لوازم جانبی

ارزان ترین تلویزیون (کیفیت خوب در سال 1401، 2022)

راهنمای انتخاب و خرید ارزان ترین تلویزیون

اگر در حال تحقیق برای خرید ارزان ترین تلویزیون هستید، این مطلب را برای شما تهیه کرده‌ایم. جست و جو برای خرید یک تلویزیون جدید، می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. اما به کمک مطلب امروز ما، می‌توانید درست تصمیم بگیرید و یک انتخاب خوب داشته باشید. امروزه حتی برای خرید ارزان ترین تلویزیون هم باید موارد بسیار زیادی را مد نظر داشته باشید. نکات قابل توجه زیادی در این رابطه وجود دارد. زمانی که برای خرید یک تلویزیون جدید تصمیم می‌گیرید، با حجم بسیار زیادی از انتخاب‌های مختلف مواجه خواهید شد. فناوری‌های پرشماری در تلویزیون‌های امروزی وجود دارد. همه‌ی آن‌ها دارای قابلیت‌های بسیار پرشماری هستند. و حقیقتا غرق شدن در دنیای عمیق تلویزیون‌های امروزی و قابلیت‌های آن‌ها، واقعا سرگیجه آور شده است.

همچنین، زمان تصمیم برای خرید ارزان ترین تلویزیون با عبارات و علائم اختصاری بسیار زیادی هم مواجه خواهید شد که حداقل باید یک آشنایی کلی با برخی از آن‌ها داشته باشید. از طرفی هم، خرید تلویزیون همیشه امر حیاتی و مهمی بوده است. به هر حال، وسایل گران قیمتی نسبت به سایر لوازم خانگی هستند و حتی ارزان ترین تلویزیون ها هم خرج زیادی به گردن شما می‌اندازند. بنابراین، حتی اگر به دنبال خرید ارزان ترین تلویزیون هم باشید، انتظار دارید که عمر زیادی داشته باشد و از کیفیت کافی هم برخوردار باشد. این امر شامل تمامی مدل‌هایی که در این مطلب معرفی خواهند شد، می‌شود.

برای شناخت ارزان ترین ساعت هوشمند که در عین حال، از کیفیت خوبی هم برخوردار باشد به مطلبی که لینک آن را قرار داده‌ایم مراجعه کنید.

نکات قابل توجه در خرید ارزان ترین تلویزیون

ما در مجله اینترنتی مبیت مگ با دانش و اطلاعات هرچند مختصری که از نقد و بررسی، راهنمای خرید و مقالات فنی مرتبط با تلویزیون ها آموخته‌ایم، می‌توانیم یک سری از موارد را به عنوان مهم‌ترین نکاتی که زمان خرید یک تلویزیون جدید باید مد نظر داشته باشید، به شما توضیح دهیم. پس لطفا تا انتها با ما همراه بمانید تا با هم یک نگاه کلی به این موارد و نکات قابل توجه در خرید تلویزیون داشته باشیم.

افرادی که کار مدل سازی ۳ بعدی و شبیه سازی محیط انجام می‌دهند باید انتظار داشته باشند که برای خرید بهترین کارت گرافیک برای رندر باید بودجه نسبتا زیادی در نظر بگیرند.

اندازه

چه به دنبال خرید ارزان ترین تلویزیون باشید چه بخواهید یک تلویزیون گران قیمتِ به اصطلاح، فول امکانات تهیه کنید، احتمالا بزرگ‌ترین عامل تاثیرگذار در انتخاب شما، اندازه‌ی نمایشگر تلویزیون مورد نظرتان خواهد بود. پس، اندازه را می‌توان مهم‌ترین فاکتور در خرید هر تلویزیونی در نظر گرفت. برای اینکه بدانید چه اندازه‌ای برای منزل شما مناسب است، یک سری نکته‌ی کلی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها توجه کنید. نظیر اینکه معمولا چند نفر در منزل شما به طور همزمان تلویزیون تماشا می‌کنند؟ یا اینکه تلویزیون جدید خود را قصد دارید کجای منزل خود قرار دهید؟ با توجه به مواردی نظیر این، بزرگ‌ترین سایزی که به راحتی در فضای مورد نظرتان جای می‌گیرد را انتخاب کنید. صد البته، اگر بودجه کافی را هم برای آن دارید.

می‌توان گفت این روزها اندازه‌ی مناسب برای یک تلویزیون بر اساس قیمت، عملکرد و ابعاد یک اتاق نشیمن متوسط، بین ۵۵ تا ۶۵ اینچ است. تصمیم درمورد تعیین اندازه یک تلویزیون، به اینکه معمولا چقدر نزدیک به آن می‌نشینید هم بستگی دارد. اساسا، اگر زمان تماشای آن می‌توانید پیکسل‌های تصویر را مشاهده کنید، خب به این معنی است که در فاصله بسیار نزدیکی به آن قرار دارید. یک قانون کلی خوب هم درمورد تعیین فاصله‌ی مناسب از تلویزیون وجود دارد. بدین صورت که فاصله شما در تلوزیون‌های HD باید ۳ برابر بیشتر از ارتفاع صفحه نمایش باشد. و برای تلوزیون‌های 4K Ultra HD نیز فاصله شما باید ۱.۵ برابر ارتفاع صفحه نمایش باشد. به عبارت دیگر، به تلوزیون‌های 4K Ultra HD می‌توانید دو برابر نزدیک‌تر از HDها شوید.

رزولوشن تصویر

رزولوشن، تعداد پیکسل‌هایی است که تصویر را بر روی یک نمایشگر تشکیل می‌دهند. این شاخصه، بر حسب ردیف‌های افقی و ستون‌های عمودی توصیف می‌شود. وجود پیکسل‌های بیشتر، به معنی تصویر واضح‌تر است. همچنین، نشان می‌دهد که جزئیات تصویر هم بیشتر است. بنابراین، هرچه رزولوشن بیشتر باشد (تقریبا همیشه)، بهتر است. حقیقتا، مطلبی به عنوان راهنمای خرید تلویزیون حتی ارزان ترین مدل‌های آن‌ها، که در آن توضیح یا بحثی درمورد رزولوشن تصویر وجود نداشته باشد را به هیچ وجه نمی‌توان یک راهنمای خوب و کامل دانست. بنابراین، به چند نکته در این رابطه می‌پردازیم.

لازم است یک توضیح هرچند مختصر درمورد رزولوشن تصویر و اهمیت آن زمان خرید ارزان ترین تلویزیون ارائه دهیم. البته مجبوریم تا جای ممکن بحث را خلاصه کنیم. زیرا رزولوشن، یک مبحث بسیار گسترده است که خودش، نیاز به فرصت مناسبی دارد تا به طور جامع و کامل مورد بحث قرار بگیرد. اما فعلا در این مطلب، فرصتمان محدود است.

رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ که با اسم Full HD هم شناخته می‌شود، برای سال‌ها بهترین و بیشترین رزولوشن بود. همچنین، به عنوان معیار هم در نظر گرفته می‌شد. اما امروزه، تولید کنندگان به سرعت در حال استفاده از نمایشگرهای Ultra HD یا همان 4K هستند. تعداد پیکسل‌ها در تلویزیون‌های 4K چهار برابر بیشتر از تلویزیون‌های HD امروزی است. از ۲۱۶۰ خط افقی با ۳۸۴۰ خط عمودی یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل صحبت می‌کنیم. بزرگ‌ترین مزیت تلویزیون‌های 4K این است که اشیای کوچک در آن‌ها جزئیات بسیار بیشتری نسبت به نمایشگرهای Full HD دارند. مواردی نظیر متون را هم می‌توانند واضح‌تر نمایش دهند.

اهمیت رزولوشن در انتخاب و خرید ارزان ترین تلویزیون

به طور کلی، تصاویر در تلویزیون‌های 4K غنی‌تر و طبیعی‌تر از HDTVها هستند. به همین دلیل، تصویر آن‌ها بیشتر نزدیک به واقعیت است. یکی دیگر از مزایای اضافیِ به دست آوردن یک تصویر واضح‌تر، این است که به شما اجازه می‌دهد از فاصله‌ی نزدیک‌تری بدون اینکه احساس ناراحتی در چشمان خود پیدا کنید، به تصویر نگاه کنید. این باعث می‌شود نگاه کردن به تصویرِ تلویزیون‌های بزرگ‌تر در فضاهای متوسط راحت‌تر باشد. بنابراین اگر فضای کمی دارید، اما می‌خواهید تلویزیون بزرگی داشته باشید، بهتر است مدلی با رزولوشن بالا انتخاب کنید. تحقق این امر زمانی که قصد خرید ارزان ترین تلویزیون را دارید، شاید کمی سخت‌تر باشد. شاید مجبور شوید زیاد برای پیدا کردن چنین مدلی تحقیق و جست و جو کنید. اما ما در ادامه، یک مدل خوب با کیفیت 4K هم به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط
بررسی کوله‌پشتی شیائومی مدل Knap Sack؛ طراحی ساده و ضدآب

به غیر از 4K، امروزه اسم 8K هم کم‌کم زیاد شنیده می‌شود. رزولوشن تلویزیون‌های 8K چهار برابر بیشتر از 4K است. یعنی ۴۳۲۰ در ۷۶۸۰ پیکسل. بنابراین، جهش قابل توجه و بزرگی در زمینه‌ی کیفیت تصویر ایجاد کرده‌اند. اما نکته اینجاست که پیدا کردن محتوایی که بتواند به طور کامل از مزیت چنین رزولوشن عجیبی بهره ببرد، در حال حاضر بسیار دشوار و کمیاب است. در واقع، 8K هنوز آنطور که باید و شاید، رواج پیدا نکرده. زیاد نباید فریب آن را خورد.

ارزان ترین مادربرد که کیفیت خوبی داشته باشد و از درگاه‌ها و اتصالات کافی هم برخوردار باشد را در مطلبی که لینک آن را قرار داده‌ایم، معرفی کرده‌ایم.

HDR

اکثر می‌خواهید تجربه دیدنی و زیبایی از تماشای رنگ‌ها در تلویزیون خود به دست بیاورید، می‌توانید ارزان ترین مدل‌هایی که دارای این ویژگی هستند را انتخاب کنید. همچنین، این شاخصه برای به دست آوردن رنگ‌های بیشتر هم اهمیت زیادی دارد. از نظر فنی، HDR یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید تلویزیون‌های 4K Ultra HD است که خلاصه شده‌ی عبارت High Dynamic Range می‌باشد و نشان دهنده‌ی توانایی آن در ارائه رنگ‌ها و سطوح کنتراست بیشتر محسوب می‌شود. HDR توانایی ارتقا و افزایش سطح روشنایی را هم در اختیار دارد. همچنین، یکی از پیشرفت‌های 4K و یا فرمت Ultra HD هم محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این ویژگی در تلویزیون‌های ۱۰۸۰ وجود ندارد.

سازندگان تلویزیون برای مدل‌های دارای این ویژگی نام‌های جدیدی انتخاب می‌کنند تا آن‌ها را از تلویزیون‌های استاندارد 4K Ultra HD متمایز کنند. اما به طور کلی، HDR دارای انواع مختلفی است. استاندارد پایه برای محتواهای دارای داینامیک رنج یا دامنه پویای بالا، HDR10 نام دارد. این استاندارد، توسط اتحادیه UHD، که یک گروه تجاری صنعتی محسوب می‌شود، ارائه شده است. در حال حاضر شرکت‌ها و تولید کننده‌های بسیار زیادی وجود دارند که HDR10 را در تلویزیون‌های خود ارائه می‌کنند. تلویزیون‌هایی که دارای این ویژگی باشند، با برچسب “HDR10” یا “Ultra HD Premium” مشخص می‌شوند. بنابراین، هر تلویزیون اچ‌دی‌آر، حداقل قادر به پشتیبانی از HDR10 است.

سایر انواع HDR

بررسی انواع تلویزیون

یکی دیگر از انواع HDR، دالبی ویژن (Dolby Vision) نام دارد. این فناوری، قادر است تصاویر دقیق‌تری ارائه دهد. می‌توان آن را نسخه پرمصرف‌تر HDR هم در نظر گرفت. دالبی ویژن توسط افرادی ساخته شده و مجوز گرفته است که کاهش نویز Dolby و صدای فراگیر را برای ما به ارمغان آورده‌اند. Dolby Vision شامل ابرداده‌های پویا است که اثر HDR را به صورت فریم به فریم تنظیم می‌کند. بنابراین، نتایج بسیار دقیق‌تر و چشمگیرتری به ارمغان می‌آورد. تاکنون، Dolby Vision از نظر فرمت‌های اختصاصی HDR در این صنعت پیشرو بوده است. می‌توان آن را در مدل‌ها و محصولات ممتاز اکثر برندها یافت.

جالب است که بدانید حتی سامسونگ هم فرمت پرمیومِ HDR خاص خودش را دارد. سامسونگ اسم این فرمت را HDR10+ گذاشته است. در تمامی تلویزیون‌های هوشمند این شرکت می‌توان این فناوری را یافت. البته، نحوه‌ی کارکرد آن مشابه Dolby Vision است. بنابراین، می‌توان اطمینان داشت که تجربه‌ی دیداری بسیار خوبی ارائه می‌دهد. اما در عوض، به محبوبیت Dolby Vision نیست و به اندازه آن نیز رواج ندارد. همچنین، Dolby Vision در حال حاضر به طور گسترده‌تری در بلوری‌های UHD پشتیبانی می‌شود.

در نهایت، اگر قصد خرید یک تلویزیون 4K دارید، باید به دنبال مدل‌هایی که قابلیت پشتیبانی از HDR دارند، بگردید تا بیشترین بازدهی را از تصاویر و رنگ‌های نمایش داده شده در آن‌ها به دست بیاورید. اگر هم خواهان بهترین خروجی ممکن هستید، تلویزیون HDR جدیدی خریداری کنید که با Dolby Vision هم سازگاری داشته باشد. همچنین، در حال حاضر بیشترین میزان از محتوا برای این فرمت در دسترس قرار دارد.

رفرش ریت

رفرش ریت یا نرخ تازه سازی تصویر، که واحد اندازه گیری آن هرتز (Hz) می‌باشد، نشان می‌دهد که یک تصویر، چند بار در ثانیه به‌روزرسانی می‌شود. نرخ تازه سازی استاندارد، ۶۰ بار بر ثانیه یا ۶۰ هرتز است. نرخ تازه سازی استاندارد ۶۰ هرتزی، در صحنه‌هایی که اشیاء در آن‌ها با سرعت زیادی حرکت می‌کنند، باعث می‌شود که تصاویر تار به نظر برسند. مخصوصا در تلویزیون‌های LCD HD. تولید کنندگان معمولا برای به دست آوردن یک تصویر پایدارتر، نرخ تازه سازی را دو برابر می‌کنند. بدین صورت، رفرش ریت به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. حتی گاهی اوقات تا ۲۴۰ هرتز هم آن را افزایش می‌دهند. برخی از تلویزیون‌هایی که رفرش ریت بالایی دارند، با عبارت High-Frame Rate یا HFR مشخص می‌شوند. به این صورت، مشخص می‌شود که قادر به پشتیبانی از رفرش ریت بالایی هستند.

این روزها محتواهای HFR بیشتر و بیشتر رواج پیدا می‌کنند. بنابراین، انتخاب تلویزیون‌هایی که دارای رفرش ریت بالایی باشند، قطعا ارزشش را دارد. نرخ تازه سازیِ بالا، هم برای تماشای فیلم و سریال کاربرد دارد و هم موارد دیگری مثل ورزش‌های زنده و موارد مختلف دیگر. اما در بین کاربران مختلف، این قابلیت برای گیمرها اهمیت دوچندان بیشتری دارد. به همین دلیل، در بین کنسول بازها خرید تلویزیونی که بتواند از رفرش ریت بالایی پشتیبانی کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصا که کنسول‌های این نسل نظیر PS5 و Xbox Series X و S قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا در بازی‌های بیشتری را به دست آورده‌اند. با این حال، برای کنسول‌های قدیمی‌تر، تلویزیون‌های ۶۰ هرتز کفایت می‌کنند.

یکی از شاخصه‌های بهترین فلش مموری های بازار این است که معمولا فضای ذخیره سازی زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

نکته فرعی درمورد نرخ تازه سازی

در بحث رفرش ریت، یک نکته‌ی فرعی وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. این نکته، درمورد یک کلمه است که می‌تواند گول زننده باشد. در مشخصات برخی از تلویزیون‌ها، عباراتی نظیر effective refresh rate یا چیزی شبیه به آن قید می‌شود. که می‌تواند گمراه کننده باشد. وجود هر چیزی در ارتباط با رفرش ریت در مشخصات، می‌تواند این اطمینان را به کاربران بدهد که مدل مورد نظر، از نرخ تازه سازی بالایی پشتیبانی می‌کند.

در صورتی که اصلا اینطور نیست. چنین مواردی، بدین معنی هستند که فریم ریتِ عنوان شده، نصفِ چیزی است که واقعا در این محصول وجود دارد. اما یعنی چه؟ فرض کنید در مشخصات یک تلویزیون، عبارتی تحت عنوان ۱۲۰ Hz effective refresh rate ذکر شده. این یعنی رفرش ریت واقعیِ آن ۶۰ هرتز است. در صورتی که عبارت ۱۲۰ هرتز شما را گمراه کرده است.

حتی با خرید ارزان ترین پاوربانک شیائومی هم می‌توانید در مواقع ضروری شارژ کافی برای ادامه‌ی استفاده از گوشی، تبلت و یا هر یک از دستگاه‌های خود را به اندازه‌ای که بتواند دوباره کار کند، فراهم کنید.

تعداد درگاه های HDMI

شاید بدیهی به نظر برسد و فکر کنید که نیازی نیست که به آن اشاره کنیم. اما حتما لازم است به تعداد درگاه‌های HDMI در یک تلویزیون توجه زیادی داشته باشید؛ مخصوصا در مدل‌های ارزان قیمت‌تر. تولید کنندگانی که به دنبال کاهش قیمت محصولات خود هستد، ممکن است تعداد درگاه‌های HDMI که در پشت تلویزیون‌هایشان وجود دارد را کاهش دهند. شاید یکی از دلایل قیمت پایینِ ارزان ترین تلویزیون ها هم دقیقا همین باشد. با توجه به افزایش دستگاه‌های جانبیِ دارای درگاه HDMI در این روزها، ممکن است تمامی این درگاه‌هایی که در تلویزیون شما وجود دارند نیز به سرعت پر شوند. فقط کافی است یک ساندبار، کنسول بازی، کروم کست و یکی دو دستگاه دیگر داشته باشید که همه‌ی آن‌ها نیاز به درگاه HDMI دارند. پس باید درگاه‌های HDMI تلویزیون شما به اندازه کافی باشد.

مطالب مرتبط
شیائومی ردمی نوت ۱۲T پرو با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی معرفی شد

اگر قصد دارید دل را به دریا بزنید، از خرید ارزان ترین تلویزیون منصرف شوید و بخواهید هزینه‌ی بیشتری بپردازید تا مثلا یک تلویزیون 4K Ultra HD خریداری کنید، باید مطمئن شوید که درگاه‌های آن دستکم قادر به پشتیبانی از HDMI ۲.۰ هستند تا بتواند از منابع Ultra HD آینده نیز پشتیبانی کند. البته، این روزها یک فرمت جدیدتر به اسم HDMI ۲.۱ هم آمده. این فرمت، در حال پیاده سازی در تلویزیون‌های رده بالا می‌باشد. بزرگ‌ترین مزیتِ این استاندارد جدید را می‌توان ارائه محتوای 8K و قابلیت پشتیبانی از آن دانست. اما با این حال همانطور که 8K هنوز چندان رواج پیدا نکرده، نیاز چندان زیادی هم به HDMI ۲.۱ هنوز نیست. در واقع، ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی هنوز باقی مانده که هنوز حتی به تلویزیون‌های 4K هم نرسیده‌اند.

انواع فناوری پنل تلویزیون و تفاوت آن ها (LCD، LED، OLED، QLED)

علیرغم وجود این همه اسامی مختلف که قطعا برای افراد عادی گیج کننده هستند، اما باید بدانید که اساسا امروزه فقط دو نوع تلویزیون وجود دارد. این دو نوع شامل LCD و OLED می‌شوند. اکثر محصولاتی که قصد داریم به عنوان ارزان ترین تلویزیون های کنونی بازار معرفی کنیم هم در دسته‌ی LCDها قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های OLED بیشتر برای افرادی که بودجه زیادی دارند و مشکلی با پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای خرید تلویزیون ندارند، مناسب هستند. اما تفاوت این اسامی و انواع تلویزیون‌هایی که از این اسامی استفاده می‌کنند، دقیقا چیست؟ در ادامه، به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

تلویزیون های LED و LCD

بهترین تلویزیون ها

سهم کثیری از بازار تلویزیون‌های کنونی به LED LCDها تعلق دارد. این دسته از تلویزیون‌ها ضخامت بسیار کمی دارند. این محصولات، از دیودهای ساطع نور (LED) برای روشن کردن صفحه LCD استفاده می‌کنند. همچنین، هم دارای مدل‌های HD هستند و هم Ultra HD یا همان 4K. بسیاری از این تلویزیون‌ها می‌توانند به صورت پویا بخش‌های خاصی از صفحه را روشن کنند و قسمت‌های دیگر را کم نور کنند تا ترکیبِ نواحی روشن و تاریک در یک صحنه را بهتر نشان دهند. مدل‌های بدون حاشیه‌ی LED LCD دارای رنج قیمت بسیار گسترده‌ای هستند. قیمت آن‌ها بسیار متنوع است و معمولا از ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار شروع می‌شود تا ۸۰۰۰ دلار و حتی بیشتر. یکی از ویژگی‌های پنهان که ارزان ترین تلویزیون ها را از مدل‌های گران قیمت متمایز می‌کند، نور پس زمینه است.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از نور پس زمینه LED در تلویزیون‌های مدرن به کار برده می‌شود، شاید بهتر باشد که تفاوت انواع آن‌ها از یکدیگر را بهتر بشناسید. نقاطِ کوانتومی، یکی دیگر از فناوری‌های LCD است که توسط سامسونگ به وجود آمده. این شرکت از این فناوری در تلویزیون‌های QLED خود استفاده می‌کند. این در واقع یک فناوری قدیمی است و توسط شرکت‌های دیگری مانند TCL نیز تا به حال مورد استفاده قرار گرفته. این فناوری به صفحه نمایش LCD کمک می‌کند تا طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و روشنایی بیشتری تولید کند. فقط دقت کنید که شباهت دو کلمه‌ی QLED و OLED شما را گمراه نکند. تلویزیون‌های نقطه کوانتومی یا QLED، هنوز هم LCD محسوب می‌شوند.

مزایا و معایب تلویزیون های LED و LCD

اول درمورد مزایای آن‌ها صحبت می‌کنیم. اولا، دارای رنج قیمت گسترده‌ای هستند و در سایزها و مدل‌های متنوعی هم عرضه می‌شوند. دوما دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی هستند. سوما، مدل‌های Ultra HD 4K مقرون به صرفه هم دارند. چهارما، نمایشگرهای درخشانی دارند و حتی در اتاق‌های دارای نور شدید هم تصویرشان قابل دیدن است. پنجما، کیفیت تصویر آن‌ها با ویژگی‌هایی نظیر نور پس زمینه فول آرایه و فناوری نقطه کوانتومی به طور پیوسته در حال پیشرفت و بهبود است.

معایب آن‌ها هم این است که هنگام نمایش تصاویری با حرکت سریع، تصویرشان دچار ایراد می‌شود. همچنین، برخی از جزئیات را هم در سایه‌ها را از دست می‌دهند. زیرا پیکسل‌های آن‌ها توانایی اینکه به طور کامل تاریک و خاموش شوند را ندارند. در نهایت هم هنگام مشاهده به تصویر آن‌ها از زوایای کناری (خارج از محور)، تصویر آن‌ها محو می‌شود.

ارزان ترین گوشی هواوی که کیفیت و کارایی خوبی هم داشته باشد را در مطلب مورد نظر که لینک آن را قرار داده‌‌ایم، معرفی کردیم.

تلویزیون های OLED

تلویزیون‌های OLED نسبت به LED-LCD‌های فول آرایه با ارائه چند ده منطقه روشنایی، بهتر عمل می‌کنند. OLEDها به جای نور پس‌زمینه، از لایه‌ای از LEDهای ارگانیک استفاده می‌کنند که در سطح پیکسل کنترل می‌شوند تا به سطوح سیاه مطلق و کنتراست خیره‌کننده دست یابند (شما هم حتما تا به حال فیلم‌های آتش بازی در آسمان سیاه شب برای نمایش قدرت و فناوری تلویزیون‌های OLED را دیده‌اید). LG یکی از شرکت‌هایی است که به طور گسترده از فناوری OLED استفاده می‌کند. با این حال، تنها شرکتی نیست که فناوری OLED را در تلویزیون‌های دارای صفحه نمایش بزرگ به طور فعالانه دنبال می‌کند. سونی هم سال‌هاست که مدل‌های OLED زیادی تولید و عرضه می‌کند. همچنین، شرکت‌هایی نظیر Philips هم با این فناوری آشنا هستند.

بهترین فناوری نمایش، منحصرا در تلویزیون‌های 4K و 8K دیده می‌شود که در اندازه‌های ۵۵ تا ۷۵ اینچ و یا حتی بیشتر قابل مشاهده است. علیرغم اینکه تلویزیون‌های OLED فعلا قیمت زیادی دارند، اما روزبه‌روز به تعداد مدل‌های مقرون به صرفه‌تر آن‌ها افزوده می‌شود. به عنوان مثال، امروزه مدل‌های ۵۵ اینچیِ OLED هم می‌توان پیدا کرد که زیر ۲۰۰۰ دلار قیمت داشته باشند. همچنین، مدل‌های ۶۵ اینچی هم از آن‌ها وجود دارد که بین ۲ تا ۳ هزار دلار باشند. حتی این احتمال وجود دارد که تا اواخر سال جاری میلادی با افزایش رقابت شرکت‌های جدید و عرضه پنل‌های OLED کوچک‌تر، اولین نمایشگرهای OLED زیر ۱۰۰۰ دلار را ببینیم.

مطالب مرتبط
مشخصات کامل گوشی پوکو F5 پرو لو رفت
مزایا و معایب تلویزیون های OLED

مزیت آن‌ها این است که دارای بهترین تصویر در بین تمام تلویزیون‌ها هستند. حاشیه ندارند. رنگ‌هایشان به معنی واقعی کلمه زنده است. دارای رنگ‌های مشکیِ بسیار عمیقی هستند و در مقایسه با تلویزیون‌های LCD کنتراست بهتری دارند و جزئیات سایه‌های آن‌ها هم بیشتر است. زمانی هم که با زاویه به تصویر آن‌ها نگاه کنید، کیفیت تصویرشان حفظ می‌شود.

معایب آن‌ها هم این است که قیمت زیادی دارند (حداقل فعلا). حداکثر روشنایی تصویر آن‌ها نسبت به برخی از LCDها کم‌تر است. درمورد نحوه‌ی عملکرد آن‌ها در مرور زمان نیز قطعیت وجود ندارد. در هر صورت، صنعت تلویزیون همیشه در حال آماده سازی فناوری‌های جدید و ایجاد اصطلاحات جدید برای همراهی با آن است. بنابراین، علیرغم اینکه معایب طولانی مدت OLEDها هنوز چندان برای کسی فاش نشده، اما انتظار می‌رود در صورت بروز هر مشکلی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ایجاد فناوری‌های جدید، برطرف شود یا حداقل راهکاری برای برطرف کردن آن به وجود بیاید.

برای شناخت بهترین تلویزیون سامسونگ به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین برندهای فعال در این صنعت می‌توانید به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

نسبت کنتراست

این ویژگی، محدوده سطوح روشنایی که یک تلویزیون می‌تواند نمایش دهد را نشان می‌دهد. هر چه نسبت کنتراست بهتر باشد، سایه‌ها و شکل‌ها دقیق‌تر و لطیف‌تر به تصویر کشیده خواهند شد. در نتیجه، سطح جزئیات هم بیشتر خواهد شد. با این وجود، روش اندازه گیری این نسبت‌ها در هر برند متفاوت است. در واقع، این مشخصه به قدری بی اعتبار شده است که اگر فروشنده‌ای آن را به عنوان نقطه قوت یک تلویزیون به شما معرفی کرد یا تاکید بیش از حد روی آن داشت، باید آن فروشگاه را ترک کنید. ما در سایت مبیت در تمامی محصولاتی که مورد تست و بررسی قرار می‌دهیم، حتی ارزان ترین تلویزیون هم از روش یکسانی برای مشخص کردن نسبت کنتراست استفاده می‌کنیم. بنابراین، این معیار را می‌توانیم دقیق‌تر و بهتر در آن‌ها به مقایسه بگذاریم.

با این وجود، بهترین راه برای مقایسه نسبت کنتراست تلویزیون‌های مختلف با یکدیگر این است که با پیدا کردن یک فیلم که صحنه‌های تاریک زیادی دارد، خودتان سطح جزئیاتی که به تصویر کشیده می‌شوند را مورد بررسی و مشاهده قرار دهید. در این صورت، متوجه می‌شوید که مدل مورد نظرتان جزئیات را چگونه به تصویر می‌کشد. چیزی که در این رابطه باید بیشتر به آن دقت کنید، نحوه‌ی نمایش دادن جزئیات در سایه‌ها است. در نهایت، قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را قطعی کنید، این موارد را با وضوح تصویر، سطح روشنایی و سایر تنظیمات تلویزیون خود نیز با یکدیگر مقایسه کنید. برای اینکه بهترین نتیجه‌ی ممکن را به دست بیاورید هم می‌توانید تصویر تلویزیون خود را روی حالت Movie یا Cinema قرار دهید.

اهمیت نسبت کنتراست در تلویزیون

تلویزیون های باکیفیت و خوب، حتی در ارزان ترین مدل‌های خود نیز صحنه‌ها و تصاویرِ تیره را کاملا عمیق و تاریک به تصویر می‌کشند. در حالی که تصویرِ تلویزیون‌های بی‌کیفیت، زمان به تصویر کشیدن چنین مواردی، بیشتر به خاکستری تمایل پیدا می‌کند. تصویر آن‌ها به اصطلاح، عمق ندارد. البته که این موارد، در ارزان ترین تلویزیون های LCD بیشتر از تلویزیون‌های گران قیمت رواج دارد. اگر بخواهیم کل توضیحاتی که درمورد نسبت کنتراست دادیم را خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم که مشخصات قید شده توسط تولید کنندگان درمورد نسبت تصویر را باید کاملا نادیده بگیرید.

زیرا معیارِ واحد و یکسانی برای مقایسه‌ی این ویژگی وجود ندارد. هر تولید کننده‌ای آن را به روش متفاوت خودش عنوان می‌کند. بنابراین، نمی‌توان مقایسه خوبی از این ویژگی بین تلویزیون‌های مختلف انجام داد. اما به طور کلی چیزی که درمورد همه‌ی آن‌ها صدق می‌کند، این است که هرچه تصاویر تیره و تاریکِ عمیق‌تری داشته باشند، بهتر است. در عوض، به دنبال سطوح سیاه عمیق و حداقل هاله‌ی ممکن در اطراف اجسام با کنتراست بالا باشید.

اگر قصد ندارید برای لوازم جانبی خود هزینه چندان زیادی پرداخت کنید، می‌توانید با مراجعه به لینک مورد نظر از ارزان ترین پایه خنک کننده لپ تاپ آگاهی پیدا کنید.

تعداد و کیفیت بلندگوها

اهمیت اسپیکر در تلویزیون

کیفیت صدای اسپیکر تلویزیون‌ها می‌تواند به شدت با یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین اگر قصد استفاده از هر نوع سیستم صوتی خارجی را ندارید، حتما لازم است به این عامل توجه بسیار زیادی داشته باشید. روش اکثر برندها برای نشان دادن کیفیت سیستم صوتی تلویزیون‌های خود به این صورت است که رقم خاصی را به عنوان وات اعلام می‌کنند. اما این به ندرت می‌تواند برای تصمیم گیری در مورد نحوه پخش صدای تلویزیون مفید باشد. برای آگاهی از کیفیت سیستم صوتی یک تلویزیون باید دنبال معیارهای دیگری باشید. به عنوان مثال، باید ببینید چند اسپیکر در آن وجود دارد. همچنین، پیکربندی این اسپیکرها با یکدیگر هم اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر برای ارزان ترین تلویزیون ها هم همینطور است.

درمورد پیکربندی، می‌توانیم بگوییم که به عنوان مثال، پیکربندی ۲.۱ نشان دهنده‌ی استریو بودن بلندگوهای اصلی است و .۱ بیت هم به وجود یک بلندگوی باس اختصاصی اشاره دارد. و یا پیکربندی ۳.۱ به یک مرکز اختصاصی یا کانال گفتگو در کنار بلندگوهای استریو و باس اشاره می‌کند. با توجه به اینکه بلندگوهای تلویزیون معمولا با انتهای پایین طیف صدا مشکل دارند، وجود ساب ووفر برای باس همیشه کیفیت صوتی را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از مشکلات صوتی در تلویزیون‌ها این است که مدل‌های باریک، فضای کافی برای اسپیکر در اختیار ندارند. این بدین معناست که معمولا باید صدای خود را به سمت پایین پخش کنند که می‌تواند منجر به صدای غیرمستقیم، خفه شده و هرز شود. تلویزیون‌هایی که بلندگوهایشان می‌توانند صدا را به طور مستقیم پرتاب کنند، صدایی بسیار تمیزتر و قدرتمندتر دارند.

نکات قابل توجه در ارتباط با بلندگو در ارزان ترین تلویزیون

برخی از سازندگان ادعاهایی را درمورد بلندگوهای محصولات خود مطرح می‌کنند که نمی‌توانند صحت داشته باشند. یکی از این موارد، ارائه رمزگشایی فراگیر DTS یا Dolby Digital در بلندگوها است. بنابراین، با چنین مواردی باید با شک و تردید برخورد کنید. توجه داشته باشید که هیچ تلویزیونی بدون استفاده از بلندگوهای پشتیِ واقعی، نمی‌تواند چیزی حتی نزدیک به صدای فراگیر مناسب از بلندگوهای خود ارائه دهد. بسیاری از آن‌ها هم که چنین تلاشی کرده‌اند، صدای وحشتناک و بسیار بدی تولید کرده‌اند. تجربه نشان می‌دهد که یک صدای استریوی خوب، معمولا بر سیستم یا حالت صدای شبه فراگیر نیمه کاره برتری دارد. مخصوصا با وجود ساب ووفر برای افزایش حجم باس.

برای شناخت ارزان ترین کارت گرافیک می‌توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

معرفی ارزان ترین تلویزیون

با بررسی نکاتی که تا اینجا اشاره کردیم، دانستیم که خرید یک تلویزیون خوب حتی در ارزان ترین مدل‌ها هم آنقدرها که فکر می‌کنیم، ساده نیست. محدوده قیمت تلویزیون‌ها بسیار گسترده است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها هم همینطور. اما با در نظر گرفتن نکاتی که آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم، می‌توانید خرید مطمئن و خوبی داشته باشید. در ادامه، به معرفی برخی از تلویزیون‌های ارزشمندی که می‌توان به عنوان ارزان ترین تلویزیون تهیه کرد، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط
سری شیائومی ۱۳ در تاریخ ۷ اسفند راهی بازار جهانی می‌شوند

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC635 سایز ۴۳ اینچ

بررسی تلویزیون های ارزان بازار

مشخصات تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC635 سایز ۴۳ اینچ

• سایز صفحه: ۴۳ اینچ

• نوع صفحه: تخت

• تکنولوژی پنل صفحه: LED

• رزولوشن، کیفیت و نسبت تصویر: ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل یا Full HD با نسبت ۱۶:۹

• مشخصات بلندگوها: دارای ۲ بلندگوی ۸ وات با استاندارد صوتی دالبی و سیستم صوتی Pure Sound

• گیرنده دیجیتال: دارد

• تعداد درگاه‌ها: ۲ USB و ۲ HDMI

• سایر توضیحات: دارای پردازنده ۴ هسته‌ای و رابط هوشمند، ورودی شبکه LAN، ضبط برنامه‌ها (PVR) ماشین زمان (Time Shift)، جدول برنامه‌ها (EPG)، بلوتوث، اتصال بی سیم WIFI Screen Mirror Android ۹.۰، پرداشگر گرافیکی Mali-G۵۲ MC۱ پرداشگر ARM Cortex-A۵۳ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز

ارزان ترین پاوربانک (شارژر همراه) موجود در بازار چیست؟

نگاهی کلی به تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC635 سایز ۴۳ اینچ

اولین مدلی که قصد داریم به عنوان ارزان ترین تلویزیون با کیفیت خوب در بازار کشورمان به شما معرفی کنیم، به برند ایرانی ایکس ویژن (X.vision) تعلق دارد. به طور کلی، ایکس ویژن در طی مدتی که در بازار کشورمان فعالیت داشته، توانسته ثابت کند که محصولات بسیار کیفیت بالایی تولید می‌کند و از نظر خدمات پس از فروش هم می‌تواند کاملا به خوبی تمامی نیازها و انتظارات کاربران را برطرف نماید. مدل تلویزیونی که در این بخش قصد داریم از این برند معرفی کنیم، 43XC635 است. تلویزیونی که با سایز ۴۳ اینچیِ نه چندان بزرگ خود، می‌تواند برای محیط‌های آپارتمانی و مکان‌هایی که فضای چندان زیادی هم ندارند، مناسب باشد. نوع پایه‌ای که در جعبه‌ی این تلویزیون در نظر گرفته، رومیزی است. اما امکان اتصال به دیوار هم دارد.

اگر بخواهیم کمی درمورد مشخصات فنی 43XC635 صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم که از فناوری LED در پنل نمایشگر خود بهره می‌برد. همچنین، از پنل IPS برخوردار است و روشنایی تصویر آن نیز به ۳۵۰ نیت می‌رسد. زاویه دید این تلویزیون ۴۳ اینچی ۱۷۸ درجه است و دارای نسبت کنتراست ۱۲۰۰:۱ می‌باشد. از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز استفاده می کند و مدت پاسخ‌دهی آن نیز ۸ میلی ثانیه است. رزولوشنی که کاربران در این محصول به دست می‌آورند Full HD است. که معادل با ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. یک درگاه کامپوزیت به همراه دو درگاه USB و HDMI نیز در پشت بدنه‌ی آن در نظر گرفته شده است. همچنین، از وای فای، بلوتوث و شبکه LAN هم می‌تواند پشتیبانی کند. یک پردازنده ۴ هسته‌ای ARM Cortex-A۵۳ در آن به کار رفته که فرکانس آن به ۱.۵ گیگاهرتز می‌رسد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند دنای مدل K-43F3SL سایز ۴۳ اینچ

بررسی تلویزیون های اقتصادی بازار

مشخصات تلویزیون ال ای دی هوشمند دنای مدل K-43F3SL سایز ۴۳ اینچ

• سایز صفحه: ۴۳ اینچ

• نوع صفحه: تخت

• تکنولوژی پنل صفحه: LED

• رزولوشن، کیفیت و نسبت تصویر: ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل یا Full HD با نسبت ۱۶:۹

• مشخصات بلندگوها: دارای ۲ بلندگوی ۱۰ وات با سیستم صوتی ۲ کاناله و توان خروجی کلی صدای ۲۰ وات (۱۰ وات + ۱۰ وات)

• گیرنده دیجیتال: دارد

• تعداد درگاه‌ها: ۲ USB و ۳ HDMI

• سایر توضیحات: قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی، بازدهی نور و روشنایی بیشتر در هر وات، مصرف انرژی بسیار کم، طراحی باریک، وزن کم که مناسب نصب روی دیوار است و دارای ۱ پورت اپتیکال

با استفاده از بهترین ساندبار موجود در بازار در کنار تلویزیون خود می‌توانید کیفیت صدای خروجی آن را به طور قابل توجهی ارتقاء دهید.

نگاهی کلی به تلویزیون ال ای دی هوشمند دنای مدل K-43F3SL سایز ۴۳ اینچ

تلویزیون‌های اقتصادی نظیر K-43F3SL از برند دنای، برای افرادی که به هر دلیلی قصد تخصیص بودجه‌ی چندان زیادی برای خرید تلویزیون ندارند، بسیار مناسب هستند. این مدل، جزو محصولات مقرون به صرفه دسته بندی می‌شود. اما در عین حال، تمامی امکانات و قابلیت‌های اساسی که از یک تلویزیون هوشمند انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. فناوری به کار رفته در پنل نمایشگر این تلویزیون LED است و با سایز ۴۳ اینچی خود، می‌تواند برای نصب در اتاق هم کاملا مناسب باشد. همچنین، برای استفاده با کنسول‌های غیر 4K نظیر PS4 و ایکس‌باکس وان هم گزینه‌ی مناسبی است. رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل یا Full HD این تلویزیون، دلیل اصلی این امر به شمار می‌رود.

بلندگوهای دوگانه‌ی قدرتمندِ ۱۰ وات به همراه سیستم صوتی ۲ کاناله و توان خروجی ۲۰ وات، جزو بزرگ‌ترین مزایای این تلویزیون به شمار می‌روند. قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی را هم باید به این موارد اضافه کنیم. این مشخصات، نشان می‌دهند که کاربران خروجی صدای باکیفیتی از این محصول به دست خواهند آورد. نوع صفحه‌ی این محصول، تخت است. بنابراین، می‌تواند برای نصب روی دیوار هم کاملا مناسب باشد. علاوه بر این، با در اختیار داشتن ۳ درگاه ورودی HDMI امکان اتصال وسایل زیادی را به طور همزمان به کاربران خود می‌دهد. قابلیت پشتیبانی از استانداردهای ARC و MHL نیز جزو شاخصه‌های درگاه‌های HDMI آن به شمار می‌روند. این تلویزیون از طراحی کاملا باریکی برخوردار است که جلوه بسیار زیبایی هم می‌تواند به محیطی که در آن قرار می‌گیرد، بدهد.

مطالب مرتبط
بهترین پاور بانک های ۲۰۲۰ شیائومی

تلویزیون ال ای دی هوشمند هایسنس مدل 50A6101UW سایز ۵۰ اینچ

انواع تلویزیون

مشخصات تلویزیون ال ای دی هوشمند هایسنس مدل 50A6101UW سایز ۵۰ اینچ

• سایز صفحه: ۵۰ اینچ

• نوع صفحه: تخت

• تکنولوژی پنل صفحه: LED

• رزولوشن، کیفیت و نسبت تصویر: ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ یا Ultra HD 4K با نسبت ۱۶:۹

• مشخصات بلندگوها: توان خروجی کلی صدای ۲۰ وات

• گیرنده دیجیتال: دارد

• تعداد درگاه‌ها: ۲ USB و ۳ HDMI

برای شناخت بهترین سینما خانگی ارزان می‌توانید روی مطلبی که لینک آن را قرار داده‌ایم کلیک کنید.

نگاهی کلی به تلویزیون ال ای دی هوشمند هایسنس مدل 50A6101UW سایز ۵۰ اینچ

شاید انتظار نداشته باشید که تلویزیون‌های 4K با قیمت نه چندان زیادی هم وجود داشته باشد. اما تلویزیون ال ای دی 50A6101UW از برند هایسنس برای آن دسته از افرادی که قصد خرید یک تلویزیون 4K با کم‌ترین قیمت ممکن را دارند، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانند انتخاب کنند. بنابراین، با هزینه‌ی نه چندان زیاد هم می‌توان یک تلویزیون 4K یا Ultra HD هم به دست آورد. نسبت تصویر این محصول به صورت استاندارد، ۱۶:۹ است که برای تماشای هر محتوایی مناسب می‌باشد. همچنین، رزولوشن دقیق آن ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ است که می‌تواند شفاف‌ترین و واضح‌ترین تصویری که در این رنج قیمت می‌توان به دست آورد را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

سایز نمایشگر 50A6101UW پنجاه اینج است. بنابراین، گزینه ایده آلی برای آن دسته از افرادی است که تمایل دارند نمایشگر بزرگی در منزل خود داشته باشند. این محصول، به همراه پایه عرضه می‌شود. اما توانایی نصب روی دیوار هم دارد. توان کلی خروجی صدای بلندگوهای آن به ۲۰ وات می‌رسد. امکان استفاده از گیرنده دیجیتال داخلی هم به کاربران می‌دهد. در 50A6101UW شاهد وجود ۳ درگاه خروجی HDMI هستیم. بنابراین، کاربران می‌توانند تعداد زیادی از دستگاه‌های دیگر خود را نیز به آن متصل کنند. همچنین، به سبب ارائه کیفیت 4K، برای اتصال کنسول‌های نسل جدید نظیر PS5 و Xbox Series S / X هم کاملا مناسب می‌باشد. همچنین، از وای فای هم پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دهد از قابلیت‌های اتصالاتی زیادی برخوردار است.

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل 39T4000 سایز ۳۹ اینچ

تلویزیون های ارزان بازار

مشخصات تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل 39T4000 سایز ۳۹ اینچ

• سایز صفحه: ۳۹ اینچ

• نوع صفحه: تخت

• تکنولوژی پنل صفحه: LED

• رزولوشن، کیفیت و نسبت تصویر: ۷۲۰ × ۱۲۸۰ پیکسل یا HD با نسبت تصویر ۱۶:۹

• مشخصات بلندگوها: دارای استاندارد صوتی دالبی

• تعداد درگاه‌ها: ۲ USB و ۲ HDMI

• سایر توضیحات: دارای خروجی هدفون، خروجی صدای دیجیتال، ورودی آنتن

اگر برای خرید لوازم خانگی منزل خود قصد آشنایی با بهترین تلویزیون ایرانی موجود در بازار را دارید، می‌توانید به مطلبی که لینک آن را قرار داده‌ایم، مراجعه کنید.

نگاهی کلی به تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل 39T4000 سایز ۳۹ اینچ

آخرین محصول مورد بررسی ما به عنوان ارزان ترین تلویزیون در این مطلب، 39T4000 است که مجددا به یک برند ایرانی به اسم سام الکترونیک تعلق دارد. قبل از هر چیز، باید گفت قابلیت‌های اتصالاتی مدرن نظیر پشتیبانی از وای فای و بلوتوث در آن وجود ندارد. همچنین، نسبت به سایر مدل‌های مورد بررسی در مطلب امروزمان به عنوان ارزان ترین تلویزیون سایز کوچک‌تری دارد. از رزولوشن کم‌تری هم برخوردار است. رزولوشن آن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ یا همان HD است. ابعاد بدنه‌ی آن بدون در نظر گرفتن پایه ۸۹۵ × ۵۲۵ × ۶۵ میلی متر است. با احتساب پایه نیز می‌تواند به ابعاد ۹۸۵ × ۵۶۵ × ۱۷۵ میلی متر برسد. همچنین، وزن خالص آن ۷ کیلوگرم است. در خصوص مصرف برق، مصرف آن در حالت عادی به ۱۱۲ وات می‌رسد.

علیرغم رزولوشن و ابعاد نه چندان زیاد (البته، در مقایسه با سایر تلویزیون‌هایی که معرفی کردیم)، زاویه دید گسترده‌ای دارد. از دیگر شاخصه‌های آن، می‌توانیم به حاشیه‌های بسیار باریک اطراف نمایشگر اشاره کنیم. این امر، در ترکیب با ابعاد نه چندان بزرگ این تلویزیون باعث شده از طراحی باریک و ظریفی برخوردار باشد. دو پایه فلزی بسیار محکم نیز در دو سمت این تلویزیون تعبیه شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سادگی ال ای دی مورد نظر را در هر جایی قرار دهید. البته امکان نصب روی دیوار نیز برای آن در نظر گرفته شده است. بلندگوهای 39T4000 توانایی پشتیبانی از استاندارد صوتی دالبی دارند. بنابراین، صدای کاملا واضح و شفافی ارائه می‌کنند.

جمع بندی

در بین مدل‌های مورد بررسی در مطلب امروز ما که به معرفی ارزان ترین تلویزیون ها اختصاص داشت، تلویزیون ۵۰ اینچی 50A6101UW را می‌توان پیشرفته‌ترین و بهترین محصول در نظر گرفت. این محصول، تنها تلویزیون Ultra HD 4K در این لیست به شمار می‌رود. همچنین، ارزان ترین تلویزیون 4K باکیفیتی که کاربران می‌توانند در این رنج قیمت تهیه کنند نیز می‌باشد. پشتیبانی از وای فای، بلوتوث و ۳ درگاه HDMI نیز جزو شاخصه‌های دیگر آن محسوب می‌شوند. به غیر از این، سه محصول دیگر هم به عنوان ارزان ترین تلویزیون بررسی کردیم که دو مورد از آن‌ها دارای نمایشگر ۴۳ اینچی بودند. همچنین، قابلیت‌ها و امکانات نسبتا مشابهی نیز در اختیار داشتند. کوچک‌ترین محصولی که معرفی و بررسی کردیم نیز 39T4000 از برند سام الکترونیک بود.

اگر قصد دارید کنسول بازی خود را به تلویزیون وصل کنید و بالاترین کیفیت را به دست بیاورید، باید برای شناخت و خرید بهترین تلویزیون برای PS5 اقدام کنید.

این محصول، نسبت به سه تلویزیون دیگر معرفی شده در این مطلب، سایز نمایشگر کوچک‌تری داشت و از رزولوشن کم‌تری هم برخوردار بود. همین مشخصات هم دلیل انتخاب آن به عنوان ارزان ترین تلویزیون بود. اما هنوز هم به واسطه قابلیت‌هایی نظیر ۲ درگاه HDMI و پشتیبانی بلندگوهای آن از استاندارد دالبی، جزو گزینه‌های مناسب مطلب امروز ما به شمار می‌رفت. در کنار معرفی تلویزیون‌های مقرون به صرفه با کیفیت خوب، به بررسی چند نکته‌ی قابل توجه در خرید یک تلویزیون هم پرداختیم. همچنین، فناوری پنل آن‌ها و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را نیز برشمردیم. برخی از نکات قابل توجه در خرید تلویزیون که به آن‌ها اشاره کردیم، شامل اندازه، رزولوشن تصویر، رفرش ریت، نسبت کنتراست و تعداد درگاه‌های HDMI بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا