لوازم جانبینرم افزار

شیائومی ۱۳ پرو در مقابل گلکسی S23 اولترا؛ بهترین پرچم‌دار اندروید کدام است؟

در این مطلب به مقایسه‌ی دو گوشی فوق‌العاده قدرتمند و جذاب یعنی گلکسی S23 اولترا با شیائومی ۱۳ پرو می‌پردازیم تا ببینیم کدام پرچم‌دار ارزش خرید و کیفیت بیشتری دارد.

تفاوت بین گلکسی S23 اولترا و شیائومی ۱۳ پرو در یک نگاه

  • گلکسی S23 اولترا از قلم S-Pen بهره می‌برد‌.
  • گلکسی S23 اولترا از دوربین تله‌فوتوی قدرتمندتری بهره می‌برد.
  • پردازنده‌ی گلکسی S23 اولترا روی کاغذ توانایی پردازشی و گرافیکی بالاتری دارد.
  • شیائومی ۱۳ پرو سبک‌تر و جمع و جورتر است.
  • سنسور دوربین اصلی شیائومی ۱۳ پرو بزرگ‌تر است.
  • شیائومی ۱۳ پرو دوربین ماکروی بهتری دارد.
  • قیمت شیائومی ۱۳ پرو پایین‌تر است.

حالا باید دید در عمل آیا این دو گوشی واقعاً تا این اندازه با یکدیگر تفاوت دارند یا خیر.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت


طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی S23 اولترا شیائومی 13 پرو

از لحاظ طراحی، با یک نگاه می‌توان دو گوشی را از یکدیگر تشخیص داد چون هیچ چیز شبیه به همی ندارند. در هر دو گوشی برای ساخت پنل پشت از شیشه‌ی گوریلا گلس و برای ساخت فریم هم از آلومینیوم استفاده شده که کیفیت بسیار خوبی هم دارد تا از این حیث هیچ کدام ضعف نداشته باشند.

شیائومی ۱۳ پرو در دو مدل دیگر با پنل پشتی از جنس سیلیکون پلیمر با بافت بسیار زیبا و جذاب و سرامیک با مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش هم در دسترس قرار دارد. همچنین شیشه‌ای که وظیفه‌ی محافظت از پنل پشت و جلوی نماینده‌ی سامسونگ را دارد از نوع گوریلا گلس ویکتوس ۲ است در حالی که نماینده‌ی شیائومی از نسل نخست آن استفاده می‌کند. علاوه بر این‌ها، هر دو گوشی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 هم پشتیبانی می‌کنند تا بدین ترتیب تا عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب به درون مقاوم باشند.

از لحاظ ظاهر، دو گوشی تفاوتی اساسی با یکدیگر دارند. در حالی که سامسونگ ترجیح داده گلکسی S23 اولترا را مستطیلی طراحی کند، شیائومی پرچم‌دارش را با گوشه‌های منحنی طراحی کرده است. اینکه کدام طراحی در نهایت زیباتر است به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد اما گوشی با زوایای منحنی در هنگام در دست داشتن حس بهتری را منتقل کرده و فشار کمتری را به کف دست وارد می‌کند. به خصوص حالا که وزن نماینده‌ی شیائومی حدودا ۲۴ گرم سبک‌تر است، این برتری بیشتر حس می‌شود (۲۳۴ در مقایسه با ۲۱۰ گرم).

گلکسی S23 اولترا ۶.۸ اینچی است در حالی که نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو به ۶٫۷۳ اینچ می‌رسد. این تفاوت ۰.۲۷ اینچی شاید روی کاغذ کم به نظر برسد اما نباید گولتان بزند چون در واقعیت واقعاً گلکسی S23 اولترا به شکل مشهودی بزرگ‌تر است. البته این بزرگ‌تر بودن به خاطر نسبت تصویر است که در گلکسی و شیائومی به ترتیب به ۱۹.۳:۹ و ۲۰:۹ می‌رسد. همچنین ضخامت گلکسی S23 اولترا هم ۰.۵ میلی‌متر بیشتر از شیائومی ۱۳ پرو است.

روی پنل پشتی در حالی که سامسونگ ترجیح داده دوربین‌های گلکسی را بدون ماژول و به صورت مجزا روی پنل تعبیه کند، شیائومی یک ماژول بسیار بزرگ را برای این منظور در نظر گرفته و دوربین‌ها را درون آن قرار داده تا بدین ترتیب با نگاهی به پنل پشتی، دو گوشی کاملا متفاوت را شاهد باشیم. همچنین در مدل شیشه‌ای، شیائومی ۱۳ پرو شفاف ولی گلکسی S23 اولترا مات است که این موضوع جذب اثر انگشت در گلکسی را به حداقل می‌رساند.

مطالب مرتبط
شیائومی از پوکو C55 با قیمت ۱۱۵ دلار رونمایی کرد

نمایشگر گلکسی S23 اولترا در مقایسه با شیائومی ۱۳ پرو

گلکسی S23 اولترا شیائومی 13 پرو

در بخش نمایشگر، مشخصات روی کاغذ به نفع نماینده‌ی شیائومی است. بیشینه‌ی روشنایی در گلکسی S23 اولترا روی عدد ۱۷۵۰ نیت قرار دارد و در شیائومی روی ۱۹۰۰ نیت و وضوح تصویر در ۱۳ پرو هم به ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ می‌رسد در حالی که در گلکسی این میزان ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ است. همچنین تراکم پیکسلی هم در شیائومی ۱۳ پرو به ۵۲۲ پیکسل بر هر اینچ می‌رسد که ۲۲ پیکسل از گلکسی بیشتر است.

اما هر دو گوشی از پنل OLED استفاده می‌کنند که سامسونگ آن را با جدیدترین فناوری خود تولید کرده است و این خبر خوبی است چرا که مطمئن هستیم رنگ‌ها طبیعی‌ترین حالت ممکن را دارند و فوق‌العاده زیبا و شفاف به نظر می‌رسند، بیشینه‌ی روشنایی بسیار بالاست و همچنین پنل مصرف انرژی پایینی دارد چرا که می‌تواند رفرش‌ریت خود را در مواقعی که ضروری نیست از ۱۲۰ به ۱ هرتز کاهش دهد. اما در عمل کدام نمایشگر برتر ظاهر می‌شود؟

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت فون آرنا، بیشینه‌ی روشنایی در گلکسی S23 اولترا به ۱۰۸۶ نیت رسیده در حالی که این میزان در نماینده‌ی شیائومی ۱۲۰۵ نیت ثبت شده است. هرچند در برخی از تست‌ها این گلکسی بود که با اختلاف نامحسوسی بهتر ظاهر شد. با این حال با در نظر گرفتن تفاوت‌های احتمالی در نوع تست صورت گرفته، می‌توان گفت از لحاظ میزان روشنایی دو گوشی با یکدیگر برابر هستند و تفاوت چندانی ندارند. البته در کمترین میزان روشنایی گلکسی عملکرد بهتری دارد ۵۱۷ در مقابل ۵۲۷ نیت که این تفاوت هم آنقدرها چشمگیر نیست. شما می‌توانید عملکرد دو گوشی در بخش نمایشگر را در زیر مشاهده کنید.

نام گوشی گلکسی S23 اولترا شیائومی ۱۳ پرو
بیشینه روشنایی (بیشتر بهتر) ۱۰۸۶ (عالی) ۱۲۰۵ (عالی)
کمترین میزان روشنایی (کمتر بهتر) ۰.۸ (عالی) ۲.۱ (عالی)
دمای رنگ ۶۶۹۱ (عالی) ۶۴۹۸ (عالی)
گاما ۱.۹۱ ۲.۲۲
میزان خطای رنگ RGB (کمتر بهتر) ۲.۶۴ (خوب) ۱.۶۸ (عالی)
میزان خطای رنگ خاکستری (کمتر بهتر) ۷.۱۹ (متوسط) ۵.۵۷ (متوسط)

عملکرد سخت‌افزاری

گلکسی S23 اولترا شیائومی 13 پرو

از لحاظ سخت‌افزار، در هر دو گوشی از پردازنده‌ی مشابهی استفاده شده اما اگر خیلی بخواهیم دقیق باشیم باید بگوییم مدل به کار رفته در گلکسی S23 اولترا اندکی قدرت پردازشی بیشتری دارد چرا که فرکانس هسته‌ی بزرگ آن به جای ۳٫۲ روی ۳٫۳۶ گیگاهرتز تنظیم شده است.

گلکسی S23 اولترا در چهار مدل با ترکیب ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲ گیگابایت و ۱TB/12 گیگابایت در دسترس قرار دارد که در تمامی مدل‌ها نوع حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 است. اما در شیائومی ۱۳ پرو مدل استاندارد ۱۲۸/۸ گیگابایت ظرفیت دارد که از حافظه‌ای با استاندارد UFS 3.1 بهره می‌برد. سایر مدل‌های این گوشی شامل ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲ و ۵۱۲/۱۲ گیگابایت می‌شوند که نوع حافظه‌ی آن‌ها UFS 4.0 است. در نتیجه از لحاظ سرعت کلی کار با گوشی هم نباید تفاوتی بین دو محصول وجود داشته باشد. در زیر می‌توانید نتیجه‌ی تست‌های صورت گرفته روی دو گوشی را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط
شیائومی پوکو C51 با قیمت ۱۰۰ دلار معرفی شد
نام گوشی گلکسی S23 اولترا شیائومی ۱۳ پرو
گیک‌بنچ تک هسته‌ای ۱۵۳۷ ۱۴۹۰
گیک‌بنچ چند هسته‌ای ۴۹۲۷ ۵۰۸۷
AnTuTu 9 ۱۲۴۱۵۳۱ ۱۲۸۱۶۶۶
GFX Manhattan ES 3.1 offscreen/onscreen ۲۱۲/۱۲۰ ۲۲۲/۱۰۳
۳DMark Extreme (High) ۳۸۲۸ ۳۷۲۷

با این توانایی پردازشی، اگرچه تفاوت‌هایی بین دو مدل وجود دارد اما در عمل شما هیچ تفاوتی را احساس نخواهید کرد و به بهترین شکل ممکن قادر خواهید بود تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین روز را با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن اجرا و تجربه کنید. اما مهم‌ترین مسأله وقتی قدرت پردازشی تا این اندازه بالا باشد، پایداری عملکرد و داغ نشدن گوشی است.

شیائومی ۱۳ پرو در سنگین‌ترین تست مربوط به پردازنده که به مدت ۱ ساعت صورت گرفت توانست امتیاز ۷۴٪ را کسب کند و این یعنی موفق شد ۷۴٪ از توان خود را بعد از گذشت این مدت حفظ کند که عالی است. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم باید بگوییم ۸۰٪ اما این محصول هر ۵۸ ثانیه اندکی لگ داشت که به نظر می‌رسید برای جلوگیری از داغی بیش از حد این اتفاق صورت می‌گرفت. گرافیک این محصول هم به راحتی توانست به امتیاز ۹۷٪ در تست فشار سنگین ۳D Mark برسد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

در طرف مقابل گلکسی S23 اولترا را در اختیار داریم که توانست امتیاز استثنائی ۸۱٪ را آن هم به صورت کاملا پایدار کسب کند. اما در تست گرافیک این گوشی خیلی پایدار ظاهر نشد و توانست امتیاز ۶۱٫۹٪ را کسب کند که اگرچه امتیاز بالایی محسوب می‌شود اما با نماینده‌ی چینی‌ها تفاوت فاحشی دارد. این یعنی شیائومی ۱۳ پرو به شکل قابل توجهی در زمینه‌ی گیمینگ طولانی‌مدت عملکرد بهتری از رقیب کره‌ای خود دارد و اگر بخواهید مثلا یک بازی سنگین نظیر کالاف دیوتی موبایل را با تنظیمات بالا با هر دو گوشی بازی کنید، شیائومی ۱۳ پرو عملکرد بهتری خواهد داشت. نتیجه‌ای که با توجه به مشخصات روی کاغذ واقعاً عجیب و غیر منتظره بود و باید به عملکرد خوب شیائومی در این زمینه آفرین گفت.

نرم‌افزار

در بخش نرم‌افزار هر دو گوشی واقعاً عالی هستند اما کاملا هم متفاوت. شیائومی و سامسونگ دو سلیقه‌ی به شدت متفاوت را در طراحی رابط‌های خود در پیش گرفته‌اند که برای چینی‌ها این رابط MIUI و برای کره‌ای‌ها هم One UI از آب درآمد. نسخه‌های موجود در این دو گوشی هم به ترتیب MIUI 13 و One UI 5.1 هستند. شما می‌توانید شکل ظاهری دو رابط کاربری را هم در زیر مشاهده کنید.

رابط کاربری شیائومی ۱۳ پرو

رابط کاربری گلکسی S23 اولترا

بزرگ‌ترین مشکلی که در MIUI وجود دارد این است که سیاست سخت‌گیرانه‌ای در غیرفعال کردن اپ‌های پس‌زمینه دارد که این موضوع گاهی اوقات روی دریافت اعلانات مربوط به این اپ‌ها هم تأثیر می‌گذارد. این مشکل در One UI وجود ندارد. همچنین گلکسی یک برتری دیگر هم دارد و آن پشتیبانی طولانی مدت است. سامسونگ به مدت ۴ سال از این گوشی به صورت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند و از لحاظ امنیتی هم این میزان به ۵ سال می‌رسد در حالی که برای نماینده‌ی شیائومی این میزان به ترتیب به ۳ و ۵ سال می‌رسد.

مطالب مرتبط
تصاویری از هدفون بی‌سیم ردمی بادز ۴ لایت منتشر شد

دوربین گلکسی S23 اولترا در مقایسه با شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی ۱۳ پرو گلکسی S23 اولترا
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱ اینچی – ۸K@24 دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۳ اینچی – ۸K@24/30fps
دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳.۲ برابری دو دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ و ۱۰ برابری
دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی  (۱۱۵ درجه) دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (۱۲۰ درجه)
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی – ۱۰۸۰p@30fps دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی – ۴K@30/60fps

بعد از طراحی، بزرگ‌ترین تفاوت بین گلکسی S23 اولترا و شیائومی ۱۳ پرو روی پنل پشتی آن‌هاست؛ یعنی جایی که دوربین‌ها تعبیه شده‌اند. در نماینده‌ی شیائومی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با سنسوری به بزرگی تقریبا ۱ اینچ را شاهد هستیم که بزرگ‌ترین سنسور به کار رفته در یک گوشی هوشمند است و از لحاظ تئوری باید در نور شب و روز عملکرد بهتری از گلکسی داشته باشد. همچنین دوربین تله‌فوتوی این گوشی هم که ۵۰ مگاپیکسلی است قادر است تا ۳.۲ برابر به صورت اپتیکال روی سوژه زوم کند. این نکته را هم اضافه کنیم که گلکسی S23 اولترا در بخش زوم به لطف دوربین‌هایی با قابلیت زوم ۳ و ۱۰ برابری اپتیکال بی‌نظیر است.

دوربین اصلی – نور روز

وقتی شرایط نوری مساعد باشد، می‌بینیم که نماینده‌ی شیائومی تصویری تیره‌تر از گلکسی ثبت می‌کند. اما تصویر ایدئال چیزی بین این دو است و نه یکی از آن‌ها. اما به صورت کلی تصویری که گلکسی ثبت کرده بهتر است چرا که حال و هوای آفتابی را بیشتر و بهتر به کاربر منتقل می‌کند. این در حالی است که شیائومی از پوشش Leica Vibrant هم بهره می‌برد که باعث شده تصاویر زیباتر و سرزنده‌تر به نظر برسند اما در تمام صحنه‌ها این گلکسی بود که تصاویرش چنین خصیصه‌ای را بیشتر در خود داشتند. هرچند این قابلیت برای کسانی که تصاویر نزدیک به واقعیت را می‌خواهند خیلی جالب توجه نخواهد بود.

اگر بخواهیم صادق باشیم، هیچ یک از این دو گوشی کاملا ایدئال نیستند اما طبق سلیقه‌ی ما، گلکسی توانست عملکرد بهتری داشته باشد چرا که تصاویر ثبت شده توسط آن سرزنده‌تر هستند.

دوربین اصلی – نور شب

در شب هم هر دو گوشی به معنای واقعی کلمه خوب ظاهر شده‌اند؛ تصاویری با جزئیات بالا، روشن و زیبا اما اگر با دقت نگاه کنیم می‌بینیم که تصاویر ثبت شده توسط گلکسی اندکی نویز داشته و پردازش مصنوعی روی آن‌ها صورت گرفته است. برای مثال در اطراف درخت در تصویر مربوط به دریا، می‌بینید که چقدر پردازش مصنوعی روی آن صورت گرفته اما تصویر ثبت شده توسط شیائومی ۱۳ پرو طبیعی‌تر و بهتر است.

دوربین فوق عریض

تصویر ثبت شده توسط دوربین فوق عریض در هر دو گوشی با یکدیگر کاملا متفاوت است و این گلکسی است که دست بالاتر را دارد. در واقع در نور روز عملکرد این دوربین مشابه دوربین اصلی است؛ یعنی تصاویر روشن‌تر و سرزنده‌تر در گلکسی و تیره‌تر در شیائومی اما در نور شب، عملکرد ۱۳ پرو به معنای واقعی کلمه افت پیدا می‌کند و جزئیات آن کاملا از دست می‌رود.

زوم

دوربین زوم شیائومی فوق‌العاده است. اگرچه به اندازه‌ی دوربین گلکسی توانایی زوم ندارد اما همان میزان زوم را هم با بیشترین کیفیت انجام می‌دهد. در نتیجه در میزان زوم ۳ برابری این شیائومی است که دست بالاتر را در نور روز دارد. اما در شب باز هم سلیقه باید تصمیم بگیرد. گلکسی S23 اولترا دوباره تصویری با پردازش‌های مصنوعی ثبت کرده اما جزئیات آن بسیار بیشتر است، در طرف مقابل شیائومی ۱۳ پرو تصویری با جزئیات کمتر اما واقعی‌تر به ثبت رسانده است.

مطالب مرتبط
ردمی نوت ۱۲S احتمالا همان ۱۱S است ولی با شارژ ۶۷ واتی!

پرتره

عجیب‌ترین اتفاق در ثبت تصاویر پرتره جایی است که ۱۳ پرو با حالت ۱X، فقط قادر است تصویری پرتره به صورت سیاه و سفید خلق کند که کاملا یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. در حالت ۳ برابری اما وضعیت خوب است هرچند در هر دو حالت این گلکسی S23 اولترا است که به شکل قابل توجهی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و چه در نمایش رنگ و چه محو کردن سوژه از پس‌زمینه، رقیب قدرتمندش را خیلی آسان از پیش رو برداشت.

دوربین سلفی

یک بخش که به نظر می‌رسد شیائومی تمایلی به بهبود آن نداشته، سلفی است. شما هنگام ثبت تصاویر با این گوشی چه در نور روز و چه در شب ناامید خواهید شد چون کنترل روی نقاط روشن در روز به حداقل می‌رسد و در شب هم جزئیات به شدت کم است. تعادل نور سفید هم به شدت به هم خورده به گونه‌ای که صورت سوژه سفیدتر از حد واقعی به نمایش گذاشته می‌شود تا بدین ترتیب در این بخش هم سامسونگ کار سختی در پیش نداشته باشد.

ویدیو

شیائومی ۱۳ پرو در بخش ویدیو توانسته خوب ظاهر شود؛ رنگ‌های زیبا، لرزشگیر قدرتمند و دید در شب فوق‌العاده از جمله قابلیت‌هایی است که باعث شده دو گوشی در شرایط نوری مختلف ویدیوهای بسیار خوبی ضبط کنند.

کیفیت صدا و بازخورد لرزشی

کیفیت صدا یکی از مهم‌ترین مولفه‌های یک گوشی است که خوشبختانه همیشه در پرچم‌دارها شاهد کیفیت بالای آن هستیم. اما در نماینده‌ی شیائومی، صدا آرام‌تر و بدون تن زیر است. بدین ترتیب اگرچه صداها واضح و شفاف به گوشتان می‌رسند اما کیفیت کلی صدا چیزی نیست که شما را ارضاء کند. در این زمینه گلکسی S23 اولترا به لطف بلندگوی قدرتمند، شفاف و باکیفیتش، دست بالاتر را دارد.

بازخورد لرزشی هم در هر دو گوشی خوب است اما این بار شیائومی توانسته بهتر از گلکسی S23 اولترا ظاهر شود به گونه‌ای که کیفیت موتور لرزشی آن بیشتر و شدت آن کاملا استاندارد و لذت‌بخش است.

طول عمر باتری و سرعت شارژر

شیائومی ۱۳ پرو یک باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد اما در گلکسی S23 اولترا این میزان به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. شاید فکر کنید این تفاوت ممکن است باعث برد راحت گلکسی در این بخش شود اما اینطور نیست. در تست‌های صورت گرفته، شیائومی ۱۳ پرو توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و پا به پای گلکسی در تست‌های مختلف پیش برود. شما می‌توانید نتیجه‌ی تست باتری را در زیر مشاهده کنید.

نام گوشی گلکسی S23 اولترا شیائومی ۱۳ پرو
باتری و شارژر ۵۰۰۰/۴۵ ۴۸۲۰/۱۲۰
تماشای ویدیو از یوتیوب ۸ ساعت و ۵۴ دقیقه ۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه
وب‌گردی ۱۸ ساعت و ۵۷ دقیقه ۱۸ ساعت و ۴۳ دقیقه
بازی ۷ ساعت و ۱۳ دقیقه ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه
سرعت شارژ شدن ۵۹ دقیقه ۲۲ تا ۲۷ دقیقه (بوست فعال و غیرفعال)
مطالب مرتبط
بررسی هدفون بی‌سیم شیائومی Mi Bluetooth Neckband Earphones Basic

اگرچه به صورت کلی این گلکسی است که توانسته بهتر ظاهر شود اما هر دو گوشی به راحتی می‌توانند بیش از ۱ روز در صورت استفاده‌ی معمولی شما را همراهی کنند. اما وقتی به شارژر می‌رسیم اوضاع کاملا متفاوت می‌شود. نخست اینکه گلکسی S23 اولترا درون جعبه‌ی خود هیچ شارژری ندارد و باید مدل ۴۵ واتی را به صورت جداگانه خریداری کنید. اما در شیائومی ۱۳ پرو نه تنها شارژر درون جعبه قرار دارد بلکه ۱۲۰ واتی است و می‌تواند در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه گوشی را شارژ کند.

گلکسی S23 اولترا در مقابل شیائومی ۱۳ پرو؛ نتیجه

شیائومی توانسته با تولید ۱۳ پرو یک قدم به جمع شرکت‌هایی که پرچم‌داران حرفه‌ای تولید می‌کنند نزدیک‌تر شود. البته این پرچم‌دار توانسته در برخی از بخش‌های مهم از گلکسی S23 اولترا به شکل قابل توجهی بهتر ظاهر شود و این خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به محصولات این شرکت است. اگر این شرکت بتواند وضعیت نرم‌افزاری خود را بهبود ببخشد، تقریبا می‌توان گفت ضعف خاصی نخواهد داشت تا بتواند بهترین‌ها را هم از پیش رو بردارد.

چرا شیائومی ۱۳ پرو؟

  • سرعت شارژ بالاتر
  • عملکرد سخت‌افزاری بهتر
  • وزن کمتر
  • پایداری بهتر در انجام بازی‌های سنگین
  • کیفیت بالای دوربین ماکرو
  • قیمت پایین‌تر

چرا گلکسی S23 اولترا؟

  • کیفیت نرم‌افزاری بیشتر
  • دریافت آپدیت طولانی‌تر
  • مجموعه دوربین‌های بهتر به خصوص تله‌فوتو
  • بهره‌مندی از قلم S-Pen
  • بدنه‌ی مات
  • طول عمر بالاتر باتری
  • حسگر اثر انگشت اولتراسونیک (در مقایسه با اپتیکال)

با در نظر گرفتن این موارد فکر می‌کنید کدام گوشی می‌تواند لقب بهترین گوشی اندرویدی را به خود اختصاص دهد؟

loading...

بهترین پرچم‌دار اندروید کدام است؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

۶,۷۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۲۱,۴۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۱,۷۶۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت- گلوبال

۵,۹۸۵,۰۰۰

تومان

منبع: PhoneArena

سوالات متداول درباره گلکسی S23 اولترا و شیائومی ۱۳ پرو

آیا شیائومی ۱۳ پرو در دیجی‌کالا در دسترس قرار دارد؟

خیر. متأسفانه این گوشی هنوز موجود نشده اما گلکسی S23 اولترا برای خرید در دسترس قرار دارد.

شیائومی ۱۳ پرو چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

این گوشی به بازار جهانی عرضه شده اما عرضه‌ی گسترده‌ی آن در بازار کشور ما مشخص نیست.

آیا بزرگی مگاپیکسل دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا تأثیری در کیفیت تصاویر دارد؟

بزرگی مگاپیکسل اصلا دلیل بر کیفیت بالاتر یک دوربین نیست. بلکه اندازه‌ی سنسور، گشودگی دریچه دیافراگم و مواردی از این دست هستند که اهمیت دارند.

گلکسی S23 اولترا و شیائومی ۱۳ پرو با چه کیفیتی فیلم‌برداری می‌کنند؟

گلکسی S23 اولترا قادر است در وضوح ۸K با سرعت ۲۴/۳۰ و شیائومی ۱۳ پرو در همین وضوح با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند.

دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا و شیائومی ۱۳ پرو با چه کیفیتی فیلم‌برداری می‌کند؟

دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا در وضوح ۴K و شیائومی ۱۳ پرو هم در وضوح ۱۰۸۰P فیلم‌برداری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا