لوازم جانبینرم افزار

دوربین شیائومی ۱۳ پرو در رتبه‌ی ۱۶ رده‌بندی DxOMark قرار گرفت

سایت DxOMark برای افرادی که پیگیر خبرهای گوشی‌های هوشمند هستند، یک سایت شناخته‌شده محسوب می‌شود. به طور خلاصه متخصصان این سایت دوربین گوشی‌های مختلف را بررسی می‌کنند و بر اساس همین بررسی‌ها به آن‌ها امتیاز می‌دهند. البته در این میان دوربین‌های حرفه‌ای، نمایشگر، باتری و موارد دیگر هم بررسی می‌کنند ولی شهرت اصلی این سایت به بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند برمی‌گردد. حالا بعد از بررسی دوربین شیائومی ۱۳ پرو، دوربین این گوشی موفق شده در رتبه‌ی ۱۶ قرار بگیرد و این یعنی بین رقبای اصلی خود حرف زیادی برای گفتن ندارد.

از نظر عملکرد نمایشگر، این گوشی توانسته رتبه‌ی ۱۷ را از آن خود کند و اسپیکر هم به رتبه‌ی ۱۵ دست پیدا کرده است. دوربین این گوشی در کل امتیاز ۱۳۲ را دریافت کرده و در زمینه عکس‌های خانوادگی موفق به دریافت امتیاز ۱۱۸ شده است. همچنین DxOMark در زمینه‌ی عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور، امتیاز ۱۰۰ را برای دوربین شیائومی ۱۳ پرو در نظر گرفته است.

در گزارش مربوط به عملکرد دوربین آمده که این گوشی در کل از دوربین خوبی بهره می‌برد. جزئیات خوبی ارائه می‌دهد، اشباع رنگ‌ها در حد مناسبی قرار دارد و از نظر زوم هم رضایت‌بخش است. اما در محیط‌هایی که شرایط نوری ایده‌آلی ندارند-مانند وجود نور زیاد در پس‌زمینه یا محیط‌های کم‌نور-دوربین برای نوردهی متعادل دچار مشکل می‌شود. همچنین دوربین در زمینه‌ی ضبط صدا در محیط‌های شلوغ مانند کنسرت‌ها، نمی‌تواند عملکرد خوبی ارائه کند.

بر اساس رده‌بندی DxOMark، در حال حاضر آنر مجیک ۵ پرو از بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد و در رتبه‌ی دوم شاهد هواوی میت ۵۰ پرو هستیم. گوشی‌های گوگل پیکسل ۷ پرو و آنر مجیک ۴ آلتیمیت هم در کنار یکدیگر در رتبه‌ی ۳ قرار دارند. بر اساس بررسی‌های این سایت، دوربین شیائومی ۱۳ پرو عملکرد مشابه شیائومی ۱۲S اولترا ارائه می‌دهد و در نتیجه هر دو گوشی در رتبه‌ی ۱۶ قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط
ردمی نوت ۱۲ توربو با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ معرفی شد

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۴۱,۴۸۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

۶,۹۰۰,۰۰۰

تومان

منبع: GizmoChina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا