتا این گوشی از قدرتمندترین چیپست مختص گوشی‌های اندرویدی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد. در مورد باتری هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم صحبت کنیم ولی به نظر می‌رسد از شارژ سیمی ۹۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی قرار است با حداکثر رم ۱۶ گیگابایتی و حداکثر حافظه ۱ ترابایتی به دست کاربران برسد.

قیمت احتمالی

قیمت دقیق این گوشی در مراسم رونمایی مشخص می‌شود ولی به نظر می‌رسد مدل پایه شیائومی ۱۳ اولترا با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۹۱۶ دلار راهی بازار چین می‌شود و طبیعتا در بازار جهانی قیمت بالاتری خواهد داشت.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A1 plus دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت - گلوبال

۳,۶۷۵,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A M2006C3LG دو سیم‌ کارت ظرفیت 32 گیگابایت

۳,۷۹۹,۰۰۰

۳,۷۴۹,۰۰۰

تومان

منبع: GizmoChina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا